w123 etukaiuttimen ritilän irroitus
w123 etukaiuttimen ritilän irroitus
w123 etukaiuttimet on alkaneet säristä molemmat. Eli vaihtaa pitäisi parempiin. Auto on vuosimallia 1982 ja kaiuttimet varmaan alkuperäiset.
Suojaritilän ruuvin irroittamalla ritilä irtoaa reunastaan osittain, mutta on jotenkin jumissa a-pilarin suojamuovin alla eikä oikein uskalla väkisin repiä... Suhteellisen siistinä ja ehjänä tuo sisustus kuitenkin vielä säilynyt.
Pitääkö tuo pilarin muovi irroittaa ensin, onko siellä alla vielä lisää kiinnitysruuveja? Jos se pitää, niin kuinka hoituu, nitkuttelenko vaan ruuvarin tms. kärjellä hissukseen irti (onko ne jollain muovisella uppokantasysteemillä kiinni) vai kuinka?
Suojaritilän ruuvin irroittamalla ritilä irtoaa reunastaan osittain, mutta on jotenkin jumissa a-pilarin suojamuovin alla eikä oikein uskalla väkisin repiä... Suhteellisen siistinä ja ehjänä tuo sisustus kuitenkin vielä säilynyt.
Pitääkö tuo pilarin muovi irroittaa ensin, onko siellä alla vielä lisää kiinnitysruuveja? Jos se pitää, niin kuinka hoituu, nitkuttelenko vaan ruuvarin tms. kärjellä hissukseen irti (onko ne jollain muovisella uppokantasysteemillä kiinni) vai kuinka?
=========================
I hope I didn't brain my damage.
--Homer Simpson
I hope I didn't brain my damage.
--Homer Simpson
Ööh, mitenkäs se nyt oli. Joka tapauksessa vaatii aikamoista kampeamista ja nitkuttelua. Kokeile painaa pilarinpuoleista kulmaa ja samalla käännä ritilää vaakatasossa myötäpäivään. Se takimmainen kulma on kiinni sellaisella "hampaalla", ts. kojetaulussa on reikä ja hammas menee siihen kiinni.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jepskukkuu, kyllä tuo on ihan sellaisella "muovihampaalla" kiinni.
Kun on ruuvit avattu niin ritilän pystyy irroittamaan ilman lisätyökaluja ja a-paneelin irroittamista. Itse olen onnistunut hommassa kahdesti, molemmin puolin ja paikkoja rikkomatta.
Vähän siinä joutuu muovin myötölujuus koetukselle, mutta kyllä hommasta selviää. Asensin pari vuotta sitten DLS:n nelituumaset. Alkuperäisistä kartioista putos polypropeenireunukset pois kun kartion käänsi ylösalaisin Ei ihme että särisivät!!!
Kun on ruuvit avattu niin ritilän pystyy irroittamaan ilman lisätyökaluja ja a-paneelin irroittamista. Itse olen onnistunut hommassa kahdesti, molemmin puolin ja paikkoja rikkomatta.
Vähän siinä joutuu muovin myötölujuus koetukselle, mutta kyllä hommasta selviää. Asensin pari vuotta sitten DLS:n nelituumaset. Alkuperäisistä kartioista putos polypropeenireunukset pois kun kartion käänsi ylösalaisin Ei ihme että särisivät!!!
Jep-jepulis, nyt on kaiutus päivitetty, hyvän ohjeistuksen avustuksella.
Alkuperäiset, etäisesti kahvinsuodattimia muistuttaneet herraties-mitkä-ämyrit, korvattu uusilla Sonyn nelituumaisilla elementeillä.
Hieman herkemmätkin näkyvät olevan nuo uudet, ei tarvi enää yhtä paljon volyymia kuunnellessa. Ehkä hieman liiankin herkät, soitin pitää näköjään pientä korkeataajuuksista kohinaa mitä ei noilla vanhoilla kartioilla havainnut. Hmm, ehkäpä tässä olisikin hyvä tekosyy päivittää autoon uusi mp3-soitin...tai dvd...
Vaan olipas kyllä jänskä tsydeemi millä nuo ritilät oli kiinni... "Kaikkea se saksalainen insinööri keksii"...
Mutta kun toisen sai lopulta ketkuteltua irti, niin toinen lähtikin jo helposti.
Alkuperäiset, etäisesti kahvinsuodattimia muistuttaneet herraties-mitkä-ämyrit, korvattu uusilla Sonyn nelituumaisilla elementeillä.
Hieman herkemmätkin näkyvät olevan nuo uudet, ei tarvi enää yhtä paljon volyymia kuunnellessa. Ehkä hieman liiankin herkät, soitin pitää näköjään pientä korkeataajuuksista kohinaa mitä ei noilla vanhoilla kartioilla havainnut. Hmm, ehkäpä tässä olisikin hyvä tekosyy päivittää autoon uusi mp3-soitin...tai dvd...
Vaan olipas kyllä jänskä tsydeemi millä nuo ritilät oli kiinni... "Kaikkea se saksalainen insinööri keksii"...
Mutta kun toisen sai lopulta ketkuteltua irti, niin toinen lähtikin jo helposti.
=========================
I hope I didn't brain my damage.
--Homer Simpson
I hope I didn't brain my damage.
--Homer Simpson
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
irtihän ne saa helposti mutta se takaisinlaitto voi joskus työllistää. Itse laitoin 220D:hen 4" SPL:n 2-tiet niin olikin niin kokrkeat ettei saanut ritilää takaisin paikalleen vaikka kuinka tappeli...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com