C124 hifistys & styling / uusia kuvia
C124 hifistys & styling / uusia kuvia
Elikkä laitetaan topicia hieman uusiks. Eli lisään mukaan styling projektini
Eli kesän aikana mersu on kokenut pienen muodonmuutoksen. Aluksi tarkoitus oli asentaa vain pikkusen tasokkaammat soittopelit, mutta nyt homma on hieman ryöstäytynyt käsistä.
Soittopelit:
Alunperin etupäästä oli tarkoitus tehdä ihan perinteinen passiivinen 2-tie setti, mutta matkanvarrella vastaan tuli Hertzin ja Audisonin yhteistyö kuviot, joten mahdollisuudet paranivat.
Hankittua tuli Hertzin 3-tie sarja: Midbassot on 6.5", keskiäänet 1.3/4"(38mm) ja diskantit 1".
Pitkän miettimisen jälkeen päätin sijoittaa midbassot oviin, noin polvienkorkeudelle. Niille tein lasikuidusta tukevat paikat, jotka verhoilin mustalla nahalla. Ensikertalainen tällä saralla, mutta kyllä niistä ihan siedettävät tuli. Kuskin puolen vehoilussa tuli pieni kämmi, sauma tuli yläpuolelle. Talvella kuntoon jos jaksaa.
Keskiäänet taas löysivät paikan Mersun vakio paikoilta, johdon ne menivät vaneriviritysten saattelemana.
Diskantit laitoin A-pilariin (ylläri pylläri), ja ihan pinta asennukseen.. Laiska paska.. myönnän.
Vahvistin puolella siis Audisonin tuotteita, etupäälle LRx sarjan 2x120W RMS @ 4Ohm. Hattuhyllylle laitoin DSL MS6:set, joilla on Audison LRx 2x200W RMS @ 4Ohm. Ei tosin ihan kaikki pelissä.
Soittimeksi ostin Pioneerin DEH-P80MP, joka osoittautui hyväksi valinnaksi.
+Lähdöt
+ Ominaisuudet ja säädöt
+ Kaukosäädin ja muut hallinta
+ Ulkokuori
- En heti keksi
Tarvikkeet Audison Connection, virtapiuhat Vivacolta.
Styling:
Kuten sanoin, ulkokuorta ei ollut tarkoitus päivittää vanteita enempää. No miten ja mihin päädyttii?
Keväällä ostin 17" vanteet ja niille kavereiksi 225/24/17 gummit. Ihan jees, mutta jotenkin nälkä kasvoi. Autossa oli valmiiksi alusta sarja, mutta perää tiputettiin vielä hieman.
Auto oli kauan ilman muutoksi, kunnes hankin uudet "styling" puskurit, kiitos wildoun, joka ne oli vääntänyt. Puskurit maalattiin korin väriin, koska tulevaisuudessa on tarkoitus laittaa myös helmat. Taka puskurissa on paikat tupla ulostuloille, joten semmoiset sinne tulee. Maskin muokkaus on kesken, mutta nyt se on saatu jo maalattua mustaksi ja vanha rimat otettua pois. Avatgarde maski on tulossa, kunhan JAPI ilmottasi jotain itsestään!
No mitäs vielä tulossa? Talvella helmoja, keväällä uutta vannetta? Kyllä. E-look? Mahdollisesti.
Eli kesän aikana mersu on kokenut pienen muodonmuutoksen. Aluksi tarkoitus oli asentaa vain pikkusen tasokkaammat soittopelit, mutta nyt homma on hieman ryöstäytynyt käsistä.
Soittopelit:
Alunperin etupäästä oli tarkoitus tehdä ihan perinteinen passiivinen 2-tie setti, mutta matkanvarrella vastaan tuli Hertzin ja Audisonin yhteistyö kuviot, joten mahdollisuudet paranivat.
Hankittua tuli Hertzin 3-tie sarja: Midbassot on 6.5", keskiäänet 1.3/4"(38mm) ja diskantit 1".
