W 202 manuaali vaihdekepin nupin vaihto
W 202 manuaali vaihdekepin nupin vaihto
Heippa asiantuntijat. Ajattelin vaihtaa nupin tohon farkkuun, niin tuli mieleen, että miten saa vanhan pois rikkomatta paikkoja. Tilalle tulisi puunuppi Bilteman tarvikeosa nro 30-176 . Sen varmaan osaan laittaa kun on ohjeet netissä, mutta vanhan poistaminen, miten tapahtuu helpoimmin. Onnistuuko ollenkaan? Auto w 202 C180 manuaalilaatikko-96
C 180 Kompressor Aut.
W124:sen manuaali mallista lähtee pelkkä nuppi irti samalla tavalla kuin HVM äsken kirjoitti ja todennäköisesti myös Ceestäkin.
Eli nahka nupin yli ja lukitus mutteri auki, nuppi on kierteillä joten ruuvaten auki. Bilteman nuppi muuten tulee todella alas orggis nuppiin verrattuna ja kiinnitys on vähintäänkin mystinen.
Meikäläisellä on saman firman alupoltsi nuppina, tosin itse tehdyllä rosteri adapterilla.
OT: tulipas taas Kaapolle ja Aku P:lle asiaa viestissä

Eli nahka nupin yli ja lukitus mutteri auki, nuppi on kierteillä joten ruuvaten auki. Bilteman nuppi muuten tulee todella alas orggis nuppiin verrattuna ja kiinnitys on vähintäänkin mystinen.
Meikäläisellä on saman firman alupoltsi nuppina, tosin itse tehdyllä rosteri adapterilla.
OT: tulipas taas Kaapolle ja Aku P:lle asiaa viestissä


Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
[quote="enska"]W124:sen manuaali mallista lähtee pelkkä nuppi irti samalla tavalla kuin HVM äsken kirjoitti ja todennäköisesti myös Ceestäkin.
Mutta HVM kirjoitti että keppi lähtee jos tarkoitti nuppia niin ok. Ihmettelin myös tuota Bilteman nupin kiinnitystä, holkin ja kuusiokolo ruuvien pitävyyttä.
Taitaa jäädä homma suutariksi. Olisko muita ehdotuksia nupin hankintaan
Autossa on pähkinäpuinen lepuutajan kansi.
Mutta HVM kirjoitti että keppi lähtee jos tarkoitti nuppia niin ok. Ihmettelin myös tuota Bilteman nupin kiinnitystä, holkin ja kuusiokolo ruuvien pitävyyttä.
Taitaa jäädä homma suutariksi. Olisko muita ehdotuksia nupin hankintaan
Autossa on pähkinäpuinen lepuutajan kansi.
C 180 Kompressor Aut.
Vehosta puinen nuppi asennettuna.tarmo.e.t kirjoitti:Olisko muita ehdotuksia nupin hankintaan
Autossa on pähkinäpuinen lepuutajan kansi.


MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
w202 kepin vaihto
Itselläni on w202 vm94 c180 ja sen kepin pään saa irti siten omassani että:
Siitä pussin juuresta otat kiinni ja nostat, omassani se oli pikalukolla, ei mitään ihmeellistä... pussin alta paljastui muovinen kiinnitys mekanismi... omassani se oli pirun piukassa, boxareilla kiinni ja pieni pyöräytys auki suuntaan... siis tuo pyöräytysliike ei ole mikään järin iso, sen jälkeen nuppi lähtee nostamalla pois, ei ollenkaan kierteitä vain eräänlainen pikalukko... se onkin sitten eri asia miten saa järkeiltyä jonkun kierteillä olevan nupinpään siihen pikalukko tappiin...
Siitä pussin juuresta otat kiinni ja nostat, omassani se oli pikalukolla, ei mitään ihmeellistä... pussin alta paljastui muovinen kiinnitys mekanismi... omassani se oli pirun piukassa, boxareilla kiinni ja pieni pyöräytys auki suuntaan... siis tuo pyöräytysliike ei ole mikään järin iso, sen jälkeen nuppi lähtee nostamalla pois, ei ollenkaan kierteitä vain eräänlainen pikalukko... se onkin sitten eri asia miten saa järkeiltyä jonkun kierteillä olevan nupinpään siihen pikalukko tappiin...

- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
No ni, tulihan tämäkin selväksi kun riittävän kauan lypsää. Tähän sitten loppui
sekin tuunaaminen, tai oikeammin ajatus asiasta . Onneksi on ehjä nuppi mistä hämmentää eikä vielä mitään vahinkoa päässyt tapahtumaan. Saahan sillä nupin hinnalla kopan kaljaa, voi istua ja suunnitella jotain muuta, vaikka lukea
saksankielistä käyttäjän käsikirjaa !
sekin tuunaaminen, tai oikeammin ajatus asiasta . Onneksi on ehjä nuppi mistä hämmentää eikä vielä mitään vahinkoa päässyt tapahtumaan. Saahan sillä nupin hinnalla kopan kaljaa, voi istua ja suunnitella jotain muuta, vaikka lukea
saksankielistä käyttäjän käsikirjaa !
C 180 Kompressor Aut.
Ota pussi irti ja katso miltä kiinnitys näyttää, vanhasta nupista saa mainion adapterin jos vaan viitsii askarrella. Tai haet purkaamosta toisen orggis nupin josta rupeet väkertelemään.tarmo.e.t kirjoitti:No ni, tulihan tämäkin selväksi kun riittävän kauan lypsää. Tähän sitten loppui
sekin tuunaaminen, tai oikeammin ajatus asiasta . Onneksi on ehjä nuppi mistä hämmentää eikä vielä mitään vahinkoa päässyt tapahtumaan. Saahan sillä nupin hinnalla kopan kaljaa, voi istua ja suunnitella jotain muuta, vaikka lukea
saksankielistä käyttäjän käsikirjaa !
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Se pelkkä nuppi lähtee irti siten että siina nupin alaosassa on sellainen "rinkula" jota pyöräytetään vastapäivään, ja sitten vedetään ylös. asennettaessa pyöräytetään myötäpäivään. jos siinä nupin kyljessä on sellainen levyosa niin se pitää otaa irti ensin.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98