Tässäpä kuvaus penkin korjauksesta. vm 88 :n mannelavettiin. Tein remontin ajaksi sijaispenkin vanhasta passatin penkistä. Kummasti se penkkikin vaikuttaa ajo tuntumaan. Heti alkoi Mersun kyyti tuntumaan melkein yhtä huonolta kuin Passatissakin.
Passatista peräisin oleva sijaisistuin.
Kuvassa irroitellaan penkin takalevyä.
Istuimen pehmusteetkin olivat kuluneet. Vaihdoin superlonin ja liimasin Bostikilla sen päälle tulevan valkoisen harsokankaan reunoista kiinni samalla tavalla kuin alkuperäinenkin oli. Superlonin sain hankittua Pohjolan Tekniikasta Oulusta. Tähän kuuluvaa kuvaa en saanut vielä näkyviin vaikka linkki photobuckettiin pitäisi olla paikoillaan
Tässä kuvassa selkäverhoilu on poistettu
Tässä selkäverhoilukappale takapuolelta. Huomaa liukumiskitkaa vähentävät valkoiset harsokankaat, jotka on ommeltu kiinni molemmille puolille sivukappaleisiin.
Selkäverhoilun nurkka
Pingoitin irroitettuna
Sivuompeleitten purku käy nopeiten terävällä veitsellä
Sitten kangas onkin jo irti ja pingoitettuna mahdollisimman suoraan uuden kankaan päälle, jota myöten sitten leikataan. Tarvii terävät sakset. Mulla ei sitten ollutkaan niin hyviä saksia, joten leikkasin terävällä kirurginveitsellä vaneria vasten.
Tässä ompelu valmiina. Välissä olin niin innoissani, että unohtui ottaa kuvia, mutta ei siinä mitään erikoista tapahtunut kuin että lankaa neulansilmään vaan ja vanhoista rei'istä ompelemalla pikkuhiljaa. Pingoittimen ompelukohdat mittailin vanhasta kappaleesta ja merkkasin paikan liidulla takapuolelle.
Tässä kangastoimittajan osoite. Toivottavsti saa selvää. Kangas on paksumpaa mitä alkuperäinen. Vahvuus on noin 1,2mm, kun entinen oli jotain 0,8-0,9mm . Käyttävät kuulemma tuota samaa kangasta paikallisliikenteen linja-autojen penkeissä. Koko hommassa kului neljä päivää. Arviolta 6 tunnin mittaisia. Ei näissä hommissa tule tuota kelloa niin tarkasti seurattua. Luulisin että seuraava penkki onnistuu korjata kolmessa päivässä
W124 etupenkki, selkänoja puhki, korjaus
W124 etupenkki, selkänoja puhki, korjaus
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Malttia malttia. Itselläkin on työn alla yhdenlainen penkkiprojekti.pappi kirjoitti:Kun vielä joku tekisi vastaavan kuvagallerian penkinlämmittimen vastuksen korjaamisesta, istuinosan osalta
t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, Ma 12.09.2005 15:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
E500 – 211.070
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
Teuvan kurssi
Ei ole tullut käytyä alan kouluja. Edesmenneelle kansakoulunopettaja Rouva Vakkurille kuuluu kiitos ompelutaidoistani Kalajoen pohjankylän kansakoulun luokilla 1-2 vuosina 1971-1972. Hän olikin tosi kärsivällinen opettaja. Meitä pojanviikareita oli noin 20 yhdessä luokassa ja kaikilla virtaa liikaa....
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Liekö tästä Papille apua. Sain oman penkkiprojektini nyt jonkinlaiseen päätökseen. Katso kohta "Lämmitysvastukset".pappi kirjoitti:Kun vielä joku tekisi vastaavan kuvagallerian penkinlämmittimen vastuksen korjaamisesta, istuinosan osalta
t.
Risto
E500 – 211.070