Mille akselille paremmat renkaat etu ja takavetoisessa.
Mille akselille paremmat renkaat etu ja takavetoisessa.
tästä on ikuisesti väitelty ja monet "ammattilaiset" sanoo että taakse, itte laittasin edestä repivään autoon paremmat eteen että ohjattavuus säilyy ja putsaahan se huonomalle takakummille kuivan uran. takatuuppariin talvella taakse paremmat.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Re: Mille akselille paremmat renkaat etu ja takavetoisessa.
Vetotavasta riippumatta paremmat renkaat taakse. Ei oo kovin kiva jos liukkaalla jarruttaessa perä lähtee alta tai sateella takapää menee vesiliirtoon ennen etupäätä.oilhand kirjoitti:tästä on ikuisesti väitelty ja monet "ammattilaiset" sanoo että taakse, itte laittasin edestä repivään autoon paremmat eteen että ohjattavuus säilyy ja putsaahan se huonomalle takakummille kuivan uran. takatuuppariin talvella taakse paremmat.
MB W204 C 180K 2008
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
Re: Mille akselille paremmat renkaat etu ja takavetoisessa.
Tähän se ajatus juuri perustuu, ei siihen kumpi pää vetää vaan siihen että takaliston on syytä pysyä riskitilanteissa tiessä mahdollisimman hyvin. Eli aina paremmat taakse, ei ole mitään 60-luvulle jäänyttä takavetokauden ajattelua.koskis kirjoitti:Vetotavasta riippumatta paremmat renkaat taakse. Ei oo kovin kiva jos liukkaalla jarruttaessa perä lähtee alta tai sateella takapää menee vesiliirtoon ennen etupäätä.oilhand kirjoitti:tästä on ikuisesti väitelty ja monet "ammattilaiset" sanoo että taakse, itte laittasin edestä repivään autoon paremmat eteen että ohjattavuus säilyy ja putsaahan se huonomalle takakummille kuivan uran. takatuuppariin talvella taakse paremmat.
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
W123 250 -79
W123 240D -80
Re: Mille akselille paremmat renkaat etu ja takavetoisessa.
Taas kerran tästä juttua, eli taakse paremmat. Kokemusta on kun etuvetonen auto heittää takapään yllättäen eteen 60 kmh vauhdissa, siinä ei ole kellään kivaa Tosin mun V-autossa ei ole niin väliä millaset renkaat missäkin nurkassa on.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Joo eli laitan aina paremmat vetäviin pyöriin jotta ne kuluu tasasemmin.,oli sitten kummasta päästä raapiva tahansa.En pidä autoissani ollenkaan niin huonoja renkaita että sen pidon takia täytys ne paremmat taakse tunkea.
Jos takapää lähtee jarrutuksessa irti niin vika on sillon jarruissa ja kuskissa ,ei renkaissa.
Jos takapää lähtee jarrutuksessa irti niin vika on sillon jarruissa ja kuskissa ,ei renkaissa.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Tuo Pietun periaate sopii mainiosti niin kauan kun näillä vanhoilla takavetopeleillä ajellaan Mutta eipä itsellä tulisi mieleen laittaa sellasia melkein nastattomia, vetävissä pyörissä olleita renkaita etuvetoisen auton takapyöriks...Osaa se perse lähteä alta ilman viallisia jarrujakin. No, sittenhän voidaan puhua kuskin taitamattomuudesta. Entäpä joku väistötilanne liukkaalla? Vaikkapa hirven kohtaaminen??
Tuo nastattomuus-juttu nimittäin osui omalla kohdalle, ku otin nuo 15tkm ajetut ContiWinterViking 2:set alta pois: takarenkaista puuttui neljäsosa nastoista! Ymmärtäisihän tuon, jos ajotyyli olisi vähän agressiivisempi..
Tuo nastattomuus-juttu nimittäin osui omalla kohdalle, ku otin nuo 15tkm ajetut ContiWinterViking 2:set alta pois: takarenkaista puuttui neljäsosa nastoista! Ymmärtäisihän tuon, jos ajotyyli olisi vähän agressiivisempi..
Aivan kyllä se takapää lähtee vaikkei koske jarruun, no sen oppii kun sen kerran kokee. Tapahtui hiekkatiellä, jossa jäinen pinta, mahtui siinä hyvin menemään hetken kylki edellä mutta tuskin olisi naurattanut ojanpohjalla nokka lytyssä. Auto lähtee jäisestä urasta tekemään 360 asteen ympäriliikettä. Suomen teillähän ei noita uria juuri ole
Renkaiden merkitys tulee juuri esiin silloin kun kerran kymmenessä vuodessa kohtaa sen tosipaikan ja pitää väistää vaikkapa päin tulevaa rekkaa, eteen hypännyttä lapsiryhmää tai kun auto lähtee vesiliirtoon tjms.
Renkaiden merkitys tulee juuri esiin silloin kun kerran kymmenessä vuodessa kohtaa sen tosipaikan ja pitää väistää vaikkapa päin tulevaa rekkaa, eteen hypännyttä lapsiryhmää tai kun auto lähtee vesiliirtoon tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Etuvetoisiin ja kädettömien kuskien autoihin taakse paremmat Ja kun nyt näin mersufoorumilla ollaan niin suuri osa autoista on takavetoisia.Niihin laittaisin ajettavuuden kannalta paremmat eteen,aivan siitä syystä että takapään irtoaminen ei ole lähellekään niin vaarallista kuin etupään.Muutaman kerran on kakkosnelonen menettänyt ohjattavuuden sohjossa tai lumipöperössä,ja silloin on noutaja lähellä.Auto ilman ohjausta on kuin...no on kuitenkin.Takapyörien irrotessa on vielä jotain(paljonkin) tehtävissä,ohjattavuus säilyy.
Tottakai renkaita pitäisi vaihdella edestä taakse niin ettei kummallakaan akselilla ole huonoja renkaita..
Itse kyllä laitan jos mahdollista takavetoisissakin paremmat taakse,ainoastaan siitä syystä että kuluisivat tasaisemmin,ajettavuutta en siis siinä aja takaa..
Tottakai renkaita pitäisi vaihdella edestä taakse niin ettei kummallakaan akselilla ole huonoja renkaita..
Itse kyllä laitan jos mahdollista takavetoisissakin paremmat taakse,ainoastaan siitä syystä että kuluisivat tasaisemmin,ajettavuutta en siis siinä aja takaa..
ADAC on tuota testannutkin: Auf welche Achse die besseren Reifen?
Itse pistän paremmat vetäville pyörille, niin kuluvat tasaisemmin.
Itse pistän paremmat vetäville pyörille, niin kuluvat tasaisemmin.
Sama tapa - loppukesästä ne huonommat ovat aina menneet taakseLaur1 kirjoitti:ADAC on tuota testannutkin: Auf welche Achse die besseren Reifen?
Itse pistän paremmat vetäville pyörille, niin kuluvat tasaisemmin.
Jos ei viestistäni käyny ilmi niin en ollenkaan laita auton alle "melkeen nastattomia"paskoja renkaita.Eli paremmat vetäviin pyöriin pätee niin kauan kun renkaat on hyvät.
Ja toisekseen etuvetosen oikaisu kun meinaa peräpää käsistä lähtee tapahtuu niillä etupyörillä,sillon niissä kaivataan pitoo .Ollapa siellä sillon edessä ne nastattomat paskat kaljut renkaat .
Täysin mahdoton tilanne että edessä hyvät ja takana surkeet etuvedossa,sanokoot oppineet kirjat mitä vaan.
Ikuisuus kysymykseen lopullinen vastaus on että tilanne nopeudet kuntoon kuskin taitoja vastaavaks niin voi olla vaikka kesäkumit läpi talven
Ja toisekseen etuvetosen oikaisu kun meinaa peräpää käsistä lähtee tapahtuu niillä etupyörillä,sillon niissä kaivataan pitoo .Ollapa siellä sillon edessä ne nastattomat paskat kaljut renkaat .
Täysin mahdoton tilanne että edessä hyvät ja takana surkeet etuvedossa,sanokoot oppineet kirjat mitä vaan.
Ikuisuus kysymykseen lopullinen vastaus on että tilanne nopeudet kuntoon kuskin taitoja vastaavaks niin voi olla vaikka kesäkumit läpi talven
aina vaan fixataan :) 230te -86
minä laitan paremmat renkaat AINA eteen. Mielestäni on kiva jos ohjattavuus säilyy, ja jos kahdesta pahasta pitää valita niin ennemmin saapi perä lähteä alta kunhan sitä rekeä voi edes yrittää vielä ohjailla
Kaikista parashan olisi jos alla pyörisi aina uudenveroiset renkaat..
Kaikista parashan olisi jos alla pyörisi aina uudenveroiset renkaat..
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Mitä sä teet ohjattavuudella jos perä menee ohi? (vesisladi)stanger kirjoitti:minä laitan paremmat renkaat AINA eteen. Mielestäni on kiva jos ohjattavuus säilyy, ja jos kahdesta pahasta pitää valita niin ennemmin saapi perä lähteä alta kunhan sitä rekeä voi edes yrittää vielä ohjailla
Kaikista parashan olisi jos alla pyörisi aina uudenveroiset renkaat..
Parasta mitä voit toivoa on että vesisateella takapyörät pitää.
Etupää jos nousee niin sen tuntee ratista, mutta kun takapää irtoaa niin siinä ei ehdi edes F1 kuskit korjata.
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
240 D aut. -80
E 320 T -94
tässä sitä taas ollaan, mielipiteet jakaantuu. tulipa kuitenkin kysyttyä kun kaveri asenteli parempia taakse! itte tosiaan haluan että ohjaus säilyy ja renkaat kuluu tasaisesti. ymmärsikö joku mikä ton saksankielisen testin tulos oli?
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mun mielest o aika sama ajaako 100 vauhdista rekan keulaan keula vai kylki edellä. Itseasiassa mielummin kirstuun kuin pyörätuoliin.
Tärkeintä autoillessa on kuitenkin pysäyttäminen, suunnan ja nopeuden hallinta. Eteenpäin liikkuminen on vain plussaa. Ajetaan niin hiljaa että perä ei lähde luisuun. Helppoa. Yllättäviä sivuluisuja tulee aika harvoin... Puskemistilanteita taas tulee lähes päivittäin.
Nyt 800 000km ajaneena (josta varmaan 1/4 paremmat takana) ja en kertaakaan katunut että hyvät renkaat edessä. Kertaakaan en ole edes joutunut tilanteeseen jossa takapäässä pitäisi välttämättä olla parempi pito. En etu enkä takavetoisilla. Hallitsen autoni mielestäni tarpeeksi hyvin ja ennenkaikkea se, että maltan ajaa sään mukaan.
Ei ole kuitenkaan yksittäistä perustelua sille miksi kantani on tämä. Molemmissa sijoitteluissa on omat etunsa. Minulle eteen, olen rauhallinen ja hyvä kuski
Tärkeintä autoillessa on kuitenkin pysäyttäminen, suunnan ja nopeuden hallinta. Eteenpäin liikkuminen on vain plussaa. Ajetaan niin hiljaa että perä ei lähde luisuun. Helppoa. Yllättäviä sivuluisuja tulee aika harvoin... Puskemistilanteita taas tulee lähes päivittäin.
Nyt 800 000km ajaneena (josta varmaan 1/4 paremmat takana) ja en kertaakaan katunut että hyvät renkaat edessä. Kertaakaan en ole edes joutunut tilanteeseen jossa takapäässä pitäisi välttämättä olla parempi pito. En etu enkä takavetoisilla. Hallitsen autoni mielestäni tarpeeksi hyvin ja ennenkaikkea se, että maltan ajaa sään mukaan.
Ei ole kuitenkaan yksittäistä perustelua sille miksi kantani on tämä. Molemmissa sijoitteluissa on omat etunsa. Minulle eteen, olen rauhallinen ja hyvä kuski
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tämän allekirjoitan! mielestäni kaikista fiksuin tapa .Pietu71 kirjoitti:Joo eli laitan aina paremmat vetäviin pyöriin jotta ne kuluu tasasemmin.,oli sitten kummasta päästä raapiva tahansa.En pidä autoissani ollenkaan niin huonoja renkaita että sen pidon takia täytys ne paremmat taakse tunkea.
Jos takapää lähtee jarrutuksessa irti niin vika on sillon jarruissa ja kuskissa ,ei renkaissa.
Ehdottomasti olen sitä mieltä, että paremmat taakse. Myös silloin, kun autossa on ABS, ESP ja etuveto.
Puskeminen ja/tai perän sivuluisto ovat asioita, joihin vaikuttaa tilannenopeus, eli nopeutta vähemmäksi. Nämä ovat ikäänkuin varoitusmerkkejä siitä, että olet lähestymässä vaarallista nopeutta.
Sen sijaan takapaään odottamaton pyörähdys eteen on estettävissä paremmilla takarenkailla. Kun 5-metrinen auto pyörähtää alle sekunnissa 360 astetta, ei autoa pysty ohjaamaan, vaikka etupäässä olisi telaketjut. Ei edes ruusperi. Nimenomaan näiden tilanteiden ehkäisemiseksi paremmat taakse, tästä on ikivanhassa "opissa" kyse.
Itse asiassa parempien renkaiden laittaminen etupäähän antaa valheellisen turvallisuuden tunteen, että pitoa vielä on ja ohjattavuutta löytyy, mutta pahat polanteet tai äkillinen lukkojarrutus voi pyöräyttää auton. Tilannenopeus saattaa herkemmin nousta vaaralliseksi. ABS ja ESP toki ehkäisevät tätä pyörähtämisherkkyyttä, mutta ESP:nkin pyörimistä ehkäisevä vastamomentti saadaan aikaan jarruttamalla toista etupyörää ja antamalla toisen rullata, tällöin etupään paremmista renkaista ei saada täyttä hyötyä jarrutukseen.
pforsell
Puskeminen ja/tai perän sivuluisto ovat asioita, joihin vaikuttaa tilannenopeus, eli nopeutta vähemmäksi. Nämä ovat ikäänkuin varoitusmerkkejä siitä, että olet lähestymässä vaarallista nopeutta.
Sen sijaan takapaään odottamaton pyörähdys eteen on estettävissä paremmilla takarenkailla. Kun 5-metrinen auto pyörähtää alle sekunnissa 360 astetta, ei autoa pysty ohjaamaan, vaikka etupäässä olisi telaketjut. Ei edes ruusperi. Nimenomaan näiden tilanteiden ehkäisemiseksi paremmat taakse, tästä on ikivanhassa "opissa" kyse.
Itse asiassa parempien renkaiden laittaminen etupäähän antaa valheellisen turvallisuuden tunteen, että pitoa vielä on ja ohjattavuutta löytyy, mutta pahat polanteet tai äkillinen lukkojarrutus voi pyöräyttää auton. Tilannenopeus saattaa herkemmin nousta vaaralliseksi. ABS ja ESP toki ehkäisevät tätä pyörähtämisherkkyyttä, mutta ESP:nkin pyörimistä ehkäisevä vastamomentti saadaan aikaan jarruttamalla toista etupyörää ja antamalla toisen rullata, tällöin etupään paremmista renkaista ei saada täyttä hyötyä jarrutukseen.
pforsell
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Juurikin näin! Aika orpo olo autossa joka liukuu päin toista autoa yms. mutta mitenkään et voi autoa kääntää. ABS-jarruilla hyvä ohjailla kun etuset pitää.Etuvetoisiin ja kädettömien kuskien autoihin taakse paremmat Wink Ja kun nyt näin mersufoorumilla ollaan niin suuri osa autoista on takavetoisia.Niihin laittaisin ajettavuuden kannalta paremmat eteen,aivan siitä syystä että takapään irtoaminen ei ole lähellekään niin vaarallista kuin etupään.Muutaman kerran on kakkosnelonen menettänyt ohjattavuuden sohjossa tai lumipöperössä,ja silloin on noutaja lähellä.Auto ilman ohjausta on kuin...no on kuitenkin.Takapyörien irrotessa on vielä jotain(paljonkin) tehtävissä,ohjattavuus säilyy.
Kylki edellä penkkoihin nojaamallakin voi hätätilassa autoa kääntää, jos etuset ei pidä mennään helposti keula edellä penkan läpi.
W123 240TD
Kaikille, jotka laittavat paremmat renkaat etupyöriin, kysymys. Oletko ollut koskaan matkustajana kuskin penkillä? Jos et, niin laitapa kesäsliksit taakse ja nastarenkaat eteen. Ota vauhtia vaikka sellaiset 50 ja varmistu, että kanssa autoilijoita tai jalkamiehiä ei ole näköpiirissä. Sitten liinat kiinni.
Kokeilun jälkeen tiedät vastauksen, kumpaan päähän paremmat renkaat tulee laittaa.
Kokeilun jälkeen tiedät vastauksen, kumpaan päähän paremmat renkaat tulee laittaa.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Taakse laitan etu ja takavetosissa "paremmat" toisaalta ei renkaita saisi päästää niin huonoiksi, että tällaisia joudutaan ajattelemaan. Jos perä lähtee alta, se on menoa. Itselle ehdottoman tärkeää on myös tuo painon siirto, kun moottorilla jarrutetaan, siirtyy enempi painoa etupyörille-->pito paranee edessä. Nastarenkaat kuluvat nopeaan painavan auton alla ja kannattaa miettiä mitä sinne alle laittaa.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Ja lisää mielipiteitä...
Kumpikin tapahan on jossain mielessä "parempi". Ajatellaanpa takapotkua..
Eteen paremmat, niin ohjattavuushan on ko.tilanteessa parempi. Joku aikaisemmin sanoi että eteen huonommat, niin kuski hokasee, että milloin ajetaan olosuhteiden äärirajoillat (puskeminen), mutta mielestäni jokainen takapotkulla ajava kyllä huomaa, milloin mennään äärirajoilla, kun se perä tykkää heitellä (risteykset, mutkat)
Vesiliirto riski mielestäni ihan sama, kummassa päässä "paremmat" renkaat ovat. Edessä paremmat, niin keula ei häviä tunnottomaksi ja perä voi nousta vedenpintaan (monet edellä laittaisivat paremmat taakse tässä) , mutta mietippä erittäin vetistä/sohjoista mutkaa.. Keula kun häviää siinä, niin johan hampaita naurattaa...
Taakse paremmat, niin pääset jopa liikkumaankin talvella jonnekkin, ja se keula tosiaan varottaa aina välillä puskemalla pidon puutteesta!! (minä valitsin tämän)
Ja etuvetoisessa taasen samalla tavalla. Mielestäni kumpikin tapa toistaan parempi omilla "pointeillaan". Edessä paremmat niin sillä taas sitten pääsee liikkeelle paremmin ja jarrutusmatkakin talvisin ja kesäisin (märällä) lyhyempi ja tämähän pätee tuonne takaveto-osiollekkin.!!! Johtuen kaikkien tietämästä asiasta, että autohan pysähtyy melkeinpä täysin etujarrujen varassa... Olisko joku 15-20% takajarrujen ansiota. Talvella tuskin sitäkään.
Eli kuski saa mielestäni päättää, kumpi on parempi! Kumpaan itse tykkää mieluummin varautua, kumman kokee hallitsevansa paremmin. Omistajasta/autosta kiini!!!
Puskeminen vaiko luisto persiissä (vesiliirto/sohjo/lumi)?
Liikkeelle lähtö sekä jarrutus ominaisuudet?
Kumpikin tapahan on jossain mielessä "parempi". Ajatellaanpa takapotkua..
Eteen paremmat, niin ohjattavuushan on ko.tilanteessa parempi. Joku aikaisemmin sanoi että eteen huonommat, niin kuski hokasee, että milloin ajetaan olosuhteiden äärirajoillat (puskeminen), mutta mielestäni jokainen takapotkulla ajava kyllä huomaa, milloin mennään äärirajoilla, kun se perä tykkää heitellä (risteykset, mutkat)
Vesiliirto riski mielestäni ihan sama, kummassa päässä "paremmat" renkaat ovat. Edessä paremmat, niin keula ei häviä tunnottomaksi ja perä voi nousta vedenpintaan (monet edellä laittaisivat paremmat taakse tässä) , mutta mietippä erittäin vetistä/sohjoista mutkaa.. Keula kun häviää siinä, niin johan hampaita naurattaa...
Taakse paremmat, niin pääset jopa liikkumaankin talvella jonnekkin, ja se keula tosiaan varottaa aina välillä puskemalla pidon puutteesta!! (minä valitsin tämän)
Ja etuvetoisessa taasen samalla tavalla. Mielestäni kumpikin tapa toistaan parempi omilla "pointeillaan". Edessä paremmat niin sillä taas sitten pääsee liikkeelle paremmin ja jarrutusmatkakin talvisin ja kesäisin (märällä) lyhyempi ja tämähän pätee tuonne takaveto-osiollekkin.!!! Johtuen kaikkien tietämästä asiasta, että autohan pysähtyy melkeinpä täysin etujarrujen varassa... Olisko joku 15-20% takajarrujen ansiota. Talvella tuskin sitäkään.
Eli kuski saa mielestäni päättää, kumpi on parempi! Kumpaan itse tykkää mieluummin varautua, kumman kokee hallitsevansa paremmin. Omistajasta/autosta kiini!!!
Puskeminen vaiko luisto persiissä (vesiliirto/sohjo/lumi)?
Liikkeelle lähtö sekä jarrutus ominaisuudet?
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Autoissa = Mersuissa olen laittanut taakse paremmat kun kuluvat siellä enemmän. Ostin kesällä misukat ja mittasin nyt vaihtaessa kulutuspinnan erot, takana 1 milli vähemmän pintaa kuin edessä, taivalta tuli n. 20000 km.
Autonomaisissa kulkuneuvoissa, joissa voiman välitystapa totetutettu kummasti edestä opin laittamaan paremmat taakse kun kerran muinoin takapää karkasi vesisateella alta Ei tuntenut ollenkaan että takapäästä kummi oli irti tiestä.
Autonomaisissa kulkuneuvoissa, joissa voiman välitystapa totetutettu kummasti edestä opin laittamaan paremmat taakse kun kerran muinoin takapää karkasi vesisateella alta Ei tuntenut ollenkaan että takapäästä kummi oli irti tiestä.
Kaikki mahdolliset hölmöilyt autoilla tehnyt ja moneen kertaan Kuitenkin laitan paremmat aina eteen, tai aina jostain syystä ne paremmat on aina edessäaseva kirjoitti:Kaikille, jotka laittavat paremmat renkaat etupyöriin, kysymys. Oletko ollut koskaan matkustajana kuskin penkillä? Jos et, niin laitapa kesäsliksit taakse ja nastarenkaat eteen. Ota vauhtia vaikka sellaiset 50 ja varmistu, että kanssa autoilijoita tai jalkamiehiä ei ole näköpiirissä. Sitten liinat kiinni.
Kokeilun jälkeen tiedät vastauksen, kumpaan päähän paremmat renkaat tulee laittaa.
Perusteluna vaikka vesikelillä ne paremmat auraa tien niille huonommille, samoin sohjossa. Tietysti jos tykkää peruutella paljon, silloin paremmat taakse
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
eteen paremmat aina ainakin 115 240D 3.0 kuluttaa eturenkaita enempi kuin taka kun ajaa kovaa mutkia tai mun tavalla aina täyttä jos vain on tilaa ja varaa.
dieselillä ei paljon polteta kumia ja ladi on kivaa verrattuna puskemiseen ajan renkaat aina sakoille ja talvellakin monesti nastattomia nastoja ,jos pito loppuu niin taakse kettingit sit nousee mäen kuin mäen ylös nyt lähes uudet alla mutta seisseet vuosia mb kerhon pommarissa aitoa piikkien pitoa ja rapinaa sentään 6 vuodessa 185000km ja nastoilla yli 65 prossaa talvella
dieselillä ei paljon polteta kumia ja ladi on kivaa verrattuna puskemiseen ajan renkaat aina sakoille ja talvellakin monesti nastattomia nastoja ,jos pito loppuu niin taakse kettingit sit nousee mäen kuin mäen ylös nyt lähes uudet alla mutta seisseet vuosia mb kerhon pommarissa aitoa piikkien pitoa ja rapinaa sentään 6 vuodessa 185000km ja nastoilla yli 65 prossaa talvella
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Riippuu autosta. Jos esimerkiksi 124 dieselistä on puhe niin seuraavasti:
200 D paremmat taakse, on niin nöyrä kääntymää että voi panostaa vetokykyyn.
300D automaatilla ja ASD:llä paremmat eteen, että saa kääntymään. Lisäksi kun on automaatti puskee herkästi pysäyttäessä jäisellä pinnalla jos ei paina jarrua riittävän voimakkaasti että takapyörätkin jarruttaa kun automaatti työntää tyhjäkäynnilläkin.
200 D paremmat taakse, on niin nöyrä kääntymää että voi panostaa vetokykyyn.
300D automaatilla ja ASD:llä paremmat eteen, että saa kääntymään. Lisäksi kun on automaatti puskee herkästi pysäyttäessä jäisellä pinnalla jos ei paina jarrua riittävän voimakkaasti että takapyörätkin jarruttaa kun automaatti työntää tyhjäkäynnilläkin.