sopiva 190 korimalli johon>3 litran turbodiesel
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ma 26.07.2004 20:22
sopiva 190 korimalli johon>3 litran turbodiesel
elikkä näitä 190 korimallilla olevista dieseleistä isoin taitaa olla 2.5 litran teedee ja suunnitelmissa olisi tuollaisella korimallilla oleva 3 litran kuutos turbodieseli.näitähän taitaa olla aika paljon foorumilaisillakin täällä.
eli ilmeisesti joutuu rakentelemalla tekemään
suunnitelmissa oli vähän jos tämän rakentelisi bensa-koneesta.moni on ilmeisesti muuttanut 2.3 bensa koneella olevan 3 litran teedeeksi?mitä kaikkea joutuu muuttamaan ja huomioimaan kyseisessä hommassa?mitä kaikkea joutuu muuttamaan että saa leimattua ja että kyseisen koneen saa istutettua?ja tarkoitus olisi ihan manuaali vaihteinen rakentaa.ja saa toki ehdottaa jotakin muuta ehdotelmaa miten ja mistä aihiosta kannaittasi kyseinen auto rakentaa.
entäs onko mitään mahdollisuuksia rakentaa sama esim 2 litran bensa-koneella olevasta tai jostain muusta?
jotain 85-90 vuosimallin 190 korilla olevaa meseä olen seuraillut?
ja aika vähän olen perillä noista laki pykälistä joten hyvät neuvot ovat tarpeen
ja JOSKUS tulevaisuudessa olisi myös hieman tarkoitus ottaa tehoa irti,isompia elementtiä ja turboa jne.joten varmaan kannattaneen jo näin alkuvaiheessa rakentaa auto kestävistä palikoista että kestää myös sitä tehoa?
no siinäpä nyt juttua vähän..kaikki on vielä suunnittelu asteella kuten kyseisestä tekstistä voi huomata
eli ilmeisesti joutuu rakentelemalla tekemään
suunnitelmissa oli vähän jos tämän rakentelisi bensa-koneesta.moni on ilmeisesti muuttanut 2.3 bensa koneella olevan 3 litran teedeeksi?mitä kaikkea joutuu muuttamaan ja huomioimaan kyseisessä hommassa?mitä kaikkea joutuu muuttamaan että saa leimattua ja että kyseisen koneen saa istutettua?ja tarkoitus olisi ihan manuaali vaihteinen rakentaa.ja saa toki ehdottaa jotakin muuta ehdotelmaa miten ja mistä aihiosta kannaittasi kyseinen auto rakentaa.
entäs onko mitään mahdollisuuksia rakentaa sama esim 2 litran bensa-koneella olevasta tai jostain muusta?
jotain 85-90 vuosimallin 190 korilla olevaa meseä olen seuraillut?
ja aika vähän olen perillä noista laki pykälistä joten hyvät neuvot ovat tarpeen
ja JOSKUS tulevaisuudessa olisi myös hieman tarkoitus ottaa tehoa irti,isompia elementtiä ja turboa jne.joten varmaan kannattaneen jo näin alkuvaiheessa rakentaa auto kestävistä palikoista että kestää myös sitä tehoa?
no siinäpä nyt juttua vähän..kaikki on vielä suunnittelu asteella kuten kyseisestä tekstistä voi huomata
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
eiköhän se kannata tommosesta 16 venasesta tehä...
+hyvä alusta
+hieno sisältä
+luja laatikko
+lukkoperä
+jonkulainen korisarjaki valmiina
+nopee ohjaus
miinuksena tietty hinta joka taitaa olla tuplat saman ikäseen normimalliin verrattuna...toisaalta tuleehan noille laatikoille ja perille hintaa sit jälkeenpäin ostaa jos sitä voimaa kaivaa
tiedäthän sä sitte ett saattaa helposti vanha satatonnia mennä tommoseen projektiin??
+hyvä alusta
+hieno sisältä
+luja laatikko
+lukkoperä
+jonkulainen korisarjaki valmiina
+nopee ohjaus
miinuksena tietty hinta joka taitaa olla tuplat saman ikäseen normimalliin verrattuna...toisaalta tuleehan noille laatikoille ja perille hintaa sit jälkeenpäin ostaa jos sitä voimaa kaivaa
tiedäthän sä sitte ett saattaa helposti vanha satatonnia mennä tommoseen projektiin??
power is nothing without control...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ma 26.07.2004 20:22
joo hinta hyppää rajusti näköjään kun siirrytään 16 tappiseen .
