w 124 300dt:n öljynpaineet
w 124 300dt:n öljynpaineet
Paineet lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä pikkusen yli yhessä. Öljyä syö kone ehkä 1 litran vaihtovälillä. Kannentiiviste kai ehjänä kun ei nesteet ja öljyt oo sekasin ja kaasun painaminen ei näytä vaikuttavan paisuntasäiliössä millään lailla.
Nestettä katoaa aika reippaasti mutta se onki jo toinen tarina(syyläri luultavasti vuotaa)
Onko paineet ok, vai onko mahollisesti odotettavissa murheita lähitulevaisuudessa? Mites muilla 300dt:n tai tdt:n omistajilla nuo paineet?
Kilsoja takana 419tkm
Nestettä katoaa aika reippaasti mutta se onki jo toinen tarina(syyläri luultavasti vuotaa)
Onko paineet ok, vai onko mahollisesti odotettavissa murheita lähitulevaisuudessa? Mites muilla 300dt:n tai tdt:n omistajilla nuo paineet?
Kilsoja takana 419tkm
mulla on 1.5:ssä 300TDT:ssä lämpimällä, tai oikeastaan heti kun kone on käyntilämöinen.
ei tosin laske siitä, vaikka ajais motaria tosi lujaa..
kyllähän täältä haulla löytyy aiheesta loputtomasti keskustelua, mutta voin varmaan kaikkien puolesta sanoa, ettei hätää.
muistat vaan vaihtaa öljyt aina viimeistään 10 000 välein. mielummin 7500km jos rahkeet riittää. sillain itse ainakin omassa mielessä kompensoin tuota (paine vajetta)
ei tosin laske siitä, vaikka ajais motaria tosi lujaa..
kyllähän täältä haulla löytyy aiheesta loputtomasti keskustelua, mutta voin varmaan kaikkien puolesta sanoa, ettei hätää.
muistat vaan vaihtaa öljyt aina viimeistään 10 000 välein. mielummin 7500km jos rahkeet riittää. sillain itse ainakin omassa mielessä kompensoin tuota (paine vajetta)
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
3:litran pensakone: paineet olleet vaihdepäällä lämpimänä viisarin mitan alle 1 tyhjäkäynnillä.
Just avasin kannen venttiilien ohjurinvaihtoa ym. varten, kaikki osat virheettömässä kunnossa, eli toi ohjekirjan "0,3 riittää" varmaan pitää paikkansa.
Enpä näe mitään eroa bensa/diesel-koneessa tässä asiassa, korkeintaan tyhjäkäynnin rpm.
Itsellä vaihdepäällä n.600 rpm. auton mittarin mukaan.
Just avasin kannen venttiilien ohjurinvaihtoa ym. varten, kaikki osat virheettömässä kunnossa, eli toi ohjekirjan "0,3 riittää" varmaan pitää paikkansa.
Enpä näe mitään eroa bensa/diesel-koneessa tässä asiassa, korkeintaan tyhjäkäynnin rpm.
Itsellä vaihdepäällä n.600 rpm. auton mittarin mukaan.
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
Eli ei siis aihetta paniikkiin. Ajatteko muuten millä öljyillä? Itellä on koneessa nyt jotku castrollin mut yleensä oon käyttäny mobil 5w 50:stä. Liekkö tuolla öljymerkin vaihdolla jotain merkitystä. Muistaakseni ollu pikkasen korkeemmalla mobililla.
Tuosta nesteen katoamisesta vielä. Äsken kyliltä tullessa huomasin autoa sammuttaessani melkosen höyryn nousevan keulasta...no peltiä auki ja taskulampulla katteleen...syyläri ihan märkä toisesta reunasta ja semmonen makean hajunen höyry sieltä leijaili. Aika selvä peli, vai? Nestettä katoaa n.litra/50km. KL:ssä näyttäs syyläri maksavan 265€....onko hyvä? vai onko noissa ylipäätään eroja?
Tuosta nesteen katoamisesta vielä. Äsken kyliltä tullessa huomasin autoa sammuttaessani melkosen höyryn nousevan keulasta...no peltiä auki ja taskulampulla katteleen...syyläri ihan märkä toisesta reunasta ja semmonen makean hajunen höyry sieltä leijaili. Aika selvä peli, vai? Nestettä katoaa n.litra/50km. KL:ssä näyttäs syyläri maksavan 265€....onko hyvä? vai onko noissa ylipäätään eroja?
ja ainahan kannattaa muistaa että tommonen 100-200 rpm muutos vaikuttaa jo melkeen kilon helposti noissa öljuýn paineissa tyhjäkäynnillä.Eli jos on joutokäyntinopeus hiukkanenkin alempana ku pitäs olla niin paineet on radikaalisti alempana.
ainakin bensa koneessa noin käy,rpm 750(eli ohjekirjan mukanen)paineet 2 kiloo,rpm 650 paineet vaan aavistuksen yli kilon.
