w 126 öljynsuodatin
w 126 öljynsuodatin
Sain hommattua ekan mersun,no nyt aattelin öljyt vaihtaa ja pestä koneen sisältä jotta ei nuo venttiilit rallattas.Mutta missä öljyn suodatin,on paperi sutari mutta luukku onko missä.Auto on 280sea vm -84.Sattui ilmeisesti hyvä yksilö kerralla kun ei oo juuri ruoste raiskannut ja muutenkin pelittää kivasti
Joudut menemään auton alle. Putsarin kotelo löytyy moottorin vasemmalta puolelta, on aika hankalassa paikassa mutta vaihto onnistuu kyllä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w 126 öljynsuodatin
Eipä taida semmosta pesuainetta löytyä joka lopettaisi 280-koneen rallatuksen. Siinä kun ei ole hydraulisia venttiilinnostimia, ja rallatus on tyyppivika joka johtuu kuluneista nokista ja keinuista.peedro kirjoitti:Sain hommattua ekan mersun,no nyt aattelin öljyt vaihtaa ja pestä koneen sisältä jotta ei nuo venttiilit rallattas.Mutta missä öljyn suodatin,on paperi sutari mutta luukku onko missä.Auto on 280sea vm -84.Sattui ilmeisesti hyvä yksilö kerralla kun ei oo juuri ruoste raiskannut ja muutenkin pelittää kivasti
öljynsuodatin/venttiilit
Onkos siinä millainen systeemi venttiilien säädössä "välilimuilla"vai "ruuvisäätö".Ääni ei sinällään ole paha,mutta kuitenkin.Paljonko ventt.välykset pitäs olla.Ei muuten mutta laitetaan nyt mursu kerralla kuntoon.On sen verta hyvä ajaa.Ja tuo korimalli on hieno.Jos jollain olisi korjaamo käsikirjaa tuommoseen niin voisin ostaa.
Re: öljynsuodatin/venttiilit
Tervetuloa foorumille.peedro kirjoitti:Onkos siinä millainen systeemi venttiilien säädössä "välilimuilla"vai "ruuvisäätö".Ääni ei sinällään ole paha,mutta kuitenkin.Paljonko ventt.välykset pitäs olla.
Suoritin omasta M110:stä venttiilien säädön viime kesänä ja pahin rallatus asettui. Tuossa linkissä on ohjeet (lontooksi) mutta sinänsä yksinkertainen säätö tapahtuu 17 mm kiintoavaimen avulla. Välykset kylmänä 0.1 ja 0.25 mm i/p . Ole tarkkana niiden lukitusklipsien kanssa kun laitat takaisin että napsahtavat varmasti pohjaan . Muuten lentelevät huut helkuttiin sieltä ja saattavat aiheutta vahinkoa.... Niin ne jousiklipsit on irroitettava että pääsee säätämään, kiintoavaimen on oltava hyvää ja vankkaa tekoa - voipi olla niin pirun tiukassa nuo säätömutterit että alkaa heikompi avain myötää. http://www.mbca.org/pages/tech/MBCA_110 ... stment.htm
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224