W124 230CE --> Turbo --> Vapari
W124 230CE --> Turbo --> Vapari
Täytyy sitä kai sitten omakin vehje laittaa muitten naureskeltavaksi kun näin hieno erillinen osio tuli mersuforumiin.
TÄÄLLÄ TARINAA MUUTTUMISLEIKISTÄ
EDIT: vaihdoin sivut pois koulun serveriltä kun ei oikein toimi aina. pitäisi näkyä jo uudella serverillä...
EDIT2: Turboprojekti muuttui vapariprojektiksi
TÄÄLLÄ TARINAA MUUTTUMISLEIKISTÄ
EDIT: vaihdoin sivut pois koulun serveriltä kun ei oikein toimi aina. pitäisi näkyä jo uudella serverillä...
EDIT2: Turboprojekti muuttui vapariprojektiksi
Viimeksi muokannut Joni P., Su 20.03.2005 20:21. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Joko kävit katsastuskonttorilla.
Muutes tonne neloskoneen nokalle sopinee vielä reilusti isompi välijäähdytin. Tossa pohdiskelin, että jos ottaa syylärin pois ja muuttaa alakiinnikkeitä ja laittaa ic:n syylärin paikalle ja syylärin lähemmäs konetta. Tuulikotelon ottaa 5-6sylinterisestä koneesta.
Isommissa, ainakin dieseleissä ja ilmastoiduissa on korkeampi syyläri ja niiden kannakkeet ovat alempana, joten korkeutta saa lisää. Ylä kiinnikkeet tekee ic:lle sellaiset, että jäähdyttimet saa kasaan samanlaisilla klipseillä.
Kun ole tossa pohdiskellut sitä 200D:n kiusaamista ja ensikesäksi pitäis muuteskin vaihtaa noi jäähdyttimen alakiinnikkeet, kun meinaan ton ilmastoinnin sorvata kiinni, ni samallahan ton alakiinnikkeen tekee ic:llekin
No ilmastointi tulee nyt ainakin.
Muutes tonne neloskoneen nokalle sopinee vielä reilusti isompi välijäähdytin. Tossa pohdiskelin, että jos ottaa syylärin pois ja muuttaa alakiinnikkeitä ja laittaa ic:n syylärin paikalle ja syylärin lähemmäs konetta. Tuulikotelon ottaa 5-6sylinterisestä koneesta.
Isommissa, ainakin dieseleissä ja ilmastoiduissa on korkeampi syyläri ja niiden kannakkeet ovat alempana, joten korkeutta saa lisää. Ylä kiinnikkeet tekee ic:lle sellaiset, että jäähdyttimet saa kasaan samanlaisilla klipseillä.
Kun ole tossa pohdiskellut sitä 200D:n kiusaamista ja ensikesäksi pitäis muuteskin vaihtaa noi jäähdyttimen alakiinnikkeet, kun meinaan ton ilmastoinnin sorvata kiinni, ni samallahan ton alakiinnikkeen tekee ic:llekin
No ilmastointi tulee nyt ainakin.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Ei viitsi vielä käydä, kun juuri parasta aikaa ollaan valmistamassa uutta imusarjaa, johon tulee paikat sähköisille suuttimille ja niitä ohjaamaan Haltec/hestec/joku muu (ei vielä päätetty) moottorinohjausjärjestelmä jotta saadaan auto käymään kunnolla.Pepekyy kirjoitti:Joko kävit katsastuskonttorilla.
tällä hetkellä startatessa yksi sylinteri hukkuu bensaan --> saa sahata kauan käymään, ja vedättäessä ahtopaineen puolellla seossuhde jää hieman laihahkolle..
Nämä oireet johtuvat siitä että tuo K-jetin ilmamäärämittarin lautanen joka säätelee bensa/ilma suhdetta, on mitä ilmeisemmin vääntynyt (oli lorahtanut lisäsuuttimista hieman bensaa sammuttaessa ja kun starttasin, kuului pamaus ja ja sen jälkeen on ollut seokset sekaisin).
