Käynti häiriö...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kalho1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 27.04.2006 18:51
Paikkakunta: tampere

Käynti häiriö...

Viesti Kirjoittaja kalho1 »

Morjes. Mullon 300ce 124w. Tyhjäkäynnillä kierrokset heittelevät ja kuuluu epämääräinen naksutus, niinkun tulpanjohto löis läpi, mutta vika ei ole siinä koska tulpan johdot ovat uudet ja niistä on poistettu ne metalli suojat. Kun autolla lähtee liikkeelle kaasua painaa niin sei oikein tykkää lähteä. tuntuu siltä kun se ei saisi tarpeeks bensaa tai vaihtoehtosesti saa liikaa. Joku epäili lambda anturia. Korkeimmilla kierroksilla auto taas käy moitteettomasti. Olis ihan jees jos joku osaisi neuvoo missä mahtaisi olla vika.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Ei varmaan sama vika, mutta oireet samat. W124 300E.
Pari päivää sitten ongelma alkoi siten, että ajon aikana nyki, nyki ja nyki.
Seuraavassa vaiheessa sammui kesken ajon ja tietysti kaupungissa keskelle vilkkainta risteystä. Sitä ennen radio seis ja ABS pois päältä jne. Siis jännite alhaalla.
No, konepelti pystyyn ja istumaan hetkeksi. Ei edes alkanut ihmeemmin v*tuttamaan. Mietin vain, joko soitan kaverin apuun.
Muutaman hetken jälkeen kokeilin käynnistystä. Siitähän se lähti pyörimään.
Varttitunnin päästä sama homma toisessa vilkkaassa risteyksessä.
Jälleen odotusta hetki, auto käyntiin ja sen jälkeen kurvasin suoraan työpaikan pihaan.
Yleismittarilla akun navoista mitattuna homma oli niin p*rseellään, että mittari näytti OL-signaalia. Eli jännitteet/virrat täysin sekaisin.
Otin laturin päästä johtoliittimen irti (paketissa kolme johtoa) ja laitoin takaisin. Sen jälkeen kaikki taas OK. Ikään kuin ei mitään häikkää olisi koskaan ollutkaan.
Siihen loppuivat nykimiset ja sammumiset.
Vika? Hapettunut liitin.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
kalho1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 27.04.2006 18:51
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja kalho1 »

Joo tuskin sama vika, mutta kannattaa näköjään tarkistaa toikin. Heti vapun jälkeen:) Kävin mittaamassa pakokaasutkin. Se arvo mikä saa olla korkeintaa sata niin oli kaks ja puol sataa.. Tuntuu kyllä aika erikoiselta, mutta eiköhän tämäkin selviä.!
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

EHA
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Ripehoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: La 05.02.2005 18:30
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Ripehoo »

Virranjakajan kansi halki.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No samoja vikoja täälläkin,nykii välillä ja napsutus kuuluu pellin alta.Tähän asti olen luullut että olisi tulpan johdot mutta...uudet johdot olis hyllyssä mutten ole vaihtanut.Jakajankansi on minulla uusi.
Timo67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 03.02.2005 22:08
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Timo67 »

Jee..on se niin kivaa.itte oon saanu oman autoni melkein käymään kunnolla.Tyhjäkäynnillä enää on hieman pätkimistä ,eli ei pyöri silleen kokoajan tasasesti ja tuntuu hieman pientä nykimistä varsinkin moottorijarrutuksella.Ai niin auto 300ce vm88.Vedättäessä kulkee ja lujaa,ei nyvi,ainoastaan tyhjäkäynti harmittaa,kierrokset tasaiset mutta pätkimistä havaittavissa.Työnsarka on loppu vasta kun moottori käy sipsuttamalla kellontarkasti ilman minkäänlaisia tupsahdusääniä putkista.Ihmisentekemä se on mersunkin kone ja se ON saatava käymään mersun arvolle kuuluvalla tavalla.Vai mitä mieltä AM on?
MB190E (myynnissä) ja 300CE ja kaikki tietty mustia
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

