W124 230CE --> Turbo --> Vapari

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

W124 230CE --> Turbo --> Vapari

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Täytyy sitä kai sitten omakin vehje laittaa muitten naureskeltavaksi kun näin hieno erillinen osio tuli mersuforumiin.


TÄÄLLÄ TARINAA MUUTTUMISLEIKISTÄ


EDIT: vaihdoin sivut pois koulun serveriltä kun ei oikein toimi aina. pitäisi näkyä jo uudella serverillä...

EDIT2: Turboprojekti muuttui vapariprojektiksi :cry:
Viimeksi muokannut Joni P., Su 20.03.2005 20:21. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Joko kävit katsastuskonttorilla. :?
Muutes tonne neloskoneen nokalle sopinee vielä reilusti isompi välijäähdytin. Tossa pohdiskelin, että jos ottaa syylärin pois ja muuttaa alakiinnikkeitä ja laittaa ic:n syylärin paikalle ja syylärin lähemmäs konetta. Tuulikotelon ottaa 5-6sylinterisestä koneesta.
Isommissa, ainakin dieseleissä ja ilmastoiduissa on korkeampi syyläri ja niiden kannakkeet ovat alempana, joten korkeutta saa lisää. Ylä kiinnikkeet tekee ic:lle sellaiset, että jäähdyttimet saa kasaan samanlaisilla klipseillä.
Kun ole tossa pohdiskellut sitä 200D:n kiusaamista ja ensikesäksi pitäis muuteskin vaihtaa noi jäähdyttimen alakiinnikkeet, kun meinaan ton ilmastoinnin sorvata kiinni, ni samallahan ton alakiinnikkeen tekee ic:llekin :D
No ilmastointi tulee nyt ainakin. 8)
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Pepekyy kirjoitti:Joko kävit katsastuskonttorilla. :?
Ei viitsi vielä käydä, kun juuri parasta aikaa ollaan valmistamassa uutta imusarjaa, johon tulee paikat sähköisille suuttimille ja niitä ohjaamaan Haltec/hestec/joku muu (ei vielä päätetty) moottorinohjausjärjestelmä jotta saadaan auto käymään kunnolla.

tällä hetkellä startatessa yksi sylinteri hukkuu bensaan --> saa sahata kauan käymään, ja vedättäessä ahtopaineen puolellla seossuhde jää hieman laihahkolle..

Nämä oireet johtuvat siitä että tuo K-jetin ilmamäärämittarin lautanen joka säätelee bensa/ilma suhdetta, on mitä ilmeisemmin vääntynyt (oli lorahtanut lisäsuuttimista hieman bensaa sammuttaessa ja kun starttasin, kuului pamaus ja ja sen jälkeen on ollut seokset sekaisin).

Ja jos vielä nälkä kasvaa syödessä ja lisää tehoa pitää saada, niin onpahan bensansyöttökin valmiina uusiin kujeisiin.

Kun vaan jostain saisi lainattua sen ~1500€ sitä Haltecia varten... :cry:
Pepekyy kirjoitti: Muutes tonne neloskoneen nokalle sopinee vielä reilusti isompi välijäähdytin. Tossa pohdiskelin, että jos ottaa syylärin pois ja muuttaa alakiinnikkeitä ja laittaa ic:n syylärin paikalle ja syylärin lähemmäs konetta. Tuulikotelon ottaa 5-6sylinterisestä koneesta.
Isommissa, ainakin dieseleissä ja ilmastoiduissa on korkeampi syyläri ja niiden kannakkeet ovat alempana, joten korkeutta saa lisää. Ylä kiinnikkeet tekee ic:lle sellaiset, että jäähdyttimet saa kasaan samanlaisilla klipseillä.
Kun ole tossa pohdiskellut sitä 200D:n kiusaamista ja ensikesäksi pitäis muuteskin vaihtaa noi jäähdyttimen alakiinnikkeet, kun meinaan ton ilmastoinnin sorvata kiinni, ni samallahan ton alakiinnikkeen tekee ic:llekin :D
No ilmastointi tulee nyt ainakin. 8)


Itse asiassa tuota pohdittiin silloin cooleria mitoitettaessa ja kokeiltiinkin silloin kun ensimmäinen versio coolerista oli käsillä, mutta nykyinen ratkaisu riittää kyllä sinne ~400hv asti, eli eiköhän sillä pärjätä ;)
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

PÄIVITETTY KOTISIVUJA...

