W124 luistonesto toimii liian hyvin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

W124 luistonesto toimii liian hyvin

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Meinasin tuossa töistätullessa heittää tyylikkäästi perää yhdessä risteyksessä. Mutta tämä prkleen luistonesto puuttui peliin samantien, vaikka olin kytkenyt sen ois päältä napista.
Onko tuohon joku yksinkertaien tyyppivika mikä on helppo korjata vai aikaa (ja rahaa) vievää tutkistelua ja helvetin kalliiden osien ostelua?

Jos tua jälkimmäinen vaihtoehto niin taidetaampa jättää sudittelut bemarimiehille.. :shock:
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Elikkä sudittelut saa jäädä..

Mutta tuli mieleen tuosta vielä, että kun vaihdoin peräöljyt niin tuntuis kun ei olisi lukkuo enään perässä. Aikaisemmin kun painoi pedaalia niin se sutas ne kaks kieppiä molemmilla nakeilla, mutta nykyään tuppaa vaan toista pyörittää.
Pitääkö perä ilmata tai jotain? Lykkoperän öljyt on laitettu kyllä tupaan.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tabuli kirjoitti:Mutta tuli mieleen tuosta vielä, että kun vaihdoin peräöljyt niin tuntuis kun ei olisi lukkuo enään perässä.
Ei kait 500:n perässä lukkoa pitäisi ollakaan (siis ASD:tä). ASR:n pitäisi hoitaa lukon tehtävää.

Eikä ASD-perääkään tarvitse öljyn vaihdon jälkeen ilmata. Jos se käytetään irti, pitää ilmata ASD:n sylinterit. Ei kuitenkaan itse perän öljytilaa.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Roisto kirjoitti:
Tabuli kirjoitti:Mutta tuli mieleen tuosta vielä, että kun vaihdoin peräöljyt niin tuntuis kun ei olisi lukkuo enään perässä.
Ei kait 500:n perässä lukkoa pitäisi ollakaan (siis ASD:tä). ASR:n pitäisi hoitaa lukon tehtävää.

Eikä ASD-perääkään tarvitse öljyn vaihdon jälkeen ilmata. Jos se käytetään irti, pitää ilmata ASD:n sylinterit. Ei kuitenkaan itse perän öljytilaa.

t.
Risto
En tiedä onko lukkoa vai ei, mutta ennen öljynvaihtoa tuntui lukkoperältä, mutta enään ei.. Ota nyt tosta selvää.
ASD:tä ei ole, mutta kitkalukko vois löytyäkkin? Ainakin luulisin..
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Mullaki on luistonesto MB:ssäni

Viesti Kirjoittaja karjis »

MB w124 250D-89 Ei meinaa suditella vaikka kuinka yrittää :lol: :lol: :lol:
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaa :arrow: antaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.

En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.

Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa. :roll:

ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot. :evil:
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: Mullaki on luistonesto MB:ssäni

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

karjis kirjoitti:MB w124 250D-89 Ei meinaa suditella vaikka kuinka yrittää :lol: :lol: :lol:
Jeps, tiedän. Löytyy tuommoinenkin, joka olisi myös myynnissä..
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaa :arrow: antaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.

En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.

Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa. :roll:

ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot. :evil:
Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Auto pitää saattaa hallittuun nelipyöräluisuun kaasua keventämällä ja ohjauksella, ei kaasulla. Reenaa suljetulla paikalla niin ei tarvi lukea harjoituksen edistymisestä lehdistä.
So long, and thanks for all the fish
jussiv
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Pe 05.09.2003 14:39

Viesti Kirjoittaja jussiv »

Autossani E 320 T -95 on sekä ASD(lukkoperä) ja ASR(luistonesto) . Lukkoperä on lukkoperä eikä siinä sen kummempaa, ASR säätelee mm koneen vääntöä ja toimii juurikin niin, että sivuluistoon ei saa kirveelläkään kun tehot nollaantuvat heti . 60 km/t nopeuteen asti ASR:n saa pois napista ja autoa voi liukkaalla silloin heitellä kahva edellä miten tahtoo . Samoin on ASR kytkettävä pois jos kärry pitää saada liikkeelle liukkaalla lukkoperän ASD avulla koska heti kun sutaisee ovat tehot pois ja auto jäi siihen . Sekä ASD että ASR ovat mielestäni erinomaisia talvivarusteita tehokkaassa takavetoisessa .
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

jussiv kirjoitti:Autossani E 320 T -95 on sekä ASD(lukkoperä) ja ASR(luistonesto) . Lukkoperä on lukkoperä eikä siinä sen kummempaa, ASR säätelee mm koneen vääntöä ja toimii juurikin niin, että sivuluistoon ei saa kirveelläkään kun tehot nollaantuvat heti . 60 km/t nopeuteen asti ASR:n saa pois napista ja autoa voi liukkaalla silloin heitellä kahva edellä miten tahtoo . Samoin on ASR kytkettävä pois jos kärry pitää saada liikkeelle liukkaalla lukkoperän ASD avulla koska heti kun sutaisee ovat tehot pois ja auto jäi siihen . Sekä ASD että ASR ovat mielestäni erinomaisia talvivarusteita tehokkaassa takavetoisessa .
Joo, uudemmissa näin. Vanhoissa kuten kerroinkin.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12672
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jepujee, omalla riisselilläkin on hauskempaa ku tuolla meitin 24-tappisella bensalla, kun ei ole kokoajan joku valo vilkkumassa kojetaulussa :cry:
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Tabuli kirjoitti:
HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaa :arrow: antaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.

