Miten W202 alustaa jäykemmäksi? C280 elegance huojuu
Miten W202 alustaa jäykemmäksi? C280 elegance huojuu
Onko kokemuksia C-sarjalaisten alustan parannuksista? Oman -98 C280:n jousitus huojuu luvattoman paljon tehden ajosta välillä turhan keinahtelevaa. Autossa on moottorissa vauhtivaroja, mutta löysä jousitus saa karsittua pahimmat kiihdyttelyhalut.
Tämä nykyinen ajotuntuma on ilmeisesti sitä eleganssia mukavuuden tavoittelua, mutta itse pidän jäykempi alustaisista autoista, edeltäjä A4 avant oli kuin aivan eri planeetelta jousituksen jämäkkyyden suhteen.
Eli millä opeilla sais autosta paremman? Kokemuksia iskareista, jousista, alustasarjoista ja kuinka paljon siinä joutuisi noin suunnillee euroja polttamaan, että sais keinahteluhaluja autolta pois?
En moiti autoa huonoksi ajaa sinänsä, jos pitää rauhallisesta köröttelystä erityisesti kaupunkiliikenteessä niin onhan ihan hyvä kyyti, mutta epätasaisilla teillä saa maantievauhdissa vähän korjailla kulkusuuntaa huojahtelun johdosta. Avantgarde olisi ilmeisti jo vakiona jäykempi?
Vinkkejä otetaan vastaan.
Tämä nykyinen ajotuntuma on ilmeisesti sitä eleganssia mukavuuden tavoittelua, mutta itse pidän jäykempi alustaisista autoista, edeltäjä A4 avant oli kuin aivan eri planeetelta jousituksen jämäkkyyden suhteen.
Eli millä opeilla sais autosta paremman? Kokemuksia iskareista, jousista, alustasarjoista ja kuinka paljon siinä joutuisi noin suunnillee euroja polttamaan, että sais keinahteluhaluja autolta pois?
En moiti autoa huonoksi ajaa sinänsä, jos pitää rauhallisesta köröttelystä erityisesti kaupunkiliikenteessä niin onhan ihan hyvä kyyti, mutta epätasaisilla teillä saa maantievauhdissa vähän korjailla kulkusuuntaa huojahtelun johdosta. Avantgarde olisi ilmeisti jo vakiona jäykempi?
Vinkkejä otetaan vastaan.
Itsellä on kokemusta tuosta omasta C 280 T:stä, mutta varustelutaso on mallia Sport, kuten myös alusta.
Saksan autobaanoilla ja vähän rauhallisemmissakin nopeuksissa alusta osoittautui todella hyväksi, sillä ainakaan minua ei jämäkkä tuntuma häiritse yhtään; onpahan enemmän fiilistä siitä, mitä renkaiden alla on!
Eli täältä ehdoton kyllä-ääni sport-alustalle! Mukavaa oli kierrellä myös tsekkien serpentiiniteitä, joten eiköhän niiailut lopu kerralla kun moisen hankit.
Saksan autobaanoilla ja vähän rauhallisemmissakin nopeuksissa alusta osoittautui todella hyväksi, sillä ainakaan minua ei jämäkkä tuntuma häiritse yhtään; onpahan enemmän fiilistä siitä, mitä renkaiden alla on!
Eli täältä ehdoton kyllä-ääni sport-alustalle! Mukavaa oli kierrellä myös tsekkien serpentiiniteitä, joten eiköhän niiailut lopu kerralla kun moisen hankit.
Eikös 280:ssä ole aina Sport-alusta
Omani on myös Elegance, mutta mukaan on ruksittu myös Sport-alusta 8-reikäisin alumiinivantein, ja alusta on kyllä mielestäni tosi hyvä, mukava mutta jämäkkä.

Omani on myös Elegance, mutta mukaan on ruksittu myös Sport-alusta 8-reikäisin alumiinivantein, ja alusta on kyllä mielestäni tosi hyvä, mukava mutta jämäkkä.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Re: Miten W202 alustaa jäykemmäksi? C280 elegance huojuu
Mikäli autossa on jo vakiona Sportin alusta, Eibachin osat ovat varmaankin mielestäsi liian pehmeitä. Niinpä suosittelen ensin vaihtamaan jouset H&R:n Sport Springseihin.MKC280 kirjoitti:...Eli millä opeilla sais autosta paremman?...