ehkä näin aluksi ei ole tarkoitus keskittyä juuri tuohon voiman irti ottamiseen vaan rakentaa ihan perus 3 litran turbodiesel,ehkä hyvin lievää tehon nostoa(cooleri,syöttöä,ahtoa=maltillisesti).soveltuisikohan tähän tarkoitukseen joku muu aihio kuin tuo 16 venttiilinen?miten kestää ja ne muutokset olisi tärkeimmät tietää mitä teetättää?meneekö kone heittämällä paikoilleen konehuoneeseen ja laatikkoon? ja leimaaminen?
jälkeenpäin jos tälle kokoonpanolle tehoa aikoo ottaa niin onhan se selvää että voimansiirto menee uusiksi kokonaan...sinällään huonompi juttu(kalliimpikin?).ja tiedossa on että tollainen vanha satatonnia menee helposti jos aletaan kunnon superturboa väsäämään
ehkä näin aluksi ei ole tarkoitus keskittyä juuri tuohon voiman irti ottamiseen vaan rakentaa ihan perus 3 litran turbodiesel,ehkä hyvin lievää tehon nostoa(cooleri,syöttöä,ahtoa=maltillisesti).soveltuisikohan tähän tarkoitukseen joku muu aihio kuin tuo 16 venttiilinen?miten kestää ja ne muutokset olisi tärkeimmät tietää mitä teetättää?meneekö kone heittämällä paikoilleen konehuoneeseen ja laatikkoon? ja leimaaminen?
jälkeenpäin jos tälle kokoonpanolle tehoa aikoo ottaa niin onhan se selvää että voimansiirto menee uusiksi kokonaan...sinällään huonompi juttu(kalliimpikin?).ja tiedossa on että tollainen vanha satatonnia menee helposti jos aletaan kunnon superturboa väsäämään
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Eikös tuommonen 2.6:n ois aika kohtuullinen aihio tuohon käyttöön...jepulis kepulis kirjoitti:joo hinta hyppää rajusti näköjään kun siirrytään 16 tappiseen .
ehkä näin aluksi ei ole tarkoitus keskittyä juuri tuohon voiman irti ottamiseen vaan rakentaa ihan perus 3 litran turbodiesel,ehkä hyvin lievää tehon nostoa(cooleri,syöttöä,ahtoa=maltillisesti).soveltuisikohan tähän tarkoitukseen joku muu aihio kuin tuo 16 venttiilinen?miten kestää ja ne muutokset olisi tärkeimmät tietää mitä teetättää?meneekö kone heittämällä paikoilleen konehuoneeseen ja laatikkoon? ja leimaaminen?
jälkeenpäin jos tälle kokoonpanolle tehoa aikoo ottaa niin onhan se selvää että voimansiirto menee uusiksi kokonaan...sinällään huonompi juttu(kalliimpikin?).ja tiedossa on että tollainen vanha satatonnia menee helposti jos aletaan kunnon superturboa väsäämään
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
16v on ainut mihin ei tarvii jarruja ja vaihteistoa ja perää ,vetoakseleita ,kardaania muokata vastaamaan 300:sen alkuperäisiä osia. Omaan 2,5:seen turboon tein kyseisen homman ja paljon vaihdattaa osia Katsastus on niin tarkka et helpompi taitaa tänä päivänä olla ostaa valmis
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Onkos alustassa muuta laitettavaa kuin 16venasen etujarrut ja kallistuksen vakain, jos siis vaikka 2.0-2.6 8 venasesta bensasta rupeaa tekemään?Mikko K. kirjoitti:16v on ainut mihin ei tarvii jarruja ja vaihteistoa ja perää ,vetoakseleita ,kardaania muokata vastaamaan 300:sen alkuperäisiä osia. Omaan 2,5:seen turboon tein kyseisen homman ja paljon vaihdattaa osia Katsastus on niin tarkka et helpompi taitaa tänä päivänä olla ostaa valmis
Voimansiirtohan on sitten eri juttu ja myös iso lovi lompakkoon.
Taitaa olla ainoa järkevä aihio joko 2.6 manuaalilootalla tai 16v- malli, koska näissä on isoperä ja paksut vetarit sekä isot etujarrut vakiona. Ainoa manuaaliloota, joka kestää 300 superin täydet tehot on vain 16v-malleissa (w201) käytetty Getrak.
Pikkukoneisesta on turhan kallis alkaa rakentamaan, koska siihen täytyy vaihtaa käytännössä kaikki alustan ja voimansiirron osat ja se maksaa hunajaa, kun joutuu ostelemaan erikseen. Vaatii tuommoisen 190 3.0Dt:n rakentaminen käytännössä melko kovaa asian harrastamista, suosittelen aloittamaan hiukan helpommalla projektilla, jossa ei tipu niin korkealta. Vaikkapa 2litraisen kiusaamisella.
