Dieselissä merkittävä säästö välttämällä isointa vaihdetta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
AvanT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ke 28.09.2005 15:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Dieselissä merkittävä säästö välttämällä isointa vaihdetta

Viesti Kirjoittaja AvanT »

Potkurinokka-foorumilta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=61007

Onko mersuväellä samanlaisia kokemuksia? Luulen että oman 170cdi:n 6,5l:n kulutus voisi hyvinkin johtua osin tästä. Vaikka siis vetoa löytyykin, saatta yhtä vaihdetta pienemmän vaihteen käyttö olla pö-taloudellisempaa.
[b][url=http://www.nettimoto.com/383391]-00 vfr 800[/url][/b]
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Dieselissä merkittävä säästö välttämällä isointa vaihdet

Viesti Kirjoittaja pt »

AvanT kirjoitti:Potkurinokka-foorumilta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=61007

Onko mersuväellä samanlaisia kokemuksia? Luulen että oman 170cdi:n 6,5l:n kulutus voisi hyvinkin johtua osin tästä. Vaikka siis vetoa löytyykin, saatta yhtä vaihdetta pienemmän vaihteen käyttö olla pö-taloudellisempaa.
Riippuu laatikosta. Eli automaatti luistaa, mutta manuaalilla tuo pieni kierros tuo viellä säästöä (ainakin omassa..)
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

En ole kokeillut kun tolla pakulla VW Caravelle TDI+:lla autotrailerin vedossa, jolloin vitosella vedettäessä kulutus on n 12 ja kun ottaa pykälän pienemmällä kulutus tippuu n1-1,5 litraa satasella. Tähän on syynä ton välitys, sillä 2000 r/min tarkoittaa n 92 km/h, jolla tuo ei ihan ole parhaimmillaan, eli pitäisi ajaa n satkua, kun nelosella se on jo 80 km/h parhaalla alueella. Joten ei toi nyt ihan höpö höpöä ole.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

himputti on noi sprintterin esitteet hukkunu johonkin, sieltä esim näkis sen g/kwh... :?

Eikä netistä tunnu löytyvän noita esitteitä enää (ei osaa vaan ettiä ehkä oikeilla sanoilla?.. :roll: ) CDI sprinttereistä noita esitteitä kyllä on... :x
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Bemarin koneethan on aika voimattomia alakierroksilla, ohittamaankin on turha lähteä jos et heitä pykälää pienemmälle. Uskoisin että tuo kulutus juttu johtuu siitä ja se selviäisi myös vääntökäyrästöstä. Mersussa, ainakin 290 tuo vääntö on käytettävissä 1700-2800 rpm alueella, jolloin vitos vaihteella ollaan parhaalla vääntöalueella ulkomuistista 65-135 km/h. Se on ihan selvä että kulutus nousee jos ajetaan "väännöttömällä" alueella,eli liian suurella vaihteella. Tähän mennessä ajamani mersut on kuluttanut vähiten 90 nopeudessa ja suurimmalla vaihteella. Onhan autojen luonteessakin tietysti eroa kun vertaa 530 d:tä ja E290, ja varmasti mielellään sillä Be-My-Womenilla ajais isoimmallakin vaihteella sielä oikeilla kierrosalueilla.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

250 D eli OM602 on kanssa sen verran kierroskone, että liian suurta vaihdetta ei kannata käyttää. Matka-ajossa kierroksia pitää olla aina vähän yli 2000, että ollaan oikealla alueella.

Muistaakseni tehtaan ilmoittama 5,5 litraa sataselle 90 km/h menee juuri siihen optimiin vitosella eli ehkä jotain 2200 rpm. Kerran testasin "virallista säästöohjetta" ajaa aina "mahdollisimman suurella vaihteella". Ei toiminut, vaan kulutus nousi.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Se riippuu aivan välityksistä, laatikosta ja moottorin luonteesta. Esim turbolla olevalla koneella on oleellista että kierrokset ovat sellaisella alueella missä turbosta on eniten hyötyä. Onhan esim jo transportterin kiekkamittarissa "vihreäalue" jonka sisällä turbo on parhaiten mukana ja siten vääntö parhaimmillaan->säästää naftaa.
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja makeST »

mulla on kierroksia 100km/h vauhissa vitosella 2800...kärsis kyllä olla vielä yksi vaihde lisää
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
Avatar
salesone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 09.08.2005 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja salesone »

Lievä OT..

Mites nuo kierrokset mersun automaateissa yleensä, kaverilla E300D -94 ja nelipykälänen tomaatti ja muistaakseni kierrokset oli jossain yli 2500 satasen vauhdissa. Siinä ei ainakaan tunnu järkevältä jos vielä pitäs pienemmän pykälän päällä.

Eli minkälaisia kierroksia teillä on tomaateissa 100 vauhissa, lähinnä dieselit?

Tuntuu että noissa bemuissa kierrokset ainaki paljon matalammat ku tossa mainitsemassani mesessä..? Ikä tosin taitaa vaikuttaa ja uudemmissa mersuissa mennään ihan eri kierroksilla vai miten on??
Ajossa: S202 200cdi A -00

Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

300D -91 automaatti.Nopeusmittarin näyttäessä 100km/h kierrokset on karvan verran alle 2500.Itse olen sitä mieltä että jos normaaleissa maantienopeuksissa nelosvaihteella menee vähemmällä kulutuksella kuin mitä suurimmalla vaihteella niin silloin ei ole moottorissa kaikki kotona.Vääntöä jostain syystä silloin puuttuu.Onneksi näissä "vanhoissa" sotaratsuissa ei ole mitään tietokoneohjauksia polttoaineen syötössä.. :twisted:

Kaupunkiajossa kyllä sitten ajelen lukkokolmosella koska D:llä vaihtaa nelosta pesään jo jopa alle 40 vauhdissa ja kierroksia tällöin jotain 1000.Jaksaa se kyllä mennä mutta rasittaa vaan turhaan laatikkoa kun luistattaa ja kolmosella toimii moottorijarrutuskin paremmin josta on juurikin kaupunkiajossa hyötyä.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

salesone kirjoitti:Eli minkälaisia kierroksia teillä on tomaateissa 100 vauhissa, lähinnä dieselit?
Vajaa 2000 320CDI:ssä,täytyypä kattoa tarkemmin. Taitaa olla aikalailla optimialueella,hieman alempanakin saisi olla? Yleensä polttoaineen kulutus matalimmillaan maksimiväännön alueella,sekä huipputeholla että aivan tyhjäkäynnillä kulutus/kw suurimmillaan. Eli noin tuhannella kierroksella vedättäminen saattaa säästää polttoainetta käytänännössä mutta ei ole myöskään voimaa tarjolla.

Sama määrä voimaa siihen auton tasaiseen liikuttamiseen tarvitaan mutta nopeuden muutoksissa säästeliäintä pysyä parhaalla vetoalueella mikä nykydieseleissä 1500-3000 kierroksella,voimaakin on kiitettävästi tarjolla eikä nilkan oikaiseminen valtavasti muuta tilannetta, toisin oli ennen tai bensa-autolla.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: Dieselissä merkittävä säästö välttämällä isointa vaihdet

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

AvanT kirjoitti:Potkurinokka-foorumilta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=61007

Onko mersuväellä samanlaisia kokemuksia? Luulen että oman 170cdi:n 6,5l:n kulutus voisi hyvinkin johtua osin tästä. Vaikka siis vetoa löytyykin, saatta yhtä vaihdetta pienemmän vaihteen käyttö olla pö-taloudellisempaa.
No ei kyllä ole taloudellisempaa. Kokeile vaikka. Sulla ei ole vissiin vieläkään sitten ratkennut tuo kulutusongelma? Saanko kysyä, että mitkä renkaat sulla on alla, tai lähinnä mitä kokoa...
AvanT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ke 28.09.2005 15:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja AvanT »

^^^ Jotkut tavalliset nastasirkkelit siellä on - olikohan profiili 165 leveä.

Minulla kulutusta nostanee se, että tapanani on ajaa isoimmalla vaihteella alkaen 50-60 nopeuksista. Moottori ei silloin ole "alueella".
Viimeksi muokannut AvanT, To 30.03.2006 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[b][url=http://www.nettimoto.com/383391]-00 vfr 800[/url][/b]
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Minulla tuossa S124 300Dssä on 90km/h vauhdissa jo piirunverran alle 2500rpm. Tulee katsottua noita kierroksia tarkemmin nyt kun ei nopeusmittari toimi :oops: tai no se näyttää noin neljääkymppiä kaheksassa kympissä...
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

AvanT kirjoitti:^^^ Jotkut tavalliset nastasirkkelit siellä on - olikohan profiili 165 leveä.

Minulla kulutusta nostanee se, että tapanani on ajaa isoimmalla vaihteella alkaen 50-60 nopeuksista. Moottori ei silloin ole "alueella".
tuo on myrkkyä tekniikalle. voitelukalvot on ohuita matalilla kierroksillä. silti sieltä halutaan maksimimomentteja liikkumiseen vrt. polkupyörä kävelyvauhdissa ja suurin vaihde silmässä.

kevyesti kaasua ja kierrokset 2-3 tonnin väliin. kuorma-autot on asia erikseen.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
AvanT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ke 28.09.2005 15:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja AvanT »

Tiedossa on...

