kaiutinpiuhassa ei ole merkintöjä. Millä kokeilen kumpi on +
kaiutinpiuhassa ei ole merkintöjä. Millä kokeilen kumpi on +
Ongelma:
Etukaijuttimet on paikoillaan. Caliberin setissä mukana olleissa piuhoissa ei ole merkintöjä + ja -. Jotenka nyt kun kiinnittäisin ne vahvistimeen en tiedä kumman olen laittanut edessä plussaan ja kumman miinukseen. Penkit ja kaikki on jo paikoillaa, jotenka johdon seuraaminen ei ole kovinkaan helppoa. Etukaijutintakaan en mielellään enää irrottaisi.
Onnistuisiko näin:
Laitan kaijutin kerrallaan vahvistimeen kiinni ja kuuntelen menikö se nyt oikein vai väärin? Rikonko jotain? Kaijuttimet on Caliberin CSS-124.
Komu
Etukaijuttimet on paikoillaan. Caliberin setissä mukana olleissa piuhoissa ei ole merkintöjä + ja -. Jotenka nyt kun kiinnittäisin ne vahvistimeen en tiedä kumman olen laittanut edessä plussaan ja kumman miinukseen. Penkit ja kaikki on jo paikoillaa, jotenka johdon seuraaminen ei ole kovinkaan helppoa. Etukaijutintakaan en mielellään enää irrottaisi.
Onnistuisiko näin:
Laitan kaijutin kerrallaan vahvistimeen kiinni ja kuuntelen menikö se nyt oikein vai väärin? Rikonko jotain? Kaijuttimet on Caliberin CSS-124.
Komu
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
Re: kaiutinpiuhassa ei ole merkintöjä. Millä kokeilen kumpi
Onnistuu noin, etkä riko mitään Voit myös kokeilla vaikka normaalilla AA-patterilla. Kun kytket plussan ja miinuksen kaiuttimen plussaan ja miinukseen niin kartio liikkuu ulospäin, ja jos taasen kytket patterin + ja - kaiuttimen - ja +, niin kartion pitäis liikkua sisäänpäin. Niin ja operaatiota ei kannata pelätä. Ei riko mitään, jos siis käytät normaalia 1,5V patteriaKomu kirjoitti: Onnistuisiko näin:
Laitan kaijutin kerrallaan vahvistimeen kiinni ja kuuntelen menikö se nyt oikein vai väärin? Rikonko jotain? Kaijuttimet on Caliberin CSS-124.
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Joo pitääpä sitten kokeilla tuota patteritemppua.
Johto tosiaankin on aivan identtistä. Pyöreät ja ei merkintöjä. Taas jollain insinöörillä välähtänyt, kun on johdon suunnitellut!
Ittellä ei tietenkää välähtäny, kun laiton kaapeleita kajareihin kiinni, oma moka.
Kiitoksia vastauksista.
Tuomas
Johto tosiaankin on aivan identtistä. Pyöreät ja ei merkintöjä. Taas jollain insinöörillä välähtänyt, kun on johdon suunnitellut!
Ittellä ei tietenkää välähtäny, kun laiton kaapeleita kajareihin kiinni, oma moka.
Kiitoksia vastauksista.
Tuomas
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
Sama se on kaikissa kaiuttimissa, riittää että kaikki vain on samassa vaiheessa.Harmilor kirjoitti:Kuuleeko tuon oikeasti että meneekö oikeinpäin? Kokeilin joskus subbarissa ja siinä ei ollut mitään eroa miten laittoi. Voihan se subbarissa tieten olla ihan sama kummin laittaa, vai
Yhdellä subilla tota vaiheen kääntämistä ei huomaa, mut jos niitä olis kaksi, niin eron huomaisi taatusti. Kuulostaisi aika puhdittomalta kun toinen 'syö' toistaan.
