Coupemallien kilometrit?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
honkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Su 09.10.2005 20:03
Paikkakunta: Kotka

Coupemallien kilometrit?

Viesti Kirjoittaja honkonen »

Selailin myytävien 124 Coupemallien tarjontaa mm. nettiautosta.
n. 15 vuotta vanhojen autojen kilometrit melkein kaikissa alle 200 000. Yhdessä 92-mallissa 97 000km. Se ainakin näytti tuontiautolta (kilvet).
Nää oli 3 L malleja.
Onko uskottavia lukemia?
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Mezman300E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mezman300E »

Kannattaa varmaan mennä kiinnostavaa yksilö katsomaan ja ajamaan.Kyllä sen silmällä ja ajamalla aika hyvin huomaa mitkä ne oikeat kilsat on.Ei niihin kilsoihin kannata sokeasti tuijottaa.Jos on ruosteeton klommoton ja muutenkin toimivan oloinen yksilö, niin ei muuta kun ostamaan.
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."

Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Teoriassa voisi kuvitella, että kupeella tulisi vähemmän kilsoja kun ns. perhe/työautoilla, nehän lienee usein poikamiesten "leluja" tai varakkaampien herrojen kakkosautoja. Mutta aina nooihin kilsoihin on kyllä suhtauduttava kriittisesti.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Tarjolla on aivan varmasti enemmän ja vähemmän ruuvattuja mittareita. Omalla on ajettu 327tkm ja huoltohistoria on tiedossa, eikä ole ns. "tuontiauto".
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Mulla oli ostohetkellä 84 000 km...mittaristoa ei ole ruuvattu - vaihdettu vain :lol: Autolla on suomessa vaihdettujen osien (mm. jakoketju) perusteella arvioitu ajetun jotain 200-300 tkm väliltä...alustan osissa ei ole pintaruostetta ja tehtaan maalimerkit näkyvissä...varmaan puslat ja niveletkin ovat alkuperäisiä.

Kyllä kai nyrkkisääntönä voi pitää että vähän ajetullakin autolla ajetaan ainakin se 10-15 tkm vuodessa...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Jep, veikkaisin 92:lle vähintään semmosta 150tkm lukemaa. Mutta mistä koskaan tietää jos se on jollain ollut kolmosautona voihan alle satanenkin paikkansa pitää. Ja jos tuota ei ole hintaan yritetty lisäillä niin kannattaahan noita käydä tsekkaamassa. Tietysti jos 300tkm ajetussa on 5 tonnia hintaa enemmän kuin 300tkm ajetussa jonka mittarissa on vain 90tkm niin...

Mutta on niitä hyviäkin yksilöitä, eikä nyt välttämättä tuon ikäisissä kannata niitä metrejä tuijottaa jos muuten on priimakunnossa ja hyvin pidetty. Ja senhän kuulee ja näkee.
MB W210 200cdi -01
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Coupe tääkin, vaikkakin sportcoupe. Eli kilsoista.
Sukulaismies vaihtoi just uutena ostamansa 4-vuotiaan C-mallin uuteen Mekkeriin. Kilsoja oli vaihdettaessa noin neljäkymppiä. Auto oli perheen ykkösenä palveleva henkilöauto, itse asiassa ainutkin.
Kilsoja voi tulla siis aika vähänkin, kun autoa ei tarvitse ostaa työmatkakulkineeksi, vaan pelkästään muita kulkemistarpeita varten. :wink:
Tenox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Joo sen kummemmin ruuvauksiin kantaa ottamatta itselläkin tulee kilometrejä vuodessa se n. 10tkm. Jos en kävisi autolla töissä (14km / suunta) tuo jäisi varmaan johonkin 5000km paikkeille / vuosi. :D Eli mitä tässä nyt sitten sanoisi. Jos on vähän ajoa, mutta auton tarvitsee jostain syystä kuitenkin niin eiköhän realistinen minimi ole sellaiset 8-10tkm / vuosi. Toinen juttu kokonaan on tietenkin se jos auto on vaikka 80-luvulta ja on jossain vaiheessa elämäänsä syystä tai toisesta seissyt ajamattomana pari- kolme vuotta.

En minä ainakaan tuontiauton kilometreihin osaa 100% luottaa, vaikka miten olisi dokumentit ynnä muut. Pääasia kait kuitenkin on auton kunto. Omalla Coupella oli papereiden (huoltokirja) mukaan Saksanmaalla rullailtu 1990 - 2002 (rek. loppuvuonna 89) n. 7500km vuodessa. Suomessa sitten 2003 - 2004 sellaiset vajaa 20tkm / vuosi. Eli 15:sta vuodessa n. 150tkm. Yritän uskotella itselleni, että pitää paikkansa. 8)
-A-J-
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

kilometrien luotettavuudesta

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Jos ostaa saksasta merkkiliikkeestä auton ja saa takuun mikä toimii jopa suomessa niin kilometrit on silloin luotettavat, itse ostin -97 väyrysen jolla oli ajettu 64000, kun webasto ei toiminut niin vaihtoivat Lahdessa uuden kun takuupaperit esitti, tosin jouduin itse maksamaan ensin mutta Daimlerchrysler pankki maksoi 4 kk viiveellä rahat tilille.
Jos Suomesta ostaa ton ikäisen auton niin tuskin saa vuoden takuuta mikä korvaa kaikki muut paitsi jarruosat ja suodattimet.
Eli nämä takuuautot mitä merkkiliikkeet siellä myyvät ovat mersun omien liikkeiden tarkistamia ja siksi antavat niille vuoden takuun jopa ton ikäisiin autoihin, taas autot mitkä ostetaan muualta eivät ole kelvanneet merkkiliikkeille(ts. eivät ole menneet omasta tarkastuksesta läpi) myydään muualla. Meni vähän offtopic mutta sinnepäin.
Vastaa Viestiin