Pikkukoneisesta on turhan kallis alkaa rakentamaan, koska siihen täytyy vaihtaa käytännössä kaikki alustan ja voimansiirron osat ja se maksaa hunajaa, kun joutuu ostelemaan erikseen. Vaatii tuommoisen 190 3.0Dt:n rakentaminen käytännössä melko kovaa asian harrastamista, suosittelen aloittamaan hiukan helpommalla projektilla, jossa ei tipu niin korkealta. Vaikkapa 2litraisen kiusaamisella.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ma 26.07.2004 20:22
jep jep tämähän valaiseekin paljon asiaa miten kannattaisi alkaa totetuttamaan
eli suoraan kerralla kunnon aihio mistä rakentaa tai sitten ns valmiiksi rakennettu
mutta toisaalta jos ostaa valmiiksi rakennetun niin siinä pääsee liian helpolla eikä pääse itse "harrastamaan" juurikaan
no asia pannaan mietintä myssyyn näin aluksi ja katsotaan jatkossa mitä tapahtuu
eli suoraan kerralla kunnon aihio mistä rakentaa tai sitten ns valmiiksi rakennettu
mutta toisaalta jos ostaa valmiiksi rakennetun niin siinä pääsee liian helpolla eikä pääse itse "harrastamaan" juurikaan
no asia pannaan mietintä myssyyn näin aluksi ja katsotaan jatkossa mitä tapahtuu
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
Sorry kun nyyppäri kyselee tyhmiä muuta miten olette sovittaneet 3,0d:n siihen 2,3-16v:n getrakiin, joutuuko laatikkoa tuomaan taaksepäin, lyhentämään kardaania ja rakentelemaan koneen ja laatikon tuet yms. kokonaan itse? Entä vaatiiko laatikko jonkin sortin sovituskappaleen vai käykö se heittämällä dieselin perään? Mites sitten se ikuisuuskysymys eli kytkin, joutuuko esim. sprinterin levyn laittaakseen muokkaamaan kuinkakin paljon vauhtipyörää? Ainakaan boorit tuskin käyvät heittämällä getrakin sisäänmenoakseliin? mikä asetelma kaveriksi tuolle paketille, käyttömekanismista puhumattakaan?
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Joutuu tuomaan laatikkoa taaksepäin ja lyhentään kardaania ja muokkaamaan hiukan laatikon tuentaa, mutta moottorinkorvat käy d:n omat.J.@.N kirjoitti:Sorry kun nyyppäri kyselee tyhmiä muuta miten olette sovittaneet 3,0d:n siihen 2,3-16v:n getrakiin, joutuuko laatikkoa tuomaan taaksepäin, lyhentämään kardaania ja rakentelemaan koneen ja laatikon tuet yms. kokonaan itse? Entä vaatiiko laatikko jonkin sortin sovituskappaleen vai käykö se heittämällä dieselin perään? Mites sitten se ikuisuuskysymys eli kytkin, joutuuko esim. sprinterin levyn laittaakseen muokkaamaan kuinkakin paljon vauhtipyörää? Ainakaan boorit tuskin käyvät heittämällä getrakin sisäänmenoakseliin? mikä asetelma kaveriksi tuolle paketille, käyttömekanismista puhumattakaan?
Ja käy tuo loota tuohon d:n perään suoraan.
Kytkinkysymykseen voi vastata joku joka käyttää kytkintä
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ma 26.07.2004 20:22
paljonkos kestää 190 2.5td:n voimansiirto oikein tölmyä?
onhan taidettu penkittää näistä 2.5td koneistakin 300-400hv:n lukemia mutta minkalainen voimansiirto näissä oikein on?vakio?
olis vaan tuommoinen peli tiedossa,sillä vähän mielenkiintoa kysellä
kyllähän tuommoinen valmiiksi rakennettu superturbo myös kiinnostaa mutta siinä ei taas taas itse pääse rakentamaan kun kaikki on jo valmiina
ei olis myydä kellään vakiota 190 3.0td:tä
onhan taidettu penkittää näistä 2.5td koneistakin 300-400hv:n lukemia mutta minkalainen voimansiirto näissä oikein on?vakio?
olis vaan tuommoinen peli tiedossa,sillä vähän mielenkiintoa kysellä
kyllähän tuommoinen valmiiksi rakennettu superturbo myös kiinnostaa mutta siinä ei taas taas itse pääse rakentamaan kun kaikki on jo valmiina
ei olis myydä kellään vakiota 190 3.0td:tä
Ei toi 2.5 turbon loota kovin hyvin kestä, mutta jos orkkiksen löydät niin se on kyllä paras aihio rakentamiseen. Toi viitoskone antaa pikkukopalle vähintään tarpeeksi vauhtia, ja painojakauma pysyy hyvänä. Saattaa kokemattomalle olla toi keulapainoinen Om603 vähän vaarallinen peli. Toisekseen tuon ison kuutosen ymppääminen pikkukoppaan vaatii kyllä tekijämiestä, kyllä siellä nimittäin niin ahdasta on, ja kaikki myöhempi huoltaminen on vaivalloista (mm. lämppärilaitteen moottorin vaihto vaatii koneen nostamista pois tai ainakin viemistä eteenpäin tosi reilusti).
Jos 2.5 turbo jota katsot on automaatti, on loota 722.4 joka ei ole oikein hyvä. Tilalle kannattaa vaihtaa 722.3 joka vahvistettuna kestää helposti sen mitä mersun dieseleistä nyt järkevästi ulos saa. Manuaali ei sekään tule kauaa kestämään, vaan se kannattaa korvata 16-tappisen Getragilla.
Jos 2.5 turbo jota katsot on automaatti, on loota 722.4 joka ei ole oikein hyvä. Tilalle kannattaa vaihtaa 722.3 joka vahvistettuna kestää helposti sen mitä mersun dieseleistä nyt järkevästi ulos saa. Manuaali ei sekään tule kauaa kestämään, vaan se kannattaa korvata 16-tappisen Getragilla.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ma 26.07.2004 20:22
joop kiitos valaisusta manuaali 2.5td ihan olisi,eli laatikko ei kestä ihan älyttömiä onko ihan heittää lukemia millä väännöillä se alkaa ehkä poikimaan ?
mites 2.5td perä?mahtaakohan olla kuinka lujaa tekoa
olikos tämä juuri 2.5td kone missä oli kannentiiviste vähän heikko kohta kun otetaan kunnolla tehoa?olikohan tällä foorumilla ihan juttua juuri asiasta
ja sen verran olen lekunut että 2.5td:n tilalle voi heittää ilmeisesti "ihan suoraan" 2.9td:n koneen ja onkin myös aika saman näköinenkin vielä ?
mites 2.5td perä?mahtaakohan olla kuinka lujaa tekoa
olikos tämä juuri 2.5td kone missä oli kannentiiviste vähän heikko kohta kun otetaan kunnolla tehoa?olikohan tällä foorumilla ihan juttua juuri asiasta
ja sen verran olen lekunut että 2.5td:n tilalle voi heittää ilmeisesti "ihan suoraan" 2.9td:n koneen ja onkin myös aika saman näköinenkin vielä ?
Kyselin veholta omaani sillon aikanaan niin sanoivat, että 300nm on luvattu, eli kai se vähän enemmän kestää.
Kyllä se 2.5 sen kestää mitä toi 3.0:kin, vaihtaa vaikka 2.5td 20v koneen metallikannentiivisteen.Sopii kun poraa muutaman reiän lisää.
Kyllä se 2.5 sen kestää mitä toi 3.0:kin, vaihtaa vaikka 2.5td 20v koneen metallikannentiivisteen.Sopii kun poraa muutaman reiän lisää.
S212 220cdi
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Eiköhän 2.5 td mallissa oo "isoperä" että jos muuten on ehjä ni kyllähän se aikalailla kestää
kannen tiivisteen, niinkö jo tuossa mainitiin tekee tosi näppärästi 20 tappisen metallisesta, viis vesi reikää tarvii porata...
kannattaakohan alkuperästä 2.5 turbo konetta rueta vaihtamaan 2.9:siin, liekköhän se on yhtään sen parempi taikka sais voimaa enempi???
kannen tiivisteen, niinkö jo tuossa mainitiin tekee tosi näppärästi 20 tappisen metallisesta, viis vesi reikää tarvii porata...
kannattaakohan alkuperästä 2.5 turbo konetta rueta vaihtamaan 2.9:siin, liekköhän se on yhtään sen parempi taikka sais voimaa enempi???
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
MB S210 320cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
tuomazzz kirjoitti:kannattaakohan alkuperästä 2.5 turbo konetta rueta vaihtamaan 2.9:siin, liekköhän se on yhtään sen parempi taikka sais voimaa enempi???
Hengittää aikas lailla paremmin, turbo herää aikaisemmin ja savuaa vähemmän samalla soppamäärällä.
Ps. olis yks 2,9 kone kasattuna turbon laakereilla ja henkilömallin varusteilla kasas, jos joku on kiinnostunut.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi