viton ruosteet takuuseen?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
matti1712
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 11.11.2005 12:58

viton ruosteet takuuseen?

Viesti Kirjoittaja matti1712 »

Menenevätköhän -00 vuosimallin viton ruosteet vielä takuuseen? kuskin oven alareunassa oleva "kittisauma" tippuu piakkoin samahomma konepellin sisäreunoissa ja takaluukussa.takaluukun ulkopuolella kahvan ympärillä myös ruostetta ja kylkilistojen reunoissa. onko kellä kokemuksia vastaavan laisesta takuu korjauksesta, onko mennyt takuuseen? Myös keskellä kirkasta maalipintaa näkyy pieniä ruoste kuplia .ihmeellisesti kyllä -00 vuoden autoksi ruostuu.
Halonmi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 27.02.2006 18:56
Paikkakunta: Joensuu

viton ruosteet takuuseen?

Viesti Kirjoittaja Halonmi »

Minulla vitossa suunnilleen samat ruostevauriot. Vehon päätös tuli viime viikolla, asiakkaan osuus 50% kustannuksista, eli vielä jäi maksettavaa :cry:
-Mikko

MB Vito 109 CDI -05
Avatar
WK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 08.06.2004 21:36

Viesti Kirjoittaja WK »

Itsellä -00 vuotisessa liukuoven alareuna ruosteessa. Päätös, omaosuus 70% kun kysyin paljonko se tekee rahassa omaosuus niin kertoivat että n.1500e.

Velipojan vitossa kuskinovi ruosteessa, omaosuus 60%/ 700-800e.
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Nää omaosuus jutut on just tälläsiä :lol:
Eli käytännössä kun ne summat on tommosia niin 100 prossaa sitä maksettavaa tulee,pelkkää kusetusta ja annnetaan pieni hyvänolon tunne 8)
aina vaan fixataan :) 230te -86
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

miten ruoste pysäytetään?

Viesti Kirjoittaja mikko a »

mulla vito vm2000 metalli musta.ruostetta(maali pullistunut) kylkilistan alta, kuskin oven alareunasta,etu lokarin alta,takaovi rekisteri kilven alta.mitä teen ,antaako ruostua reikä,vai onko järkevää tehdä jotain.auto mulle työkalu jonka aijon pitää vielä vuosia.koska muuten hyvin palvellut.
sprint
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 26.05.2004 19:51

Viesti Kirjoittaja sprint »

Jos tästä ny jotain positiivista hakee niin en ole ruosteiden kanssa yksin 8) . Toi oli yllättävää että myös metallihohtoisissa on samanlaiset ruosteongelmat. Mulla auto on -99. En edes kuvitellu että voisi mennä takuuseen. Takuun hinta on kyllä niin kova ettei käyttöautoa kannata viedä. Paikkailee maalivikoja itse ja muutaman vuoden päästä vaihtaa toiseen. Muuten Vito on hyvä, mutta juuri tuo ruostuminen pistää miettimään onko seuraava auto Vito.
I550
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 07.09.2004 10:56
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I550 »

tuo ruostuminenhan korjaantu vuodelle 2001 tai 2002. Itsellä oli tuollainen -99 ja isällä -03. Suurin syyhän siinä on se tiivistemassa joka on siinä moninkertaisen pellin saumassa. Vanhassa kovaa ja uudessa pehmeää. Oma oli ihan ruosteessa ja isän on kuin uusi. Kilsoissa eroa noin 30T.

En ole kyllä kuullut että pakuja olisivat veholla takuuseen laittanut. kaverin henkilö mallin ruosteista kehottivat veholta laittamaan paperit tehtaalle. vuosimalli -97, tehtaalta kieltäytyivät laittamasta kun oli jo niin vanha. Tämä siis viime kesänä. Pakujen korjauksiin kuulemma suostuvat jos auto alusta saakka yksityiskäytössä.
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Viesti Kirjoittaja mikko a »

ruostuminen vähän oma vikanikin,kun en ole oikein ahkera pesemään(työ auto)mutta kun nyt on tämä tilanne, niin otako listat irti . hion ja maalaan ruoste paikat.ne ei vielä näy listan alta kun n 2mm. vanhoissa hiaseissa kävi niin ,kun näki ruosteisen kohdan syksyllä niin kesään mennessä oli ruoste ja pelti siltä kohtaa poissa. nyt vielä vois välttyä isommilta hitsauksilta ,ja ainakin maalauksilta. taka luukun kahva/ rekisteri kilven valo lähtee muistaakseni ruuveilla. onko kellään tietoa miten kylki listat lähtee.etu oven lasia vaihtaessani muistelen nähneeni 10 mm:n muttereita oven sisällä,onko näkö muistini pettänyt?oven lasin saaminen oven sisään oli muuten aikamoista pyörittelyä ,välillä meinasin että pitää ottaa laikkakone käyttöön. :lol:
oven ala reunan kanssa sainkin keskusteluista selville: liian kova kitti ja ruoste pois ,ferreksiä pintaan ja uusi kitti tilalle . onko hullua? , vielä hullumpaa on vaihtaa hyvää autoa pois ja ostaa samanlainen 2v uudempi.taas 2v päästä sama tilanne. tulon siirtoa automyyjälle.
I550
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 07.09.2004 10:56
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I550 »

juuri näin tein omille alareunoille. Muista laittaa liimamassa tyyppistä siihen sauman päälle (sika, wurth yms). Ja muista vetään kunnon pohjamaali ferrexin ja pintamaalin väliin. Voi alkaa kuplia...
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Viesti Kirjoittaja mikko a »

alkasin taistelun ruostetta vastaan, liuku ovesta. ovi käteen. molemmista liukukiskoista olivat ruuvit löysällä taas. oven alareuna oli päällisin puolin hyvä,keskellä kohta jossa kitin molemmin puolin maali revennyt,maali irti pellistä.tarkemmin krapsuteltuna kitti irti myös. lähdin repimään kittiä ja huomasin sen olevan koko alalaidan osalta lähes irti .pellin ja kitin välissä ruostetta..dremellillä ruoste pois ,ferreksiä pintaan. sika liimamassaa saumaan.mustaa maalia pensselillä pintaan ku kerran ei näy päälleppäin. ja sitte ne listat. kaikissa ovissa listat kiinni niin että oven takapäässä ruuvi irti ja reipas nykäys taakseppäin.listan ja pellin välissä ollut kivi joka tehnyt maaliin reijän.ja ruostunut n.7kohtaa/m. hion , fereksiä ja mustaa pensselillä. kohdat ei näy listan alta ku 1-2 mm . ei mikään näyttely auto enää . mutta on pienempi paha ku kupruileva maali ja jospa se ruosteen eteneminen lakkais? varoitus! listan pätkä liukuoven ja takapyörän välis.lähtee suoraan ulos päin vetämällä.mä vedi ja oli tiukka ......tapit poikki,eli jättäkää se rauhaan! listojen alla oli jonkin verran moreenia . listoissa alaosassa pieniä aukkoja, että paine pesurilla vois alhaalta päin suihkuttamalla pesun yhteydes aina vähän saada vanhoja suola kuria pois listan alta. auto on elokuu 2000 , kitti ei minusta ollut mitään kovaa.ei ollut poikennut mistään,oli vaan irti.kitin palaa voi taivuttaa .poikkee vasta ku taivutettu melkein 180 astetta. nokka pellin alla odottaa sama savotta ,alkua näkyvis , ja tietysti kuskin ovi. vänkäri ovi oli ihmeen kaupalla vielä ihan virheetön ala osan osalta. seurantaan! sitä ku 2000 sai veholta avaimet ja käden puristuksen , niin ei ois uskonut et tähän on tultu , mutta ku ei kynnet ylety enää uuteen.
Avatar
Punisher69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 05.10.2005 22:09
Paikkakunta: Joutseno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Punisher69 »

Tein itse pääsiäsenä vitoon sellasen kosmeetisen parannuksen. Kävin pienellä teräsharjalla kaikki ruostepisteet, kiveniskemät ja nirhaumat läpi ja paikkamaalasin pienellä pensselillä. Annoin kuivua ja vahasin.

Nyt jo, pari viikkoa jälkeenpäin, alkaa kukka puskea taas läpi.

Ruostetta on ovien alalaidoissa, liukuoven kisojen ympärillä, tavaratilan luukku on aivan menetetty, konepelti kiveniskeimiä täynnä, ja niin edelleen...

Pientä pinta paikkailua ja vuoden päästä kesällä koko auto maalaukseen.
Vito 110D
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R

"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Viesti Kirjoittaja mikko a »

käyköhän mullekin samoin, taitaa pieni hiekkapuhallus setti olla ostos listalla. hiomalla sinne saumaan jää väkisinkin ruostetta.mutta katotaan miten mun käy .
vetuka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 03.05.2006 21:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja vetuka »

Olisi hauska tietää miten Veho perustelee tuon omavastuuosan.?

Eikös kyseessä ole materiaali/valmistusvirhe....pitäisi kyllä mennä Vehon piikkiin. Sanomattakin on selvää että Vehon hinnoilla ja noilla 50-70% omavastuilla koko takuu on ihan yhtä tyhjän kanssa....
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Eiköhän se perustelu ole se perinteinen, eli ruostuminen johtuu ulkoisista tekijöistä... siis vaikka ruoste puskee sisältäpäin läpi, niin "ulkoinen tekijä" on vaan päässyt pellin toisellekin puolelle. :roll:

Tähän liittyen totesin tuossa kattotelinettä poistaessani, että Viton maali on täyttä paskaa (vaikka on punaista) eikä kestä edes muovipintaisen esineen kolausta murtumatta. Mallikerros on vieläpä tolkuttoman ohut.

Mistähän löytäisi korjausmaalia kiveniskemiin... siis semmosen kynsilakkapullon näköisen astian, jossa suti korkissa...?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Minä tarvitsisin kanssa sellaisen korjausmaalin, joku yhden litran kynsilakkapurkki saattaisi just ja just riittää :roll:

Eikös ihan automaalikauppa sekoita värikoodin perusteella tarvittavan pienen määrän maalia ?

ja värikoodi piti ilmeisesti kysyä Veholta kun sitä ei ole raaskittu laittaa autoon näkyville ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Höylä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 12.06.2005 09:45

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Olen antanut itselleni kertoa, että mersut (korimalleista piittaamatta) on vuosista 1996 tai 1997 alkaen maalattu (ympäristö syistä) vesiohenteisilla maaleilla. Tämän maalin koostumus on kuitenkin mennyt jossain tuotekehittelyvaiheessa pieleen ja haihtuvaksi suunniteltu ohenne, eli tässä tapauksessa vesi, ei olekkaan haihtunut. Noh pinta on siis kovettunut ja on näyttänyt niin hienolta, että hui. Pohjoisen oloissa meillä on joskus hieman kuuma ja hieman kylmä. Se vesi siellä maalissa on tuntenu olonsa ahtaaksi, tehnyt pieniä puuhiaan ja ruoste on nähnyt päivän valon 8) .

Tarinan kertoi useita mersuja korjannut maalari ja sanoi maalavansa vain ja ainoastaan liuotinpohjaisilla maaleilla korjatut autot. Olipa miehellä myös mielenkiintoinen sävykartta, siitä selvisi miten sävy muuttuu vuosien varrella ja näin korjatut paikat voidaan maalata täysin saman sävyisiksi kuin haalistunut alkuperäismaali.

Sinne vien vitoni jonain päivänä..... :lol:
C farkku 2.2cdi 2005
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

sanonta vesi ohenteinen on hiukan harhaanjohtava
on monia aineita jotka ovat vesi ohenteisia
esim, petoni joka ei kovetu kuivamalla
pirtu siinä on vähän vettä seassa mutta hyvä vähän ollakin :wink:
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Joo, oikeesti automaalit ei ole ohennettu vedellä, vaan maali on kolloidinen liuos :shock: Siis niinku esimerkiksi oikea maito; siinä on vaikka mitä kokkareita matkassa mukana, mutta hyvin ne siellä kelluttelee.

Vesiohenteisella maalilla kun peitetään peltipintaa, niin edellä todetun kaltaisesti kaikki vesi ei ehdi haihtua maalista ennekuin sen pinta tiivistyy ja kovettuu siten, että vesi ei enää pääse poistumaan pinnan kautta vaan jää sinne maaliin muhimaan ja odottelemaan pakkasia, jolloin se tunnetusti laajenee jäätyessään :roll: ... No, jotta tästä vielä paranisi pinnanlaatu, niin toki osa siitä vedestä pääsee tekemisiin suoraan pellin kanssa, ja tilastollisen todennäköisyyden mukaan juuri kyseisellä kohdalla on pellissä se epäpuhtaushiukkanen, joka yhdessä veden kanssa saa aikaan ruostumisen.

Onhan ongelma tiedostettu, mutta kun oikeastaan ainoa keino korjata tilanne samoja aineita käyttäen, on maalata ohut kerros useaan kertaan, niin läpimenoaika linjalla kasvaa liikaa ja kustannukset samoin...

Jotain parannusta prosessiin on nyttemin keksitty, koska ei nää ihan uusimmat enää samalla tavalla mätäne...
jarkko pesonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 17.08.2006 14:57

Viesti Kirjoittaja jarkko pesonen »

Samaa ongelmaa tuntuu olevan, ovien ja luukkujen saumat ruosteessa, kylkilistojen alta, takaluukusta jne. löytyy myös.

Olisi kiva kuulla lisää maahatuojan päätöksistä... selvä hommahan on että ei tuon ikäisissä autoissa pitäisi noin isoja ruostevaurioita olla.
Itse olin Japanilaisvalmistajan liikkeessä töissä jokusen vuoden ja tiedän että jos ruosteongelmia on ollut niin takuuseen ne on aika pitkälle hoidettu... eli tuo 50% "good will", niinkun Veho asian esittää, ei kuulosta kovinkaan hyvältä!

Itsellä kyseessä -00 Vito, kilometrejä kohta 170tkm.
MB Vito 108CDI -00
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

ruosteiset romut

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

Niihän tuo mätänee käsiin... Eli ajopeli on tuommonen -02 vito. Takaluukku, sivuoven alareuna ja etulokasuoja kasvaa ruostekukkaa. mersu korvaa 60%, kokonaisarvio oli jotain yli 900e ja itelle jäis maksettavaa pikkusen alle 400e. Jotenki tuntuu että köyhää kusetetaan. Mitähän mahtaa olla oikeasti tuo %

Onhan tuo konepeltikin maalin tarpeessa ja moni muu paikka (MISSÄ ON SINKITTY KORI?)
Muuten ois hyvä auto mut kori katoaa ympäriltä. Kuulin että ois jo -04 maalaamolla korjattavana. Luulisi että oisivat nyt jo oppineet nuinki isossa puljussa ku mersu on.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Noo onneksi mulla ei ole näitä good will huolia.
Yli 500tkm mittarissa ja auto on tainnut kerran käydä avk:llakin. Ja varmaan parikymmentä huoltoakin jäännyt välistä.
On noi mersun pellit kyllä surkeita kun ruostuvat. Meillä kun töissä ruotsalaisia ja ranskalaisia autoja niin ei niissä ole ollut mitään ruostejuttuja olemassakaan.

Omassa vitossa oli yksi läpireikä. Oikeassa helmassa, sauman kohdalla. Oli joku paikannut pattitahnalla joskus aikasemmin :x .
Muut ruosteet oli pysyneet pinnassa ja saumaliimojen alla. Pahimmat: lukkopelti, takaluukun alaosa ja liukuoven alaosa.
Korjaillaan taas kun kuplii. . .
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

ruosteiset romut

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

Kyllä on alkanu tuntuun että seuraava auto EI ole mersu.

Isällä on vuojen -02 vw portteri, eli saman ikänen ku tuo mun vito. On siitäki lähteny maalia takaluukusta mut sielä on sentään sinkki alla!!! Ei ala heti ruostuun. Siinä on sit kyllä ollu vähä tekniikka murheita.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: ruosteiset romut

Viesti Kirjoittaja veskola »

Rätyläinen kirjoitti:Siinä on sit kyllä ollu vähä tekniikka murheita.
mullakin on ollut Vitosa :lol:

...olen kyllä suositellut portteria kaikille :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

ruosteiset romut

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

Joopa joo...

Kaveriki osti sitte -99 108d viton kielloista huolimatta. Ruosteinen seki on. Ei uskonu ku sanoin että, älä osta ei näistä oo ku riesaa
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

ruosteiset romut

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

Tässä ois muutama kuva joita vois käyttää mersun mainoksissa.


http://i89.photobucket.com/albums/k213/ ... eet006.jpg

http://i89.photobucket.com/albums/k213/ ... eet020.jpg

http://i89.photobucket.com/albums/k213/ ... eet019.jpg

http://i89.photobucket.com/albums/k213/ ... eet008.jpg

Aika nätti valkosessa autossa

Lauantaina kävin näyttään autoa maalarille arveli että kokonais hinta on jotain 1500-2000e. Ei paljo naamaa naurata! takuu korvaa tietysti 60% mut kui paljo se on todellisuudessa
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Re: ruosteiset romut

Viesti Kirjoittaja jpk »

Rätyläinen kirjoitti: Lauantaina kävin näyttään autoa maalarille arveli että kokonais hinta on jotain 1500-2000e. Ei paljo naamaa naurata! takuu korvaa tietysti 60% mut kui paljo se on todellisuudessa
Kenenellä kävit näyttämässä? Entä tuo takuujuttu,kävitkö ensin veholla (Kokkolassa?) vai arveletko vain prosentin olevan tuo? Tuntuu että melkein kaikki lähistön kolarikorjaamot tekee sutta ja sekundaa... Ja asiakkaita riittää.
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

ruosteiset romut

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

Orjalan maalaamolla Lohtajalla kävin näyttään ja siellä se maalataan.

Aivan ensiksi kävin kokkolassa wetterillä näyttään autoa, ne otti siellä kuvia ja mittaili maalin paksuutta. Kannattaa katella autosta valmiiksi niitä ruoste paikkoja ennen ku menee sinne!!!

Tuon prosentin ilmottivat veholta, mut aattelin vielä soittaa ja valittaa asiasta. Yhellä ukolla on saman ikänen vito ku tuo, mut sillä takuu korvaa kaiken. Herää kysymys mistä on kysymys???
jarkko pesonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 17.08.2006 14:57

Re: ruosteiset romut

Viesti Kirjoittaja jarkko pesonen »

Rätyläinen kirjoitti:Tässä ois muutama kuva joita vois käyttää mersun mainoksissa.


http://i89.photobucket.com/albums/k213/ ... eet006.jpg

http://i89.photobucket.com/albums/k213/ ... eet020.jpg

http://i89.photobucket.com/albums/k213/ ... eet019.jpg

http://i89.photobucket.com/albums/k213/ ... eet008.jpg

Aika nätti valkosessa autossa

Lauantaina kävin näyttään autoa maalarille arveli että kokonais hinta on jotain 1500-2000e. Ei paljo naamaa naurata! takuu korvaa tietysti 60% mut kui paljo se on todellisuudessa
Oot käyny mun autoa kuvaamassa... aika lailla samaa luokkaa ja värikin täsmää.

Kävin paikallisessa merkkikorjaamossa jossa tekivät ruostetarkastustuksen.

Autoa hakiessa huoltopäällikkö toteaa ensimmäisenä "ihan selvä homma, ovet menee vaihtoon, konepelti sivuovi ja takaluukku myös , helmat maalaukseen jne."
Sitten olisi pitänyt päättää että tehdäänkö tehtaalle raportti jonka päätös on 99% varmasti "good will" 50%, kestää kuulemma yli kolme tuntia näprätä raporttia joten olis pitänyt päättää samatien että maksanko puolet tuosta hommasta, koko homma olisi arviolta 5000-6000 euroa.
Säästin huoltoneuvojaa raportin teolta, kun tuntui niin vaikealta... enkä kyllä muutenkaan olisi 3000 euroa tuosta hommasta maksanut.

Seuraavana pitää kysyä maahantuojalta miten asiassa edetään.

Henkilö- ja pakettiautoissa takuukäytäntö on kuulemma erilainen, ymmärrän kyllä että pakettiautot monesti on kobemmalla käytöllä mutta loppujen lopuksi niillä ajetaan aivan samoja teitä kuin henkiläautoillakin!
MB Vito 108CDI -00
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: ruosteiset romut

Viesti Kirjoittaja veskola »

jarkko pesonen kirjoitti:Sitten olisi pitänyt päättää että tehdäänkö tehtaalle raportti jonka päätös on 99% varmasti "good will" 50%, kestää kuulemma yli kolme tuntia näprätä raporttia joten olis pitänyt päättää samatien että maksanko puolet tuosta hommasta, koko homma olisi arviolta 5000-6000 euroa.
Toihan on ihan pullshittiä.

Asiakas reklamoi, maahantuoja tekee mitä tehdas vaatii, ja asiakas saa vastauksen reklamaatioon. Kannattaa pyytää se paperilla, että on varmasti tehtaan kannanotto otettu. Vastausta ei kannata odottaa turhan kauna vaan soittaa vaikka joka toinen viikko säännölliseen aikaan sinne mahhantuojalle.

2000 malliseen autoon ei kyllä juuri mitään enää saa, valitettavasti...sen olisi pitänyt ruostua pari kolme vuotta nopeammin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

Ruosteiset romut

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

No niin... Sunnuntaina pitäis viejä auto maalaamolle. Saa nähä mistä seuraavaksi alkaa kukkimaan... Kevät on mukavaa aikaa!

Oon soitellu vielä veholle Helsinkiin ja koittanu kysellä millä perusteella toi % lasketaan mut, Ei ne tiiä/halua kertua mulle mitään. Osaispa saksaa nii soittasin sille gyntterille joka näistä tietää.

Serkkupojalle maalasivat -98 väyrysenki vielä mersun piikkiin... Taitaa ratkasta pärstä enempi ku vuosimalli 8)

Että tämmöstä tällä kertaa
Vastaa Viestiin