Jos sittenkin vielä tuntuu huteralta, vaihda originaalit iskarit keltaisiin Konin iskareihin tai Bilsteinin Sprinteihin.
Tämän jälkeen mahdollisuudet menevät hienosäädöiksi, kuten kallistuksenvaimentimien optimoinniksi ja puskapeliksi.
Uskoisin kuitenkin, että olet ihan tyytyväinen jo ensimmäisen askeleen jälkeen. Sillä sain omasia S203:stani mielestäni melko passelin.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kiitokset vinkeistä ja ilmankos niitä onkin vain sporttina ja eleganssina mobilessakin... aina oppii uutta, varsinkin vähäiseltä tietotasolta lähdettäessä.
Sportin alustasta en olisi omani osalta ollenkaan varma tai muuten mersun käsitys sportista olisi hyvin epäilyttävä. Auto on sen verran hyvä kuntoinenkin ja vähän ajetun oloinen, että en usko alustan noin paljoa väsyneenkään vuosien aikana.
Jousituksen tietoja ei taida löytyä mistään auton papereista, kuten myöskään sitä millä automaattivaihdeversiolla on auto varustettu (aiheesta toiseen hypäten).
Eerola mainitsi ihan konkreettisia hyvältä tuntuvia muutoksia, saako noita tuolta KL-varaosalta?
Minkäslaisia kokemuksia teillä on 202 ajo-ominaisuuksista talvella varsinkin automaatin kanssa? Onko peräliirrot herkässä ja pitääkö pistää hiekkasäkkejä takakonttiin?
Sportin alustasta en olisi omani osalta ollenkaan varma tai muuten mersun käsitys sportista olisi hyvin epäilyttävä. Auto on sen verran hyvä kuntoinenkin ja vähän ajetun oloinen, että en usko alustan noin paljoa väsyneenkään vuosien aikana.
Jousituksen tietoja ei taida löytyä mistään auton papereista, kuten myöskään sitä millä automaattivaihdeversiolla on auto varustettu (aiheesta toiseen hypäten).
Eerola mainitsi ihan konkreettisia hyvältä tuntuvia muutoksia, saako noita tuolta KL-varaosalta?
Minkäslaisia kokemuksia teillä on 202 ajo-ominaisuuksista talvella varsinkin automaatin kanssa? Onko peräliirrot herkässä ja pitääkö pistää hiekkasäkkejä takakonttiin?
Suomessa H&R:n osia saa ainakin Tunexilta ja Pro Streetiltä. Joku lähempänä KL:n toimipisteitä asusteleva varmaankin varmistaa, löytyykö H&R:äämyös KL:stä.MKC280 kirjoitti:...saako noita tuolta KL-varaosalta?...
KL:stä saa kyllä Eibachia, josta itse tykkään hiukan enemmän kuin H&R:stä. Näistä ajatuksistani löytyy tarinaa Haku-toiminnolla.
Omat H&R-osani ostin muistaakseni OptionImportsista tai Tire Rackista, mutta ne ovat Telluksen väärällä puolella

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Minun käsityksen mukaan 280:ssä ei ole aina Sport-alusta, mutta onhan sen varmaan saanut uutena tilattua lisävarusteena myös Eleganceen.mikkop kirjoitti:Eikös 280:ssä ole aina Sport-alusta![]()
Pelkillä alustasarjan jousien vaihdolla tuosta Elegancen alustasta tulee hieman pintakova,
siksi suosittelisin Sportin jousia ja iskareita, ovat paljon mukavemmat ajossa.
Minulla on jostain jäänyt sellainen mielikuva, että Sportissa olisi Bilsteinin iskarit, olenko pahasti väärässä?
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Kantakortista nuo löytyy. Voin katsoa omastani mikä on tuon sport-alustan koodi. Myös VIN-koodin perusteella (löytyy rek. otteesta) näkee mitä lisävarusteita autoon on tilattu. Joku täältä varmaan kohta heittää osoitteen saitille joka purkaa MB:n VIN-koodit, haullakin se kyllä löytyy, on jossain veli venäläisen saitilla.MKC280 kirjoitti:Jousituksen tietoja ei taida löytyä mistään auton papereista, kuten myöskään sitä millä automaattivaihdeversiolla on auto varustettu (aiheesta toiseen hypäten).