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Yleisön pyynnöstä päivittelin kotisivuille kuvia niin turbo kuin hifipuolellekin.
Mm. paljon puhutusta lisärikastuspiiristä kuvat...

PS. pitäisi näkyä jo tänä iltana kotisivut uudella serverillä, jos ei niin viimeistään huomenna
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

no niin, nyt tultiin konttorilta kotiin.

Positiivista:

- suurin pelon aihe, eli muutoskatsastus sujui ongelmitta

Negatiivista:

- auto liian matala. 4 katsastusmiestä nosti autoa ylös jarrutesteristä --> miedompi madallussarja vaihdettava
- päästöt (CO-päästöt yli 9...) johtuen k-jetronicin sekoamisesta --> uuden imusarjan ja ruiskun valmistumista odotellaan
- takapään puslat ja toisen takapyörän laakeri aivan loppu
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

No tuosta on hyvä jatkaa. :D Saattaapi muutes noita tukivarsia ja laakereita mennä enemmänkin jos meinaat niitä 400hv:n lukemia joskus tavoitella :shock: Mutta sehän on sivuseikka. 8)
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Pepekyy kirjoitti:No tuosta on hyvä jatkaa. :D Saattaapi muutes noita tukivarsia ja laakereita mennä enemmänkin jos meinaat niitä 400hv:n lukemia joskus tavoitella :shock: Mutta sehän on sivuseikka. 8)
viisainta olisi juu vaihtaa kaikki kerralla, mutta nytkin jo rupeaa paisumaan velat liian suuriksi... piti vain se ruisku ostaa ennen vuodenvaihdetta mutta nyt pitääkin ostaa vähän kaikkea muuta ennen sitä.

Aika kivuttomasti kävi kyllä kun mitään muuta lappua ei kysytty kuin tehomittauslappua, jossa oli samalla alustalla ja jarruilla varustetun mallisarjan tehokkaimman auton (300 12V ?) tehot ylitettynä lain salliman määrän.

Ihme etteivät kysyneet vastaavuustodistusta että autoissa tosiaankin on samat jarrut ja alusta. Olin melkein varautunut siihen.

ns. Turboruuvi aiheutti lievää hilpeyttä kyllä inssissä, "tätä ei kyllä saisi pitää näin helposti säädettävillä", sanoi katsastusmies.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

pepemon kirjoitti:no niin, nyt tultiin konttorilta kotiin.
Negatiivista:

- auto liian matala. 4 katsastusmiestä nosti autoa ylös jarrutesteristä --> miedompi madallussarja vaihdettava
Eikös ollut tarvittavaa 80mm maahan, vai?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

juhis2000 kirjoitti:
pepemon kirjoitti:no niin, nyt tultiin konttorilta kotiin.
Negatiivista:

- auto liian matala. 4 katsastusmiestä nosti autoa ylös jarrutesteristä --> miedompi madallussarja vaihdettava
Eikös ollut tarvittavaa 80mm maahan, vai?
tuntuu et noissa katsastus paikoissa ei tarvii olla ees noin matala niin rupee ottaa jo kiinni...
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

epk kirjoitti:
juhis2000 kirjoitti:
pepemon kirjoitti:no niin, nyt tultiin konttorilta kotiin.
Negatiivista:

- auto liian matala. 4 katsastusmiestä nosti autoa ylös jarrutesteristä --> miedompi madallussarja vaihdettava
Eikös ollut tarvittavaa 80mm maahan, vai?
tuntuu et noissa katsastus paikoissa ei tarvii olla ees noin matala niin rupee ottaa jo kiinni...
No ei, mut sithän se ois laillinen, ni eikös se sit pitäs ollaa niin ettei se ole asiakkaan murhe meneekö auto dynoon, jos se on lain vaatiman 80mm korkuinen. :?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

juhis2000 kirjoitti: No ei, mut sithän se ois laillinen, ni eikös se sit pitäs ollaa niin ettei se ole asiakkaan murhe meneekö auto dynoon, jos se on lain vaatiman 80mm korkuinen. :?
nimenomaan, mutta taitaa niitäkin inssejä löytyä mitkä purisee jos itselle tuleee vaivaa, vaikka laki sanoisi muuta :evil:

mä ainakin nostaisin kovan äläkän jos laki sanoo et menee, mut inssin käpy palaa sen takia ku joutuu taisteelen auton dynosta irti->ja rupee ähiseen et liian matala :shock:
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

juhis2000 kirjoitti:
pepemon kirjoitti:no niin, nyt tultiin konttorilta kotiin.
Negatiivista:

