Kuinka suuri savotta w201 2.5D -> 3.0DT
Kuinka suuri savotta w201 2.5D -> 3.0DT
Elikkä myyntipalstalla oli tuollainen 3.0Dturbo kone ja yön on pyöriny mielessä, että kuinka helpolla tuo käy 2.5D:n tilalle 201koriseen?
Vaihteisto on 5v manuaali.
Meneekö ihan pulttaa kiinni periaatteella ku ottaa viskon pois ja korvaa sähkötuulettimella?
Jos ei mene niin kuinka suuriin operaatioihin täytyisi varautua?
Aikaa ja kiinnostusta hirmu suurille muutoksille ei ole, mutta jos pikkujutuilla menee niin kokemushan se ois tuokin...
Mites leima? Kuutioiden puolesta ei ongelmia, eikä varmaan tehojenkaan ku vertaa vaikka 2.3 8v bensaan.
Onko muuten 2.5D:ssä ja 2.3 8v B:ssä samanlaiset jarrut ja alustarakenteet?
Tämmöset mietteet tänään...
Vaihteisto on 5v manuaali.
Meneekö ihan pulttaa kiinni periaatteella ku ottaa viskon pois ja korvaa sähkötuulettimella?
Jos ei mene niin kuinka suuriin operaatioihin täytyisi varautua?
Aikaa ja kiinnostusta hirmu suurille muutoksille ei ole, mutta jos pikkujutuilla menee niin kokemushan se ois tuokin...
Mites leima? Kuutioiden puolesta ei ongelmia, eikä varmaan tehojenkaan ku vertaa vaikka 2.3 8v bensaan.
Onko muuten 2.5D:ssä ja 2.3 8v B:ssä samanlaiset jarrut ja alustarakenteet?
Tämmöset mietteet tänään...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Taitaa olla aika lailla katsastusukosta kiinni tuommoisen leimaaminen. Itsellä ei hermot kestäisi jungata konttorilla. Tarviiko moiseen Aken luvan, vai riittääkö muut paperit/todistukset jarruista, jousituksista, voimansiirrosta yms. Mites prosentit?Mikko K. kirjoitti:Vakio osilla helppo homma Mutta Suber Turbotus on jo toinen juttu Oma ollut 3kk työn alla ja huomenna katsastus
Miten leimalla kävi?Mikko K. kirjoitti:Vakio osilla helppo homma Mutta Suber Turbotus on jo toinen juttu Oma ollut 3kk työn alla ja huomenna katsastus
Paikallisella konttorilla ainakin suhtauduttiin aina nuivasti tuohon 2.5D -> 3.0turboD vaihoon
Alustaa ja jarruja lähinnä meinasivat ja sitte prosentteja ku sehän on paska homma jos menee yli 35% niin joutuu tekemään sen kanta-auto RAHASTUKSEN 840€ kiitos
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Onhan tuossa vaihdettavaa, kaikki osat pitää vastata vähintään samantehoista, eli joko 2.6 tai 2.3 16V / 2.5 16V, muut ei kelpaa. Varmaan tiesitkin että 20 % sääntö koskee vain malliston tehokkainta, joka tässä tapauksessa on jompikumpi 16-venttiilisistä, riippuen vuosimallista.
Eli listalle menee jouset, etukallistuksenvakaaja, laatikko, perä, vetarit, jarrut.
Ja onhan se kuutosdieselin ahtaminen pikkukoppaan jo aikamoinen savotta, eli ei se ihan heittämällä taida mennä
Periaatteessa ei kannata, jollei tehokärpänen ole puraissut toista kättä vähintään, kakspuokista kun saa tehoja jo tosi julmasti, ja se sopii pikkuiseen aika lailla paremmin kuin kuutonen.
Eli listalle menee jouset, etukallistuksenvakaaja, laatikko, perä, vetarit, jarrut.
Ja onhan se kuutosdieselin ahtaminen pikkukoppaan jo aikamoinen savotta, eli ei se ihan heittämällä taida mennä
Periaatteessa ei kannata, jollei tehokärpänen ole puraissut toista kättä vähintään, kakspuokista kun saa tehoja jo tosi julmasti, ja se sopii pikkuiseen aika lailla paremmin kuin kuutonen.
höpöhöpö. ei kulje mihinkään. 24-tappinen on ainoa järkevä vaihtoehto tenavaanMauri H. kirjoitti:Periaatteessa ei kannata, jollei tehokärpänen ole puraissut toista kättä vähintään, kakspuokista kun saa tehoja jo tosi julmasti, ja se sopii pikkuiseen aika lailla paremmin kuin kuutonen.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
No jos kakspuokista sen 400 hv saa irti niin luulisi pikkukopan liikkuvan.nokileka kirjoitti:höpöhöpö. ei kulje mihinkään. 24-tappinen on ainoa järkevä vaihtoehto tenavaanMauri H. kirjoitti:Periaatteessa ei kannata, jollei tehokärpänen ole puraissut toista kättä vähintään, kakspuokista kun saa tehoja jo tosi julmasti, ja se sopii pikkuiseen aika lailla paremmin kuin kuutonen.
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Onnittelut vain täältäkin uudesta "isolohkosuperturpotenavatähdestä"Mikko K. kirjoitti:Eilen katsastettu Selvityksiä rakenteisat sormi hankasen verran ( Katsastus miehen ilme ) Prosentteja tuli otteeseen 24%
Jos viitsit kirjoitella etkä halua pitää tietoa itselläsi niin voisitko pistää perusasioista selvityksen katsastustopikkiin:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=20174
Lähinnä mitä piti alustasta ja jarruista muuttaa jne. Itseäni erityisesti mietityttää moottorin painon muuttuminen ja akselimassat isolla moottorilla. Pitikö esim paikkalukua vähentää tai siirtää akku peräkonttiin ettei suurin sallittu etuakselimassa ylity kuorman kanssa.
So long, and thanks for all the fish