En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.

Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa. :roll:

ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot. :evil:
Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..
Löytyy suoraan ohitus "jomppi" diagnoosipistokkeeseen eli laitetaan hyppylanka kahden reijän väliin (ei muista ulkoa mitkä numerot, mutta jos tarvis...)
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

PT kirjoitti:
Tabuli kirjoitti:
HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaa :arrow: antaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.

En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.

Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa. :roll:

ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot. :evil:
Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..
Löytyy suoraan ohitus "jomppi" diagnoosipistokkeeseen eli laitetaan hyppylanka kahden reijän väliin (ei muista ulkoa mitkä numerot, mutta jos tarvis...)
Kaivahan ne ohjeet vaikka kivensilmästä niin päästään kuminpolttoon. 8)
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

HVM kirjoitti:
PT kirjoitti:
Tabuli kirjoitti:
HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaa :arrow: antaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.

En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.

Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa. :roll:

ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot. :evil:
Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..
Löytyy suoraan ohitus "jomppi" diagnoosipistokkeeseen eli laitetaan hyppylanka kahden reijän väliin (ei muista ulkoa mitkä numerot, mutta jos tarvis...)
Kaivahan ne ohjeet vaikka kivensilmästä niin päästään kuminpolttoon. 8)
Jos kuminpoltto vain mielessä, niin se kyllä onnistuu omalla autolla ilman kummempia kikkailuita muutenkin.

Eipä ole sen kummemmin tullut niitä käryteltyä, mutta joskus tuli ihmeteltyä tuon toimintaa. Eli jarrua vasten antaa kyllä polttaa takarengasta, mutta ei tosiaan anna nousta nopeus eron kovin isoksi etu- ja takarenkaitten välillä.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

PT kirjoitti:
HVM kirjoitti:
PT kirjoitti:
Tabuli kirjoitti:
HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaa :arrow: antaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.

En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.

Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa. :roll:

ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot. :evil:
Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..
Löytyy suoraan ohitus "jomppi" diagnoosipistokkeeseen eli laitetaan hyppylanka kahden reijän väliin (ei muista ulkoa mitkä numerot, mutta jos tarvis...)
Kaivahan ne ohjeet vaikka kivensilmästä niin päästään kuminpolttoon. 8)
Jos kuminpoltto vain mielessä, niin se kyllä onnistuu omalla autolla ilman kummempia kikkailuita muutenkin.

Eipä ole sen kummemmin tullut niitä käryteltyä, mutta joskus tuli ihmeteltyä tuon toimintaa. Eli jarrua vasten antaa kyllä polttaa takarengasta, mutta ei tosiaan anna nousta nopeus eron kovin isoksi etu- ja takarenkaitten välillä.
No se jarrulla seisominen ei isommin kiinnosta. :D Enemmän kiinnostaisi kikka jolla ASR ohitetaan, ihan noin muutenkin, se paras kuminpolttoikä on eletty jo 20v sitten. :(
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

HVM kirjoitti:
PT kirjoitti:
Tabuli kirjoitti:
HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaa :arrow: antaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.

En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.

Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa. :roll:

ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot. :evil:
Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..
Löytyy suoraan ohitus "jomppi" diagnoosipistokkeeseen eli laitetaan hyppylanka kahden reijän väliin (ei muista ulkoa mitkä numerot, mutta jos tarvis...)
Kaivahan ne ohjeet vaikka kivensilmästä niin päästään kuminpolttoon. 8)
Olen HVM:än kanssa samaa mieltä. Ohjeita kehiin!
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jep, tuo valohan vilkkuu joka saakelin vauhdikkaammassa sateisessa liikenneympyrässä. Ohjeita peliin! (Ja pitää ne wanhat talvirenkaat saada poistettua savuna).

Oon vanhan koulukinnan miehiä ja luulen osaavani ajaa paremmin kun menohalujani ei rajoiteta koskaan.

ÄÄÄRH! vanha topic! No eniveis onko ne ohjeet jo kaivettu esiin?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Joo täälläkin odotellaan kuumeisesti ohjeita, että saa helv*ttiin ton ilonpilaajan. Heti kun vähänkin sutasee niin katkasee kokonaan vedon pois, pään rattiin hakkaaminen onnistuu kyllä ilman mitään asr "nykimisiä"...
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
Tur_o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ma 15.05.2006 00:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tur_o »

Käsittääkseni oikosulkemalla nastat 6 ja 1 saa kytkettyä ASR:n pois. Sivuvaikutuksena myös ABS saattaa lakata toimimasta.

Mielestäni parempi konsti on tehdä ne kytkennät sinne CAN-väylään, jolloin saa pelkän ASR:n estettyä. Kirjoitin aiheesta toiseen topikkiin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=68918
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Vastaa Viestiin