Pitkän miettimisen jälkeen päätin sijoittaa midbassot oviin, noin polvienkorkeudelle. Niille tein lasikuidusta tukevat paikat, jotka verhoilin mustalla nahalla. Ensikertalainen tällä saralla, mutta kyllä niistä ihan siedettävät tuli. Kuskin puolen vehoilussa tuli pieni kämmi, sauma tuli yläpuolelle. Talvella kuntoon jos jaksaa.
Keskiäänet taas löysivät paikan Mersun vakio paikoilta, johdon ne menivät vaneriviritysten saattelemana.
Diskantit laitoin A-pilariin (ylläri pylläri), ja ihan pinta asennukseen.. Laiska paska.. myönnän.
Vahvistin puolella siis Audisonin tuotteita, etupäälle LRx sarjan 2x120W RMS @ 4Ohm. Hattuhyllylle laitoin DSL MS6:set, joilla on Audison LRx 2x200W RMS @ 4Ohm. Ei tosin ihan kaikki pelissä.
Soittimeksi ostin Pioneerin DEH-P80MP, joka osoittautui hyväksi valinnaksi.
+Lähdöt
+ Ominaisuudet ja säädöt
+ Kaukosäädin ja muut hallinta
+ Ulkokuori
- En heti keksi
Tarvikkeet Audison Connection, virtapiuhat Vivacolta.
Styling:
Kuten sanoin, ulkokuorta ei ollut tarkoitus päivittää vanteita enempää. No miten ja mihin päädyttii?
Keväällä ostin 17" vanteet ja niille kavereiksi 225/24/17 gummit. Ihan jees, mutta jotenkin nälkä kasvoi. Autossa oli valmiiksi alusta sarja, mutta perää tiputettiin vielä hieman.
Auto oli kauan ilman muutoksi, kunnes hankin uudet "styling" puskurit, kiitos wildoun, joka ne oli vääntänyt. Puskurit maalattiin korin väriin, koska tulevaisuudessa on tarkoitus laittaa myös helmat. Taka puskurissa on paikat tupla ulostuloille, joten semmoiset sinne tulee. Maskin muokkaus on kesken, mutta nyt se on saatu jo maalattua mustaksi ja vanha rimat otettua pois. Avatgarde maski on tulossa, kunhan JAPI ilmottasi jotain itsestään!
No mitäs vielä tulossa? Talvella helmoja, keväällä uutta vannetta? Kyllä. E-look? Mahdollisesti.
Viimeksi muokannut Ollii, Ti 16.08.2005 17:45. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Re: C124 johto selvittelyä
Ettei vaihtuisi siinä faderi-säädöllä keskikonsolissa?Ollii kirjoitti:
Esimerkki: ISO-liittimeltä lähtee takakaiuttimille valkoinen- ja harmaapari, kuten kuuluukin. Sitten kahden sokerinpalan kautta väri vaihtuu vihreään ja punaiseen, mutta taakse tulee kuitenkin harmaa- ja valkoinenpari. Missähän mahtaa se yksi liitos olla
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: C124 johto selvittelyä
Lattiamattojen alta, kynnyskotelon puolelta löytyy molemmilta puolilta johtokourut.Ollii kirjoitti:Missä coupe/muissa W124 mersuissa puihat kulkevat taakse? Olisi mukava tietää, ennekun alkaa koko autoa purkamaan.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Fader-säätöä ei ole keskikonsolissa. Johtokourujen tutkimista siis luvassa huomenna. Onneks on vapaapäivälle ohjelmaa harrastuksen parissa
Tässä kuva johdoista
http://personal.inet.fi/private/ollii/helvetti-1.JPG
Kuvassa ei ihan näy koko komeus, mutta jotain sentään.
Tässä kuva johdoista
http://personal.inet.fi/private/ollii/helvetti-1.JPG
Kuvassa ei ihan näy koko komeus, mutta jotain sentään.
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Takapenkin istuinosa klipsistä painamalla irti. Selkänoja ruuvilla(kahdella?) alareunastaan kiinni. Ylös voimakkaasti nosto ja selkänoja irtoaa. Oven kynnyslista kampeamalla irti. Alkaa kourut olla käsillä etupenkkien irroituksen jälkeen.
Tuomas
Tuomas
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
Vai että etupenkitkin tarvis ottaa pois? Eikö niihin muuten käsiksi pääse?Komu kirjoitti:Takapenkin istuinosa klipsistä painamalla irti. Selkänoja ruuvilla(kahdella?) alareunastaan kiinni. Ylös voimakkaasti nosto ja selkänoja irtoaa. Oven kynnyslista kampeamalla irti. Alkaa kourut olla käsillä etupenkkien irroituksen jälkeen.
Tuomas
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Saahan sen johdon sinne sisustan alle tungettua ilman penkin irroitustakin. Kouruun sitä ei saa, jos ei penkkiä irroita.
Itse otin penkistä 5 pulttia irti. Pieni penkin kallistus. Johdot paikalleen. Penkki takaisin, ei paha.
Tuomas
Itse otin penkistä 5 pulttia irti. Pieni penkin kallistus. Johdot paikalleen. Penkki takaisin, ei paha.
Tuomas
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
Noniin nyt on vähän selvitelty.
Mitä jäi käteen? Kaksi RCA johtoparia, kaksi coaxiaali kaapelia, 8mm3 virtapiuha sekä useampi kaiutinjohto. Yksi pari RCA johtoja oli sopivasti vedetty kuljettajan puolelta joten se sai jäädä, muut väistyivät uuden virtapiuhan alta repsikan puolelta.
Takapenkit oli pikakiinnityksellä siitä edestä, ja selkäosa yhdellä ruuvilla alhaalta.. Melko helppoa. Uusi virtapiuhakin hankittu, 6m 25mm3, vähän pelivaraa löytyy. Veikkaan, että noin 4m tarvitsee. Saa ainakin maapiuhan samasta. Mihin pojjaat on maapiuhansa laittaneet kontissa?
Tein myös pienet korokkeet takakaiuttimille, kun niiden magneetit eivät vanhoihin reikiin mahtuneet. Aika karut niistä tuli, joten nuo oli semmoset demoversiot.
Hattuhyllyn reiät 6.5":lle
Ja MS6:sethan ei sinne mene
HIENOJEN korokkeiden kanssa menee
Yksi ongelma löyty lisää.. Akun vieressä oleva läpivienti, oli vuorattu jollain massalla (sika), niin ettei johtoja enään siitä irti saa.. Vaikka tarvisi. Onko ideoita tuommoisen massan irroitukseen? Ei oikeen raaski millään terävällä mennä sinne sohiin, koska piuhat ovat kriittisesti siinä tiellä. Tämmöinen kasa siellä
Mitä jäi käteen? Kaksi RCA johtoparia, kaksi coaxiaali kaapelia, 8mm3 virtapiuha sekä useampi kaiutinjohto. Yksi pari RCA johtoja oli sopivasti vedetty kuljettajan puolelta joten se sai jäädä, muut väistyivät uuden virtapiuhan alta repsikan puolelta.
Takapenkit oli pikakiinnityksellä siitä edestä, ja selkäosa yhdellä ruuvilla alhaalta.. Melko helppoa. Uusi virtapiuhakin hankittu, 6m 25mm3, vähän pelivaraa löytyy. Veikkaan, että noin 4m tarvitsee. Saa ainakin maapiuhan samasta. Mihin pojjaat on maapiuhansa laittaneet kontissa?
Tein myös pienet korokkeet takakaiuttimille, kun niiden magneetit eivät vanhoihin reikiin mahtuneet. Aika karut niistä tuli, joten nuo oli semmoset demoversiot.