Todella hyvä talviauto, myös automaatilla. Painojakauma on 50/50MKC280 kirjoitti: Minkäslaisia kokemuksia teillä on 202 ajo-ominaisuuksista talvella varsinkin automaatin kanssa? Onko peräliirrot herkässä ja pitääkö pistää hiekkasäkkejä takakonttiin?


VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Varustetiedot täältä:
http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Esimerkkinä oman vehkeen VIN on
WDB2020891F665117
http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Esimerkkinä oman vehkeen VIN on
WDB2020891F665117
Kiitos Tuc hienosta linkistä ja eipä taida olla sitä sporttialustaa tässä minun kamppeessa kun VIN on wdb 2020291a569777 eli eri kuin sinulla.
antamallasi saitilla laatikoksi paljastui muuten 722606 10 633948, onko sama kuin sinulla?
Jos on niin tietää varmasti varautua hyvissä ajoin siihen neulalaakerin vaihtoon.
(oiskohon audin tiptronicilla selvinnyt vähemmillä huolilla ...?)
Pitää tiedustella tuon sporttialustan hintaa ja verrata tuohon H&R. Tuntuu siltä ,että jos laittais tuommoisen erikoispajaversion iskareineen niin eikö sillä pitäis tulla parempi paketti kuin tehtaan sporttipaketilla? Uskon kyllä teidän käyttäjien kehut tuosta sporttipaketista ja on luultavasti halvempikin.
antamallasi saitilla laatikoksi paljastui muuten 722606 10 633948, onko sama kuin sinulla?
Jos on niin tietää varmasti varautua hyvissä ajoin siihen neulalaakerin vaihtoon.
(oiskohon audin tiptronicilla selvinnyt vähemmillä huolilla ...?)
Pitää tiedustella tuon sporttialustan hintaa ja verrata tuohon H&R. Tuntuu siltä ,että jos laittais tuommoisen erikoispajaversion iskareineen niin eikö sillä pitäis tulla parempi paketti kuin tehtaan sporttipaketilla? Uskon kyllä teidän käyttäjien kehut tuosta sporttipaketista ja on luultavasti halvempikin.

Eerola on teksasilainen asiantuntija, heh ajattelin, että siinä on jokin yleinen alustanumero jossakin välissä ilmaistuna. Ei siis erota alustan ratkaisuja tuosta, tosin en kyllä usko tuon minun heilujan olevan sporttialustaa nähneenkään muuta kuin viereisellä linjastolla tehtaalta ulos tulleessaan.
Paremmuus on tietysti aikalailla kiinni siitä mitä tykkää. Mersun alkuperäiset sporttijouset + sporttipaketin alkuperäiset iskarit ovat kuitenkin niissämäärin hintava sarja, että ei-MB-tuotteet ovat niitä vasten houkutteleva vaihtoehto.MKC280 kirjoitti:...H&R. Tuntuu siltä ,että jos laittais tuommoisen erikoispajaversion iskareineen niin eikö sillä pitäis tulla parempi paketti kuin tehtaan sporttipaketilla? Uskon kyllä teidän käyttäjien kehut tuosta sporttipaketista ja on luultavasti halvempikin.
H&R:n jousilla tulee edellämainituista kovin. Eibach antaa autolle mielestäni yleensä hiukan kauniimman "stanssin" kuin H&R. Eibach ottaa pitkät heitot hyvän napakasti, mutta ei ole yhtä pintakova kuin H&R. Kaikkein painavimpien koneiden yhteydessä Eibachin etujouset ovat kuitenkin hiukan kevyet. Tehtaan sporttipaketit ovat yleensä mielestäni kaikkein mukavuuspainotteisimpia, kuitenkin aika lähellä Eibachin tuntumaa.