Ja jos vielä nälkä kasvaa syödessä ja lisää tehoa pitää saada, niin onpahan bensansyöttökin valmiina uusiin kujeisiin.
Kun vaan jostain saisi lainattua sen ~1500€ sitä Haltecia varten...
Pepekyy kirjoitti: Muutes tonne neloskoneen nokalle sopinee vielä reilusti isompi välijäähdytin. Tossa pohdiskelin, että jos ottaa syylärin pois ja muuttaa alakiinnikkeitä ja laittaa ic:n syylärin paikalle ja syylärin lähemmäs konetta. Tuulikotelon ottaa 5-6sylinterisestä koneesta.
Isommissa, ainakin dieseleissä ja ilmastoiduissa on korkeampi syyläri ja niiden kannakkeet ovat alempana, joten korkeutta saa lisää. Ylä kiinnikkeet tekee ic:lle sellaiset, että jäähdyttimet saa kasaan samanlaisilla klipseillä.
Kun ole tossa pohdiskellut sitä 200D:n kiusaamista ja ensikesäksi pitäis muuteskin vaihtaa noi jäähdyttimen alakiinnikkeet, kun meinaan ton ilmastoinnin sorvata kiinni, ni samallahan ton alakiinnikkeen tekee ic:llekin
No ilmastointi tulee nyt ainakin.
Itse asiassa tuota pohdittiin silloin cooleria mitoitettaessa ja kokeiltiinkin silloin kun ensimmäinen versio coolerista oli käsillä, mutta nykyinen ratkaisu riittää kyllä sinne ~400hv asti, eli eiköhän sillä pärjätä
PÄIVITETTY KOTISIVUJA...
Yleisön pyynnöstä päivittelin kotisivuille kuvia niin turbo kuin hifipuolellekin.
Mm. paljon puhutusta lisärikastuspiiristä kuvat...
PS. pitäisi näkyä jo tänä iltana kotisivut uudella serverillä, jos ei niin viimeistään huomenna
Mm. paljon puhutusta lisärikastuspiiristä kuvat...
PS. pitäisi näkyä jo tänä iltana kotisivut uudella serverillä, jos ei niin viimeistään huomenna
no niin, nyt tultiin konttorilta kotiin.
Positiivista:
- suurin pelon aihe, eli muutoskatsastus sujui ongelmitta
Negatiivista:
- auto liian matala. 4 katsastusmiestä nosti autoa ylös jarrutesteristä --> miedompi madallussarja vaihdettava
- päästöt (CO-päästöt yli 9...) johtuen k-jetronicin sekoamisesta --> uuden imusarjan ja ruiskun valmistumista odotellaan
- takapään puslat ja toisen takapyörän laakeri aivan loppu
Positiivista:
- suurin pelon aihe, eli muutoskatsastus sujui ongelmitta
Negatiivista:
- auto liian matala. 4 katsastusmiestä nosti autoa ylös jarrutesteristä --> miedompi madallussarja vaihdettava
- päästöt (CO-päästöt yli 9...) johtuen k-jetronicin sekoamisesta --> uuden imusarjan ja ruiskun valmistumista odotellaan
- takapään puslat ja toisen takapyörän laakeri aivan loppu
viisainta olisi juu vaihtaa kaikki kerralla, mutta nytkin jo rupeaa paisumaan velat liian suuriksi... piti vain se ruisku ostaa ennen vuodenvaihdetta mutta nyt pitääkin ostaa vähän kaikkea muuta ennen sitä.Pepekyy kirjoitti:No tuosta on hyvä jatkaa. Saattaapi muutes noita tukivarsia ja laakereita mennä enemmänkin jos meinaat niitä 400hv:n lukemia joskus tavoitella Mutta sehän on sivuseikka.
Aika kivuttomasti kävi kyllä kun mitään muuta lappua ei kysytty kuin tehomittauslappua, jossa oli samalla alustalla ja jarruilla varustetun mallisarjan tehokkaimman auton (300 12V ?) tehot ylitettynä lain salliman määrän.
