W124 luistonesto toimii liian hyvin
W124 luistonesto toimii liian hyvin
Meinasin tuossa töistätullessa heittää tyylikkäästi perää yhdessä risteyksessä. Mutta tämä prkleen luistonesto puuttui peliin samantien, vaikka olin kytkenyt sen ois päältä napista.
Onko tuohon joku yksinkertaien tyyppivika mikä on helppo korjata vai aikaa (ja rahaa) vievää tutkistelua ja helvetin kalliiden osien ostelua?
Jos tua jälkimmäinen vaihtoehto niin taidetaampa jättää sudittelut bemarimiehille..
Onko tuohon joku yksinkertaien tyyppivika mikä on helppo korjata vai aikaa (ja rahaa) vievää tutkistelua ja helvetin kalliiden osien ostelua?
Jos tua jälkimmäinen vaihtoehto niin taidetaampa jättää sudittelut bemarimiehille..
Elikkä sudittelut saa jäädä..
Mutta tuli mieleen tuosta vielä, että kun vaihdoin peräöljyt niin tuntuis kun ei olisi lukkuo enään perässä. Aikaisemmin kun painoi pedaalia niin se sutas ne kaks kieppiä molemmilla nakeilla, mutta nykyään tuppaa vaan toista pyörittää.
Pitääkö perä ilmata tai jotain? Lykkoperän öljyt on laitettu kyllä tupaan.
Mutta tuli mieleen tuosta vielä, että kun vaihdoin peräöljyt niin tuntuis kun ei olisi lukkuo enään perässä. Aikaisemmin kun painoi pedaalia niin se sutas ne kaks kieppiä molemmilla nakeilla, mutta nykyään tuppaa vaan toista pyörittää.
Pitääkö perä ilmata tai jotain? Lykkoperän öljyt on laitettu kyllä tupaan.
Ei kait 500:n perässä lukkoa pitäisi ollakaan (siis ASD:tä). ASR:n pitäisi hoitaa lukon tehtävää.Tabuli kirjoitti:Mutta tuli mieleen tuosta vielä, että kun vaihdoin peräöljyt niin tuntuis kun ei olisi lukkuo enään perässä.
Eikä ASD-perääkään tarvitse öljyn vaihdon jälkeen ilmata. Jos se käytetään irti, pitää ilmata ASD:n sylinterit. Ei kuitenkaan itse perän öljytilaa.
t.
Risto
E500 – 211.070
En tiedä onko lukkoa vai ei, mutta ennen öljynvaihtoa tuntui lukkoperältä, mutta enään ei.. Ota nyt tosta selvää.Roisto kirjoitti:Ei kait 500:n perässä lukkoa pitäisi ollakaan (siis ASD:tä). ASR:n pitäisi hoitaa lukon tehtävää.Tabuli kirjoitti:Mutta tuli mieleen tuosta vielä, että kun vaihdoin peräöljyt niin tuntuis kun ei olisi lukkuo enään perässä.
Eikä ASD-perääkään tarvitse öljyn vaihdon jälkeen ilmata. Jos se käytetään irti, pitää ilmata ASD:n sylinterit. Ei kuitenkaan itse perän öljytilaa.
t.
Risto
ASD:tä ei ole, mutta kitkalukko vois löytyäkkin? Ainakin luulisin..
Mullaki on luistonesto MB:ssäni
MB w124 250D-89 Ei meinaa suditella vaikka kuinka yrittää
Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaa antaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.
En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.
Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa.
ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot.
En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.
Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa.
ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot.
Re: Mullaki on luistonesto MB:ssäni
Jeps, tiedän. Löytyy tuommoinenkin, joka olisi myös myynnissä..karjis kirjoitti:MB w124 250D-89 Ei meinaa suditella vaikka kuinka yrittää
Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaa antaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.
En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.
Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa.
ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot.
Autossani E 320 T -95 on sekä ASD(lukkoperä) ja ASR(luistonesto) . Lukkoperä on lukkoperä eikä siinä sen kummempaa, ASR säätelee mm koneen vääntöä ja toimii juurikin niin, että sivuluistoon ei saa kirveelläkään kun tehot nollaantuvat heti . 60 km/t nopeuteen asti ASR:n saa pois napista ja autoa voi liukkaalla silloin heitellä kahva edellä miten tahtoo . Samoin on ASR kytkettävä pois jos kärry pitää saada liikkeelle liukkaalla lukkoperän ASD avulla koska heti kun sutaisee ovat tehot pois ja auto jäi siihen . Sekä ASD että ASR ovat mielestäni erinomaisia talvivarusteita tehokkaassa takavetoisessa .