- auto liian matala. 4 katsastusmiestä nosti autoa ylös jarrutesteristä --> miedompi madallussarja vaihdettava
Eikös ollut tarvittavaa 80mm maahan, vai?
auton korin maavara oli 85mm mutta pakoputkiston alin kohta oli 55mm.
Nolosti silti jäi makaamaan pohjastaan kiinni siihen jarrudynoon.

Pakoputkea ei saa tehtyä enää menemään ylemmäs eli on pakko perhana vaihtaa korkeammat jouset.
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 875
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: W124 230CE Turboprojekti

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

pepemon kirjoitti:Täytyy sitä kai sitten omakin vehje laittaa muitten naureskeltavaksi kun näin hieno erillinen osio tuli mersuforumiin.


TÄÄLLÄ TARINAA MUUTTUMISLEIKISTÄ


EDIT: vaihdoin sivut pois koulun serveriltä kun ei oikein toimi aina. pitäisi näkyä jo uudella serverillä...
kylläpä kyllä... poijjaat sitte pistäny tuumasta toimeen ja asentanu ahdinta, Oikein!! :) mites, teitkö sisuskaluille mitään? onko vakio männät? tasapainotuksia? laakereita vaihettu? veivit? vai ihan vakioon löit kiinni? toi on ollut minullakin mielessä, rakentaa turbokone mutta mutta.. on vaan pari muttaa.. ensinnäkin kaasarikoneinen, miten saako tohon helposti upotettua jonkun 2litrasen ruiskukannen sähköineen? sähköt ei ole ongelma, niitä on tässä kaveripiirissä tehty paljon mutta eroaako kansi miten paljo? ja pitäähän eri imusarjaki sit hommata.. auto on w124 200b -85 kaasarilla... toiseksi just noi männät? nimit. jos tehoo tahtoo niin jossain vaiheessa se paukahtaa vakioosilla.. sitten jos kummiskin rakentaisi sen kaasarilla, niin tuplat joutus hommaa.. onko ehdotuksia miten tätä "päähän pinttymää" pitäisi alkaa ratkomaan, koska rahaa saadaan vasta ensi kesäksi kunnolla niin aika olisi hommata osiakin..
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: W124 230CE Turboprojekti

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Naftale_n kirjoitti: kylläpä kyllä... poijjaat sitte pistäny tuumasta toimeen ja asentanu ahdinta, Oikein!! :) mites, teitkö sisuskaluille mitään? onko vakio männät? tasapainotuksia? laakereita vaihettu? veivit? vai ihan vakioon löit kiinni?
Konetta ei avattu, oli sen verran hyvässä kunnossa vielä (vertauskohteena 300tkm ajettu suomi-230).
eli kaikki vakio-osat vielä, ja hyvin tuntuu kestävän. Juuri pyörähti 11tkm täyteen ahtamisen jälkeen eikä tunnu hajoamisen merkkejä missään muualla kuin tuossa K-jet ruiskussa, jolle kävi pieni onnettomuus.
toi on ollut minullakin mielessä, rakentaa turbokone mutta mutta.. on vaan pari muttaa.. ensinnäkin kaasarikoneinen, miten saako tohon helposti upotettua jonkun 2litrasen ruiskukannen sähköineen? sähköt ei ole ongelma, niitä on tässä kaveripiirissä tehty paljon mutta eroaako kansi miten paljo? ja pitäähän eri imusarjaki sit hommata.. auto on w124 200b -85 kaasarilla...
siihen minä olen huono vastaamaan, kun olen itse vasta aloitteleva mersuilija...
Mutta jos saat tietoosi että ruiskupelin kansi sopii, niin minulla on sitten ylimääräinen imusarja, ruisku, painekotelo ja lisärikastusjärjestelmä. Toisin sanoen koko bensansyötön tarvittavat osat haettaessa ~250hv tehoja
toiseksi just noi männät? nimit. jos tehoo tahtoo niin jossain vaiheessa se paukahtaa vakioosilla.. sitten jos kummiskin rakentaisi sen kaasarilla, niin tuplat joutus hommaa.. onko ehdotuksia miten tätä "päähän pinttymää" pitäisi alkaa ratkomaan, koska rahaa saadaan vasta ensi kesäksi kunnolla niin aika olisi hommata osiakin..
Itsekin on tarkoitus nyt kevättalvella vaihtaa takomännät koneeseen, jos ehdin tienaamaa rahaa sen verran ja siitä sitten rahoituksen mukaan pikkuhiljaa lisää uudistuksia. Eli loppua ei tule näkymään vähään aikaan.

