Kärähtänyt Mersu (muutama kuva lopultakin)
Kärähtänyt Mersu (muutama kuva lopultakin)
Tuli ostettua pikku projekti tossa alkukesästä.
Paikallis lehdessä oli ilmoitus sisältä palaneesta w123 mersusta.
No ei muuta kun kahtomaan että minkälainen hiilikasa siellä olisi tarjolla...
Yllätys paikanpäälä oli aika suuri kun kaara ei ollukkaan aivan toivoton. Palo oli saanut alkunsa kun omistaja oli löytänyt reijän etulokasuojan alta ja ruvennut sitä paikkaamman, mutta mattojen ja jalkatilan sivupahvien irroitus olikin jäänyt puolitiehen, ja kuinka ollakkaan kipinä oli päässyt jonnekkin maton reunaan ja lähtenyt vohinalla palamaan.
Oli vissiin tullu ukkelilla aika kiire saaha auto pois tallista kun oli tukkaki kärynny päästä...
Asijaan. Auto on vm-82 oleva 200 diisseli w123.
Vehkeellä oli vasta 3.omistaja menossa, eli ei mahoton kiertopalkinto
ja mittarissa 475tkm ja pitäävät paikkansa jos nyt semmosella on väliä noin vanhoissa, mut kumminki.
Kiikku oli katsastettu vain viikkoa aijemmin tuosta turmasta ja sempä takia tulin sanoneeksi myyjälle että jos auto lähtee omin avuin käymään niin otan sen, no pakkohan se oli sit ottaa..
Vaurioista.
tuli oli tuhonnut kojelaudan, tuulilasin, etujakkarat, kattoverhoilun ja kuskin ovipahvin sekä sähköjohdot, lämmityslaitteen ja muita hörtöjä mitä kojelaudan alla on, sekä maali oli kuplinut katosta pieneltä alalta.
Mutta ei se mitään, kun kone kerta kävi niin matkaan oli lähdettävä.
Ikkunoista noki pois ja lämppärin letkuihin puutapit ja vettä syyläriin, matkaa kotiin oli yli 100 km ja jännitti vähän tämä extream matkailu, mutta huolet oli aiheettomia, mese kalkutteli kotiin ilman ongelmia,hyvä kiikku!!
Kori on yllättävän ehyt, vain 1 pikku paikka sen loksun alla olevan lisäksi. pohja, oven pohjat ja kaaret ym. ruosteettomat, ollut ilm.hyvällä pidolla.
Ei tämmöistä katiskaa olisi ollu mitään järkeä ostaa jos olisi joutunut haalimaan osia sieltätäältä, mutta minulla oli jo tiedossa keulaan pukattu 240 tiisseli jonka vaihdoin vanhaan bensa hiaceen.
Tarkotus oli vaan pikaisesti laittaaa auto ajoon ja ajella vähän aikaa, mutta homma lähti lapasesta ja näyttää siltä että auto tulee käytyä perusteellisesti läpi, korin kunto vaikutti tähän tod.paljon, ja nyt tuntuu siltä että en taida kyllä luopua vekottimesta pikkukummassa, aika sen sit näyttää.
Projekti on tällä hetkellä ilman sisustaa ja teen sitä mukaa kun töiltä joutaa, eli jospa se vaikka ens kesänä olisi jo valmis.
Laitan siitä kuvia sitten kun saan kuvausvehkeen itselleni tai joku kaveri näppää siitä kuvia.
Jos joku jaksoi lukea tänne asti niin kiva juttu!!
Tuossa olis nyt muutama kuva katiskasta. Ovat isoja mutta pienenevät kyllä heti kohta.
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 77563.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 76157.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 79679.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 27708.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 11241.jpeg
Paikallis lehdessä oli ilmoitus sisältä palaneesta w123 mersusta.
No ei muuta kun kahtomaan että minkälainen hiilikasa siellä olisi tarjolla...
Yllätys paikanpäälä oli aika suuri kun kaara ei ollukkaan aivan toivoton. Palo oli saanut alkunsa kun omistaja oli löytänyt reijän etulokasuojan alta ja ruvennut sitä paikkaamman, mutta mattojen ja jalkatilan sivupahvien irroitus olikin jäänyt puolitiehen, ja kuinka ollakkaan kipinä oli päässyt jonnekkin maton reunaan ja lähtenyt vohinalla palamaan.
