http://www.autoscout24.de/home/index/de ... rzdqsuf1zc
Mitenkäs on, onko tuollaisesta aihiota superturbolle. Kuinka helppoa/vaikeaa/mahdotonta on vaihtaa tuohon 3l diesel?
Automaatti pitäisi olla kestävä(?), mutta saako ilman hulluuksia moottoria siihen kiinni?
Hintahan ei ole paha. Etsisi vaikka konevikaisen
Edit: tai sitten tuollaisen http://www.autoscout24.de/home/index/de ... 4ohrcfkdte
Olisi mallia -91, joten tuo tekniikanvaihtokin pitäisi olla säännösten mukaan helpompaa...niin vissiin.
MIten muuten on, mikä on tuon 24v 3.0l -moottorin tarkka mallinimi, jota siis on käyetty näissä projekteissa?
-92 500 SEC superturboksi
-92 500 SEC superturboksi
BMW-kuski on aina oikeassa
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Keulan rakennehan tuossa koupessa lienee pitkälti sama kuin sedanissa (ulkopeltejä lukuunottamatta) joten S300 turbodieselistä saanee koneenkiinnikkeet yms.
Vaihteistojen turbiinikoppa on käsittääkseni kutoskoneisissa pienempi joten v8 ja v12-koneiden vaihteistot eivät käy heittämällä 6-syl dieseliin. Tai vastaavasti toisinpäin eli kutosdiesel ei käy v12:n vaihteistoon.
Sähkötyöt: korissa paljon sähkösysteemejä jotka vaatinevat toimiakseen orkkismoottorinohjauksen. Ehkä helpointa jos vaihtaisi johtosarjan S300 turbodieselistä. Toisaalta 140:ssa taitaa jo olla CAN-väylää yms mukavaa. Tietty jos raaseria tekee ja heivaa kaikki sähkökilkkeet tallin nurkkaan.
Kaikki C140:t ovat vähäpäästöisiä joten VTT:n testit kutsuvat mikäli turbodieselkonetta meinaa piristellä. Parin tonnin kustannukset eivät tämmöisessä rojektissa nouse kynnyskysymykseksi, mutta jotenkin ne testit pitäisi silti läpäistä.
Jos sedan kelpaa niin osta suoraan S300 Turbodiesel (vm 96-98), varo kuitenkin vanhempaa 350:stä kun niissä oleva kone on täysi pommi.
3-litrainen 24V turbodieselkone on OM606.962, vastaava vapari sitten OM606.912.
Vaihteistojen turbiinikoppa on käsittääkseni kutoskoneisissa pienempi joten v8 ja v12-koneiden vaihteistot eivät käy heittämällä 6-syl dieseliin. Tai vastaavasti toisinpäin eli kutosdiesel ei käy v12:n vaihteistoon.
Sähkötyöt: korissa paljon sähkösysteemejä jotka vaatinevat toimiakseen orkkismoottorinohjauksen. Ehkä helpointa jos vaihtaisi johtosarjan S300 turbodieselistä. Toisaalta 140:ssa taitaa jo olla CAN-väylää yms mukavaa. Tietty jos raaseria tekee ja heivaa kaikki sähkökilkkeet tallin nurkkaan.
Kaikki C140:t ovat vähäpäästöisiä joten VTT:n testit kutsuvat mikäli turbodieselkonetta meinaa piristellä. Parin tonnin kustannukset eivät tämmöisessä rojektissa nouse kynnyskysymykseksi, mutta jotenkin ne testit pitäisi silti läpäistä.
Jos sedan kelpaa niin osta suoraan S300 Turbodiesel (vm 96-98), varo kuitenkin vanhempaa 350:stä kun niissä oleva kone on täysi pommi.
3-litrainen 24V turbodieselkone on OM606.962, vastaava vapari sitten OM606.912.
So long, and thanks for all the fish
Eikös se nyt olisi ihan vähän järkevämpää laittaa pari turboa tuohon viissataseen koneeseen? Olisi halpompi tehdä, tulisi halvemmaksi ja kaupan päälle vielä enemmän potkua ja kasin äänet... Viehän bensakone enemmän ainetta mutta jos tuonikäisen 500 secin ostaa niin tuskin polttoaineenkulutus on se ensimmäinen kriteeri?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Nii-in, eihän tässä järjestä ollutkaan kyseSivonen kirjoitti:Eikös se nyt olisi ihan vähän järkevämpää laittaa pari turboa tuohon viissataseen koneeseen? Olisi halpompi tehdä, tulisi halvemmaksi ja kaupan päälle vielä enemmän potkua ja kasin äänet... Viehän bensakone enemmän ainetta mutta jos tuonikäisen 500 secin ostaa niin tuskin polttoaineenkulutus on se ensimmäinen kriteeri?
