Kuinka suuri savotta w201 2.5D -> 3.0DT

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Kuinka suuri savotta w201 2.5D -> 3.0DT

Viesti Kirjoittaja Jube »

Elikkä myyntipalstalla oli tuollainen 3.0Dturbo kone ja yön on pyöriny mielessä, että kuinka helpolla tuo käy 2.5D:n tilalle 201koriseen?

Vaihteisto on 5v manuaali.

Meneekö ihan pulttaa kiinni periaatteella ku ottaa viskon pois ja korvaa sähkötuulettimella?

Jos ei mene niin kuinka suuriin operaatioihin täytyisi varautua?

Aikaa ja kiinnostusta hirmu suurille muutoksille ei ole, mutta jos pikkujutuilla menee niin kokemushan se ois tuokin...

Mites leima? Kuutioiden puolesta ei ongelmia, eikä varmaan tehojenkaan ku vertaa vaikka 2.3 8v bensaan.

Onko muuten 2.5D:ssä ja 2.3 8v B:ssä samanlaiset jarrut ja alustarakenteet?

Tämmöset mietteet tänään...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Vakio osilla helppo homma :lol: Mutta Suber Turbotus on jo toinen juttu :!: Oma ollut 3kk työn alla ja huomenna katsastus :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mikko K. kirjoitti:Vakio osilla helppo homma :lol: Mutta Suber Turbotus on jo toinen juttu :!: Oma ollut 3kk työn alla ja huomenna katsastus :roll:
Taitaa olla aika lailla katsastusukosta kiinni tuommoisen leimaaminen. Itsellä ei hermot kestäisi jungata konttorilla. Tarviiko moiseen Aken luvan, vai riittääkö muut paperit/todistukset jarruista, jousituksista, voimansiirrosta yms. Mites prosentit?
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mikko K. kirjoitti:Vakio osilla helppo homma :lol: Mutta Suber Turbotus on jo toinen juttu :!: Oma ollut 3kk työn alla ja huomenna katsastus :roll:
Miten leimalla kävi?
Paikallisella konttorilla ainakin suhtauduttiin aina nuivasti tuohon 2.5D -> 3.0turboD vaihoon :(

Alustaa ja jarruja lähinnä meinasivat ja sitte prosentteja ku sehän on paska homma jos menee yli 35% niin joutuu tekemään sen kanta-auto RAHASTUKSEN :evil: 840€ kiitos :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Onhan tuossa vaihdettavaa, kaikki osat pitää vastata vähintään samantehoista, eli joko 2.6 tai 2.3 16V / 2.5 16V, muut ei kelpaa. Varmaan tiesitkin että 20 % sääntö koskee vain malliston tehokkainta, joka tässä tapauksessa on jompikumpi 16-venttiilisistä, riippuen vuosimallista.

Eli listalle menee jouset, etukallistuksenvakaaja, laatikko, perä, vetarit, jarrut.

Ja onhan se kuutosdieselin ahtaminen pikkukoppaan jo aikamoinen savotta, eli ei se ihan heittämällä taida mennä :lol:

Periaatteessa ei kannata, jollei tehokärpänen ole puraissut toista kättä vähintään, kakspuokista kun saa tehoja jo tosi julmasti, ja se sopii pikkuiseen aika lailla paremmin kuin kuutonen.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Mauri H. kirjoitti:Periaatteessa ei kannata, jollei tehokärpänen ole puraissut toista kättä vähintään, kakspuokista kun saa tehoja jo tosi julmasti, ja se sopii pikkuiseen aika lailla paremmin kuin kuutonen.
höpöhöpö. ei kulje mihinkään. 24-tappinen on ainoa järkevä vaihtoehto tenavaan :twisted: :wink:
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

nokileka kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Periaatteessa ei kannata, jollei tehokärpänen ole puraissut toista kättä vähintään, kakspuokista kun saa tehoja jo tosi julmasti, ja se sopii pikkuiseen aika lailla paremmin kuin kuutonen.
höpöhöpö. ei kulje mihinkään. 24-tappinen on ainoa järkevä vaihtoehto tenavaan :twisted: :wink:
No jos kakspuokista sen 400 hv saa irti niin luulisi pikkukopan liikkuvan.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

vitoskoneen viritys tulee halvemmaksi kun mitä hommaa jonkun kolmilitraisen monivenan...ja onhan toi 201 huomattavasti kevyempi kun joku 124 koppainen...mut nälkä kasvaa...ja tulee enempi hallitsematonta tehoa ja rengas suttaa.... :wink: :wink: :wink:
Itse tein ja säästin
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Eilen katsastettu :lol: :lol: :lol: Selvityksiä rakenteisat sormi hankasen verran :shock: :shock: ( Katsastus miehen ilme ) Prosentteja tuli otteeseen 24%
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Onneksi olokoon :lol:
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kiitos vaan :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Mikko K. kirjoitti:Eilen katsastettu :lol: :lol: :lol: Selvityksiä rakenteisat sormi hankasen verran :shock: :shock: ( Katsastus miehen ilme ) Prosentteja tuli otteeseen 24%
Onnittelut vain täältäkin uudesta "isolohkosuperturpotenavatähdestä" :D

Jos viitsit kirjoitella etkä halua pitää tietoa itselläsi niin voisitko pistää perusasioista selvityksen katsastustopikkiin:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=20174

Lähinnä mitä piti alustasta ja jarruista muuttaa jne. Itseäni erityisesti mietityttää moottorin painon muuttuminen ja akselimassat isolla moottorilla. Pitikö esim paikkalukua vähentää tai siirtää akku peräkonttiin ettei suurin sallittu etuakselimassa ylity kuorman kanssa.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Onnittelut omastakin puolesta. Melkoinen työmaa, mutta varmasti palkitsee tekijänsä, kun ahtopaineet nousee ja selkä painuu penkkiin.

Varmasti fiksua ostaa elintenluovuttaja, niin ei tarvitse joka nippeliä haeskella. Omasta varaosa-autosta ollut tosi paljon hyötyä kahden w201:en ylläpidossa.
Vastaa Viestiin