W124 etujousien vaihto 70 euroa!!!
W124 etujousien vaihto 70 euroa!!!
Kontiontien autohuolto yllätti etujousien vaihdon hinnalla 70 euroa. siis pelkkä työ. Oon käyttänyt pari kertaa aikaisemminkin muita remontteja, sillon on ollut hinta kohdallaan, mut toi oli aikasuolanen hinta ja tais olla viimeinen kerta siellä.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Joensuussa vaihdatin W123:een Räty&Immosella etujouset, kiinteä hinta 35 €/puoli. Tämä siis joskus 2002-2003 talvella.
Savonlinnassa taas kaikkien jousten vaihto tuntityönä yhteishintaan 90 euroa á 45€/h.
Muiden merkkien jousien vaihdosta ei ole kokemusta. Johtuneeko hinta sitten erikoisesta jousipuristimesta. Yksityishenkilölle se ainakin on kallis valmiina ostettuna, n. 700-800 euroa.
Itse pidän tuota veloitusta suht käypäisenä.
Savonlinnassa taas kaikkien jousten vaihto tuntityönä yhteishintaan 90 euroa á 45€/h.
Muiden merkkien jousien vaihdosta ei ole kokemusta. Johtuneeko hinta sitten erikoisesta jousipuristimesta. Yksityishenkilölle se ainakin on kallis valmiina ostettuna, n. 700-800 euroa.
Itse pidän tuota veloitusta suht käypäisenä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
770€ KL-varaosat...Timo L. kirjoitti:Joensuussa vaihdatin W123:een Räty&Immosella etujouset, kiinteä hinta 35 €/puoli. Tämä siis joskus 2002-2003 talvella.
Savonlinnassa taas kaikkien jousten vaihto tuntityönä yhteishintaan 90 euroa á 45€/h.
Muiden merkkien jousien vaihdosta ei ole kokemusta. Johtuneeko hinta sitten erikoisesta jousipuristimesta. Yksityishenkilölle se ainakin on kallis valmiina ostettuna, n. 700-800 euroa.
Itse pidän tuota veloitusta suht käypäisenä.
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
W124 Etujouset ja takajouset eräs mersuihin erikoistunut korjaamo (ei Vehon alaisuudessa toimiva) olis ottanut 300€ pelkästä vaihtotyöstä. Joten en pidä tuota hintaa kalliina, vaan keskihintaisena.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Joo mutta eihän voida mitata kaikkea työtä _ajassa_ pelkästään, vaan myös ihan työsuorituksena.Mika.T kirjoitti: Sika kallista Eihän työhön mene kuin 10min kun on oikea puristin ja mahdollisesti nosturi joka nostaa auton pohjasta.
ei kaikkia hommia tehdä "tuntiveloituksella"
jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
Kuin myös Kyllä on tosiaan paljon hintavampiakin töitä jos aikaan suhteuttaa. Esimerkiksi kielenvaihto volkkarin ajotietokoneeseen. Aikaa menee ehkä puol minsaa max, ja "koodaustyö": stä veloitetaan 20€Mika.T kirjoitti:Siksipä en koskaan autoa viekkään korjaamolle.
Paikallisella Euromasterilla olisi vaihdettu madallusjouset autooni kaverialennuksella 100€. Se on sentään kohtuullinen hinta. Silti vaihdoin ne itse (Eikä ollut edes mersuun tarkoitettua jousipuristinta käytössä.)
Passat Variant 1.9TDI 2001
jousten vaihdosta tuli vaan mieleen hyvä kikka kun vaihtaa jousia mersuun ilman oikeita puristimia. itse tein sillai et painoin työpaikalla prässillä uudet jouset valmiiksi kasaan ja sitten rautalagalla vaan kunnon lenkit et pysyy kasassa ni olipa nätti laittaa paikoilleen ku vanhan oli aina eka saanu taisteltua pois. sinne vaan ja sivuleikkureilla "poks poks" langat poikki niin jousi oli paikoillaan.
uusi jousi meni aina nanosekunnissa oikeelle paikalle.
uusi jousi meni aina nanosekunnissa oikeelle paikalle.
w124 ja ponton.