Joo, uudemmissa näin. Vanhoissa kuten kerroinkin.jussiv kirjoitti:Autossani E 320 T -95 on sekä ASD(lukkoperä) ja ASR(luistonesto) . Lukkoperä on lukkoperä eikä siinä sen kummempaa, ASR säätelee mm koneen vääntöä ja toimii juurikin niin, että sivuluistoon ei saa kirveelläkään kun tehot nollaantuvat heti . 60 km/t nopeuteen asti ASR:n saa pois napista ja autoa voi liukkaalla silloin heitellä kahva edellä miten tahtoo . Samoin on ASR kytkettävä pois jos kärry pitää saada liikkeelle liukkaalla lukkoperän ASD avulla koska heti kun sutaisee ovat tehot pois ja auto jäi siihen . Sekä ASD että ASR ovat mielestäni erinomaisia talvivarusteita tehokkaassa takavetoisessa .
Löytyy suoraan ohitus "jomppi" diagnoosipistokkeeseen eli laitetaan hyppylanka kahden reijän väliin (ei muista ulkoa mitkä numerot, mutta jos tarvis...)Tabuli kirjoitti:Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaa antaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.
En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.
Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa.
ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Kaivahan ne ohjeet vaikka kivensilmästä niin päästään kuminpolttoon.PT kirjoitti:Löytyy suoraan ohitus "jomppi" diagnoosipistokkeeseen eli laitetaan hyppylanka kahden reijän väliin (ei muista ulkoa mitkä numerot, mutta jos tarvis...)Tabuli kirjoitti:Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaa antaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.
En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.
Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa.
ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot.
Jos kuminpoltto vain mielessä, niin se kyllä onnistuu omalla autolla ilman kummempia kikkailuita muutenkin.HVM kirjoitti:Kaivahan ne ohjeet vaikka kivensilmästä niin päästään kuminpolttoon.PT kirjoitti:Löytyy suoraan ohitus "jomppi" diagnoosipistokkeeseen eli laitetaan hyppylanka kahden reijän väliin (ei muista ulkoa mitkä numerot, mutta jos tarvis...)Tabuli kirjoitti:Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaa antaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.
En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.
Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa.
ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot.
Eipä ole sen kummemmin tullut niitä käryteltyä, mutta joskus tuli ihmeteltyä tuon toimintaa. Eli jarrua vasten antaa kyllä polttaa takarengasta, mutta ei tosiaan anna nousta nopeus eron kovin isoksi etu- ja takarenkaitten välillä.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
No se jarrulla seisominen ei isommin kiinnosta. Enemmän kiinnostaisi kikka jolla ASR ohitetaan, ihan noin muutenkin, se paras kuminpolttoikä on eletty jo 20v sitten.PT kirjoitti:Jos kuminpoltto vain mielessä, niin se kyllä onnistuu omalla autolla ilman kummempia kikkailuita muutenkin.HVM kirjoitti:Kaivahan ne ohjeet vaikka kivensilmästä niin päästään kuminpolttoon.PT kirjoitti:Löytyy suoraan ohitus "jomppi" diagnoosipistokkeeseen eli laitetaan hyppylanka kahden reijän väliin (ei muista ulkoa mitkä numerot, mutta jos tarvis...)Tabuli kirjoitti:Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaa antaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.
En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.
Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa.
ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot.
Eipä ole sen kummemmin tullut niitä käryteltyä, mutta joskus tuli ihmeteltyä tuon toimintaa. Eli jarrua vasten antaa kyllä polttaa takarengasta, mutta ei tosiaan anna nousta nopeus eron kovin isoksi etu- ja takarenkaitten välillä.
Olen HVM:än kanssa samaa mieltä. Ohjeita kehiin!HVM kirjoitti:Kaivahan ne ohjeet vaikka kivensilmästä niin päästään kuminpolttoon.PT kirjoitti:Löytyy suoraan ohitus "jomppi" diagnoosipistokkeeseen eli laitetaan hyppylanka kahden reijän väliin (ei muista ulkoa mitkä numerot, mutta jos tarvis...)Tabuli kirjoitti:Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaa antaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.
En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.
Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa.
ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot.
Jep, tuo valohan vilkkuu joka saakelin vauhdikkaammassa sateisessa liikenneympyrässä. Ohjeita peliin! (Ja pitää ne wanhat talvirenkaat saada poistettua savuna).
Oon vanhan koulukinnan miehiä ja luulen osaavani ajaa paremmin kun menohalujani ei rajoiteta koskaan.
ÄÄÄRH! vanha topic! No eniveis onko ne ohjeet jo kaivettu esiin?
Oon vanhan koulukinnan miehiä ja luulen osaavani ajaa paremmin kun menohalujani ei rajoiteta koskaan.
ÄÄÄRH! vanha topic! No eniveis onko ne ohjeet jo kaivettu esiin?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Käsittääkseni oikosulkemalla nastat 6 ja 1 saa kytkettyä ASR:n pois. Sivuvaikutuksena myös ABS saattaa lakata toimimasta.
Mielestäni parempi konsti on tehdä ne kytkennät sinne CAN-väylään, jolloin saa pelkän ASR:n estettyä. Kirjoitin aiheesta toiseen topikkiin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=68918
Mielestäni parempi konsti on tehdä ne kytkennät sinne CAN-väylään, jolloin saa pelkän ASR:n estettyä. Kirjoitin aiheesta toiseen topikkiin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=68918
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93