Eli uskoisin että mitkä tahansa noista jousista laitat, niin ihan tyytyväinen tulet olemaan. H&R:llä saat reteimmän ulkonäön.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Paljonko autollasi olikaan ajettu kilometrejä? Kyllä vähän pelottaa tuon neulalaakerin puolesta, sillä juuri nämä tehokkaammat vehkeet rikkovat vaihteistot kuuleman mukaan jonninverran nopeammin. Ensioireena käsittääkseni nykiminen, mutta itselläni nykiminen alkoi samaan aikaan kuin rahina...MKC280 kirjoitti:Kiitos Tuc hienosta linkistä ja eipä taida olla sitä sporttialustaa tässä minun kamppeessa kun VIN on wdb 2020291a569777 eli eri kuin sinulla.
antamallasi saitilla laatikoksi paljastui muuten 722606 10 633948, onko sama kuin sinulla?
Jos on niin tietää varmasti varautua hyvissä ajoin siihen neulalaakerin vaihtoon.
(oiskohon audin tiptronicilla selvinnyt vähemmillä huolilla ...?)
TUC:
nyt 51tkm mittarissa, huoltohistoria merkkiliikkestä ja auto erinomaisessa kunnossa.
Pitäisihän tuon nyt sen 100tkm vielä kestää kevyesti ennen kuin pitäisi neulalaakereitakaan vaihdella, jos ja kun km pitää paikkansa. Tosin saattaa 100tkm kohdalla ruveta laatikon huollattaminen ruveta polttelemaan, mutta ennen sitä en kyllä edes harkitse asiaa. Pitää toivoa, että nykimistä ja ja rahinaa ei ilmaannu.
Eihän tämän nyt pitäisi olla mitenkään erityisen tehokas ja vääntävä tämä 280 koneen, en ole perehtynyt asiaan, mutta ei kai 250d jää paljon väännössä, jos ei ylitäkin bensakoneen? Muistaakseni 280 vääntö oli suurin piirtein saman verran newtoneissa, onhan esim. 300 dieselissä varmasti reilusti enemmän niin luulisi mersun osaavan tehdä laatikon väännön mukaiseksi.
Se oli sinänsä yllättävää ja toisaalta huoltamiseen halpaa, että samat alapallonivelet ja raidetangot käy myös 180:een, mutta mietippä jos jarrupalat on myös saman kokoiset niin kyllä saa paloja ja levyjä vaihdella tiheään...
Täysalumiinen moottori ei taida olla juurikaan 1, 8 konetta painavampi, se ehkä auttaa asiaa.
nyt 51tkm mittarissa, huoltohistoria merkkiliikkestä ja auto erinomaisessa kunnossa.
Pitäisihän tuon nyt sen 100tkm vielä kestää kevyesti ennen kuin pitäisi neulalaakereitakaan vaihdella, jos ja kun km pitää paikkansa. Tosin saattaa 100tkm kohdalla ruveta laatikon huollattaminen ruveta polttelemaan, mutta ennen sitä en kyllä edes harkitse asiaa. Pitää toivoa, että nykimistä ja ja rahinaa ei ilmaannu.
Eihän tämän nyt pitäisi olla mitenkään erityisen tehokas ja vääntävä tämä 280 koneen, en ole perehtynyt asiaan, mutta ei kai 250d jää paljon väännössä, jos ei ylitäkin bensakoneen? Muistaakseni 280 vääntö oli suurin piirtein saman verran newtoneissa, onhan esim. 300 dieselissä varmasti reilusti enemmän niin luulisi mersun osaavan tehdä laatikon väännön mukaiseksi.
Se oli sinänsä yllättävää ja toisaalta huoltamiseen halpaa, että samat alapallonivelet ja raidetangot käy myös 180:een, mutta mietippä jos jarrupalat on myös saman kokoiset niin kyllä saa paloja ja levyjä vaihdella tiheään...
Täysalumiinen moottori ei taida olla juurikaan 1, 8 konetta painavampi, se ehkä auttaa asiaa.
Viimeisin tilannekatsaus:
No nyt on autossa H&R:n -40mm jouset alla ja autosta tuli kerralla huomattavasti paljon vakaampi, rauhallisempi ja hieman samalla kovempikin ajettava. Hakee huomattavasti vähemmän matka-ajossakin ja käännöksissä on helpompi hallita.
Lievinä haittapuolina voi mainita takapyörien pidon lievän heikkenemisen, mutta parantunut luistojenkin hallittavuus tuo lisää hauskuutta ajamiseen. Elegance-varustuksella oleviin autoihin suosittelen jousien vaihtoa. Vaihtamalla myös iskaritkin saisi varmasti vieläkin sporttisemman ja ainakin kovemman, mutta nyt on ihan hyvä yhdistelmä mukavuutta ja sporttisuutta.