Jos se napsutus johtuu läpilyömisestä, niin kannattaa jossain pilkkopimeässä tähyillä niitä johtojen ja erityisesti tulpanhattujen huitteita. Läpilyönti kyllä näkyy aikahyvin pimeässä.
Itellä kanssa M103 käy muuten hienosti mutta tyhjäkäynti hieman pätkii.
Päästöt on kyllä jees, vaikka onkin vähäpäästönen, eli siis pienestä viasta on kyse. Epäilen että itselläni tuo pieni "tussahtelu" tyhjäkäynnillä johtuu viallisesta/sista suuttimista, koska ajon jälkeen hetken seisottuaan lähtee käymään monesti 4 tai 5 pytyllä, ja puuttuvat mukit tulee pikkuhiljaa peliin 5 sekunnin aikana. Eli siis suuttimet vuotaa.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Timo67 kirjoitti:Jee..on se niin kivaa.itte oon saanu oman autoni melkein käymään kunnolla.Tyhjäkäynnillä enää on hieman pätkimistä ,eli ei pyöri silleen kokoajan tasasesti ja tuntuu hieman pientä nykimistä varsinkin moottorijarrutuksella.Ai niin auto 300ce vm88.Vedättäessä kulkee ja lujaa,ei nyvi,ainoastaan tyhjäkäynti harmittaa,kierrokset tasaiset mutta pätkimistä havaittavissa.Työnsarka on loppu vasta kun moottori käy sipsuttamalla kellontarkasti ilman minkäänlaisia tupsahdusääniä putkista.Ihmisentekemä se on mersunkin kone ja se ON saatava käymään mersun arvolle kuuluvalla tavalla.Vai mitä mieltä AM on?
No joo,minullahan tuo m103 on vielä kattimallia ja sen piirteisiin kuulemma kuuluukin pieni heijaus tyhjäkäynnillä,näin ainakin jossain topicissa väitettiin.Ihminenhän tuon on tehnyt(vaikkei aina uskoisi)ja kyllähän sen saa toimimaan kuin uutena.Eriasia kannattaako..remonttiin voi mennä rahaa :roll: Minulla tuo käynti tasoittuu viimeistään siihen kun vaihdan diesel koneen :wink:
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

Niin, minullakin on kattimalli, ja tuli tuosta edellisestä mieleen että voisko olla niin että tämä M103 moottori ei sellaisenaan oikein toimi vähäpäästöisenä?
Elikä ei sovellu erityisen laihoille seoksille, joten käy tyhjäkäyntiä vähä huonosti aina...
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ei kai nämä sen laihemmalla käy kuin normaalitkaan,tuo boksi vaan säätää seoksia lambdan avulla kai pikkusen ronskisti ja hitaasti..ei ehkä niin kehittynyt kuin nuo uudemmat sähkösuuttimiensa kanssa...
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iteite »

JYYRÄ kirjoitti:Jos se napsutus johtuu läpilyömisestä, niin kannattaa jossain pilkkopimeässä tähyillä niitä johtojen ja erityisesti tulpanhattujen huitteita. Läpilyönti kyllä näkyy aikahyvin pimeässä.
Itellä kanssa M103 käy muuten hienosti mutta tyhjäkäynti hieman pätkii.
Päästöt on kyllä jees, vaikka onkin vähäpäästönen, eli siis pienestä viasta on kyse. Epäilen että itselläni tuo pieni "tussahtelu" tyhjäkäynnillä johtuu viallisesta/sista suuttimista, koska ajon jälkeen hetken seisottuaan lähtee käymään monesti 4 tai 5 pytyllä, ja puuttuvat mukit tulee pikkuhiljaa peliin 5 sekunnin aikana. Eli siis suuttimet vuotaa.
Väittäisin että sulla vuotaa eha.(TYYPPIVIKA)
Kylmänä lähtee hyvin käyntiin.....
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
I550
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 07.09.2004 10:56
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I550 »

mikä on eha???
Timo67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 03.02.2005 22:08
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Timo67 »

:oops: Joo sen mäkin haluaisin tietää,nimittäin korjaamolla mullekin sanottiin että säädöt on kohdallaan mutta suuttimet kusee hieman niin voi 10min seisahdustauon jälkeen tulille laitettaessa hyrähtää ja samantien sammua.Mullakin käy muutaman sekunnin vajaapytyillä ennenku tasottuu..Oliskohan saksanmaalla suuttimet yhtään halvempia ku täällä?
MB190E (myynnissä) ja 300CE ja kaikki tietty mustia
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

ElectroHydraulic Actuator.Musta mötikkä määräjakajan kupeessa kuskinpuolella.Säätää bensanpaineiden avulla seosta.

Ja tuo huonokäynnistyvyys lämpöisenä johtuu luultavasti suuttimista,ei lähde heti käytin kaikilla vaan rytkyttää hetken...
I550
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 07.09.2004 10:56
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I550 »

itsellä kanssa näitä samoja ongelmia, oiskohan ultra ääni pesu niille suuttimille kova juttu?
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Taitaa vaan maksaa lähelle saman kuin uudetkin suuttimet :roll:
Vastaa Viestiin