Ihme etteivät kysyneet vastaavuustodistusta että autoissa tosiaankin on samat jarrut ja alusta. Olin melkein varautunut siihen.
ns. Turboruuvi aiheutti lievää hilpeyttä kyllä inssissä, "tätä ei kyllä saisi pitää näin helposti säädettävillä", sanoi katsastusmies.
Eikös ollut tarvittavaa 80mm maahan, vai?pepemon kirjoitti:no niin, nyt tultiin konttorilta kotiin.
Negatiivista:
- auto liian matala. 4 katsastusmiestä nosti autoa ylös jarrutesteristä --> miedompi madallussarja vaihdettava
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
tuntuu et noissa katsastus paikoissa ei tarvii olla ees noin matala niin rupee ottaa jo kiinni...juhis2000 kirjoitti:Eikös ollut tarvittavaa 80mm maahan, vai?pepemon kirjoitti:no niin, nyt tultiin konttorilta kotiin.
Negatiivista:
- auto liian matala. 4 katsastusmiestä nosti autoa ylös jarrutesteristä --> miedompi madallussarja vaihdettava
No ei, mut sithän se ois laillinen, ni eikös se sit pitäs ollaa niin ettei se ole asiakkaan murhe meneekö auto dynoon, jos se on lain vaatiman 80mm korkuinen.epk kirjoitti:tuntuu et noissa katsastus paikoissa ei tarvii olla ees noin matala niin rupee ottaa jo kiinni...juhis2000 kirjoitti:Eikös ollut tarvittavaa 80mm maahan, vai?pepemon kirjoitti:no niin, nyt tultiin konttorilta kotiin.
Negatiivista:
- auto liian matala. 4 katsastusmiestä nosti autoa ylös jarrutesteristä --> miedompi madallussarja vaihdettava
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
nimenomaan, mutta taitaa niitäkin inssejä löytyä mitkä purisee jos itselle tuleee vaivaa, vaikka laki sanoisi muutajuhis2000 kirjoitti: No ei, mut sithän se ois laillinen, ni eikös se sit pitäs ollaa niin ettei se ole asiakkaan murhe meneekö auto dynoon, jos se on lain vaatiman 80mm korkuinen.
mä ainakin nostaisin kovan äläkän jos laki sanoo et menee, mut inssin käpy palaa sen takia ku joutuu taisteelen auton dynosta irti->ja rupee ähiseen et liian matala
auton korin maavara oli 85mm mutta pakoputkiston alin kohta oli 55mm.juhis2000 kirjoitti:Eikös ollut tarvittavaa 80mm maahan, vai?pepemon kirjoitti:no niin, nyt tultiin konttorilta kotiin.
Negatiivista:
- auto liian matala. 4 katsastusmiestä nosti autoa ylös jarrutesteristä --> miedompi madallussarja vaihdettava
Nolosti silti jäi makaamaan pohjastaan kiinni siihen jarrudynoon.
Pakoputkea ei saa tehtyä enää menemään ylemmäs eli on pakko perhana vaihtaa korkeammat jouset.
Re: W124 230CE Turboprojekti
kylläpä kyllä... poijjaat sitte pistäny tuumasta toimeen ja asentanu ahdinta, Oikein!! mites, teitkö sisuskaluille mitään? onko vakio männät? tasapainotuksia? laakereita vaihettu? veivit? vai ihan vakioon löit kiinni? toi on ollut minullakin mielessä, rakentaa turbokone mutta mutta.. on vaan pari muttaa.. ensinnäkin kaasarikoneinen, miten saako tohon helposti upotettua jonkun 2litrasen ruiskukannen sähköineen? sähköt ei ole ongelma, niitä on tässä kaveripiirissä tehty paljon mutta eroaako kansi miten paljo? ja pitäähän eri imusarjaki sit hommata.. auto on w124 200b -85 kaasarilla... toiseksi just noi männät? nimit. jos tehoo tahtoo niin jossain vaiheessa se paukahtaa vakioosilla.. sitten jos kummiskin rakentaisi sen kaasarilla, niin tuplat joutus hommaa.. onko ehdotuksia miten tätä "päähän pinttymää" pitäisi alkaa ratkomaan, koska rahaa saadaan vasta ensi kesäksi kunnolla niin aika olisi hommata osiakin..pepemon kirjoitti:Täytyy sitä kai sitten omakin vehje laittaa muitten naureskeltavaksi kun näin hieno erillinen osio tuli mersuforumiin.
