Happamat ovet
Happamat ovet
Onko kenelläkään kokemusta, mitä Veholla sanotaan, jos heille alkaa reklamoimaan siitä, että ovet ruostuvat ylhäältä ja alhaalta ? Miten pitkään jonkinlainen takuu korvaa ? Kyseessä W210-koppainen pirssi, josta yleisesti kommenttia helposta ruostumisesta.
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
No käytännössähän noille ei ole minkäänlaista takuuta olemassa.
Paitsi jos onnistuu ruostuttamaan korin puhki sisältäpäin niin silloinhan takuun pitäisi korvata, mutta kuinka moni auto on ruostunut sisältäpäin pohjastaan puhki?
Ruostesuojaamoilla tietysti yleensä on jonkinlainen takuu olemassa, siis jos auto on säännöllisesti suojattu mutta korroosio iskee tästä huolimatta.
Ja toisaalta miksipä esim.Veho alkaisi ruostesuojauttamaan maahantuomiaan autoja koska he eivät käytännössä anna minkäänlaista takuuta ruostumista vastaan kuitenkaan.
Paitsi jos onnistuu ruostuttamaan korin puhki sisältäpäin niin silloinhan takuun pitäisi korvata, mutta kuinka moni auto on ruostunut sisältäpäin pohjastaan puhki?
Ruostesuojaamoilla tietysti yleensä on jonkinlainen takuu olemassa, siis jos auto on säännöllisesti suojattu mutta korroosio iskee tästä huolimatta.
Ja toisaalta miksipä esim.Veho alkaisi ruostesuojauttamaan maahantuomiaan autoja koska he eivät käytännössä anna minkäänlaista takuuta ruostumista vastaan kuitenkaan.
Takuu ?
Onks sulla epk "Turun tienoolaisena" miten just Raision Veho on tuohon suhtautunut ? Olisko se jälkimarkkinointipuoli, jolle asiaa tulis reklamoida ?
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
no tietääkseni siellä on täysi sirkus menossa juuri kun ne noita ovia ja takaluukkuja vaihtaa, ajavat vielä trukilla vanhat ovet totaalisen murskaksi, jottei trokarit saa niitä takas kiertoon
mene paikan päälle kysymään asiasta, varmaan aivan sama mistä sieltä kysyy, neuvovat sitten oikeaan paikkaan
eikä vissiin tarvitse mitään huoltokirjaa olla ym. on ilmeisesti sen verran paha isku mersun imagoon että vaihtavat mukisematta noita ruosteen raiskaamia peltejä

mene paikan päälle kysymään asiasta, varmaan aivan sama mistä sieltä kysyy, neuvovat sitten oikeaan paikkaan

eikä vissiin tarvitse mitään huoltokirjaa olla ym. on ilmeisesti sen verran paha isku mersun imagoon että vaihtavat mukisematta noita ruosteen raiskaamia peltejä