Hattuhyllyn reiät 6.5":lle
Ja MS6:sethan ei sinne mene
HIENOJEN korokkeiden kanssa menee
Yksi ongelma löyty lisää.. Akun vieressä oleva läpivienti, oli vuorattu jollain massalla (sika), niin ettei johtoja enään siitä irti saa.. Vaikka tarvisi. Onko ideoita tuommoisen massan irroitukseen? Ei oikeen raaski millään terävällä mennä sinne sohiin, koska piuhat ovat kriittisesti siinä tiellä. Tämmöinen kasa siellä
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Toi kasa on kyllä ammattilaisen työtä
Tuomas
ps. itsekin maadoituspaikasta vinkkiä odottaen. Piuhat nimittäin takakontissa. Projekti tosin jäissä parikuukautta. Auto kun ei ajossa ole.
Tuomas
ps. itsekin maadoituspaikasta vinkkiä odottaen. Piuhat nimittäin takakontissa. Projekti tosin jäissä parikuukautta. Auto kun ei ajossa ole.
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
Miten musta tuntuu, että noi kaikki asennukset tuolla on ammattilaisen tekemiä. Saa nähdä mitä tänään löytyy, kun neljän jälkeen pääsee tutkiin.Komu kirjoitti:Toi kasa on kyllä ammattilaisen työtä
Tuomas
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Nokun ei ihan uskaltas mennä sinne morattaan. Aattelin just, et jos ois joku heleppo kikka vaikka. Noh saahan ne piuhat parsittua kasaan, jos särki menevät. Eli huomenna alkaa virallinen teurastusJani kirjoitti:Mahtaako tuo lähteä muulla kuin puukolla, ja repimälläOllii kirjoitti:Niin olisiko kenelläkään vinkkejä, kuinka purkaa tuo sika kasa tosta läpiviennistä?
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Noniin nyt sain virtapiuhan konetilaan asti. Repimällä lähti kasa siitä läpiviennistä. Tarvii kai jotenkin uudelleen se eristää. Ei oikein se vakio kumi siihen mene
Kuukausi sitten totesin, että mulla on etukajareina pioneerit, jotka on klipsu kiinnityksellä.. Eli plug and play. Soivat ihan ok, niin aattelin että vilkasen mitkä siellä on, odotin jotain ihan susia.
Onko muut törmänny pioneereihin W124 mersuissa?
Kaiuttimet voisi olla kaupan tossa kesäkuussa, jos jotain kiinnostaa?
Kuukausi sitten totesin, että mulla on etukajareina pioneerit, jotka on klipsu kiinnityksellä.. Eli plug and play. Soivat ihan ok, niin aattelin että vilkasen mitkä siellä on, odotin jotain ihan susia.
Onko muut törmänny pioneereihin W124 mersuissa?
Kaiuttimet voisi olla kaupan tossa kesäkuussa, jos jotain kiinnostaa?
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Mitäs muutoksia jouduit tekeen?Jaska78 kirjoitti:Itsekin törmäsin Pioneerin kaiuttimiin C124:n nokalla, olivat vissiin nelituumaiset koksit. Tilalle tuli Alpinen 5-tuumaiset pienellä vaivalla.
Itsellä kävi mielessä myös 3-tie etupää, ja et ois lyöny 3" Audax HP080G0 -keskiäänet tonne vakio paikoille. Saa nähdä mitä kesä tuo tullessaan.
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Hei onko täällä kenelläkään kokemusta Hertz HSK 163 3-tie sarjasta? Varteen otettava vaihtoehto?
Elementit: 6.5" HV 165 L Woofer, 4" HL70 Full range ja 1" HT25 Tweeter.
Tuo 4" HL70 menis juuri sopivast vakio kaiutinpaikkaan, 6.5" oveen siihen karttakotelon yläpuolelle ja disu A-pilariin. Disut vois suunnata toisiaan kohti, soivat niin melko hienosti. Ajattelin ekana tuota 6.5" tosiaan sinne karttakotelon kohdalle, mutta jos sen nostaa tuohon sen päälle, niin saa äänimaailmaa ylöspäin, mikä on hyvä asia.
