Kiihdytys ja sininen savu?
Kiihdytys ja sininen savu?
Aluksi haluan mainita, että haulla löytyi hyviä keskusteluja, mutta omaan ongelmaan sopivaa ei löytynyt...
Eli oma 124 250D ei savuta tyhjäkäynnillä/ kylmäkäynnistyksessa eikä muitakaan oireita ole. Kone käy lämpimänä oikein sievästi. Öljynpaineet suht Ok. Kylmänä 3 ja kuumanakin matka-ajon jälkeen 1,5.
Mutta kun lähtee kiihdyttämään(n.3000rpm) ja kone joutuu töihin, niin pöläyttää sinertävää savua. Paikallaan polkien ei savuta (juurikaan). Tuntuu vielä, että kuumalla koneella pöläyttää hiukan enemmän?
Pumppua on piristetty dieselpajalla. Suuttimen vaihdoista ei tietoa. Ajettu 440tkm. Öljyä ei syö. Öljyt Shell Diesel.
Eli oma 124 250D ei savuta tyhjäkäynnillä/ kylmäkäynnistyksessa eikä muitakaan oireita ole. Kone käy lämpimänä oikein sievästi. Öljynpaineet suht Ok. Kylmänä 3 ja kuumanakin matka-ajon jälkeen 1,5.
Mutta kun lähtee kiihdyttämään(n.3000rpm) ja kone joutuu töihin, niin pöläyttää sinertävää savua. Paikallaan polkien ei savuta (juurikaan). Tuntuu vielä, että kuumalla koneella pöläyttää hiukan enemmän?
Pumppua on piristetty dieselpajalla. Suuttimen vaihdoista ei tietoa. Ajettu 440tkm. Öljyä ei syö. Öljyt Shell Diesel.
Moi!
Yksi diesel asentaja sanoi nyrkkisäännön:
"Musta savu tulee polttoainepuolelta ja sininen savu kone öljystä"
Variaatioita tähän varmasti on, mutta tällä logiikalla joko venan ohjurit tai männät päästävät hiukan kone öljyä ohitseen.
Yksi diesel asentaja sanoi nyrkkisäännön:
"Musta savu tulee polttoainepuolelta ja sininen savu kone öljystä"
Variaatioita tähän varmasti on, mutta tällä logiikalla joko venan ohjurit tai männät päästävät hiukan kone öljyä ohitseen.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Ja jotta homma ei olisi niin yksinkertaista, niin nyt savutusta ei juurikaan enää ole???
Olen tankannut välissä ja ajanut matka-ajoa. Savutus ilmestyi omasta mielestäni suht' nopeasti ja näkyi poistuvankin samalla tavalla...Ei ymmärrä. Oliko jotain "tukossa" vai polttoaine oli jotain öljyllä jatkettua???
Olen tankannut välissä ja ajanut matka-ajoa. Savutus ilmestyi omasta mielestäni suht' nopeasti ja näkyi poistuvankin samalla tavalla...Ei ymmärrä. Oliko jotain "tukossa" vai polttoaine oli jotain öljyllä jatkettua???
Kyllä saa dieselissä mennä aika paljon öljyä ennenkuin sen takia alkaa sinistä sauhuamaan...
(Tuosta dieselistä muutaman kerran mennyt alipainepumpun kalvo puhki -> öljyä ilmansuodatin ja muut rojut täynnä, pakokaasun värissä ei muutoksia...)
(Tuosta dieselistä muutaman kerran mennyt alipainepumpun kalvo puhki -> öljyä ilmansuodatin ja muut rojut täynnä, pakokaasun värissä ei muutoksia...)
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)