Saksassa sanoi autokauppias, että Väyrysen oven alle syntyvä ruoste on ns. tyyppivika, joka menee takuuseen. Epäilin asiaa aluksi, mutta nyt tiedän varman tapauksen viime kesältä, jossa Saksasta uitettuun -96 Väyryseen tehtiin korjaus takuuna Suomalaisessa Mersun liikkeessä. Pitkin hampain tosin, kun ei ollut Vehon maahantuoma kampe.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
------------------------------------------------
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Oma autoni (-97) oli uolkoupuolisen tekijän aiheuttamassa korjauksessa Veholla, ja sieltä soittivat että takaovet vaihdetaan takuuseen kun on kuulemma ruostetta nissä. Että kyllä näyttää takuu toimivan.mesemies kirjoitti:Kyllä se tehtaan takuu näköjään tuntuu toimivan vaikka on tuontiauto..
Itellä menossa vm. 96 väyrysestä ovet vaihtoon.
Kyllä takuu näyttää tosiaankin toimivan.
Minun autooni vaihtiovat takuuseen ovet ja peräluukun kannen. Kun menin kysymään asiaa korjaamolta, niin ottivat kuvia ja sanoivat että kyllä tämä todennäköisesti menee takuuseen. Viikon päästä tuli sitten puhelu, että maalattavaksi vaan. Missään vaiheessa eivät yrittänetkään luistaa korjauksesta.
Minun autooni vaihtiovat takuuseen ovet ja peräluukun kannen. Kun menin kysymään asiaa korjaamolta, niin ottivat kuvia ja sanoivat että kyllä tämä todennäköisesti menee takuuseen. Viikon päästä tuli sitten puhelu, että maalattavaksi vaan. Missään vaiheessa eivät yrittänetkään luistaa korjauksesta.
Nykyinen:
W211 200 CDI -07 Facelift
Entiset:
W211 220 CDI -02
W210 220 CDI -99
W211 200 CDI -07 Facelift
Entiset:
W211 220 CDI -02
W210 220 CDI -99
Happamat ovet
Noihin oviin on varmaan vaihdettu pelkät metalliosat? Sanoivat merkkiliikkeessä että W210:ssa on ollut ruosteongelmia noiden ovien tiivisteiden alusten, lokasuojien sisäpuolella aivan laidassa, farmarissa takaluukunsaranoiden läheisyydessä ja sedanissa kontin avaimenreijjän ympärillä. Huonoksi mennyt mersulla laatu, tekisivät kunnolla niin varmistuisi hyvä laatu ja tyytyväiset asiakkaat ja myös uusien autojen menekki. Mutta kyllä myös muilla merkeillä huonontunut laatu ja ainahan se on ollut mersua huonompaa, heh.
Ja lisää tietoa veholta. Ovista pitäisi maksaa 35% itse omavastuuna. Kuulemma viimeinen leimallinen huolto tehty 1999 mutta kuitenkin liike teki huollon auton sinne saapueassa vuonna 2002 ja ei merkannut sitä ja on siihen tehty muutenkin huoltoja tasaisin väliajoin. Mikähän huolto katsoo tiivisteiden alle? Ei mikään! Oletteko muut joutuneet maksamaan itse mitään? Pitää yrittää vielä! Kyllä ihmisiä kusetetaan ja myydään paskaa niille. Kohta varmaan pitää etsiä hyvä kuntoinen W124 ja laitella sitä, mutta merkki ei tule vaihtumaaan. Voisitteko listata teidän autoihinne tehtdyistä vastaavista toimenpiteistä, laittaa mukaan listan holloista ja mahdollisista muista asiaan liittyvistä asioista?
Re: Happamat ovet
Syypää näihin on uudet erittäin tiukat ympäristölait EU:ssa ei niinkään mersun tai minkään muunkaan merkin vapaaehtoinen säästäminen.tt kirjoitti:...Huonoksi mennyt mersulla laatu, tekisivät kunnolla niin varmistuisi hyvä laatu ja tyytyväiset asiakkaat ja myös uusien autojen menekki. Mutta kyllä myös muilla merkeillä huonontunut laatu ja ainahan se on ollut mersua huonompaa, heh.

tiettyjen vuosien väyrysissä on ollu korin galvanoinnissa jotain häikkää,tarkkailkaa autoanne muiltakin osin koria onko esiintymiä epänormaalista ruostumisesta ikään nähden.Tukholmalainen -98 farmari väyrynen (taxi) on menny kokonaan takuun piikkiin.Tiedän koska olin vähällä ostaa sen toissa kesänä(lähdin valokuvan perusteella ajeleen)Myyjä mutisi et on galvanointi epäonnistunu ja siksi niin halpakin,mut myös aikasen lailla hippa iskeny.
Ei se EU:n lakisäädös ole vaikuttanut vielä niihin suojamyrkkyjen määriin näiden vanhempien autojen kohdalla, vaan Mercedse-Benzin laatu on laskenut. Nykyisin taistellaan samanlaisten ongelmien kanssa kuin ensimmäisten autojen kohdalla, mutta se johtuu tehtaan talouspolitiikasta ei tiedosta eikä taidosta!
Meitin W210 oli pari viikkoa sitten kuvattavana Veholla. Saapi nähä, nyt ootellaan tuomiota. 
Noi vesivärit on syvältä
Uudempien autojen maalipinnat on ihan onnettomia. Ihan käsittämätöntä miten herkästi esim. kivet vaikuttaa niihin. Verratkaapa vaikka 200-300tkm ajettujen W124 ja W210 autojen konepeltejä.

Noi vesivärit on syvältä

Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Milloinkahan tehdas tajuaa, että sitä laatua voisi taas ruveta tarjoamaan. Silloin kun autojen myynti laskee puoleen vai silloin kun mersut happanevat nopeammin kuin riisikupit eli alle 5 vuotta vai silloin kun mersu on useammin takuuhuollossa kuin tiellä? Mutta on noita ongelmia myös muilla merkeillä eli ajetaan mieluummin hapanneella mersulla kuin hapanneella riisikupilla. Mutta alkavat ne W124 ja muut vanhat hyvät olemaan nykyisin siinä kunnossa että harkitsee mieluummin uutta.
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
niin
tt kirjoitti:Milloinkahan tehdas tajuaa, että sitä laatua voisi taas ruveta tarjoamaan. Silloin kun autojen myynti laskee puoleen vai silloin kun mersut happanevat nopeammin kuin riisikupit eli alle 5 vuotta vai silloin kun mersu on useammin takuuhuollossa kuin tiellä? Mutta on noita ongelmia myös muilla merkeillä eli ajetaan mieluummin hapanneella mersulla kuin hapanneella riisikupilla. Mutta alkavat ne W124 ja muut vanhat hyvät olemaan nykyisin siinä kunnossa että harkitsee mieluummin uutta.
olet nähnyt sitten huonosti pidettyjä w124:sia , sillä hyvin pidetty vanhempikinMutta alkavat ne W124 ja muut vanhat hyvät olemaan nykyisin siinä kunnossa että harkitsee mieluummin uutta.
w124 on tosi timantti!! Vielä vuosienkin jälkeen.........!

****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Tässä kuluttajaviraston kanta ruostetakuuseen.
http://web.kuluttajavirasto.hosted-by.a ... de=readdoc
http://web.kuluttajavirasto.hosted-by.a ... de=readdoc
Tilanne parani paljon ja vikakin selvisi. Tehtaan maalauksissa tai liimoissa ei ole vikaa, vaan tehtaan prässäämössä jossa ovet tehdään on ollut vika ja prässi on jättänyt laidat teräviksi. Tässä kohtaa ei sitten ole paljoa maalia tai muutakaan ja aiheuttaa ruostumisen. Takuuehdot muuttuivat 8.12.2003 tiukemmiksi, joten kaikkia ovia ei enää korjatakkaan ilmaiseksi ainakaan jos auto on otettu käyttöön ennen mobilolifen alkamista tai jos B-huoltoja ei ole tehty ajallaan. Kannattaa vain yrittää saada tehdasta maksamaan eli yrittäkää saada isompaa johtajaa kiinni.
Ruostetta
Tulipahan kuunneltua tuomio mun 1998 mallin farkun ovista.
Tarttis rueta kaivamaan kuvetta 35% edestä, vaikka niissä on selvä
valmistusvika.
Mitä muilla on Euroissa toi 35% tehnyt mulla se oli alustavan arvion
mukaan 2400 €.
Tarttee vissiin vaihtaa auto merkkiä johan noita mesejä on ollukin.
Tarttis rueta kaivamaan kuvetta 35% edestä, vaikka niissä on selvä
valmistusvika.
Mitä muilla on Euroissa toi 35% tehnyt mulla se oli alustavan arvion
mukaan 2400 €.
Tarttee vissiin vaihtaa auto merkkiä johan noita mesejä on ollukin.
Pekka M.
Nykyinen kalusto:E211 Farkku 05, C 180 98 ja Ural 650 93
(Entinen kalusto: D 190 63, D 200 66, D 250 71,
D 300 Farkku 83, 250 81,D 250 Farkku 88,D 200 89, E 290 TDT Farkku )
Nykyinen kalusto:E211 Farkku 05, C 180 98 ja Ural 650 93
(Entinen kalusto: D 190 63, D 200 66, D 250 71,
D 300 Farkku 83, 250 81,D 250 Farkku 88,D 200 89, E 290 TDT Farkku )
Re: Ruostetta
millä perusteella sun pitää itse maksaa osa, eikös tämä ole jo selvä että veho maksaa kaikki kulut ?Pekka M. kirjoitti:Tulipahan kuunneltua tuomio mun 1998 mallin farkun ovista.
Tarttis rueta kaivamaan kuvetta 35% edestä, vaikka niissä on selvä
valmistusvika.
Mitä muilla on Euroissa toi 35% tehnyt mulla se oli alustavan arvion
mukaan 2400 €.
Tarttee vissiin vaihtaa auto merkkiä johan noita mesejä on ollukin.
Eipä ne paljoa selitelleet sanoivat vaan että käytäntö on nyt tämä ja
valittaa saa muttei se kuulemma lopputulosta muuta. Veho on kait
vaan välikäsi ja päätökset tehdään saksassa ?
Eipä taija auttaa muu ku ostaa valakosta miranolia purkki
ja ropponen myyntiin.
valittaa saa muttei se kuulemma lopputulosta muuta. Veho on kait
vaan välikäsi ja päätökset tehdään saksassa ?
Eipä taija auttaa muu ku ostaa valakosta miranolia purkki
ja ropponen myyntiin.
Pekka M.
Nykyinen kalusto:E211 Farkku 05, C 180 98 ja Ural 650 93
(Entinen kalusto: D 190 63, D 200 66, D 250 71,
D 300 Farkku 83, 250 81,D 250 Farkku 88,D 200 89, E 290 TDT Farkku )
Nykyinen kalusto:E211 Farkku 05, C 180 98 ja Ural 650 93
(Entinen kalusto: D 190 63, D 200 66, D 250 71,
D 300 Farkku 83, 250 81,D 250 Farkku 88,D 200 89, E 290 TDT Farkku )
Tuota, ihan vaan mielenkiinnosta utelisin, että missä tuo tuomio annettiin?Pekka M. kirjoitti:Eipä ne paljoa selitelleet sanoivat vaan että käytäntö on nyt tämä ja valittaa saa muttei se kuulemma lopputulosta muuta. Veho on kait
vaan välikäsi ja päätökset tehdään saksassa ?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Tuomio tuli muutamassa päivässä ja paikka oli Suutarila, Veho Vauriokorjaamo tossa kehä kolmosen varressa. Homma hoitu
muuten hyvin, palvelu oli kohteliasta yms. mutta lopputulos oli
asiakkaan kannalta huono.
muuten hyvin, palvelu oli kohteliasta yms. mutta lopputulos oli
asiakkaan kannalta huono.
Pekka M.
Nykyinen kalusto:E211 Farkku 05, C 180 98 ja Ural 650 93
(Entinen kalusto: D 190 63, D 200 66, D 250 71,
D 300 Farkku 83, 250 81,D 250 Farkku 88,D 200 89, E 290 TDT Farkku )
Nykyinen kalusto:E211 Farkku 05, C 180 98 ja Ural 650 93
(Entinen kalusto: D 190 63, D 200 66, D 250 71,
D 300 Farkku 83, 250 81,D 250 Farkku 88,D 200 89, E 290 TDT Farkku )