Suositelkaa jarrupaloja (W124:ään)!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mkauhea
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 21.03.2006 21:57
Paikkakunta: Mynämäki

Suositelkaa jarrupaloja (W124:ään)!

Viesti Kirjoittaja mkauhea »

Suositelkaapa jarrupaloja 124 koriseen autoon. 250D:ssä (-86) oli vielä 7 vuotta sitten, 330 tkm ajettuna todella hätäiset jarrut. Nyt, kun mittarissa on 470 tkm, ja kaikki jarrupalat, levyt, satulat vaihdettu tai kunnostettu, ei olla lähelläkään tuota lähtötilannetta.

Aikaisemmissa keskusteluissa on suositeltu Greenstuff paloja, tuleeko mieleen muita? Ja käyttötarve on ihan normaalissa liikenteessä, ei missään katurallissa.

Jarruletkut voisi varmaan vaihtaa, se on tekemättä.

Se, että uudet etujarrulevyt ovat nyttemmin vääntyilleet, tietenkin vaikuttaa oleellisesti asiaan :( , mutta heti etujarrulevyjen vaihdon jälkeenkään jarrujen herkkyys ei ollut häävi. Levyt ovat menossa vaihtoon. Nykyiset jarrupalat edessä ovat Ferodon (FDB 415) , takana jotkut Motonetin kaikkein halvimmat. Nuo Motonetin palat lähtee myös vaihtoon, kunhan löytyy hyvä merkki.

Niin, palojen pölyämisellä tai nopealla kulumisella ei ole nyt suurta väliä, tuntuma pitäisi saada kuntoon.

t. Matti
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Suosittelen alkuperäisiä paloja Vehosta. Etupalat ovat melko arvokkaat, mutta eivät kitise missään tilanteissa ja ovat mielestäni kestävät.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Re: Suositelkaa jarrupaloja (W124:ään)!

Viesti Kirjoittaja kleitos »

mkauhea kirjoitti:Suositelkaapa jarrupaloja 124 koriseen autoon. 250D:ssä (-86) oli vielä 7 vuotta sitten, 330 tkm ajettuna todella hätäiset jarrut. Nyt, kun mittarissa on 470 tkm, ja kaikki jarrupalat, levyt, satulat vaihdettu tai kunnostettu, ei olla lähelläkään tuota lähtötilannetta.

Aikaisemmissa keskusteluissa on suositeltu Greenstuff paloja, tuleeko mieleen muita? Ja käyttötarve on ihan normaalissa liikenteessä, ei missään katurallissa.

Jarruletkut voisi varmaan vaihtaa, se on tekemättä.

Se, että uudet etujarrulevyt ovat nyttemmin vääntyilleet, tietenkin vaikuttaa oleellisesti asiaan :( , mutta heti etujarrulevyjen vaihdon jälkeenkään jarrujen herkkyys ei ollut häävi. Levyt ovat menossa vaihtoon. Nykyiset jarrupalat edessä ovat Ferodon (FDB 415) , takana jotkut Motonetin kaikkein halvimmat. Nuo Motonetin palat lähtee myös vaihtoon, kunhan löytyy hyvä merkki.

Niin, palojen pölyämisellä tai nopealla kulumisella ei ole nyt suurta väliä, tuntuma pitäisi saada kuntoon.

t. Matti
8) Terve! Olethan tarkistanut että alipainepumppu/ tehostin toimii kunnolla? Letkuliitokset/ takaiskuventtiili? Palasuosituksista sen verran, että Bilteman palat pärjäsivät ainakin testeissä todella hyvin...! Omasta C-korisesta olivat takapalojen pinnat irronneet n.90tkm kohdalla=alkuperäislaatua!
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2260
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ....ajelin vuosia tälläisillä ....PBR Metal Master Plus ...made in Australia
....PBR Automotive Pty Ltd 264 East Boundary Road East Bentleigh
Victoria 3165 Australia ....eli tossa tiedot ....paremmilla paloilla en 124 ssa ole ikinä ajellut (ammattikäyttö) :wink: .....niitä toi maahan Sandman&Nupnau ....mutta ovat lopettaneet tuonnin :evil: :evil: :evil: .....kestivät kova vauhtista ajoa kuin joku racing pala konsanaan ....myös kulutus kestävyys oli aivan huippuluokkaa :D .....nyt olen koittanut jäljittää suomesta myyjää mutta huonoin tuloksin :cry:
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Original palat, ei tarvii tapella vinkumisen kanssa.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Suositelkaa jarrupaloja (W124:ään)!

Viesti Kirjoittaja epk »

kleitos kirjoitti: Palasuosituksista sen verran, että Bilteman palat pärjäsivät ainakin testeissä todella hyvin...! Omasta C-korisesta olivat takapalojen pinnat irronneet n.90tkm kohdalla=alkuperäislaatua!
orkkis osa kestää kyllä 2 kertaa tuon....
dieselhörhö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja dieselhörhö »

Laita alkuperäiset palat, kaikista parhaat. Ei kitise ja ainakin itellä kestäneet hyvin
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa

-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
mkauhea
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 21.03.2006 21:57
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja mkauhea »

rhyttinen kirjoitti:Laita alkuperäiset palat, kaikista parhaat. Ei kitise ja ainakin itellä kestäneet hyvin
Hmm, vaimon autoon laitoin jokin aika sitten Vehon palat eteen, mutta jarrutustuntuma on niiden kanssa ihan neutraali, kestävät varmasti pitkään, mutta minä olen hakemassa aivan "tahmeita" paloja, jotka pysäyttävät auton kuin seinään. Kestävyys on nyt toissijaista, ajamme maantieajoa n. 70 km päivä, muutama kilometri päälle kaupungissa. Jos palat kestää nykyään ainakin 7 vuotta, niin voisihan niitä useamminkin vaihdella...

Bilteman palat... niihin en koske taas muutamaan vuoteen. Minulla on yhdet etupalat vieläkin autotallissa, en jaksanut viilata niitä niin paljoa että olisivat menneet paikoilleen, edes pienen sorkkaraudan kanssa. Silloin pitikin ostaa ne Vehon palat kun iski epäilys, olenko minä niin kädetön tosiaan, vai onko palat sellaista pa**aa ... No, Vehon palat meni heittämällä :) Biltema on tyypillisesti suuryritys, jonka omiin laatikoihin pakataan kulloinkin halvimman toimittajan osat. Eli Bilteman osia on turha verrata testeissä, kun ei ole mitään konstia tarkistaa, saitko hyllystä yhtä hyvän toimittajan tavaraa kuin testissä oli. Jos Motonet kehittää oman hienon tuotemerkin, niin silloin minä lopetan sieltäkin ostamisen.

Tuossa oli edellä puhetta PBR:n paloista, henk. koht. ei kiinnosta, mutta seuraavasta linkistä löytyy sähköpostiosoitteet, joista voi kysellä lähintä toimittajaa: http://www.pbr.com.au/contact/index.shtml


t. Matti
Vastaa Viestiin