Portaattomalla vaiheenkäännöllä saa myös pelleiltyä subin 'integroitumaan' etupäähän/mideihin paremmin (isot pojat kertonu ) mut siitä ei sen enempää
Etupäässä onkin hiukka vaikeempi normikäytössä tota huomata, mut sitten kun haetaan sitä viimeisintäkin nuottia, niin kyllä sen erottaa..
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Kyllä sen huomaa yläpään kaiuttimissa jos johdot on väärinpäin ja on tarkkakorvainen. Jos kuuntelee pelkästään subbaria eikä siinä ole midejä taustalla niin sitä ei huomaa.Harmilor kirjoitti:Kuuleeko tuon oikeasti että meneekö oikeinpäin? Kokeilin joskus subbarissa ja siinä ei ollut mitään eroa miten laittoi. Voihan se subbarissa tieten olla ihan sama kummin laittaa, vai
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Kävitkö kattomassa mitä piuhaa se on???HVM kirjoitti:Siellä ei nyt ole kaiutinjohtoa vaan työvalopiuhaa tai jotain muuta vastaavaa. Mutta pääasia kun on jotain tekemistä.
On se perkele, toisilla taitaa olla ennustajan lahjoja. Kyllä on kuule ihan oikeata kaiutinpiuhaa. Caliber paketissa myyty. Samassa setissä oli suojaputkia(johdoille), rca kaapelit, herätepiuhaa + muuta pientä sälää...
Tuomas
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
No hyvätpä on hermot komulla. Anteeksi nyt kauheasti jos hermo paloi tuohon toteamukseeni. Jotain paskajohtoa se joka tapauksessa on, kaiutinjohtoon on merkattu napaisuudet ettei sen kanssa tarvitse voimistella joutavaa.Komu kirjoitti:Kävitkö kattomassa mitä piuhaa se on???HVM kirjoitti:Siellä ei nyt ole kaiutinjohtoa vaan työvalopiuhaa tai jotain muuta vastaavaa. Mutta pääasia kun on jotain tekemistä.
On se perkele, toisilla taitaa olla ennustajan lahjoja. Kyllä on kuule ihan oikeata kaiutinpiuhaa. Caliber paketissa myyty. Samassa setissä oli suojaputkia(johdoille), rca kaapelit, herätepiuhaa + muuta pientä sälää...
Tuomas
Niin kannattaa muistaa että tuollaiset valmiit setit ovat halpoja juuri sen takia että niihin on tehdas ostanut mahdollisimman halpaa ja vielä isoissa erissä jotta kuluttajahinta saadaan painettua alas.
Caliberin sarjassa on siis taloudellisesti ajatellen oltavakin sitä lamppujohtoa. Äänellisesti kupari on kuparia, mutta merkintöjen puuttuminen on ehkä sitä väärässä paikassa säästämistä.
Noh, ensi kerralla olet fiksumpi ja ostat kaiutinkaapelit ihan suoraan sähköliikkeestä.
Caliberin sarjassa on siis taloudellisesti ajatellen oltavakin sitä lamppujohtoa. Äänellisesti kupari on kuparia, mutta merkintöjen puuttuminen on ehkä sitä väärässä paikassa säästämistä.
Noh, ensi kerralla olet fiksumpi ja ostat kaiutinkaapelit ihan suoraan sähköliikkeestä.
Paksun kuparijohtimen resistanssi on alhaisempi kuin ohuemman hopeajohtimen. Nollaresistansiin ei ole onneksi tarvekkaan päästä, sillä resistanssin aiheuttama tehohäviö on erittäin helppoa kumota vaivistimella.T-mu kirjoitti:mutta hopeajohdin on aina hopeajohdine320 kirjoitti:Äänellisesti kupari on kuparia
Kylläpäs tääl ollaan taas hyvinkin viisaitaveskola kirjoitti:Paksun kuparijohtimen resistanssi on alhaisempi kuin ohuemman hopeajohtimen. Nollaresistansiin ei ole onneksi tarvekkaan päästä, sillä resistanssin aiheuttama tehohäviö on erittäin helppoa kumota vaivistimella.T-mu kirjoitti:mutta hopeajohdin on aina hopeajohdine320 kirjoitti:Äänellisesti kupari on kuparia
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Mulla menee tällähetkellä 4,5 neliöinen hopeajohdin kaabelssit autossa, samoin RCA:t on hopiaa. Täytyy sanoa että ero on uskomaton verrattuna entisiin naruihin.. kahta en enää vaihda, kaiutinjohtoja ja RCA-piuhojaveskola kirjoitti:Paksun kuparijohtimen resistanssi on alhaisempi kuin ohuemman hopeajohtimen. Nollaresistansiin ei ole onneksi tarvekkaan päästä, sillä resistanssin aiheuttama tehohäviö on erittäin helppoa kumota vaivistimella.T-mu kirjoitti:mutta hopeajohdin on aina hopeajohdine320 kirjoitti:Äänellisesti kupari on kuparia
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Kokeile joku päivä kaverin kanssa tehdä sokkotesti jossa vaihdatte hopajohtimen saman paksuiseen lamppujohtoon. Sitten yritä kuuntelemalla havaita ero.
Väitän että jää yritykseksi vaikka auto olisi pysäytettynä kokeen ajan.
Hopean ainut etu autokäytössä on se että se kestää ympäristön kuormitusta vähän kuparia paremmin. Kulta olisi oikea materiaali hapettumista ajatellen.
Väitän että jää yritykseksi vaikka auto olisi pysäytettynä kokeen ajan.
Hopean ainut etu autokäytössä on se että se kestää ympäristön kuormitusta vähän kuparia paremmin. Kulta olisi oikea materiaali hapettumista ajatellen.
Eroa ei tosiaa huomaa jos ei käytössä ole KUNNON laitteita ja laadukasta äänitettä. MP3:sta taas ei saa hyvää taikomallakaan.. Kyllä on tullut vertailtua lähes samoja laitteistoja eri piuhoilla ja lupaan että niissä on eroja. Mulla äänikuva autossa syveni / laajeni, äänestä tuli paljon erottelevampi ja varsinkin heleään naislaulajaan tuli ilmavuutta huomattavasti.e320 kirjoitti:Kokeile joku päivä kaverin kanssa tehdä sokkotesti jossa vaihdatte hopajohtimen saman paksuiseen lamppujohtoon. Sitten yritä kuuntelemalla havaita ero.
Väitän että jää yritykseksi vaikka auto olisi pysäytettynä kokeen ajan.
Hopean ainut etu autokäytössä on se että se kestää ympäristön kuormitusta vähän kuparia paremmin. Kulta olisi oikea materiaali hapettumista ajatellen.
Katotaan nyt mitä Alastaron osakilpailuissa kuuntelutuomarit soundista tykkää..
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
heh, älä lupaa vaan perustele mistä se ero johtuu niin sitten me kyllä uskotaan asia.
No tätä juttua voisi jatkaa tuolla hifi lehden forumilla
Olettekos huomanneet, jotta aninkaisten näessä kun odottaa vihreätä valoa bassotoisto on paljon mehevämpi, jopa tanniininen. No tämähän johtuu elektronien hitaudesta. Auto ollessa pystyssä ne elekronit pääsevät valumaan paljon nopeammin kaiuttimille kun maanvetovoima avittaa niitä kulkemaan siinä ohessa johtimessa. Kaikella materialla kun on hitaumomenttinsa, niin myös elektronilla. Vai johtuisiko se siitä, että elementin kalvo on enemmän pystyasennossa ?
No tätä juttua voisi jatkaa tuolla hifi lehden forumilla
Tottakai välijohdoilla on eroa, esimerkisi kapasitanssi muokkaa mukavasti ääntä, mutta välijohdon johtimen materiaalilla ei pitäisi olla merkitystä kunhan siitä tehdään samanlainen kaapeli, jolla on yhtä pieni resistanssi...ja tässä puhuttiin kaiutinkaapeleista, joissa kapasitanssillakaan ei ole mitään merkitystä.T-mu kirjoitti:niin ja taas päästiin aiheeseen onko välijohdoilla mitään eroja.. juupas-eipäs..
Olettekos huomanneet, jotta aninkaisten näessä kun odottaa vihreätä valoa bassotoisto on paljon mehevämpi, jopa tanniininen. No tämähän johtuu elektronien hitaudesta. Auto ollessa pystyssä ne elekronit pääsevät valumaan paljon nopeammin kaiuttimille kun maanvetovoima avittaa niitä kulkemaan siinä ohessa johtimessa. Kaikella materialla kun on hitaumomenttinsa, niin myös elektronilla. Vai johtuisiko se siitä, että elementin kalvo on enemmän pystyasennossa ?
Viimeksi muokannut veskola, Ke 07.09.2005 15:22. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Johdoilla on tosiaankin eroa!
Jos joku väitää vastaan nii haistakoon paskat!!
Kuten T-mu sanoi et sen huomaa vasta kunnon vehkeillä, sitä ei tosiaankaan huomaa millään halpis vehkeillä.
Ääni kuva muuttuu tosiaankin paremmaksi kun kaverin kans vertailtiin johtoja kotioloissa... Ja vehkeet ei kyllä ollu halvimmasta päästä.
Uskokaa tai älkää... Kyllä T-mu:n kans ollaan oikeassa.
Jos joku väitää vastaan nii haistakoon paskat!!
Kuten T-mu sanoi et sen huomaa vasta kunnon vehkeillä, sitä ei tosiaankaan huomaa millään halpis vehkeillä.
Ääni kuva muuttuu tosiaankin paremmaksi kun kaverin kans vertailtiin johtoja kotioloissa... Ja vehkeet ei kyllä ollu halvimmasta päästä.
Uskokaa tai älkää... Kyllä T-mu:n kans ollaan oikeassa.
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Näin on niin moni julistanut mutta ei ABX testissä ole pystynyt osoittamaan mitään eroa eri kaapelien välillä.
Ihmismieli on siitä jännä että pelkkä tietoisuus uuden kaapelin olemassaolosta tekee aivan ihmeitä ääneen. Jos joku varastaisi autostasi välijohdot ja korvaisi ne tietämättäsi toisilla, et 99% varmuudella huomaisi mitään eroa entiseen.
Ihmismieli on siitä jännä että pelkkä tietoisuus uuden kaapelin olemassaolosta tekee aivan ihmeitä ääneen. Jos joku varastaisi autostasi välijohdot ja korvaisi ne tietämättäsi toisilla, et 99% varmuudella huomaisi mitään eroa entiseen.
Ompas henkevä topikki. Minulla on orikinaalisoittimet Ceessä, kuskin ovesta ei kuulu kuin välillä. Pitäisiköhän minunkin laittaa nämä ihmekaapelit tilalle jos se vaikka heräisi henkiin? Elekee pojat reuhatko yksien johtojen kanssa, eikö tässä ole jotain isompiakin murheita tässä maailmassa.
Ja minä voin syödä sitä paskaa jos jonkun on pakko.
Ja minä voin syödä sitä paskaa jos jonkun on pakko.
Juu munkin täytyy kans sanoa että kunhan jotkut narut menee niin se yle1 kuuluu ihan kirkkaasti. Mun "HALPPIKSISTA" jopa paremmin kun näiden kultakorvien yber vehkeistä. Kyllä ne vielä tosta kasvaa aikuiseksi vaikka välillä kovaa tekeeki Mitähän nää sanoo mun biltema subbarista. Onko hyvä. Siihen menee tosin vain 2 neliön kuparikaapeli. Sekin biltemasta. Vahvaria en viiti sitten enää enempää kehuakkaan.
Mutta sanon ma etta kaljat mä kyllä tunnen vaikka olis mikä sokkovertailu. Karjala on rapakaljaa. Se ku on niin halpaakin.
Mutta sanon ma etta kaljat mä kyllä tunnen vaikka olis mikä sokkovertailu. Karjala on rapakaljaa. Se ku on niin halpaakin.