TÄÄLLÄ TARINAA MUUTTUMISLEIKISTÄ
EDIT: vaihdoin sivut pois koulun serveriltä kun ei oikein toimi aina. pitäisi näkyä jo uudella serverillä...
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: W124 230CE Turboprojekti
Konetta ei avattu, oli sen verran hyvässä kunnossa vielä (vertauskohteena 300tkm ajettu suomi-230).Naftale_n kirjoitti: kylläpä kyllä... poijjaat sitte pistäny tuumasta toimeen ja asentanu ahdinta, Oikein!! mites, teitkö sisuskaluille mitään? onko vakio männät? tasapainotuksia? laakereita vaihettu? veivit? vai ihan vakioon löit kiinni?
eli kaikki vakio-osat vielä, ja hyvin tuntuu kestävän. Juuri pyörähti 11tkm täyteen ahtamisen jälkeen eikä tunnu hajoamisen merkkejä missään muualla kuin tuossa K-jet ruiskussa, jolle kävi pieni onnettomuus.
siihen minä olen huono vastaamaan, kun olen itse vasta aloitteleva mersuilija...toi on ollut minullakin mielessä, rakentaa turbokone mutta mutta.. on vaan pari muttaa.. ensinnäkin kaasarikoneinen, miten saako tohon helposti upotettua jonkun 2litrasen ruiskukannen sähköineen? sähköt ei ole ongelma, niitä on tässä kaveripiirissä tehty paljon mutta eroaako kansi miten paljo? ja pitäähän eri imusarjaki sit hommata.. auto on w124 200b -85 kaasarilla...
Mutta jos saat tietoosi että ruiskupelin kansi sopii, niin minulla on sitten ylimääräinen imusarja, ruisku, painekotelo ja lisärikastusjärjestelmä. Toisin sanoen koko bensansyötön tarvittavat osat haettaessa ~250hv tehoja
Itsekin on tarkoitus nyt kevättalvella vaihtaa takomännät koneeseen, jos ehdin tienaamaa rahaa sen verran ja siitä sitten rahoituksen mukaan pikkuhiljaa lisää uudistuksia. Eli loppua ei tule näkymään vähään aikaan.toiseksi just noi männät? nimit. jos tehoo tahtoo niin jossain vaiheessa se paukahtaa vakioosilla.. sitten jos kummiskin rakentaisi sen kaasarilla, niin tuplat joutus hommaa.. onko ehdotuksia miten tätä "päähän pinttymää" pitäisi alkaa ratkomaan, koska rahaa saadaan vasta ensi kesäksi kunnolla niin aika olisi hommata osiakin..
Tuo kaasariturboidea voi olla kyllä aika susi. Ikinä ei tule yhtä hyvää kuin ruiskulla. Säätäminen on vaikeampaa ja toimivuus epävarmempaa. Onhan siinäkin toki poikkeuksia, mutta hyvin harvoin saa kunnolla toimimaan kaasariturboa.
Ehdotuksia?
- osta pikkuhiljaa kilkkeitä niiden tarpeellisuuden mukaan. ensin ahdat vaikka ilman cooleria ja lisärikastusta (ei saa kyllä yli 180hv millään) ja sitten pikkuhiljaa lisäilet komponentteja.
Viisaampi on kyllä tehdä mahdollisimman paljon kerralla, ottaa sitten vaikka lainaa, kuten minä jouduin tekemään.
