S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä
S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä
https://moottori.fi/ajoneuvot/kategoria ... aytetylla/
Tuon linkin takana ja tietty paperilehdessä juttua, ovat ostaneet 10 000km testiin ihan kivan näköisen 124:n. Ja ainakin omasta mielestä ajallisesti aika lailla parhaasta päästä tätä korimallia.
Tämmöiset tiedot:
FIN WDB1241851F221685
Model 250 TD
Engine 602912 10 214225
Transmission 717413 06 108571
Order Number 0 1 229 07802
Order Location STUTTGART BRANCH
Interior FABRIC "CHECK" - BLACK (371)
Paint 1 BORNITE (BLACKBERRY) - METALLIC PAINT (481U)
Approx. Build Date 1992-03
Code Description
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
466 CENTRAL LOCKING MECHANISM
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USED AS LUGGAGE AND PASSENGER GUARD
550 TRAILER COUPLING
583 ELECTRIC WINDOW LIFTERS (FRONT DOORS)
591 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS)
620 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
750 BECKER RADIO EUROPA 2000 VK
Mercedes Benz VIN decoded at https://www.lastvin.com/vin/NLpwWEbOo0q2Bz8a5
Mielenkiintoista nähdä, millaiseksi käyttöautoksi osoittautuu.
Ihan kuriositeettina, kun ei ole (vähintään) 6-sylinteristä moottoria eikä ilmastointia, niin eikös tähän oikeasti kuuluisi umpinainen etupuskuri, eikä tuo ritilämallinen? Ei sillä nyt sinänsä mitään väliä, mutta mielenkiinnosta mietin, että onko tuo asia jotenkin eri tavalla farkussa kuin sedanissa.
(kuva linkattu Moottori-lehden sivuilta.)
Tuon linkin takana ja tietty paperilehdessä juttua, ovat ostaneet 10 000km testiin ihan kivan näköisen 124:n. Ja ainakin omasta mielestä ajallisesti aika lailla parhaasta päästä tätä korimallia.
Tämmöiset tiedot:
FIN WDB1241851F221685
Model 250 TD
Engine 602912 10 214225
Transmission 717413 06 108571
Order Number 0 1 229 07802
Order Location STUTTGART BRANCH
Interior FABRIC "CHECK" - BLACK (371)
Paint 1 BORNITE (BLACKBERRY) - METALLIC PAINT (481U)
Approx. Build Date 1992-03
Code Description
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
466 CENTRAL LOCKING MECHANISM
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USED AS LUGGAGE AND PASSENGER GUARD
550 TRAILER COUPLING
583 ELECTRIC WINDOW LIFTERS (FRONT DOORS)
591 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS)
620 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
750 BECKER RADIO EUROPA 2000 VK
Mercedes Benz VIN decoded at https://www.lastvin.com/vin/NLpwWEbOo0q2Bz8a5
Mielenkiintoista nähdä, millaiseksi käyttöautoksi osoittautuu.
Ihan kuriositeettina, kun ei ole (vähintään) 6-sylinteristä moottoria eikä ilmastointia, niin eikös tähän oikeasti kuuluisi umpinainen etupuskuri, eikä tuo ritilämallinen? Ei sillä nyt sinänsä mitään väliä, mutta mielenkiinnosta mietin, että onko tuo asia jotenkin eri tavalla farkussa kuin sedanissa.