Tuo kaasariturboidea voi olla kyllä aika susi. Ikinä ei tule yhtä hyvää kuin ruiskulla. Säätäminen on vaikeampaa ja toimivuus epävarmempaa. Onhan siinäkin toki poikkeuksia, mutta hyvin harvoin saa kunnolla toimimaan kaasariturboa.

Ehdotuksia?

- osta pikkuhiljaa kilkkeitä niiden tarpeellisuuden mukaan. ensin ahdat vaikka ilman cooleria ja lisärikastusta (ei saa kyllä yli 180hv millään) ja sitten pikkuhiljaa lisäilet komponentteja.

Viisaampi on kyllä tehdä mahdollisimman paljon kerralla, ottaa sitten vaikka lainaa, kuten minä jouduin tekemään.
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 875
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: W124 230CE Turboprojekti

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Tolla ajettu nyt 264tkm.. kone tuntuu toimivan hyvin.. .hmm, mistään ei kyllä saa sitten infoa että onko niissä erimalliset kannet :cry: tai kyllä niissä on pakko olla! mikskäs painekotelo on ennen kaasuläppää? yleensähän vasta kaasuläpän jälkeen? hyötyä?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: W124 230CE Turboprojekti

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Naftale_n kirjoitti:Tolla ajettu nyt 264tkm.. kone tuntuu toimivan hyvin.. .hmm, mistään ei kyllä saa sitten infoa että onko niissä erimalliset kannet :cry: tai kyllä niissä on pakko olla! mikskäs painekotelo on ennen kaasuläppää? yleensähän vasta kaasuläpän jälkeen? hyötyä?
Koska tuo K-jet muutenkin eroaa aika lailla normaalista sähköisestä ruiskusta niin se tomii noin parhaiten.
Ilman ja bensan suhde säätyy automaattisesti vieläkin, kun kerran ilmaa tulee nyt enemmän niin se toimii ilman suurempia säätösessioita suoraan tuo ilmanmäärämittari säätäen myös bensaa tulemaan enemmän.

Ei oikeastaan tullut kyseeseenkään muita vaihtoehtoja K-jetronicia käytettäessä.

Toki nyt kun ruvetaan valmistamaan uutta imusarjaa ja ruiskua autoon niin siihen tuleekin kaikki sähköiset suuttimet ja kaasuläppä normaaliin tapaan ennen painekoteloa.
VilleH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 28.04.2003 14:31
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja VilleH »

Jos kaipaat hyvää moottorinohjausboksia niin kannattaa harkita http://www.tatech.net/ on muuten huomattavasti parempi mitä esim hestec/haltec
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

VilleH kirjoitti:Jos kaipaat hyvää moottorinohjausboksia niin kannattaa harkita http://www.tatech.net/ on muuten huomattavasti parempi mitä esim hestec/haltec
tiedossa on, kävin sitä jo katsomassa tuolla Extremecarshowssa.
ihan varteenotettava vaihtoehto.

Odotellaan vähän aikaa, on jo ensimmäiset prototyypit valmistuneet eräällä uudella valmistajalla...
ensimmäisen valmiin ruiskun olisi tarkoitus tulla juuri mersuun.

Aiheesta lisää sitten kun siitä voi jotain enemmän paljastaa...
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Laitoin sivuille vähän enemmän kuvia esim. turboprojektista.
Löytyi sinne muutama vanha asenuskuvakin menneiltä vuosilta.

eli Galleriasta löytyy kotisivuilta tai
suora linkki:
http://zoui.kicks-ass.net/pepemon/gallery.html
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Sangen mielenkiintoinen asennus noilla midbassoilla?... :)
Teitkö itse tuon muotin? tommoisista voisin vaikka maksaa...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ma 20.10.2008 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Petri M. kirjoitti:Sangen mielenkiintoinen asennus noilla midbassoilla?... :)
Teitkö itse tuon muotin? tommoisista voisin vaikka maksaa...
Ihan mielikuvituksella vain suoraan laikuidusta muotoa, eli en tehnyt noista muottia ollenkaan.

