Automaattilaatikko hajosi w210 220CDI -00

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sportline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: La 04.12.2004 16:29

Automaattilaatikko hajosi w210 220CDI -00

Viesti Kirjoittaja Sportline »

Joo eli korjaamolla väittivät laatiko oleva p*skana, öljy mukana oli tullu vettä ja metalli hilettä. Kallis laatikko olis uutena ostaa (5000€), mistähä päi suomee mahtais löytyä automaattilaatikon korjaajia? niitä on kuulemma oikee erikoistuneita. Viimesillää laatikko oli välillä toiminu ja välillä taas ei ollu liikkunu mihinkää.
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Kyllähän tuo kuulostaa melkolailla sille että viisain ettiä toinen loota tilalle.

Purettiin tänään yksi ja eilen kaksi samanlaista joissa oli metallisilppua öljypohjassa. Planeettapyörästöt romuna ja jonkunverran muutakin.
Avatar
Mikko T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 15.12.2003 21:15
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Mikko T »

Millasias merkkejä loota antanu, ennen hajoamistaan?
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Sportline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: La 04.12.2004 16:29

Viesti Kirjoittaja Sportline »

Mikko T kirjoitti:Millasias merkkejä loota antanu, ennen hajoamistaan?
Loota toimi iha hyvi, mutta sitte yhtä-äkkiä auto ei liikkunu mihinkää, hetkenpäästä taas tomi ja tätä jatku niin kaua kunnes hinausauto saapui paikalle- :oops:
Avatar
Mikko T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 15.12.2003 21:15
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Mikko T »

Onkos näihin sähköohjattuihin automaattilaatikoihin saatavana mitään varaosia? Hajoaako ne/nämä sitten ihan mekaanisesti?

Jollen ihan väärin muista niin jossain aijemmassa topicissa oli juttua jostain lämpövastuksesta tms, joka ns. heikkolenkki?

Korjatkaa, jos muistelen omiani. :oops:
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Sportline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: La 04.12.2004 16:29

Viesti Kirjoittaja Sportline »

Joo eli sieltä ei olis kuulemma hajonnu muutaku joku planetaariopyörästö tms.
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Planeettapyörästö :)

Uudet osat oli jokunen aika sitten liki 2000e, tällä viikolla selvitän paljonko ne maksaa nykyään.

Noissa laatikoissa vika piilee laakeroinnissa joka pettää ja aiheuttaa planeettapyörästötuhon joka yleensä poikii säröä myös ympäröiviin osiin.
Sportline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: La 04.12.2004 16:29

Viesti Kirjoittaja Sportline »

Jarkko S kirjoitti:Planeettapyörästö :)

Uudet osat oli jokunen aika sitten liki 2000e, tällä viikolla selvitän paljonko ne maksaa nykyään.

Noissa laatikoissa vika piilee laakeroinnissa joka pettää ja aiheuttaa planeettapyörästötuhon joka yleensä poikii säröä myös ympäröiviin osiin.
Joo planeettapyörästö :lol:
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Jaahas, ei se kauas jää kahdestatonnista osapaketti jolla lootan saa iskuun. Siis jos planeettapyörästö on räjähtänyt.
Avatar
juffe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 18.03.2005 12:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja juffe »

Mahtaakohan E300TD:ssä vm. 1997 olla sama laatiukko ?
MB S 420 CID L
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

juffe kirjoitti:Mahtaakohan E300TD:ssä vm. 1997 olla sama laatiukko ?
Hyvin pitkälti kyllä.
Avatar
10jykä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 13.08.2003 11:10
Paikkakunta: Manse

Onko 722.6xx laatikko

Viesti Kirjoittaja 10jykä »

W210 mallin -96 alkuvuoden sähköautomaattilaatikot on noin 722.602 sarjaa ja loppuvuoden -96 ovat 722.613 sarjaa. Eroo näyttäis olevan siinä neulalaakerin ympäristössä.
Mitähän sarjaa lienee tämä poikinut CDI:n -00 versio.
Eikö germaaniassa ole huomattu korjata neljän vuoden aikana vikaa ?.
Vai poikiiko se sama neulalaakeri edelleenkin.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Sportline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: La 04.12.2004 16:29

Viesti Kirjoittaja Sportline »

No oliha sillä jo ajettu 490tkm :wink:
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ootko ajatellu että sen vois purkaa ja kattoa mitä se on syöny?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 774
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Vedetään nyt tähän jatkoksi.