(kuva linkattu Moottori-lehden sivuilta.)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä
Niinno sitä jäin kans miettimään, että miten uudet venttiilinnostimet muuttavat käyntiäänen teräväksi. Eikö se käyntiäänen pehmeneminen yleensä ole enemmän sitä, että suuren kilometrimäärän myötä ketju vähän venähtää ja syöttöpumpun ajoitus jää sen myötä hieman myöhäisemmälle, vai olenko mä nyt aivan pihalla.moottori.fi kirjoitti: Huomiota herätti vain harvinaisen terävä käyntiääni – yleensä kyseiset moottorit alkavat ajan myötä lotkottaa löysää sävelmää. Asia selittyi sillä, että autoon oli tehty kansiremontti, joten samassa yhteydessä on hyvinkin saatettu vaihtaa myös venttiilinnostimet.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä
Nozki kirjoitti: ↑La 17.02.2024 00:20Niinno sitä jäin kans miettimään, että miten uudet venttiilinnostimet muuttavat käyntiäänen teräväksi. Eikö se käyntiäänen pehmeneminen yleensä ole enemmän sitä, että suuren kilometrimäärän myötä ketju vähän venähtää ja syöttöpumpun ajoitus jää sen myötä hieman myöhäisemmälle, vai olenko mä nyt aivan pihalla.moottori.fi kirjoitti: Huomiota herätti vain harvinaisen terävä käyntiääni – yleensä kyseiset moottorit alkavat ajan myötä lotkottaa löysää sävelmää. Asia selittyi sillä, että autoon oli tehty kansiremontti, joten samassa yhteydessä on hyvinkin saatettu vaihtaa myös venttiilinnostimet.
Yleensä se käynti kyllä pehmeen juurikin siitä jakoopään
kulumisen/ketjun venymisen takia myöhästymisestä,
kuluneet ventilin nostimet ne pitää vallan mutta kuin pehmää ääntä,
yleensä on kyllä mennyt niin että nostimien uusiminen hiljentää ääniä,
no äänetkin on hankalia kuvailla se mikä jostakin kuulossta tervältä on toisest vielä pehmää,
jos on kansi remppa tehty niin mahtakohan olla kammiot kohdallan ja kannen välissä oikean
paksuinen pahvi tervää ääntä on molemista syistä kuultu kansiremontien jäljiltä samoin jos on pumppun ajoitus lipsahtanut aikaiselle
Niin... mutta ei pidä epäillä mitä asiantunvat lehti henkilöt kirjoittaa
Mökkillä
'
'
Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä
Kerrankin on Moottori lehdessä kiinnostava testi. jäin vaan ihmettelemään sitä että tuossa jutussa haukkutiin vanha nelivaihteinen automaatti. Kuulemma eivät kestä käyttöä..
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä
Seuraavaksi varmaan sanovat että ei ole Hydromaticin voittanutta
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä
Sitä lukee jo ihan tarpeeksi Mobilisti lehdestä erään toimittajan kirjoittamana..
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä
Onhan siinä lehdessä ollu aikaisemminkin mielenkiintoisia testejä. Ne on lukijasta kiinni yhdelle käy yksi toiselle toimen. Ihan niin kuin lisävarusteiden kanssa niitä riittää joka oksalle ja loput kommentoi toisten juttuja.
Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä
Onko tosiaan niin kuin tossa videossa sanotaan että on vaikea löytää "kunnollista" 2,5 koneella. Ihan ok peli.
Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä
Ylipäätään myynnissä olevat hyväkuntoiset W124set käyvät vähiin. Siitä kun rajataan vielä bensakoneiset ja 200D:t pois ja budjetti 5000€, alkaa olla kelvolliset hakusassa. Budjetin alittavissa hyvin usein aika paljon tekemistä tai virityksiä ja sellaista eivät käyttötestiin halunneet.
Kuvista ja videosta näyttäisi olevan kyllä oikein siisti auto löytynyt käyttötestiin.
Kuvista ja videosta näyttäisi olevan kyllä oikein siisti auto löytynyt käyttötestiin.
Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä
Hymyilyttää tuo "onko tämä ikoninen dieselfarmari ikiliikkuja" - kysymys.
Missä vaiheessa aiotaan todeta että on, tai ei ole ? Toiset 32 vuotta tai toiset 500000jotakin kilometriä, ja sitten olisi ?
