Slk:n lämppäri jää päälle ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sälli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 24.04.2006 13:27
Paikkakunta: Vantaa

Slk:n lämppäri jää päälle ?

Viesti Kirjoittaja sälli »

Missä vika kun lämmpärin flekti jää päälle kun sammutan auton . Hyytyy itsestään vähän ajan päästä . Onko ollut muilla vastaavaa vikaa ?
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

tarkoitat varmaan jäähdyttimen flektiä? eiköhän toi ole ihan normaalia
dodge dart 1967
sälli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 24.04.2006 13:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sälli »

En vaan lämppärin flektiä .
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

sälli kirjoitti:En vaan lämppärin flektiä .
Tervetuloa Foorumille, sälli!

Kohtuullisen harrastuneesti olen SLK-juttuja tutkinut ja tämä on ensimmäinen kerta kun kuulen tällaisesta! Eli ei ole kyllä mikään järin yleinen juttu.

Erikoista, miten flekti voi päälle jäädä, koska sieltähän katoaa virta kun otat avaimen pois. Tai pitäisi kadota. Eli tuossa juuri saattaa olla se ongelman juoni. Eli että lämppärin flekti saa virtansa jostain mistä sen ei oikeasti sitä pitäisi saada (=sisävalon piuhalta, radiolta,...). No, tämä on vain spekulointia. Ei tietoa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Itselläni kävi kerran vähän samalla tavalla.

Puhaltimen nopeussäätimet toimivat väärin päin ja puhallin jäi huomattavan pitkäksi ajaksi päälle, vaikka virrat oli pois käännettynä.

Vartin kauppareissun jälkeen kun lähti liikkeelle uudestaan, kaikki toimi normaalisti :?
Häiriö ei ole uusiutunut ja esiintyi vain yhden kerran.
Kyseessä täysautomaatti-ilmastointimalli.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
sälli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 24.04.2006 13:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sälli »

Jees . Kiitos täytyykin katsoa noi piuhat läpi . Mukava vaan etsiä kun vika on satunnainen eli vika päällä vain satunnaisesti (harvoin).
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

sälli kirjoitti:Jees . Kiitos täytyykin katsoa noi piuhat läpi . Mukava vaan etsiä kun vika on satunnainen eli vika päällä vain satunnaisesti (harvoin).
Jaa, jos se on satunnainen, niin silloin kyseessä ei varmastikaan ole virheellinen sähkökytkentä puhaltimen moottorissa. Tai ainakaan mikään ihan helposti löydettävä virheellinen kytkentä. Sillä jos ajatellaan virran tulevan esim. sisävalolta, silloinhan moottori jäisi aina käyntiin siksi aikaa kun sisävalokin palaa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

Ettei kyse ole jälkilämmityksestä, eli kun koneen sammuttaa ja painaa sisäkierron päälle niin puhallin painaa moottorin hukkalämmöt autoon?
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
W213 E200D Edition One Avantgarde -19
Vastaa Viestiin