Ehdotuksia? Mielipiteitä? Mitkä ratkasut todettu hyviks? Mitkä huonoiksi? Kaikki ehdotukset otetaan vastaan nyt, kun ollaan vasta suunnittelu vaiheessa. Ettei tarvitse tehdä samoja virheita uudestaan!
Elementit: 6.5" HV 165 L Woofer, 4" HL70 Full range ja 1" HT25 Tweeter.
Tuo 4" HL70 menis juuri sopivast vakio kaiutinpaikkaan, 6.5" oveen siihen karttakotelon yläpuolelle ja disu A-pilariin. Disut vois suunnata toisiaan kohti, soivat niin melko hienosti. Ajattelin ekana tuota 6.5" tosiaan sinne karttakotelon kohdalle, mutta jos sen nostaa tuohon sen päälle, niin saa äänimaailmaa ylöspäin, mikä on hyvä asia.
Ehdotuksia? Mielipiteitä? Mitkä ratkasut todettu hyviks? Mitkä huonoiksi? Kaikki ehdotukset otetaan vastaan nyt, kun ollaan vasta suunnittelu vaiheessa. Ettei tarvitse tehdä samoja virheita uudestaan!
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Mullakin oli semmoiset Pioneerin "Dual cone TS-124":set. Ihan kelvot äänet tuosta lähti – ei niillä tietenkään mitään bassokilpailuja voiteta mutta kyllä niillä radiota kuunteli. Itse asiassa päivitys Caliberin CSS-124:iin ei hirveästi parantanut – syynä vaihtoon olikin toisen kaiuttimen vajaatoiminta.Ollii kirjoitti:Kuukausi sitten totesin, että mulla on etukajareina pioneerit, jotka on klipsu kiinnityksellä.. Eli plug and play. Soivat ihan ok, niin aattelin että vilkasen mitkä siellä on, odotin jotain ihan susia.
Onko muut törmänny pioneereihin W124 mersuissa?
Pirhana, kun olisi tullut aiemmin puheeksi, niin olisin varmaan ostanutkin, jos hinta olisi ollut sopiva. Tieten, jos jotakuta kiinnostaa vähänkäytetty pari CSS-124:ia, niin...Ollii kirjoitti:Kaiuttimet voisi olla kaupan tossa kesäkuussa, jos jotain kiinnostaa?
t.
Risto
E500 – 211.070
Kuten sanoin etupäästä tulee passiivinen 3-tie. Halvalla nuo tosta saa!Roisto kirjoitti:Pirhana, kun olisi tullut aiemmin puheeksi, niin olisin varmaan ostanutkin, jos hinta olisi ollut sopiva. Tieten, jos jotakuta kiinnostaa vähänkäytetty pari CSS-124:ia, niin...
t.
Risto
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Noniin, nyt tuli ostettua Audison LRx 2.250 vahvari, joka tulee siis etupäälle. Vahvistin on kooltaan melko pieni. Asennan sen luultavasti siis eteen.
Vahvistimen ilmoitetut tehot ovat:
2x120W RMS @ 4Ohm
2x210W RMS @ 2Ohm
1x420W RMS @ 4Ohm
Laitoin ton nyt testimielessä MS6:lle jotka on takana, ihan pirteesti soivat.
Myös etupään komponentit on ostettuna, mutta liikkeessä ei ollut keskiääniä eikä disuja, joten ne tulevat huomenna tai maanantaina. Etupään muodostavat:
Hertz HV 165 L midbassot 6.5"
Hertz HL 70 keskiäänet 3"
Hertz HT 25 diskantit 1"
Etuovien 6.5" paikat pahasti vaiheessa, mutta eiköhän viikonlopun jälkeen jo jotain näy.
Sitten kun saan etupään kuntoon, alkaa mahdottomalta tuntuva subbari homma. Minne laittaa, miten, refleksi- vai suljettu...
Monta asiaa on nyt sittenkin vielä auki. Ykkös idea on edelleen, laittaa tuo subi hattuhyllylle ja alle suljettu kotelo. Myös toinen idea on pyörinyt mielessä. Jospa laittaisi subit kontin puolelle ja sitten refleksiputket hattuhyllyn läpi. Näin ratkaisun POWERSET:in mersussa, mutta ääntä en ole niistä laitteista kuullut.
