207:n elvytys (yritys?)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Kilpuri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 27.07.2005 14:33
Paikkakunta: Tampere

207:n elvytys (yritys?)

Viesti Kirjoittaja Kilpuri »

Elikäs hankittiin poikain kanssa kimpalla tuollainen härveli. Siihen saatiin vielä leima, mutta tulevaisuutta ajatellen hitsaushommia on luvassa. Poikittaiset palkitkin on hieman haperoa paikkapaikoin. Kysynkin, että voiko/saako poikkittaisia palkkeja tehdä Leimaa ajatellen itse vaikka U-profiilista, vai pitääkö niiden olla orginaaleja. Maksavat meinaan Veholla paljon! Jäykkyys/kantavuus olisi tuollaisissa palkeissa varmasti parempikin.
Kilpuri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 27.07.2005 14:33
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kilpuri »

Soittelin konttorille ja ainakin se katsastaja väitti että saa. Ts. jos jollain on vastaavia murheita niin tiedoksi. Onko muuten vastaavaa pakua missä ei olisi näitä murheita?? :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kilpuri kirjoitti:Onko muuten vastaavaa pakua missä ei olisi näitä murheita?? :D
Ei mulla tollasia murheita ole :lol: vielä. Ainakin wolkkarin pakua tuli aikoinaan hitsailtua mielin määrin, juuriki poikittaispalkkien liittymiä pitkittäisiin. Pääasia oli, että sai sen juurikin riittävän kovaksi, ettei katsastusmiehen rauta mennyt läpi. Muutenhan noita rakenteita voi taitella ihan levystä, jos vain jaksaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vm -90 310 D ajettu 570000, ei ruostetta palkeissa tai pohjassa.
Astinlautojen alta piti korjailla, samoin helmoja päältäpäin.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
an55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 21.10.2003 21:27
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja an55 »

Selailin tarvikeosakirjaa ja siinä näyttää olevan 207:n osia paljon. Varsinkin pakettiautoihin on tullut rakennettua paljon kotelopalkkeja suorasta levystä taivuttamalla, eikä niitä ole koskaan katsastuksen yhteydessä millään tavalla kyseenalaistettu.

Korjauspaloja on tietysti helpompi käyttää jos ei ole taivutusvälineitä. Toisaalta käytettäessä suoraa levyä, voi käyttää vähän vahvempaa värkkiä jolloin sitä on helpompi hitsata.
Kilpuri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 27.07.2005 14:33
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kilpuri »

dealer kirjoitti:Vm -90 310 D ajettu 570000, ei ruostetta palkeissa tai pohjassa.
Astinlautojen alta piti korjailla, samoin helmoja päältäpäin.
Toihan onkin niin uusi... Elvytettävä 207 onkin 9-vuotta omistamaasi sisartaan iäkkäämpi. :P

Kone kuitenkin sykkii, joten tarvinnee hakea Soinilta profiilia.
Vastaa Viestiin