Ja luonnollisesti lämpösenä.
Ite vetelin 71vm. Carinalla aina niin kauan että ajossa tippu kiloon paineet ja siite lisäsin öljyä ja hyvin kesti,(hiukkasen söi sitä).OIIHH niintä aikoja
ainakin bensa koneessa noin käy,rpm 750(eli ohjekirjan mukanen)paineet 2 kiloo,rpm 650 paineet vaan aavistuksen yli kilon.
Ja luonnollisesti lämpösenä.
Ite vetelin 71vm. Carinalla aina niin kauan että ajossa tippu kiloon paineet ja siite lisäsin öljyä ja hyvin kesti,(hiukkasen söi sitä).OIIHH niintä aikoja
aina vaan fixataan :) 230te -86
Vajaa 2 kiloo lämpösenä kuin lämpösenä Aj. 480 tkm etupäästä jostain vähän roiskii.. kampura stefa vaihettu kesällä.. eipäs auttanu...! Myös öljysyylarista toisesta kulmastaan tippasoo..
Entäs öljynvarotusvalo muilla? Omassa aika herkässä... saattaa syttyä jo palamaan vaikka öljyä ois merkkienvälissä vielä...
Entäs öljynvarotusvalo muilla? Omassa aika herkässä... saattaa syttyä jo palamaan vaikka öljyä ois merkkienvälissä vielä...
- ylivertanen
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 13.09.2005 08:18
- Paikkakunta: Valkeala
Öljymäärän anturi on öljypohjassa, kuskin puolella, ja öljynpaineen anturi öljynputsarin jalan alaosassa, sojottaa myös kuskin puolelle.
Kannattaa käyttää jotain hiukan laadukkaampaa öljyä kuin tuota iänikuista Mobil Rally Formula 5W-50:stä, halpahallilitkua ja auttamattoman vanhanaikaista, en käytä kuin ruohonleikkurissa.
Hyviä ovat mm.
Mobil 0W-40
Castrol Magnatec tai Formula
Valvolinen täyssynteettinen (parasta olisi Extreme engine oil, dieseliin tarkoitettu 5W-40)
Kaikista parhaita, mutta kalliita:
Motul
Red Line
Edit: Syylarista, joo, KL:n taitaa olla Nissens, joka on ihan soiva peli, vaihda mahdollisimman pikaisesti, jottei tule vahinkoa. Turbokoneen kantta ei kannata kuormittaa turhaan, kun se on niin saakelin kallis.
Uusi syylari on aina hyvä ostos jos vanha on jo kulahtaneen näköinen, säästyy monelta harmilta kesällä ruuhkassa / kärry perässä.
Kannattaa käyttää jotain hiukan laadukkaampaa öljyä kuin tuota iänikuista Mobil Rally Formula 5W-50:stä, halpahallilitkua ja auttamattoman vanhanaikaista, en käytä kuin ruohonleikkurissa.
Hyviä ovat mm.
Mobil 0W-40
Castrol Magnatec tai Formula
Valvolinen täyssynteettinen (parasta olisi Extreme engine oil, dieseliin tarkoitettu 5W-40)
Kaikista parhaita, mutta kalliita:
Motul
Red Line
Edit: Syylarista, joo, KL:n taitaa olla Nissens, joka on ihan soiva peli, vaihda mahdollisimman pikaisesti, jottei tule vahinkoa. Turbokoneen kantta ei kannata kuormittaa turhaan, kun se on niin saakelin kallis.
Uusi syylari on aina hyvä ostos jos vanha on jo kulahtaneen näköinen, säästyy monelta harmilta kesällä ruuhkassa / kärry perässä.
- ammattimies
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: To 06.10.2005 23:40
- Paikkakunta: Helsinki
Joo tuo syyläri kannattaa vaihtaa ajoissa mulla tihuutteli pitkin kesää pikkusen n,1l/5000km mut tuossa jokunen viikko sitte lorahti ihan paskaks kerralla kun nestettä kaato niin suoraan valu maahan onneks hajos koto konnuilla ja nesteen merkkivalo toimi,töistä lähtiessä ihmettelin kun valo sytty ja eiku tutkimaan eipä ollu vaikee löytää vikaa Ja ennenkun joku väläyttää että jääty niin ei jäätyny
Yllättävän paljon vuoti kennosta ei ollu edes pääty irti/löysässä oli kuin pikkupoika pissillä
Yllättävän paljon vuoti kennosta ei ollu edes pääty irti/löysässä oli kuin pikkupoika pissillä
W124 300D aut -89