Mutta nyt kun se tuli puheeksi niin helpostihan se muottien teko onnistuu jos kiinnostusta tuollaisille löytyy. Ei vain oikein raaskisi repiä verhoilua irti sen takia, ja onkohan se lopulta järin kannattavaa tehdä muotteja kun kuitenkin tuollaiset saa viikonlopun aikana tehtyä uudet eikä kuitenkaan tarvetta ole "sarjatuotannolle"

Joku jo minulta kyselikin noita koteloita jos tekisin hänen mersuunsa, mutta taisi olettaa että teen pelkillä materiaalikustannuksilla jollekin ventovieraalle töitä 10 - 15 tuntia...
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: W124 230CE Turboprojekti

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

KentZu kirjoitti:
kävin tuossa katselemassa kuvia tosta sun turbosta.. näytti aika kivalle
samalla huomasin tuolla tuning-osiossa tuon takavalon modifoinnin...
mistä oli jo puhetta jossakin topikissa..

Siis
Mistä materiaalista nuo välikapulat nyt ovat??? Näytti kuvassa ihan toffeelle :lol:
Vai että toffeeta....

Se on pelkkää hartsia hieman normaalia tuhdimmalla sekoitussuhteella koska muuten ei olisi ehtinyt millään kuivumaan vuorokauden aikana.

Tuossa samassa mallissa ne valorivat vieläkin ovat, en ole ehtinyt tekemään omia kuidutushommia muutamaan viikkoon.

Jos tänä viikonloppuna ottaisi pientä lomaa noista toisten autojen kuidutuksista ja tekisi vaikka omaa puskuria vaihteeksi.

On muuten melkoinen pulma että tehdäkö ne rivat jatkumaan erillisinä ihan loppuun asti (todella heikko materiaalipaksuus lopussa, max 2mm) vai tekeekä ns. kuoren kiertämään valojen ääriraitoja jolloin ne saisi pikkasen kestävämmiksi.

Tai sitten ihan suosiolla tekee vähän paksummat rivat jotka tulisivat hiemna ulospäin upotuksesta (ei välttämättä sovi niin hyvin)
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ma 20.10.2008 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

oikeassa olet Kentzu,

ei muuta kuin tuumasta toimeen, jos siihen vaikka laittaisi ohuen suikaleen mattoa, jotta kestää paremmin.

Jos tekee saman tien uudet kokonaan, sekoittaen mattoa hiukan joukkoon, vaikka ei nuo paksut kohdat kyllä tuolta minnekään halkea... uran paksuushan on parhaimmillaan monta senttiä.

Nämä olivat sellainen sununtaipäivän päähänpisto;
"tästä subbariboksistahan jäi hiukan viimeisen kerroksen jälkeen hartsia kipon pohjalle --> äkkiä teipaten nuo toiset takavalot ja valamaan ennen kuin hartsi jämähtää",
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ma 20.10.2008 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

pepemon kirjoitti: Joku jo minulta kyselikin noita koteloita jos tekisin hänen mersuunsa, mutta taisi olettaa että teen pelkillä materiaalikustannuksilla jollekin ventovieraalle töitä 10 - 15 tuntia...
hmm..
Laitapa minulle privaa paljonko maksaisi jos jostain syystä kuitenkin tekisit sellaiset - materiaali+tietenkin työ :wink: mukaanluettuna.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

No niin,

Koittihan se päivä vihdoin, jolloin sain tämän autoni oikein lailliseksi peliksi.
Tänään se tapahtui; katsastusmies sanoi että "Se on siinä".

Oli siinä sitten vääntöä että sai vehkeen leimattua.

Ja erikoisehtoja rekisteriotteessa on nyt siten enemmän kuin tarpeeksi ;)
tulipa vielä kaupan päälle osien muutosprosentti 14%.
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Onnea vaan! :D

Noista katsastus pykälistä ei ole kuin harmia. Ja vielä kaiken helvetin prosentit :evil:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ma 20.10.2008 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin