Automaattilaatikko hajosi w210 220CDI -00
Automaattilaatikko hajosi w210 220CDI -00
Joo eli korjaamolla väittivät laatiko oleva p*skana, öljy mukana oli tullu vettä ja metalli hilettä. Kallis laatikko olis uutena ostaa (5000€), mistähä päi suomee mahtais löytyä automaattilaatikon korjaajia? niitä on kuulemma oikee erikoistuneita. Viimesillää laatikko oli välillä toiminu ja välillä taas ei ollu liikkunu mihinkää.
Onkos näihin sähköohjattuihin automaattilaatikoihin saatavana mitään varaosia? Hajoaako ne/nämä sitten ihan mekaanisesti?
Jollen ihan väärin muista niin jossain aijemmassa topicissa oli juttua jostain lämpövastuksesta tms, joka ns. heikkolenkki?
Korjatkaa, jos muistelen omiani.
Jollen ihan väärin muista niin jossain aijemmassa topicissa oli juttua jostain lämpövastuksesta tms, joka ns. heikkolenkki?
Korjatkaa, jos muistelen omiani.
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Joo planeettapyörästöJarkko S kirjoitti:Planeettapyörästö
Uudet osat oli jokunen aika sitten liki 2000e, tällä viikolla selvitän paljonko ne maksaa nykyään.
Noissa laatikoissa vika piilee laakeroinnissa joka pettää ja aiheuttaa planeettapyörästötuhon joka yleensä poikii säröä myös ympäröiviin osiin.
Onko 722.6xx laatikko
W210 mallin -96 alkuvuoden sähköautomaattilaatikot on noin 722.602 sarjaa ja loppuvuoden -96 ovat 722.613 sarjaa. Eroo näyttäis olevan siinä neulalaakerin ympäristössä.
Mitähän sarjaa lienee tämä poikinut CDI:n -00 versio.
Eikö germaaniassa ole huomattu korjata neljän vuoden aikana vikaa ?.
Vai poikiiko se sama neulalaakeri edelleenkin.
Mitähän sarjaa lienee tämä poikinut CDI:n -00 versio.
Eikö germaaniassa ole huomattu korjata neljän vuoden aikana vikaa ?.
Vai poikiiko se sama neulalaakeri edelleenkin.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Vedetään nyt tähän jatkoksi.
Kerropa Jarkko, onko näissä ensimmäisen sarjan W210 320cdi:ssä ollut laatikkovikaa kun aina välissä kuulee huhupuheita ja kysymyksiä 'onko laatikko jo vaihdettu' etc?
Sellasta on muutaman kerran tehny, että lähtee risteyksessä rivakasti, ei mitenkään hullunlailla, kiihdyttää siihen ~110km/h ja lyö kruisen heti lennosta päälle niin tapahtuu seuraavaa:
Pari sekuntia ihan normaalisti viitosella,
vaihtaa nelosen,
perään kolmonen,
uudetaan nelonen
ja lopuksi takaisin viitoselle.
Nopeus ei muutu, vakkari on siis päällä, ainoastaan tuo pykälien sahaus ja kierrokset tietysti nousee kun kolomosella pitää vetää muutama sekunti ennenkuin alkaa taas nousemaan pykälät. Muuten ei erikoista, 'oppiminen' toimii, vaihtaa ripeesti tai herraskaisesti ajotyylistä riippuen ja ei luistele. Öljynvaihdot on tehty niinkuin ne kehotetaan.
Kerropa Jarkko, onko näissä ensimmäisen sarjan W210 320cdi:ssä ollut laatikkovikaa kun aina välissä kuulee huhupuheita ja kysymyksiä 'onko laatikko jo vaihdettu' etc?
Sellasta on muutaman kerran tehny, että lähtee risteyksessä rivakasti, ei mitenkään hullunlailla, kiihdyttää siihen ~110km/h ja lyö kruisen heti lennosta päälle niin tapahtuu seuraavaa:
Pari sekuntia ihan normaalisti viitosella,
vaihtaa nelosen,
perään kolmonen,
uudetaan nelonen
ja lopuksi takaisin viitoselle.
Nopeus ei muutu, vakkari on siis päällä, ainoastaan tuo pykälien sahaus ja kierrokset tietysti nousee kun kolomosella pitää vetää muutama sekunti ennenkuin alkaa taas nousemaan pykälät. Muuten ei erikoista, 'oppiminen' toimii, vaihtaa ripeesti tai herraskaisesti ajotyylistä riippuen ja ei luistele. Öljynvaihdot on tehty niinkuin ne kehotetaan.
Tiedät paikan, kokeile
Syy tuohon pienemmälle vaihtamiseen on se, että muutaman sekunnin cruise antaa auton mennä asetettua nopeutta kovemmalla vauhdilla, mutta sen jälkeen se yrittää hiljentää vauhtia vaihtamalla pienemmälle vaihteelle. Vauhdin pudottua asetettuun nopeuteen se vaihtaa takaisin.suurimmalle vaihteelle.Mariini kirjoitti: Sellasta on muutaman kerran tehny, että lähtee risteyksessä rivakasti, ei mitenkään hullunlailla, kiihdyttää siihen ~110km/h ja lyö kruisen heti lennosta päälle niin tapahtuu seuraavaa:
Pari sekuntia ihan normaalisti viitosella,
vaihtaa nelosen,
perään kolmonen,
uudetaan nelonen
ja lopuksi takaisin viitoselle.
Nopeus ei muutu, vakkari on siis päällä, ainoastaan tuo pykälien sahaus ja kierrokset tietysti nousee kun kolomosella pitää vetää muutama sekunti ennenkuin alkaa taas nousemaan pykälät.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Paljonkos nuilla laatikoilla oli ajettu ennen särkymistä?Jarkko S kirjoitti:Kyllähän tuo kuulostaa melkolailla sille että viisain ettiä toinen loota tilalle.
Purettiin tänään yksi ja eilen kaksi samanlaista joissa oli metallisilppua öljypohjassa. Planeettapyörästöt romuna ja jonkunverran muutakin.
nim. Volvolla ajo kyllästyttää
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Muuten oikein mainiosti toimiva laatikko ja kestäväkin, mutta pikkusen saisi olla paremmin laakeroitu. Eli jos rupeaa lootasta kuulumaan jurinaa niin viisain käyttää loota irti ja auki. Jos ajaa siihen asti että menee jumiin niin sitten käy kohtuu kalliiksi.Mariini kirjoitti:Ei muuten mitään erikoista näissä ole, viitaten huhuihin?