Meinaan vaan, että tuo 300td on vaan niin pirun ruma (kaikella kunnioituksella auton omistajia kohtaan), mutta tuo malli "mafia" eli S-sarja olisi houkuttelava. Tuollaisiahan saa jo tuossa 5000-6000 nurkilla. Jos kysessä siis vaikkapa S350 diesel, niin voiko siihen vaihtaa tuon "mahtimoottorin" huonoksi haukutun tilalle? Vai onko tuo C-140 tuon S-sarjan mallinro eli kaikki ne ovat vähäpäästöisiä siten, että tuo -91 sääntö ei taivu niihin
Nyt haetaan siis superturboa vähän erilaisella aihiolla, ei bensavehjettä. Mutta jos se on teknisesti vaikeaa/älytöntä/mahdonta, niin antaa sitten olla.
BMW-kuski on aina oikeassa
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Voi vaihtaa. Tuo 3,5-litrainen huonomaineinen kone on eräs muunnos w124:stä tutusta OM603 300d-koneesta. Tälläkin foorumilla on muutama w124 jossa OM603 on vaihdettu OM606:ksi. Päästöjen kanssa ei ole ongelmia jos autoon asennettava kone on yhtä vähäpäästöinen kuin pois otettava. Siltikään ei saisi mennä virittelemään.Frankie kirjoitti:Tuollaisiahan saa jo tuossa 5000-6000 nurkilla. Jos kysessä siis vaikkapa S350 diesel, niin voiko siihen vaihtaa tuon "mahtimoottorin" huonoksi haukutun tilalle?
140 on tuon 90-luvulla valmistetun S-sarjan mallinumero, C=coupe, W=sedan, V=lang. Olen 90%-varma että kaikki suomessa olevat 140-sarjan Ässät ovat vähäpäästöisiä. Saa korjata jos tietää toisin.Vai onko tuo C-140 tuon S-sarjan mallinro eli kaikki ne ovat vähäpäästöisiä siten, että tuo -91 sääntö ei taivu niihin
Tässä ei todellakaan ole mitään järkeäNyt haetaan siis superturboa vähän erilaisella aihiolla, ei bensavehjettä. Mutta jos se on teknisesti vaikeaa/älytöntä/mahdonta, niin antaa sitten olla.
So long, and thanks for all the fish
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Tuo 24v om606 taitaa olla aina vähäpäästöinen, vapari esiteltiin w124 faceliftiin vuonna 93 ja turbotettuna väyryseen. 12-venttiilinen om603 löytyy sekä että.Frankie kirjoitti:onko tuo OM606.962 vähäpäästöinen ? Jos on, niin onkos 12v ei-vähäpäästöinen?
Muutoskatsastuksessa täytyy pystyä osoittamaan vaihdetun moottorin olevan alunperin vähäpäästöisestä autosta (mikäli auto johon moottori laitetaan on vähäpäästöinen).
So long, and thanks for all the fish
En oikein ymmärrä, mikä tuollaisen muutoksen pointti olisi. Miksi siis rakentaa ns. superturbo älyttömän painavaan koriin? Ja mikä tuossa 320-hevosvoimaisessa koneessa on vikana? Tuskin 400-heppaista turbodieseliäkään ihan pikkurahalla rakennetaan, joten hintaerolla tankkaa bensaakin jo vähän aikaa.
Jos pointtina ovat hyvät ajo-ominaisuudet ja ylellisyys, niin ensimmäinen tuskin on enää kovin korkea tuollaisessa 6000 euron ruoskassa, ja jälkimmäinen poistuu viimeistään noiden sähkökilkkeiden pakollisen poistamisen (vrt. muuten mahdoton johdotus) ja savuttavan koneen myötä.
-Daaz
Jos pointtina ovat hyvät ajo-ominaisuudet ja ylellisyys, niin ensimmäinen tuskin on enää kovin korkea tuollaisessa 6000 euron ruoskassa, ja jälkimmäinen poistuu viimeistään noiden sähkökilkkeiden pakollisen poistamisen (vrt. muuten mahdoton johdotus) ja savuttavan koneen myötä.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)