Tietysti auton voisi tehdä heti tehtaallakin valmiiksi, mutta mersun alustan kun voi tilata tehtaalta erilaisilla jousilla ja iskareilla niin makuasioista ei sovi liikaa alkaa kiistelemään...
No nyt on autossa H&R:n -40mm jouset alla ja autosta tuli kerralla huomattavasti paljon vakaampi, rauhallisempi ja hieman samalla kovempikin ajettava. Hakee huomattavasti vähemmän matka-ajossakin ja käännöksissä on helpompi hallita.
Lievinä haittapuolina voi mainita takapyörien pidon lievän heikkenemisen, mutta parantunut luistojenkin hallittavuus tuo lisää hauskuutta ajamiseen. Elegance-varustuksella oleviin autoihin suosittelen jousien vaihtoa. Vaihtamalla myös iskaritkin saisi varmasti vieläkin sporttisemman ja ainakin kovemman, mutta nyt on ihan hyvä yhdistelmä mukavuutta ja sporttisuutta.
Tietysti auton voisi tehdä heti tehtaallakin valmiiksi, mutta mersun alustan kun voi tilata tehtaalta erilaisilla jousilla ja iskareilla niin makuasioista ei sovi liikaa alkaa kiistelemään...
Ex W202:sta madalsin tuon 40mm. Ajoin yhen rengas-sarjan pilalle ja kulmia säädeltiin kahessa eri paikassa ennen kuin tuli hyvä. Eteen piti vaihtaa jotku säätöpultit.eerola kirjoitti:Oletko tarkastanut camber-kulmia?MKC280 kirjoitti:...haittapuolina voi mainita takapyörien pidon lievän heikkenemisen...
Dealerilla tietoa pulteista ja säätämisestä, ehkä..

200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Täällä asiasta 203-fokuksella, mutta samat asiat ovat yleistettävissä myös 202:een.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
On kyllä aika vittumaisen löysä 100tkm ajettu vakio alusta tuossa 220D classicissa.
Edellinen auto kun oli ford focus kw:n 40mm täydellisellä alustasarjalla. Tosin oli focus vakio alustallakin paljon jämäkämpi. Vielä kun tuli ostettua syksyllä nuo 195/15" kitkat niin on sulalla tiellä tuo meno aika huojuvaa ja hakevaa. Sivutuuleenkin reagoi aika reippaasti. Eli kyllä olis madallus sarja tarpeeseen. No saattaahan patut tykätä tuollaisesta pehmeästä kyydistä niin antaa nyt olla kun auto menee kohta kuitenkin myyntiin.

C250TD 97
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Jaaha,
pitäiskö noista camber-kulmista nyt huolestua?
Merkkiliikkessä jouset vaihtuivat mallikelpoisesti ja hyvällä palvelulla ja muutaman päivän päästä tehtiin heti perään 4p.-suuntaus. Camberit oli sekä edessä että takana välysten sisällä, joten niihin ei lähdetty koskemaan. Pientä säädön tarvetta olisi ollut vain apumiehen etupyörässä, muttei sekään säätämisen vaativaa, jos ei tuntunut ohjauksessa. Ei tunnu, joten ei tehty mitään.
Takapään cambereita kun ei pysty muuttamaan niin pidon heikkenemiselle ei voi sinänsä tehdä mitään?
ja luulen suurimman tekijän olevan kuitenkin jäykemmän alustan.
Edelleen voisivat tehdä auton ajettavaksi kyllä jo suoraan tehtaalla... OOOO
pitäiskö noista camber-kulmista nyt huolestua?
Merkkiliikkessä jouset vaihtuivat mallikelpoisesti ja hyvällä palvelulla ja muutaman päivän päästä tehtiin heti perään 4p.-suuntaus. Camberit oli sekä edessä että takana välysten sisällä, joten niihin ei lähdetty koskemaan. Pientä säädön tarvetta olisi ollut vain apumiehen etupyörässä, muttei sekään säätämisen vaativaa, jos ei tuntunut ohjauksessa. Ei tunnu, joten ei tehty mitään.
Takapään cambereita kun ei pysty muuttamaan niin pidon heikkenemiselle ei voi sinänsä tehdä mitään?
ja luulen suurimman tekijän olevan kuitenkin jäykemmän alustan.
Edelleen voisivat tehdä auton ajettavaksi kyllä jo suoraan tehtaalla... OOOO
Rengas ei istuu tiessä tasaisesti vaan sisäsyrjällään. Tästä seuraa camber-kulmasta riippuen nopeampaa tai oikein nopeaa kulumista. Itselläni Eibachin sarja laski autoa sen verran, että takarenkaat kyllä kuluivat hiukan nopeammin, mutta ei mitenkään erityisen hälyttävästi. Toiseen autoon laitoin H&R:n jouset ja perä laski huomattavasti enemmän. Sillä seurauksella, että camber-kulmakin muuttui huomattavasti enemmän. Ja H&R-osien asentamisen jälkeen takarenkaat suorastaan "sulivat" alle.MKC280 kirjoitti:...pitäiskö noista camber-kulmista nyt huolestua?...
Tuosta edellä laittamastani 203-keskusteluun viittaavasta linkistä löytyy lääke tähän. Vakio camber-varsi, jossa ei ole säätöä korvataan esim. BenzBoyn säädettävyyden tarjoavalla osalla. Niiden asentamisen jälkeen ovat renkaat minullakin taas alkaneet kestää ajoa. Typerää säästämistä laittaa osia, joissa ei ole säätöjä. Pahimmillaanhan noissa voi jo tehtaaltakin tullessa olla camberit monen tekijän summana niin, että pieni säätö olisi paikallaan.MKC280 kirjoitti:...Takapään cambereita kun ei pysty muuttamaan niin pidon heikkenemiselle ei voi sinänsä tehdä mitään?...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Eerolta tuli asiantuntevia kommentteja,
pitää seurata tilannetta, miten renkaiden kanssa käy. Saattaisi olla varmin heittää vanhat saksan kesäkumit alle, kun olivat jo valmiiksi epätasaisesti kuluneet niin ei sula heti alle. Liikken arvojen perusteella ei välitöntä vaara kyllä pitäisi olla olemassa, mutta eihän testerin mukaan tulpanvaihdon jälkeen autossa ollut mitään vikaakaan, joten...
'
Toivottavasti en tarvitse Benz boy:n viritysarjoja.
Hyviä ajokelejä kaikille
pitää seurata tilannetta, miten renkaiden kanssa käy. Saattaisi olla varmin heittää vanhat saksan kesäkumit alle, kun olivat jo valmiiksi epätasaisesti kuluneet niin ei sula heti alle. Liikken arvojen perusteella ei välitöntä vaara kyllä pitäisi olla olemassa, mutta eihän testerin mukaan tulpanvaihdon jälkeen autossa ollut mitään vikaakaan, joten...
'
Toivottavasti en tarvitse Benz boy:n viritysarjoja.
Hyviä ajokelejä kaikille
Nyt on Bilsteinin sprintit alla auton huojuminen on rauhoittunut ja niiaukset hidasteissa poissa kokonaan. Suosittelen H6R:n sporttijousien kavereiksi Bilsteinin sprintti-iskareita. Ja alustan kohentamista suunnitteleville: vaihtakaa heti samalla myös iskunvaimentimet! Minulla oli OK-kunnossa olevat alkuperäisiskarit, joista hävisi puolessa vuodessa ja 10tkm:ssä tehot ja yksi iskari rupesi hieman vuotamaankin lyhyempien jousien puristuksessa.
Bilsteinin sprintillä autosta ei tullut pintakovaa kivirekeä, jota itsekin pelkäsin vaan auto on hyvän jämäkkä ajaa. Uusilla renkailla, kun vielä pääsee kokeilemaan niin sitten voi antaa tarkempaa arviota. Auto alkaa nyt kuitenkin olla semmoinen kuin se kuuluisi alunperinkin olla.
Bilsteinin sprintillä autosta ei tullut pintakovaa kivirekeä, jota itsekin pelkäsin vaan auto on hyvän jämäkkä ajaa. Uusilla renkailla, kun vielä pääsee kokeilemaan niin sitten voi antaa tarkempaa arviota. Auto alkaa nyt kuitenkin olla semmoinen kuin se kuuluisi alunperinkin olla.