Missä vaiheessa aiotaan todeta että on, tai ei ole ? Toiset 32 vuotta tai toiset 500000jotakin kilometriä, ja sitten olisi ?
wiimax.fi
Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä
Varmaan kiva tehdä artikkeleja, kun täällä harrastajat kommentoi yksityiskohtia kummastellen (niin siis itseeni viittaan lähinnä).
Ja sit rupeanki kommentoimaan ja ihmettelemään. Onkohan noilla jäänyt hahmottamatta, että tuossa on automaattinen lämmönsäätö. Vai eikö se toimi. Artikkelin kuvassa näkyy, kun 39 asteen pakkasella ajellaan lämmönsäädöt maksimiasennossa (ja puhallus tietenkin vain tuulilasille). Ja tekstissä kerrotaan, kuinka maantielläkään ei tohtinut ottaa asetusta pois maksimista. Aivan kuin se nyt sitten lämmittäisi tehokkaammin niin. Sitten vasta laitettiin säätöjä pienemmälle, kun 20 asteen pakkasella tuli sisällä kuuma. Vastaavasti tossa videolla ajellaan säädöt melkein minimissä, tiiä sitten, mikä siinäkin on ideana. Oman kokemuksen perusteella yksi 124:n hienoimmista ns. pikkujutuista on juuri se, että lämmönsäätöön ei juuri koskaan tarvitse kajota, jos ei sitten jostain syystä halua tavallista enemmän tai vähemmän lämpöä sisälle.
Sit heillä oli etulokasuojan kaari vääntynyt solmuun (kun rengas oli ottanut kiinni), johtuu kuulemma siitä, että keula on matalalla. Mun mielestä ei näytä järin matalalta. Ja jos lokasuoja on oikein asennettu ja rengas ja vanne oikein valittu, niin väittäisin, että lokasuoja kyllä pysyy ehjänä paljon matalammallakin alustalla. Ja videon väitteestä poiketen, kyllä keulan korkeutta säädetään myös jousen valinnalla, eikä vain aluskumin korkeudella.
No joka tapauksessa, ilmeisen positiivisia kokemuksia on auton kanssa heillä ollut, se on hyvä.
Ja sit rupeanki kommentoimaan ja ihmettelemään. Onkohan noilla jäänyt hahmottamatta, että tuossa on automaattinen lämmönsäätö. Vai eikö se toimi. Artikkelin kuvassa näkyy, kun 39 asteen pakkasella ajellaan lämmönsäädöt maksimiasennossa (ja puhallus tietenkin vain tuulilasille). Ja tekstissä kerrotaan, kuinka maantielläkään ei tohtinut ottaa asetusta pois maksimista. Aivan kuin se nyt sitten lämmittäisi tehokkaammin niin. Sitten vasta laitettiin säätöjä pienemmälle, kun 20 asteen pakkasella tuli sisällä kuuma. Vastaavasti tossa videolla ajellaan säädöt melkein minimissä, tiiä sitten, mikä siinäkin on ideana. Oman kokemuksen perusteella yksi 124:n hienoimmista ns. pikkujutuista on juuri se, että lämmönsäätöön ei juuri koskaan tarvitse kajota, jos ei sitten jostain syystä halua tavallista enemmän tai vähemmän lämpöä sisälle.
Sit heillä oli etulokasuojan kaari vääntynyt solmuun (kun rengas oli ottanut kiinni), johtuu kuulemma siitä, että keula on matalalla. Mun mielestä ei näytä järin matalalta. Ja jos lokasuoja on oikein asennettu ja rengas ja vanne oikein valittu, niin väittäisin, että lokasuoja kyllä pysyy ehjänä paljon matalammallakin alustalla. Ja videon väitteestä poiketen, kyllä keulan korkeutta säädetään myös jousen valinnalla, eikä vain aluskumin korkeudella.
No joka tapauksessa, ilmeisen positiivisia kokemuksia on auton kanssa heillä ollut, se on hyvä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: S124 250 TD Moottori-lehden käyttötestissä
Ja oikein kehujen kera,