Vahvistimen ilmoitetut tehot ovat:
2x120W RMS @ 4Ohm
2x210W RMS @ 2Ohm
1x420W RMS @ 4Ohm
Laitoin ton nyt testimielessä MS6:lle jotka on takana, ihan pirteesti soivat.
Myös etupään komponentit on ostettuna, mutta liikkeessä ei ollut keskiääniä eikä disuja, joten ne tulevat huomenna tai maanantaina. Etupään muodostavat:
Hertz HV 165 L midbassot 6.5"
Hertz HL 70 keskiäänet 3"
Hertz HT 25 diskantit 1"
Etuovien 6.5" paikat pahasti vaiheessa, mutta eiköhän viikonlopun jälkeen jo jotain näy.
Sitten kun saan etupään kuntoon, alkaa mahdottomalta tuntuva subbari homma. Minne laittaa, miten, refleksi- vai suljettu...
Monta asiaa on nyt sittenkin vielä auki. Ykkös idea on edelleen, laittaa tuo subi hattuhyllylle ja alle suljettu kotelo. Myös toinen idea on pyörinyt mielessä. Jospa laittaisi subit kontin puolelle ja sitten refleksiputket hattuhyllyn läpi. Näin ratkaisun POWERSET:in mersussa, mutta ääntä en ole niistä laitteista kuullut.
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Nonniin pojjaat, nyt tuli otettua itseä niskasta kiinni ja vihdoin sain projektia eteenpäin! Etuovien 6.5" paikat melkeen valmiit!
http://personal.inet.fi/private/ollii/kotelo-1.JPG
http://personal.inet.fi/private/ollii/kotelo-2.JPG
http://personal.inet.fi/private/ollii/kotelo-3.JPG
Ihan vielä ei paikka tuohon istu, mutta pienellä muokkauksella kyllä tulee ihan siisti. Mitähän tonne sisään laittas vaimennus materiaaliksi? Ihan "vaimennusvillaa"?
Mielipiteitä?
http://personal.inet.fi/private/ollii/kotelo-1.JPG
http://personal.inet.fi/private/ollii/kotelo-2.JPG
http://personal.inet.fi/private/ollii/kotelo-3.JPG
Ihan vielä ei paikka tuohon istu, mutta pienellä muokkauksella kyllä tulee ihan siisti. Mitähän tonne sisään laittas vaimennus materiaaliksi? Ihan "vaimennusvillaa"?
Mielipiteitä?
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Matkan varrella Hertz HL 70 keskiäänet 3", vaihtuivat saman valmistajan, hieman "hifimpiin", HD500 dome keskareihin. Ovat kooltaan 1½", joten eivät tietenkään toista niin alas. Edelleen mietityttää tuo subbari homma ja voi olla että tässä projektissa ei subia tule edes. Takana on delssin MS6, jotka toistavat sentään kohtuullisen alas. Riittänee alkuun.
Etuvahvistimen paikka on selvinnyt myös, repsinkan jalkatilaan, pleksin alle. Ehkä jotain valoviritystäkin vois koittaa..
Etuvahvistimen paikka on selvinnyt myös, repsinkan jalkatilaan, pleksin alle. Ehkä jotain valoviritystäkin vois koittaa..
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Tarkotus ois alkaa laittaan hattuhyllylle paria 10"Ollii kirjoitti:Kai nyt joku on rokkikoneita W124:seen asentanu?
ja DVD laitteita tai Xbox
kunhan keksii järkevän paikan näytölle...
W124 300DT -87 California
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
Kerrohan sitten millä teit reiät subeille ja minkälaisen kotelon teit.. kuviakin voi laittaa!Tomi.K kirjoitti: Tarkotus ois alkaa laittaan hattuhyllylle paria 10"
ja DVD laitteita tai Xbox
kunhan keksii järkevän paikan näytölle...
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.