207:n elvytys (yritys?)
207:n elvytys (yritys?)
Elikäs hankittiin poikain kanssa kimpalla tuollainen härveli. Siihen saatiin vielä leima, mutta tulevaisuutta ajatellen hitsaushommia on luvassa. Poikittaiset palkitkin on hieman haperoa paikkapaikoin. Kysynkin, että voiko/saako poikkittaisia palkkeja tehdä Leimaa ajatellen itse vaikka U-profiilista, vai pitääkö niiden olla orginaaleja. Maksavat meinaan Veholla paljon! Jäykkyys/kantavuus olisi tuollaisissa palkeissa varmasti parempikin.
Ei mulla tollasia murheita ole vielä. Ainakin wolkkarin pakua tuli aikoinaan hitsailtua mielin määrin, juuriki poikittaispalkkien liittymiä pitkittäisiin. Pääasia oli, että sai sen juurikin riittävän kovaksi, ettei katsastusmiehen rauta mennyt läpi. Muutenhan noita rakenteita voi taitella ihan levystä, jos vain jaksaa.Kilpuri kirjoitti:Onko muuten vastaavaa pakua missä ei olisi näitä murheita??
Lisää tietoa: www.skg.fi
Selailin tarvikeosakirjaa ja siinä näyttää olevan 207:n osia paljon. Varsinkin pakettiautoihin on tullut rakennettua paljon kotelopalkkeja suorasta levystä taivuttamalla, eikä niitä ole koskaan katsastuksen yhteydessä millään tavalla kyseenalaistettu.
Korjauspaloja on tietysti helpompi käyttää jos ei ole taivutusvälineitä. Toisaalta käytettäessä suoraa levyä, voi käyttää vähän vahvempaa värkkiä jolloin sitä on helpompi hitsata.
Korjauspaloja on tietysti helpompi käyttää jos ei ole taivutusvälineitä. Toisaalta käytettäessä suoraa levyä, voi käyttää vähän vahvempaa värkkiä jolloin sitä on helpompi hitsata.