No, varmasti ei kauaa mennyt kun jousi löysi paikkansa... Oli se sitten oikea tai väärä paikka...turnipe kirjoitti:jousten vaihdosta tuli vaan mieleen hyvä kikka kun vaihtaa jousia mersuun ilman oikeita puristimia. itse tein sillai et painoin työpaikalla prässillä uudet jouset valmiiksi kasaan ja sitten rautalagalla vaan kunnon lenkit et pysyy kasassa ni olipa nätti laittaa paikoilleen ku vanhan oli aina eka saanu taisteltua pois. sinne vaan ja sivuleikkureilla "poks poks" langat poikki niin jousi oli paikoillaan.
uusi jousi meni aina nanosekunnissa oikeelle paikalle.
Millälailla mersun puristin on erilainen? Löytyisikö malliksi tuommoista, niin voisi tehdä satsin "varmuuskopioita" harrastelijoille edulliseen hintaan, tuo 700e kuulostaa aika kalliilta... Uskoisin että ainakin nollan voi ottaa hinnasta pois, varmuuskopiosta kun puhutaan, jolloin päästäisiin kertakäytöllä omilleen...
Re: 50 egeä
Samaan hintaan vaihtoi Jussi Sipoossa 124:jään etujouset(osoite kl-luetelon takana)Jeremias kirjoitti:AD autokorjaamo Kari Iivonen, Salo, pelkkä työ, etujousien vaihto, 50 euroa, mielestäni asiallinen hinta.
Sanoisin että aika edulista
W123 240 D Limousine Lang -83
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
Hyvä kikka paitsi jos on R-kioskissa töissä Kannattaa varmaan varmistaa jouset vaikka kuormaliinalla ennen kuin lähtee kuskailemaan niitä auton takakontissa. Voi tulla sellanen pamaus langan pettäessä ettei hifi-autojen kontitkaan pauku sillä voimallaturnipe kirjoitti:jousten vaihdosta tuli vaan mieleen hyvä kikka kun vaihtaa jousia mersuun ilman oikeita puristimia. itse tein sillai et painoin työpaikalla prässillä uudet jouset valmiiksi kasaan ja sitten rautalagalla vaan kunnon lenkit et pysyy kasassa ni olipa nätti laittaa paikoilleen ku vanhan oli aina eka saanu taisteltua pois. sinne vaan ja sivuleikkureilla "poks poks" langat poikki niin jousi oli paikoillaan.
uusi jousi meni aina nanosekunnissa oikeelle paikalle.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Juu. kohtuu hinta se 70 egee. Itte vaihtaen saattaapi satuttaa ittensä. On meinaan kokemusta siiä kun puristin hajoo mersun jousien kanssa. Jousi lattian kautta polveen. Lähti aikamoinen lohkare betonia irti, mutta onneks pääsin ryömiin 150 metriä sisälle lepään pariks päiväks.
Harva meinaan uskoo kuinka pitkä se on vapaana!
Harva meinaan uskoo kuinka pitkä se on vapaana!
Kerran plimmasi Asconan vieteri päähän, onneksi ettei tullut vahinkoa. Ainakaan en ole huomannut
No joo, pompulta se vasta iski kalloon ja ainakin 99%:a voimasta oli jo mennyt. Opetti tuo kunnioittamaan jousenvoimaa. Itellä on kolmet tarvikepuristimet ja niistä mitkään ei ole sopinut kunnolla mihinkään jousiin, joita on tarvinnut puristaa.
Halvemmalla ja terveempänä pääsee kun vie paikkaan jossa ovat sopivat vehkeet ja ammattitaito.
No joo, pompulta se vasta iski kalloon ja ainakin 99%:a voimasta oli jo mennyt. Opetti tuo kunnioittamaan jousenvoimaa. Itellä on kolmet tarvikepuristimet ja niistä mitkään ei ole sopinut kunnolla mihinkään jousiin, joita on tarvinnut puristaa.
Halvemmalla ja terveempänä pääsee kun vie paikkaan jossa ovat sopivat vehkeet ja ammattitaito.
(emännän) Corolla HB -19
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
Meillä nousi vähän hinta tuolla MB jousien vaihdolla, nyt veloitamme työstä
15 € / jousi.
Töitä riittää sillä saralla...
Neljä ja puoli vuotta olen ollut töissä nykyisessä työpaikassa, kolmas originaali mersun jousipuristin ostettiin juuri kun ne kuluvat loppuun suht pian kovassa käytössä.