Re: W124 230CE Turboprojekti
Tolla ajettu nyt 264tkm.. kone tuntuu toimivan hyvin.. .hmm, mistään ei kyllä saa sitten infoa että onko niissä erimalliset kannet tai kyllä niissä on pakko olla! mikskäs painekotelo on ennen kaasuläppää? yleensähän vasta kaasuläpän jälkeen? hyötyä?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: W124 230CE Turboprojekti
Koska tuo K-jet muutenkin eroaa aika lailla normaalista sähköisestä ruiskusta niin se tomii noin parhaiten.Naftale_n kirjoitti:Tolla ajettu nyt 264tkm.. kone tuntuu toimivan hyvin.. .hmm, mistään ei kyllä saa sitten infoa että onko niissä erimalliset kannet tai kyllä niissä on pakko olla! mikskäs painekotelo on ennen kaasuläppää? yleensähän vasta kaasuläpän jälkeen? hyötyä?
Ilman ja bensan suhde säätyy automaattisesti vieläkin, kun kerran ilmaa tulee nyt enemmän niin se toimii ilman suurempia säätösessioita suoraan tuo ilmanmäärämittari säätäen myös bensaa tulemaan enemmän.
Ei oikeastaan tullut kyseeseenkään muita vaihtoehtoja K-jetronicia käytettäessä.
Toki nyt kun ruvetaan valmistamaan uutta imusarjaa ja ruiskua autoon niin siihen tuleekin kaikki sähköiset suuttimet ja kaasuläppä normaaliin tapaan ennen painekoteloa.
Jos kaipaat hyvää moottorinohjausboksia niin kannattaa harkita http://www.tatech.net/ on muuten huomattavasti parempi mitä esim hestec/haltec
tiedossa on, kävin sitä jo katsomassa tuolla Extremecarshowssa.VilleH kirjoitti:Jos kaipaat hyvää moottorinohjausboksia niin kannattaa harkita http://www.tatech.net/ on muuten huomattavasti parempi mitä esim hestec/haltec
ihan varteenotettava vaihtoehto.
Odotellaan vähän aikaa, on jo ensimmäiset prototyypit valmistuneet eräällä uudella valmistajalla...
ensimmäisen valmiin ruiskun olisi tarkoitus tulla juuri mersuun.
Aiheesta lisää sitten kun siitä voi jotain enemmän paljastaa...
Laitoin sivuille vähän enemmän kuvia esim. turboprojektista.
Löytyi sinne muutama vanha asenuskuvakin menneiltä vuosilta.
eli Galleriasta löytyy kotisivuilta tai
suora linkki:
http://zoui.kicks-ass.net/pepemon/gallery.html
Löytyi sinne muutama vanha asenuskuvakin menneiltä vuosilta.
eli Galleriasta löytyy kotisivuilta tai
suora linkki:
http://zoui.kicks-ass.net/pepemon/gallery.html
Sangen mielenkiintoinen asennus noilla midbassoilla?...
Teitkö itse tuon muotin? tommoisista voisin vaikka maksaa...
Teitkö itse tuon muotin? tommoisista voisin vaikka maksaa...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Ihan mielikuvituksella vain suoraan laikuidusta muotoa, eli en tehnyt noista muottia ollenkaan.Petri M. kirjoitti:Sangen mielenkiintoinen asennus noilla midbassoilla?...
Teitkö itse tuon muotin? tommoisista voisin vaikka maksaa...
Mutta nyt kun se tuli puheeksi niin helpostihan se muottien teko onnistuu jos kiinnostusta tuollaisille löytyy. Ei vain oikein raaskisi repiä verhoilua irti sen takia, ja onkohan se lopulta järin kannattavaa tehdä muotteja kun kuitenkin tuollaiset saa viikonlopun aikana tehtyä uudet eikä kuitenkaan tarvetta ole "sarjatuotannolle"
Joku jo minulta kyselikin noita koteloita jos tekisin hänen mersuunsa, mutta taisi olettaa että teen pelkillä materiaalikustannuksilla jollekin ventovieraalle töitä 10 - 15 tuntia...
Re: W124 230CE Turboprojekti
Vai että toffeeta....KentZu kirjoitti:
kävin tuossa katselemassa kuvia tosta sun turbosta.. näytti aika kivalle
samalla huomasin tuolla tuning-osiossa tuon takavalon modifoinnin...
mistä oli jo puhetta jossakin topikissa..
Siis
Mistä materiaalista nuo välikapulat nyt ovat??? Näytti kuvassa ihan toffeelle
Se on pelkkää hartsia hieman normaalia tuhdimmalla sekoitussuhteella koska muuten ei olisi ehtinyt millään kuivumaan vuorokauden aikana.
Tuossa samassa mallissa ne valorivat vieläkin ovat, en ole ehtinyt tekemään omia kuidutushommia muutamaan viikkoon.
Jos tänä viikonloppuna ottaisi pientä lomaa noista toisten autojen kuidutuksista ja tekisi vaikka omaa puskuria vaihteeksi.
On muuten melkoinen pulma että tehdäkö ne rivat jatkumaan erillisinä ihan loppuun asti (todella heikko materiaalipaksuus lopussa, max 2mm) vai tekeekä ns. kuoren kiertämään valojen ääriraitoja jolloin ne saisi pikkasen kestävämmiksi.
Tai sitten ihan suosiolla tekee vähän paksummat rivat jotka tulisivat hiemna ulospäin upotuksesta (ei välttämättä sovi niin hyvin)
oikeassa olet Kentzu,
ei muuta kuin tuumasta toimeen, jos siihen vaikka laittaisi ohuen suikaleen mattoa, jotta kestää paremmin.
Jos tekee saman tien uudet kokonaan, sekoittaen mattoa hiukan joukkoon, vaikka ei nuo paksut kohdat kyllä tuolta minnekään halkea... uran paksuushan on parhaimmillaan monta senttiä.
Nämä olivat sellainen sununtaipäivän päähänpisto;
"tästä subbariboksistahan jäi hiukan viimeisen kerroksen jälkeen hartsia kipon pohjalle --> äkkiä teipaten nuo toiset takavalot ja valamaan ennen kuin hartsi jämähtää",
ei muuta kuin tuumasta toimeen, jos siihen vaikka laittaisi ohuen suikaleen mattoa, jotta kestää paremmin.
Jos tekee saman tien uudet kokonaan, sekoittaen mattoa hiukan joukkoon, vaikka ei nuo paksut kohdat kyllä tuolta minnekään halkea... uran paksuushan on parhaimmillaan monta senttiä.
Nämä olivat sellainen sununtaipäivän päähänpisto;
"tästä subbariboksistahan jäi hiukan viimeisen kerroksen jälkeen hartsia kipon pohjalle --> äkkiä teipaten nuo toiset takavalot ja valamaan ennen kuin hartsi jämähtää",
hmm..pepemon kirjoitti: Joku jo minulta kyselikin noita koteloita jos tekisin hänen mersuunsa, mutta taisi olettaa että teen pelkillä materiaalikustannuksilla jollekin ventovieraalle töitä 10 - 15 tuntia...
Laitapa minulle privaa paljonko maksaisi jos jostain syystä kuitenkin tekisit sellaiset - materiaali+tietenkin työ mukaanluettuna.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
No niin,
Koittihan se päivä vihdoin, jolloin sain tämän autoni oikein lailliseksi peliksi.
Tänään se tapahtui; katsastusmies sanoi että "Se on siinä".
Oli siinä sitten vääntöä että sai vehkeen leimattua.
Ja erikoisehtoja rekisteriotteessa on nyt siten enemmän kuin tarpeeksi
tulipa vielä kaupan päälle osien muutosprosentti 14%.
Koittihan se päivä vihdoin, jolloin sain tämän autoni oikein lailliseksi peliksi.
Tänään se tapahtui; katsastusmies sanoi että "Se on siinä".
Oli siinä sitten vääntöä että sai vehkeen leimattua.
Ja erikoisehtoja rekisteriotteessa on nyt siten enemmän kuin tarpeeksi
tulipa vielä kaupan päälle osien muutosprosentti 14%.