Kerropa Jarkko, onko näissä ensimmäisen sarjan W210 320cdi:ssä ollut laatikkovikaa kun aina välissä kuulee huhupuheita ja kysymyksiä 'onko laatikko jo vaihdettu' etc?

Sellasta on muutaman kerran tehny, että lähtee risteyksessä rivakasti, ei mitenkään hullunlailla, kiihdyttää siihen ~110km/h ja lyö kruisen heti lennosta päälle niin tapahtuu seuraavaa:

Pari sekuntia ihan normaalisti viitosella,
vaihtaa nelosen,
perään kolmonen,
uudetaan nelonen
ja lopuksi takaisin viitoselle.

Nopeus ei muutu, vakkari on siis päällä, ainoastaan tuo pykälien sahaus ja kierrokset tietysti nousee kun kolomosella pitää vetää muutama sekunti ennenkuin alkaa taas nousemaan pykälät. Muuten ei erikoista, 'oppiminen' toimii, vaihtaa ripeesti tai herraskaisesti ajotyylistä riippuen ja ei luistele. Öljynvaihdot on tehty niinkuin ne kehotetaan.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
P.M.N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Su 14.11.2004 21:52
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Mariini kirjoitti: Sellasta on muutaman kerran tehny, että lähtee risteyksessä rivakasti, ei mitenkään hullunlailla, kiihdyttää siihen ~110km/h ja lyö kruisen heti lennosta päälle niin tapahtuu seuraavaa:

Pari sekuntia ihan normaalisti viitosella,
vaihtaa nelosen,
perään kolmonen,
uudetaan nelonen
ja lopuksi takaisin viitoselle.

Nopeus ei muutu, vakkari on siis päällä, ainoastaan tuo pykälien sahaus ja kierrokset tietysti nousee kun kolomosella pitää vetää muutama sekunti ennenkuin alkaa taas nousemaan pykälät.
Syy tuohon pienemmälle vaihtamiseen on se, että muutaman sekunnin cruise antaa auton mennä asetettua nopeutta kovemmalla vauhdilla, mutta sen jälkeen se yrittää hiljentää vauhtia vaihtamalla pienemmälle vaihteelle. Vauhdin pudottua asetettuun nopeuteen se vaihtaa takaisin.suurimmalle vaihteelle.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Jarkko S kirjoitti:Kyllähän tuo kuulostaa melkolailla sille että viisain ettiä toinen loota tilalle.

Purettiin tänään yksi ja eilen kaksi samanlaista joissa oli metallisilppua öljypohjassa. Planeettapyörästöt romuna ja jonkunverran muutakin.
Paljonkos nuilla laatikoilla oli ajettu ennen särkymistä?

nim. Volvolla ajo kyllästyttää :oops:
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Mariini, saitkin vastauksen ylempänä :)

JuhaK, en tiedä paljonko oli ajettu, kaksi tuli irtonaisena että tarkastetaan ja huolletaan ja yksi oli ihan suomiautosta jolla taisi olla ajettu ~300-400tkm muistaakseni.

Tuossa korjattiin yksi S80 ja ei se kyllä säväytä millään lailla, kovin persoonaton auto.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 774
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Ei muuten mitään erikoista näissä ole, viitaten huhuihin?
Tiedät paikan, kokeile
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Mariini kirjoitti:Ei muuten mitään erikoista näissä ole, viitaten huhuihin?
Muuten oikein mainiosti toimiva laatikko ja kestäväkin, mutta pikkusen saisi olla paremmin laakeroitu. Eli jos rupeaa lootasta kuulumaan jurinaa niin viisain käyttää loota irti ja auki. Jos ajaa siihen asti että menee jumiin niin sitten käy kohtuu kalliiksi.
Avatar
Pasi H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ti 11.05.2004 15:08
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Pasi H »

Paljonko kustantaa laakerointiremppa??
Pasi

Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74

Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Pasi H kirjoitti:Paljonko kustantaa laakerointiremppa??
Perusremppa alkaen n.700?, paljolti riippuu siitä mitä kaikkea joutuu uusimaan.
Vastaa Viestiin