Taas kerran, juuri kuin Mauri kirjoitti; älkää ihmeessä pelleilkö niiden etujousien kanssa sopimattomilla puristimilla.
Rautalankajutut voi jättää kokonaan omaan arvoonsa, jos joku haluaa terveydellään leikkiä niin ei sitä kyllä kannattaisi julkisesti kertoa.
15 € / jousi.
Töitä riittää sillä saralla...
Neljä ja puoli vuotta olen ollut töissä nykyisessä työpaikassa, kolmas originaali mersun jousipuristin ostettiin juuri kun ne kuluvat loppuun suht pian kovassa käytössä.
Taas kerran, juuri kuin Mauri kirjoitti; älkää ihmeessä pelleilkö niiden etujousien kanssa sopimattomilla puristimilla.
Rautalankajutut voi jättää kokonaan omaan arvoonsa, jos joku haluaa terveydellään leikkiä niin ei sitä kyllä kannattaisi julkisesti kertoa.
En tiedä karkasiko Maurilla jousi samoista puristimista, kuin itselläni.. Eli ne globaalisti yhteiset "melkein" orginellit jousipuristimet. Mutta säväytti aika miehekkäästi, kun jousi karkasi niistä. Ja haju oli aika "hitsattu", hieman lämpeni kierre, kun meni nopeasti laite läpidealer kirjoitti: Taas kerran, juuri kuin Mauri kirjoitti; älkää ihmeessä pelleilkö niiden etujousien kanssa sopimattomilla puristimilla.
Rautalankajutut voi jättää kokonaan omaan arvoonsa, jos joku haluaa terveydellään leikkiä niin ei sitä kyllä kannattaisi julkisesti kertoa.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
En kysellyt hintaa etukäteen ja ajattelin sen olevan joku pari kolme kymppiä.
kun olin pikasesti haulla kattonut noita hintoja tältä foorumilta. Jätin jousen vaihdon suosiolla ammattilaisille kun lueskelin vähän noita juttuja. Siis hinta oli kohtuullinen. Eikä vielä ole syytä vaihtaa "lähi" korjaamoa vielä kauempana olevaan "lähi" korjaamon.
kun olin pikasesti haulla kattonut noita hintoja tältä foorumilta. Jätin jousen vaihdon suosiolla ammattilaisille kun lueskelin vähän noita juttuja. Siis hinta oli kohtuullinen. Eikä vielä ole syytä vaihtaa "lähi" korjaamoa vielä kauempana olevaan "lähi" korjaamon.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Ei muutaku rakentaa tallin, hommaa nosturin, puristimen, kunnon paineilmaräikän 300€>>>>, kompuran ym. ja tekee ite niin ei maksa mitään
Ei se hinta varmasti koostu siihen käytetystä ajasta....
eiköhän Diileri pistetä kartelli pystyyn ja jousen vaihto a'50€ ? Ja edelleen riittäisi jousen vaihtoa ja edelleen olisi liian kallista.....
Ei se hinta varmasti koostu siihen käytetystä ajasta....
eiköhän Diileri pistetä kartelli pystyyn ja jousen vaihto a'50€ ? Ja edelleen riittäisi jousen vaihtoa ja edelleen olisi liian kallista.....
Joku mersupurkaamo??
Höpö höpö...tuolla saa jo kaksi viskipulloa ...kyllä ne etujouset sieltä lähtee ja menee paikalleen tunkin avulla ja alapalloa hieman irroittamalla...ei tarvi olla kummoiset puristimet käytössä kun jousta ei ihan kasaan tarvi painaa...dealer kirjoitti:Meillä nousi vähän hinta tuolla MB jousien vaihdolla, nyt veloitamme työstä
15 € / jousi.
Taas kerran, juuri kuin Mauri kirjoitti; älkää ihmeessä pelleilkö niiden etujousien kanssa sopimattomilla puristimilla.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Onneksi ei puutu tallia,nosturia,paineilmaräikkää-puristin puuttuu,mistä niitä saa ja mitä maksaa....?Aki P kirjoitti:Ei muutaku rakentaa tallin, hommaa nosturin, puristimen, kunnon paineilmaräikän 300€>>>>, kompuran ym. ja tekee ite niin ei maksa mitään
Ei se hinta varmasti koostu siihen käytetystä ajasta....
eiköhän Diileri pistetä kartelli pystyyn ja jousen vaihto a'50€ ? Ja edelleen riittäisi jousen vaihtoa ja edelleen olisi liian kallista.....
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Niin, no riippuu tietysti mikä moottori / korimalli on kyseessä. Ei se nyt aivan nuon yksinkertaista ole. Mietippä joku W124 300D on automaatti vaihteet ja ilmastointi. Paas pistäen sinne jousi tuollalailla "kotikonstein". Ei onnistu. Höpönhöpönhöpöä on tuo sun juttus. Millä sä pidät alatukivartta jousivoimaa vastaan, kun on alapallon pulttiirti? No joo tunkalla tietysti. no mitä sitten tapahtuu? Lasketaan tunkkaa ja alapallo tulee vähänmatkaa poispäin, kunnes pidättää jarrukilpeen. Vielä vähän tunkkaa alemmas ja PAM jousi on irti ja niin myös alapallonivel.... Tottahan tämän osaa kaikki, mutta laitappa takaisin purkamista päinvastaisessa järjestyksessä, ja vielä uusi jousi. Ja sitten se perkuleen alapallonivelkin pitäisi osua reikään..... Et saa. Enkä *ttuile! Näin se asia vain on.Petri M. kirjoitti:Höpö höpö...tuolla saa jo kaksi viskipulloa ...kyllä ne etujouset sieltä lähtee ja menee paikalleen tunkin avulla ja alapalloa hieman irroittamalla...ei tarvi olla kummoiset puristimet käytössä kun jousta ei ihan kasaan tarvi painaa...
Nii onnistuuki. Itselläni oli joskus kypärä päässä ja hanskat käsissä. Varmaan sen ansiosta ei lähtenyt kuin 2 kynttä ja pää on edelleen edes tässä kunnossa kuin se nyt on.Mika.T kirjoitti:Ja muuten onnistuu Kumma homma että tästäki pitää joka saatanan viikko väitellä. Ite kyllä olen irrottanut iskarin alapäästä ja laskenut napoineen alatukivarren alas.
Kukaan ei varmaan suutu tästä kommentista, ammattitaidossa saattaa olla "hieman" eroa teihin asiantuntijoihin verrattuna, jos ei jopa instrumenteissakin.
Mutta onnistuu se.
Kilander, KL myy puristimia hintaan jotain 770 euroa, vararuuvi maksaa 500.
Sen joutuu muutaman tuhannen jousenvaihdon jälkeen uusimaan.
Onnistuuhan se vaikka tupakan ampuminen pistoolilla kaverin suupielestä pois 30 metrin päästä, eihän siinä mitään.
Eri asia sitten kannattaako täällä yllyttää muita hengenvaarallisiin kokeiluihin, minusta ei joten olen pysynyt paremminkin varoittavalla linjalla sellaisten asioiden suhteen joissa tiedän olevan vaaran käsillä.
OT : Sehän oli ennestään tiedossa että viinan orjat myyvät vaikka äitinsä jos silläkeinoin päästään juopottelemaan, ei sitä tarvitse erikseen mainita.
Sen joutuu muutaman tuhannen jousenvaihdon jälkeen uusimaan.
Onnistuuhan se vaikka tupakan ampuminen pistoolilla kaverin suupielestä pois 30 metrin päästä, eihän siinä mitään.
Eri asia sitten kannattaako täällä yllyttää muita hengenvaarallisiin kokeiluihin, minusta ei joten olen pysynyt paremminkin varoittavalla linjalla sellaisten asioiden suhteen joissa tiedän olevan vaaran käsillä.
OT : Sehän oli ennestään tiedossa että viinan orjat myyvät vaikka äitinsä jos silläkeinoin päästään juopottelemaan, ei sitä tarvitse erikseen mainita.
Tuolla muutama kuva puristimesta jota minä käytin. Vaihtuu jousi helposti ja nopeasti eikä tartte edes rengasta ottaa irti.AK47 kirjoitti: Millälailla mersun puristin on erilainen? Löytyisikö malliksi tuommoista, niin voisi tehdä satsin "varmuuskopioita" harrastelijoille edulliseen hintaan, tuo 700e kuulostaa aika kalliilta... Uskoisin että ainakin nollan voi ottaa hinnasta pois, varmuuskopiosta kun puhutaan, jolloin päästäisiin kertakäytöllä omilleen...
http://koti.mbnet.fi/juv/autot/puristin.html
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)