Siksi siitä pitääkin aktiivisesti opetella eroon.
[b][url=http://www.nettimoto.com/383391]-00 vfr 800[/url][/b]
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1493
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Juu, Mersulla ei kannata jurruutella liian isoilla vaihteilla. Koneet on suunniteltu autobahn-olosuhteisiin, voitelu ei pelaa kunnolla jos ajelee liian pienillä kierroksilla. Muutenkin tekee koneelle terää ajella silloin tällöin muutama kilometri kiekat tapissa.
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja makeST »

Muutenkin tekee koneelle terää ajella silloin tällöin muutama kilometri kiekat tapissa.
[/code]

ai tekee vai?? noh tätähän on välillä pitänyt koittaa.. :lol:
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1196
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

tolta kaverilta pitäis ottaa auto poijes vähäks aikaa, nii se edes tietäis mistä me normaali dieselautolijat edes puhutaan :wink: :lol:
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Tyhjenee pakoputkikin turhasta noesta kun antaa keneelle paineella happea.... :lol: :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

Koskee tiettenkin myös bensakoneita? Mutta jos painaa talla pohjassa ja kierrokset tapissa,onko rajottajaa joka estää ylikierrokset?
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
MikkoM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.01.2006 04:07

Viesti Kirjoittaja MikkoM »

kekes kirjoitti:Koskee tiettenkin myös bensakoneita? Mutta jos painaa talla pohjassa ja kierrokset tapissa,onko rajottajaa joka estää ylikierrokset?
Ruiskulla varustetussa bensassa on rajoitin mutta dieseli vaan kiertää tiettyyn rajaan asti, ilmeisesti mitään elektronista rajoitinta ei ole vaan moottori vaan ei pyöri yli tietyn luvun. Omassani tosin on vapaalla sellainen rajoitin että ei ota kuin 4000 kierrosta, eli joku rajoitin siellä on. Vaihde päällä vedettäessä sitten kiertää jonkun 5500
w203 C220CDi automatic
280E w123 & 250 w123
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Jep,jostain luin että taloudellisinta olis ajaa
maksimiväännön ylärajalla,tiedä sitten onko varmaa tietoa :arrow:
Elikkäs mullakin olis E200cdi:ssä edullisimmat kierrokset 2600...

Tähän rajaan ei kyllä kovin usein pääse ainakaan nykyajolla ja
automaatilla ellei sitten tiptronicilla pakottele vaihteita alas
koko aikaa.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

Mulla näyttäs olevan 90km/h aikalailla 2000 jenkaa D:llä ja nelosella pomsahtaa sinne 2500:n

Autohan on siis S202 250 TDT.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2779
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Taloudellisinta on ajaa mahd. isolla vaihteella ja pintakaasulla. Kulutusmittarilla asia selviää parhaiten. Pers ja korvakuulolla asiaa ei pysty todentamaan.
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Joo, tämä on ihan urbaanilegenda. Jos haluaa säästää naftaa pitää ajaa niinku JP tuossa äsken sanoi. Heti kun on päässyt liikkeelle niin isoa pykälää silmään kun kone jaksaa pyörittää, moottorijarrulla kaikki rullaukset.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Turbodiiselillä ei missään nimessä kannata ajaa vähillä ahdoilla, eli siis niin matalilla kierroksilla että ahtoja ei vielä ole. Saman kyllä huomaa vääntökäyrästä, paras hyötysuhde on max väännön alueella.
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Turbodiiselillä ei missään nimessä kannata ajaa vähillä ahdoilla, eli siis niin matalilla kierroksilla että ahtoja ei vielä ole. Saman kyllä huomaa vääntökäyrästä, paras hyötysuhde on max väännön alueella.
Mihin tämä perustuu ? Mielestänu kun kone on parhaimmalla hyötysuhde-alueella niin kierroksia on paljon normaalia enemmän ja tehoa tulee enemmän. Jotta saadaa tehoa tarvitaan polttoainetta, joten ruiskutuksen määrä kasvaa (oli sitten turbo tai ei). Mitä hitaammin kone käy sitä vähemmän polttoainetta ruiskutetaan vaikka kuormitustilanteet vaihtelevat.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Cmeli kirjoitti:Heti kun on päässyt liikkeelle niin isoa pykälää silmään kun kone jaksaa pyörittää, moottorijarrulla kaikki rullaukset.
Ei taida mekaaninen pumppusysteemi ymmärtää laittaa syöttöä nollille moottorijarrutuksessa? Vai? Toinen juttu tietenkin uudemmissa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

Saul kirjoitti:
Cmeli kirjoitti:Heti kun on päässyt liikkeelle niin isoa pykälää silmään kun kone jaksaa pyörittää, moottorijarrulla kaikki rullaukset.
Ei taida mekaaninen pumppusysteemi ymmärtää laittaa syöttöä nollille moottorijarrutuksessa? Vai? Toinen juttu tietenkin uudemmissa.
Kyllä se toimii mekaanisissakin systeemeissä...
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Vastaa Viestiin