Oli vissiin tullu ukkelilla aika kiire saaha auto pois tallista kun oli tukkaki kärynny päästä...
Asijaan. Auto on vm-82 oleva 200 diisseli w123.
Vehkeellä oli vasta 3.omistaja menossa, eli ei mahoton kiertopalkinto
ja mittarissa 475tkm ja pitäävät paikkansa jos nyt semmosella on väliä noin vanhoissa, mut kumminki.
Kiikku oli katsastettu vain viikkoa aijemmin tuosta turmasta ja sempä takia tulin sanoneeksi myyjälle että jos auto lähtee omin avuin käymään niin otan sen, no pakkohan se oli sit ottaa..
Vaurioista.
tuli oli tuhonnut kojelaudan, tuulilasin, etujakkarat, kattoverhoilun ja kuskin ovipahvin sekä sähköjohdot, lämmityslaitteen ja muita hörtöjä mitä kojelaudan alla on, sekä maali oli kuplinut katosta pieneltä alalta.
Mutta ei se mitään, kun kone kerta kävi niin matkaan oli lähdettävä.
Ikkunoista noki pois ja lämppärin letkuihin puutapit ja vettä syyläriin, matkaa kotiin oli yli 100 km ja jännitti vähän tämä extream matkailu, mutta huolet oli aiheettomia, mese kalkutteli kotiin ilman ongelmia,hyvä kiikku!!
Kori on yllättävän ehyt, vain 1 pikku paikka sen loksun alla olevan lisäksi. pohja, oven pohjat ja kaaret ym. ruosteettomat, ollut ilm.hyvällä pidolla.
Ei tämmöistä katiskaa olisi ollu mitään järkeä ostaa jos olisi joutunut haalimaan osia sieltätäältä, mutta minulla oli jo tiedossa keulaan pukattu 240 tiisseli jonka vaihdoin vanhaan bensa hiaceen.
Tarkotus oli vaan pikaisesti laittaaa auto ajoon ja ajella vähän aikaa, mutta homma lähti lapasesta ja näyttää siltä että auto tulee käytyä perusteellisesti läpi, korin kunto vaikutti tähän tod.paljon, ja nyt tuntuu siltä että en taida kyllä luopua vekottimesta pikkukummassa, aika sen sit näyttää.
Projekti on tällä hetkellä ilman sisustaa ja teen sitä mukaa kun töiltä joutaa, eli jospa se vaikka ens kesänä olisi jo valmis.
Laitan siitä kuvia sitten kun saan kuvausvehkeen itselleni tai joku kaveri näppää siitä kuvia.
Jos joku jaksoi lukea tänne asti niin kiva juttu!!
Tuossa olis nyt muutama kuva katiskasta. Ovat isoja mutta pienenevät kyllä heti kohta.
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 77563.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 76157.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 79679.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 27708.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 11241.jpeg
Viimeksi muokannut Kalle.K, Ke 11.02.2004 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
Re: Kärähtänyt Mersu
Jaksoin! Menestystä projektille!Kalle.K kirjoitti:Jos joku jaksoi lukea tänne asti niin kiva juttu!!
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Juu jaksoin lukea
pitäähän aina pientä puhde työtä olla
eikös vanhaa omistaja enää kiinnostanut rassia kunnostaa?
ilmaiseksiko sait?
edit: tää on jo aika yleistä, kaksi vastaa samaan aikaan , mitäs jos käyttäjiä olis esim. 2000? tai enemmän, 10 tyyppiä lukee samaan aikaan ja jokainen kirjoittasi "jaksoin lukea" yms
pitäähän aina pientä puhde työtä olla
eikös vanhaa omistaja enää kiinnostanut rassia kunnostaa?
ilmaiseksiko sait?
edit: tää on jo aika yleistä, kaksi vastaa samaan aikaan , mitäs jos käyttäjiä olis esim. 2000? tai enemmän, 10 tyyppiä lukee samaan aikaan ja jokainen kirjoittasi "jaksoin lukea" yms
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Tommonen on kyllä kivaa. Jos mulla olis talli täällä niin alottaisin pystärin laiton. Lykkyä projektille!
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Minä jo säikähdin, että onko joku hakenut hallin päätystä mesen pois. Meillä kävi velipojan kanssa tuon tyyppinen tapaturma muutamia vuosia sitten. Kuvaus mitä oli palanut ja mistä täsmää aika hyvin. Auto oli tosin -81mallinen ja melkoisen kehnossa jamassa päällisesti. Pohja oli käyty läpi ja kone on tikissään. Se jäi sitten varaosiksi.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke 16.07.2003 11:32
- Paikkakunta: Skinnarilan vapaavaltio, lappeen Ranta
Jep. Näin kävi. Pystyn edelleen muistamaan "sisäisten silmieni kautta" kun lieskat iskee ovesta kun auto on nosturilla. Tossa tilanteessa muutes miggi ja muut romut liikahtaa aika sähäkästi auton eestä, kun kärry on tulessa.Pepekyy kirjoitti:Minä jo säikähdin, että onko joku hakenut hallin päätystä mesen pois. Meillä kävi velipojan kanssa tuon tyyppinen tapaturma muutamia vuosia sitten. Kuvaus mitä oli palanut ja mistä täsmää aika hyvin. Auto oli tosin -81mallinen ja melkoisen kehnossa jamassa päällisesti. Pohja oli käyty läpi ja kone on tikissään. Se jäi sitten varaosiksi.
t. S
Seppo "Sepe" Kyynäräinen aka. Sepekyy
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
Re: Kärähtänyt Mersu (muutama kuva lopultakin)
En saanut kuvia näkymään.
Minäkin olen onnistunut polttamaan E34 bemarista etumatkustajan jalkatilan johtosarjan edellä kuvatulla tavalla. Nykyään laitan aina likomärkiä rättejä noin kolmen sentin kerroksen hitsauskohdan päälle jos hitsaan altapäin.
Minäkin olen onnistunut polttamaan E34 bemarista etumatkustajan jalkatilan johtosarjan edellä kuvatulla tavalla. Nykyään laitan aina likomärkiä rättejä noin kolmen sentin kerroksen hitsauskohdan päälle jos hitsaan altapäin.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Kärähtänyt Mersu (muutama kuva lopultakin)
En saanut minäkään. Törkeää miten lyhyen aikaa enää data säilyy.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Kärähtänyt Mersu (muutama kuva lopultakin)
Ei aukee kuvat
Re: Kärähtänyt Mersu (muutama kuva lopultakin)
Tämä on todella paheksuttavaa!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kärähtänyt Mersu (muutama kuva lopultakin)
Jippii.fi:ssä hostatuille kuville taisi käydä kuten ko. putkan aikanaan omistaneiden Lamboille. Melkoinen blast from the past. RIP.
Re: Kärähtänyt Mersu (muutama kuva lopultakin)
On nää keskustelufoorumit kyllä tosiaan jo vanha juttu, kun löytyy 20v vanhoja topicceja nosteltavaksi. Kertoo jotakin siitä, kuinka monta viestiä tältäkin foorumilta löytyy jos tuntuu, että iltalukeminen loppuu kesken. Olen tässä odotellut koko ajan, että löytyykö topicin aloittajaa kommentoimaan asiaa näiden parin vuosikymmenen jälkeen.
Re: Kärähtänyt Mersu (muutama kuva lopultakin)
Joo kyllä mieleni pahotin kun en nähny taas hitsattua meseä
OT
Ei sillä, eräässä podcastissa ruodittiin "juuri" näitä ja kuinka pitäisi saada elvytettyä ja pidettyä yllä. Kuulemma BTCF uudistanut ulkoasuaan ja voi hyvin.
Toivottavasti tämäkin sivusto ainakin vielä 2034
OT
Ei sillä, eräässä podcastissa ruodittiin "juuri" näitä ja kuinka pitäisi saada elvytettyä ja pidettyä yllä. Kuulemma BTCF uudistanut ulkoasuaan ja voi hyvin.
Toivottavasti tämäkin sivusto ainakin vielä 2034
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: Kärähtänyt Mersu (muutama kuva lopultakin)
Se että aloittaja löytyy,,, ei taida.