Laatu
Laatu
2kpl W211 korisia johtotähtiä( 2003 ja 2004 ), kummatkin autot herrasmiesmäisessä käytössä...EI REVITELTY! Autoilla ajettu alle 60tkm, vikasaldo kasvaa, kasvaa, kasvaa....
- Hammastanko
- Palloniveliä ( vakio rengastus )
- Naftalämppäri
- Parkkitutkat
- Akunpurkua
- Jarruvikaa
- Iskarit ( kummastakin nesteet pihalle )
- 2003 Ruostekuplaa pukkaa kuin rupisammakossa...
- "Pakollisia" ohjelmapäivityksiä...
Tämän huonolaatuisempaa autoa saa hakea...Statusarvo on kyllä mennyt AJAT SITTEN!!
En suosittele kellekkään!!!
- Hammastanko
- Palloniveliä ( vakio rengastus )
- Naftalämppäri
- Parkkitutkat
- Akunpurkua
- Jarruvikaa
- Iskarit ( kummastakin nesteet pihalle )
- 2003 Ruostekuplaa pukkaa kuin rupisammakossa...
- "Pakollisia" ohjelmapäivityksiä...
Tämän huonolaatuisempaa autoa saa hakea...Statusarvo on kyllä mennyt AJAT SITTEN!!
En suosittele kellekkään!!!
GLE 580 2021
Osta w123 mersu siihen ei tarvi ohjelma päivityksiä.Ruoste ongelmiin olet näemmä jo tottunut .Muita mainitsemiasi vikoja ei sitten ole ollutkaan olen ajellut tällä autolla noin 70000km ruoste on se pahin vihollinen muuten toimii muutakuin ajaa vain.Hieman ot:tä peliin minkälaisia vikoja on w123 mersuissa ollut kun ne ovat olleet uusia tai vähän käytettyjä onko ollut ruostevikaa tai muita tekniikka murheita?Itse olen niin nuori mersukuski että olen vain voinut ihailla lastenvaunuista uusia w123 takseja kaupungilla 80 luvulla:lol:
auto w123 200D/300DT vm, -81
tämä on kyllä valitettavaa että laatuongelmia on ilmaantunu yhä enempi väyrysistä eteenpäin. täällä foorumillakin niitä on usein puitu. ikävä kuulla että näinkin tuoreissa mersuissa vastaavia juttuja.
Pistää vähän mietityttää miten autojen päivitystä pitää hoitaa vai kannattaako päivittää ollenkaan. 124:ssa kun laatu vaan parani loppua kohti.
Pistää vähän mietityttää miten autojen päivitystä pitää hoitaa vai kannattaako päivittää ollenkaan. 124:ssa kun laatu vaan parani loppua kohti.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
W140 kuuluu myös ylläolevaan listaan. Ovatko nuo topicissa parjatut W211 olleet siis todella suomesta uutena ostettuja autoja ja todellako alle 60 tkm. ajettuja? Jos ovat niin nykypäivänä laaduttomampaa autoa noilla osa-alueilla ei varmaankaan ole olemassa. Toivottavasti facelift-malli 2006 on toimiva ratkaisu.
202 kosessa on ainakin laatu enemmän kuin kohdallaan, ja ovat vielä ilman liiallista "turhanpäiväistä" elektroniikkaa, vanhaa kunnon laatua terästettynä "uusissa" kuorissa.
Ja mitä tulee siihen mainitsemaasi statusarvon menetykseen, niin siitä mureni pala jo silloin kun "halpatuonti" Saksasta alkoi.
Ja mitä tulee siihen mainitsemaasi statusarvon menetykseen, niin siitä mureni pala jo silloin kun "halpatuonti" Saksasta alkoi.
kardaani kirjoitti:W140 kuuluu myös ylläolevaan listaan...
Kumpaa listaa tarkotat?
W140 ja W126+C126 on kyllä ihan autoja molemmat! Ei vikaile "normaalia" enempää.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Kuten täällä totean, Mersun laatujärjestelmä on kokemukseni mukaan kyllä erinomaisessa kunnossa. Samanlaisia ikuisia autoja nämä uudet eivät valitettavasti kuitenkaan tunnu olevan kuin kakkosnelonen oli. Eli täydellisessä kunnossa pysymisen kilometrirajaa on kuluneiden kahdenkymmenen vuoden aikana ilmeisestikin laskettu hiukan alaspäin.jpk kirjoitti:Mites W203,onkos ne sitten laadukkaampia?
Kuitenkin sanoisin, vaikka 203-kommentteihin hieman jäävi olenkin, että 203 on korkealaatuinen auto. Minulla on ollut kaksi 203:a. Valtavan korkeille kilometriluvuille en niitä kumpaakaan ole ajanut, joten en pysty sanomaan, mitä tapahtuu puolen miljoonan kohdalla. Tähän saakka ainoat oikeat viat autoissa ovat olleet:
- -Ilmastoinnin säätötangon rikkoutuminen
-Kardaanin kannatinlaakerin oireilu
-Laturin simahtaminen
- -Oven tiivisteen vaihtaminen
-Ajoittain itsellään resetoivat COMAND-yksikön vaihtaminen
-Ajoittain satelliitin hukkaavan GPS-antennin vaihtaminen
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
faktaa on että kestävyys ja luotettavuus pudonnut kuin lehmän häntä, sisustan materiaaleissa ruvettu muovin kanssa pelleilemään ja muuta älytötöntä.
Hinta antaisi luvan odottaa jotain ihan muuta
Esim. toiseksi uusinta sprintteriä en suosittele ammattikäyttöön, seisoo huollossa naurettavien vikojen takia, vaikka autoa pidetty huolella ja mittarissa ei edes ensimmmäistä satkua.
Lämpimästi suosittelen vaikka tojon pakuja, kestävyys ja luotettavuus toiselta planeetalta mitä mersussa (toki mukavuus ei ehkä ihan mersun luokkaa mutta so not ).
Hinta antaisi luvan odottaa jotain ihan muuta
Esim. toiseksi uusinta sprintteriä en suosittele ammattikäyttöön, seisoo huollossa naurettavien vikojen takia, vaikka autoa pidetty huolella ja mittarissa ei edes ensimmmäistä satkua.
Lämpimästi suosittelen vaikka tojon pakuja, kestävyys ja luotettavuus toiselta planeetalta mitä mersussa (toki mukavuus ei ehkä ihan mersun luokkaa mutta so not ).
epk kirjoitti:...Lämpimästi suosittelen vaikka tojon pakuja, kestävyys ja luotettavuus toiselta planeetalta...
Tojon paku on aivan uskomaton rullalauta ajettavana! Ei meinaa saada tuntumaa kulkuun ja tiehen millään! Meillä töissä ei juurikaan kukaan halua ottaa uutta tojoa työkalukseen juuri surkeiden ajo-ominaisuuksien takia. Onkin suuresti haluttu siirtyä takaisin VW:n kalustoon, sillä Volkkari on sentään auto kun tojotaan vertaa!
Viimeksi muokannut Juselius, Su 28.05.2006 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Fakta on, että luotettavuudessa Mercedes on edelleen kärkipäässä.
Väite perustuu Adacin, Tuv:n jne tilastoihin.
Mm vast-ikään oli hesarissa tilastot tielle jättämisistä ja niiden vähyyksistä Saksan maalla, jossa noita autoja on eri malliin kuin täällä ja tilastot siten luotettavammat. . W203 oli luokkansa ykkönen, S,E,M,SLK sijoittuvat todella hyvin, taisipa joku niistäkin olla ykkönen.
Essonbaari puheita nuo, että Mersut on epäluotettavia. Jos niissä on laatu huonontunu, on se sitte muissaki.
Väite perustuu Adacin, Tuv:n jne tilastoihin.
Mm vast-ikään oli hesarissa tilastot tielle jättämisistä ja niiden vähyyksistä Saksan maalla, jossa noita autoja on eri malliin kuin täällä ja tilastot siten luotettavammat. . W203 oli luokkansa ykkönen, S,E,M,SLK sijoittuvat todella hyvin, taisipa joku niistäkin olla ykkönen.
Essonbaari puheita nuo, että Mersut on epäluotettavia. Jos niissä on laatu huonontunu, on se sitte muissaki.
124.023
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
ADAC:n tilastot löytyvät osoitteesta:
http://www.adac.de/Images/Pannenstatist ... 145338.pdf
C-sarja luokkansa paras, toisena BMW 300. E-sarja luokkansa kolmas.
Katselin kerran Toyotan mainosta 90-luvun alusta ja siellä W201 oli yksi listan epäluotettavimpia. Suhteessa muihin merkkeihin Mersun luotettavuus on pysynyt ennallaan ainakin tilastojen mukaan.
Olet saanut maanantaikappaleen.
http://www.adac.de/Images/Pannenstatist ... 145338.pdf
C-sarja luokkansa paras, toisena BMW 300. E-sarja luokkansa kolmas.
Katselin kerran Toyotan mainosta 90-luvun alusta ja siellä W201 oli yksi listan epäluotettavimpia. Suhteessa muihin merkkeihin Mersun luotettavuus on pysynyt ennallaan ainakin tilastojen mukaan.
Olet saanut maanantaikappaleen.
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 798
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Samasta syystä allekirjoittaneestakin tulee kilpailevalla merkillä ajava ensi viikolla ...Tämän huonolaatuisempaa autoa saa hakea...Statusarvo on kyllä mennyt AJAT SITTEN!!
Viisi mersua se vaati tajuta, että meitä ei ole luotu toisillemme ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Siirry vaan korealaisiin. Sonata kauppa dieselinä käy kuin nuoraa vaan. On vaan odottavien aika pitkä, kun ammattiautoilijat suurimmaksi osaksi siirtyneet Sonataan. Tilaa ja laatua löytyy + tarvittaissa takuutakin ilman kilometri rajaa. Eikä tarvitse istua kuin sillit suolassa. Ei sen puoleen on tuo 202 cdi pelannut alkumurheitten jälkeen kuin ihmisen mieli.
Kyllä...Ihan on Vehon kamaa ja uutena ostettuja. Vähemmän ajetulla mittarissa 42tkm...esim tästä on tullu jo nesteet iskarista ulos + alapallot vaihdettu. Veho ei meinannut korjata takuuseen parkkitutkia koska auto oli 1kk yli 2-vuotias, silloin kilsoja oli jotain 36tkm...Todella joustavaa toimintaa!!kardaani kirjoitti:Ovatko nuo topicissa parjatut W211 olleet siis todella suomesta uutena ostettuja autoja ja todellako alle 60 tkm. ajettuja?
No ehkä Mersun parkkitutkien ikä on just toi 25kk?
Sitten yksi "hyvä" huolto juttu...Kuski tankkasi vahingossa bensaa dieselin sijasta, no vahinko huomattiin periaatteessa heti kun käyntihäiriö ilmaantui. Soitettiin veholle ja kysyttiin mitä pitäisi tehdä?? Vastaus oli.
" Kone on todennäköisesti tuhoutunnut ja vaihtokunnossa, remontista tulee kyllä todella kallis"...
Siis täh??Näin asian hoisi " huollon ammattilainen"!!!! Mielestäni asia olisi pitännyt hoitaa seuraavasti.
" Hinurilla auto tänne niin katsotaan mitä voidaan tehdä, vaihdetaan aluksi polttoaine ja pannaan tulille ja katsotaan selvittiinkö säikähdyksellä"
No autoon vaihdettiin polttoaine ja linjat putsattiin, kaikki toimi moitteetta..onneksi. Vehon ensikommenntti oli mielestäni kyllä käsittämätön.
Toisaalta suurimmat murheet ovat olleet alihankkijoista riippuvia, eli iskarit ja alapallot, lämppärit ym. Etenkin nivel ongelmia alkaa olla todella paljon nykypäivänä kaikissa autoissa. Tuo ruosteongelma sinällään on ihan mersun omaa hölmöilyä.
Alihankkijoitten osat ovat kilpailutettu lopuilleen ja enää ei laiteta isoja rahoja kehitykseen ennen tuotteen tuloa markkinoille, vaan tuotekehittely tapahtuu sitten ajan kanssa ja ostaja maksaa. Näin kaikilla autovalmistajilla.
Joskus muinoin esim W124:ssä taisi olla kehitysaika julmetun pitkä, jos en väärin muista niin taisi olla yli 10vuotta(??) joten aika viimeistelty laite, kun tuli markkinoille. Nykyään pitää saada vain uutta ja uutta, joten laatu kärsii auttamatta.
Itse tuossa pyöritellyt auton vaihtoa, mutta eipä toisaalta viitsisi vaihtaa, kun tuo paljon parjattu Bemari on kuitenkin osoittautunut viattomaksi, joten miksi turhaa ottaa harteilleen (ja lompakolleen..) jotain uudempaa, josta ei taas olisi mitään tietoa..
Alihankkijoitten osat ovat kilpailutettu lopuilleen ja enää ei laiteta isoja rahoja kehitykseen ennen tuotteen tuloa markkinoille, vaan tuotekehittely tapahtuu sitten ajan kanssa ja ostaja maksaa. Näin kaikilla autovalmistajilla.
Joskus muinoin esim W124:ssä taisi olla kehitysaika julmetun pitkä, jos en väärin muista niin taisi olla yli 10vuotta(??) joten aika viimeistelty laite, kun tuli markkinoille. Nykyään pitää saada vain uutta ja uutta, joten laatu kärsii auttamatta.
Itse tuossa pyöritellyt auton vaihtoa, mutta eipä toisaalta viitsisi vaihtaa, kun tuo paljon parjattu Bemari on kuitenkin osoittautunut viattomaksi, joten miksi turhaa ottaa harteilleen (ja lompakolleen..) jotain uudempaa, josta ei taas olisi mitään tietoa..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
kateelliset ja tietämättömät voivat parjata mutta tosi asia on että se on täyttä laatua ja viimmeistelyäPT kirjoitti:Toisaalta suurimmat murheet ovat olleet alihankkijoista riippuvia, eli iskarit ja alapallot, lämppärit ym. Etenkin nivel ongelmia alkaa olla todella paljon nykypäivänä kaikissa autoissa. Tuo ruosteongelma sinällään on ihan mersun omaa hölmöilyä.
Alihankkijoitten osat ovat kilpailutettu lopuilleen ja enää ei laiteta isoja rahoja kehitykseen ennen tuotteen tuloa markkinoille, vaan tuotekehittely tapahtuu sitten ajan kanssa ja ostaja maksaa. Näin kaikilla autovalmistajilla.
Joskus muinoin esim W124:ssä taisi olla kehitysaika julmetun pitkä, jos en väärin muista niin taisi olla yli 10vuotta(??) joten aika viimeistelty laite, kun tuli markkinoille. Nykyään pitää saada vain uutta ja uutta, joten laatu kärsii auttamatta.
Itse tuossa pyöritellyt auton vaihtoa, mutta eipä toisaalta viitsisi vaihtaa, kun tuo paljon parjattu Bemari on kuitenkin osoittautunut viattomaksi, joten miksi turhaa ottaa harteilleen (ja lompakolleen..) jotain uudempaa, josta ei taas olisi mitään tietoa..
todetaan että en omista kyseisen merkkistä autoa mutta olen vierestä seurannut kuinka 525 dieseleillä ajetaan 10 vuotta taksia
Veljellä oli joskus 100 tkm verran 325 td bemari ja se moottori oli muuten ok, mutta jättipä sekin 2 kertaa tienpäälle tuona aikana. Moniurahihna meni poikki, (tämä tosin hieman epäselvää mikä aiheutti) ja toinen vika oli muovisissa vesipumpun siivissä jotka hapertuivat. (tyyppivika)
Ihan siististi kasattuja autoja bemarit ovat, mutta eivät oikein ole ikinä sytyttäneet. Esim. E34 on kaunis auto ja tekniikka on yleisestiottaen kestävää, mutta senajan sisusta kovamuovisine osineen ei oikein vakuuta.
Ihan siististi kasattuja autoja bemarit ovat, mutta eivät oikein ole ikinä sytyttäneet. Esim. E34 on kaunis auto ja tekniikka on yleisestiottaen kestävää, mutta senajan sisusta kovamuovisine osineen ei oikein vakuuta.
MB W124 E250D 20V -95
Audi 90 2.2 quattro -88
Audi 90 2.2 quattro -88
Itselläni kun ei ole kokemusta Bemareista, niin kysynkin, jotta nämä uudet mallit taitaa olla sitten jo ihan toista luokkaa? Sisällä on muutakin kuin kovamuovia? Ainakin se ihan uusi iso coupe on todella hienon näköinen peli!
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Terve,
kyllä auton kunto on hoidosta kiinni. Omat saksantuontimersut ovat ainakin olleet viimeisen päälle toimivia. Omituisinta minusta on se että suomalainen ei halua tai kykene ostaa ehjää autoa, vain romu menee kaupaksi. Siltä ainakin tuntuu, kun olen omaani yrittänyt kaupata (puoli vuotta kohta). Tai menisi se hyväkin jos romun hinnalla antaa. Mutta ilman en anna.
Saksassa on hyvä kulttuuri, hyvä maksaa aina vuosimallista riippumatta ja huono on taas halvempi.
Jari
kyllä auton kunto on hoidosta kiinni. Omat saksantuontimersut ovat ainakin olleet viimeisen päälle toimivia. Omituisinta minusta on se että suomalainen ei halua tai kykene ostaa ehjää autoa, vain romu menee kaupaksi. Siltä ainakin tuntuu, kun olen omaani yrittänyt kaupata (puoli vuotta kohta). Tai menisi se hyväkin jos romun hinnalla antaa. Mutta ilman en anna.
Saksassa on hyvä kulttuuri, hyvä maksaa aina vuosimallista riippumatta ja huono on taas halvempi.
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Kanssasi samaa mieltä suomalaisista autonostajista. Myin äskettäin todella hyväkuntoista ja vähänajettua autoa. Ei siitä juuri enempää saanut kuin 2 x ajetuista romuista(sain 5000e).JariTre kirjoitti:Terve,
kyllä auton kunto on hoidosta kiinni. Omat saksantuontimersut ovat ainakin olleet viimeisen päälle toimivia. Omituisinta minusta on se että suomalainen ei halua tai kykene ostaa ehjää autoa, vain romu menee kaupaksi. Siltä ainakin tuntuu, kun olen omaani yrittänyt kaupata (puoli vuotta kohta). Tai menisi se hyväkin jos romun hinnalla antaa. Mutta ilman en anna.
Saksassa on hyvä kulttuuri, hyvä maksaa aina vuosimallista riippumatta ja huono on taas halvempi.
Jari
Ostetaan mieluummin tonnia halvemmalla romu johon tehdää seuraavan vuoden kuluessa 2000 e edestä remonttia!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
käsite "laatu" on ylipäätään aika laaja käsite ja veteen piirretty viiva...jonka jokainen kokee enemmän tai vähemmän eri tavalla.
Se on valitettavaa että topicin aloittajan kohdalle on sattunut pari W211 yksilöä joissa on ollut normaalia enemmän vikoja. Minusta ei kuitenkaan pidä lähteä liikaa yleistämään sitä että valtakunnasta löytyy yksilöitä (myös Mersuista) joissa ilmenee erinäinen määrä vikoja.
Toisaalta..vaikka maassa siis on W211-yksilöitä joissa on vikoja, on suomessa myös valtava määrä W211-yksilöitä joiden omistajat ovat niihin 100% tyytyväisiä.
Ongelma tässä on se, että asiassa kuin asiassa niiden ääni kuuluu kauimmas ja koviten joilla on jotain negatiivista kerrottavaa..ja ne jotka ovat tyytyväisiä, ovat hiljaa tyytyväisiä.
No, palataan käsitteeseen "laatu" vielä uudelleen.. On siis ilman muuta totta että myös Mersu-yksilöistä löytyy vikoja. Mutta siitäkin huolimatta on mielestäni vähintäänkin olennaista kuinka nuo ilmenevät viat hoidetaan merkkikorjaamon/maahantuojan puolesta.
Onhan noita pikkuvikoja ollut joitakin myös meidän(suvun/perheen) Mersuissa, mutta aina ne on hoidettu korjaamon/maahantuojan toimesta kiitettävästi kuntoon. Ongelmat on korjattu nopeasti, tarvittaessa auto on haettu jopa kotitallista ja tuotu sijaisauto tilalle ym ym. Matka ei ole koskaan keskeytynyt, hyvä että edes viivästynyt sen takia että Mersussa on saattanut ilmetä jotain häikkää. Myös tuo on mielestäni LAATUA..ei pelkästään siis se, että auto ei natise ja nitise,materiaalit ovat laadukkaita ja vikoja vähän..
Eli: onhan noita varmasti toisia vikaherkempiä Mersu-yksilöitä, mutta ei pidä niiden yksilöiden antaa ottaa liian hallitsevaa osaa, vaan kannattaa samalla funtsailla kuinka monta ongelmatonta Mersu-yksilöä liikenteessä menee joka päivä..ja väitän että niitä on aika monta enemmän kuin niitä joissa on ongelmia.
Se on valitettavaa että topicin aloittajan kohdalle on sattunut pari W211 yksilöä joissa on ollut normaalia enemmän vikoja. Minusta ei kuitenkaan pidä lähteä liikaa yleistämään sitä että valtakunnasta löytyy yksilöitä (myös Mersuista) joissa ilmenee erinäinen määrä vikoja.
Toisaalta..vaikka maassa siis on W211-yksilöitä joissa on vikoja, on suomessa myös valtava määrä W211-yksilöitä joiden omistajat ovat niihin 100% tyytyväisiä.
Ongelma tässä on se, että asiassa kuin asiassa niiden ääni kuuluu kauimmas ja koviten joilla on jotain negatiivista kerrottavaa..ja ne jotka ovat tyytyväisiä, ovat hiljaa tyytyväisiä.
No, palataan käsitteeseen "laatu" vielä uudelleen.. On siis ilman muuta totta että myös Mersu-yksilöistä löytyy vikoja. Mutta siitäkin huolimatta on mielestäni vähintäänkin olennaista kuinka nuo ilmenevät viat hoidetaan merkkikorjaamon/maahantuojan puolesta.
Onhan noita pikkuvikoja ollut joitakin myös meidän(suvun/perheen) Mersuissa, mutta aina ne on hoidettu korjaamon/maahantuojan toimesta kiitettävästi kuntoon. Ongelmat on korjattu nopeasti, tarvittaessa auto on haettu jopa kotitallista ja tuotu sijaisauto tilalle ym ym. Matka ei ole koskaan keskeytynyt, hyvä että edes viivästynyt sen takia että Mersussa on saattanut ilmetä jotain häikkää. Myös tuo on mielestäni LAATUA..ei pelkästään siis se, että auto ei natise ja nitise,materiaalit ovat laadukkaita ja vikoja vähän..
Eli: onhan noita varmasti toisia vikaherkempiä Mersu-yksilöitä, mutta ei pidä niiden yksilöiden antaa ottaa liian hallitsevaa osaa, vaan kannattaa samalla funtsailla kuinka monta ongelmatonta Mersu-yksilöä liikenteessä menee joka päivä..ja väitän että niitä on aika monta enemmän kuin niitä joissa on ongelmia.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
haluatteko tietää, miten saa mersusta hyvän? sillain, kun mää tein. ostaa saksasta auton, ajaa sillä niin kauan, kun se toimii. sitten alkaa korjaan, korjaa ja korjaa, lopulta kun on tarpeeks korjannu ja kaikki paikat on jo kunnossa, niin luulis taas menevän sen 15vuotta, mitä sillä oli menty enne korjauksia. ei ne korjatut kohdat heti lahoo, jos on kunnon osilla korjattu. eli nyt on autoo taas 15 vuadeks.
no hintaahan siihen vähän kertyy, mutta ainakin toimii.
no hintaahan siihen vähän kertyy, mutta ainakin toimii.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kirjoitit kuin omasta mielestäni!!!JariTre kirjoitti:Terve,
kyllä auton kunto on hoidosta kiinni. Omat saksantuontimersut ovat ainakin olleet viimeisen päälle toimivia. Omituisinta minusta on se että suomalainen ei halua tai kykene ostaa ehjää autoa, vain romu menee kaupaksi. Siltä ainakin tuntuu, kun olen omaani yrittänyt kaupata (puoli vuotta kohta). Tai menisi se hyväkin jos romun hinnalla antaa. Mutta ilman en anna.
Saksassa on hyvä kulttuuri, hyvä maksaa aina vuosimallista riippumatta ja huono on taas halvempi.
Jari
Kaikki tuijottaa vaan sitä muutaman satasen hintaeroa ostohetkellä ja ei muisteta ollenkaan että kun aletaan tekemään remonttia, niin sataset on vain vaihtorahoja.
Tosin suomessa taitaa olla tuo mersu kauppa uusilla urilla. Mersujen hinnat ovat menneet niin alas, ettei hyvän yksilön omistavan yksinkertaisesti kannata myydä autoaan, joten markkinoilla on vain ne autot joita yritetään myydä väkisin syystä tai toisesta.
Eikös tämä ole se Mersun alkuperäinen tarkoitus ja ajatus. Itse ajattelen samalla tavalla ja toivottavasti tuo "korjaa,korjaa" -jakso on mahdollisimman kaukana edessäpäinpera8x kirjoitti:haluatteko tietää, miten saa mersusta hyvän? sillain, kun mää tein. ostaa saksasta auton, ajaa sillä niin kauan, kun se toimii. sitten alkaa korjaan, korjaa ja korjaa, lopulta kun on tarpeeks korjannu ja kaikki paikat on jo kunnossa, niin luulis taas menevän sen 15vuotta, mitä sillä oli menty enne korjauksia. ei ne korjatut kohdat heti lahoo, jos on kunnon osilla korjattu. eli nyt on autoo taas 15 vuadeks.
no hintaahan siihen vähän kertyy, mutta ainakin toimii.
Kohta tuolla halpatuontivekottimella tullu 100 tkm. tauluun eikä laatu/statusongelmista tietoakaan. -Laatu on hyvää ja statusta en kaipaa
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Tämän "ruosteyksilön" kanssa tuli mitta täyteen...Päätimme antaa Veholle/Johtotähdelle vielä yhden mahdollisuuden...
Auto pistettiin vaihtoon ja tilalle tulee uusi 320CDi ÄSSÄ.
Jos ÄSSÄ osoittautuu yhtä "Laadukkaaksi" niin sitten on Johtotähi nähty ja seuraava peli on
Tämä...
Eipä tarvii ainakaan käyttää korjaamolla mikäli laatu on pysynnyt samana...Niin, eikä RUOSTU!!!
Auto pistettiin vaihtoon ja tilalle tulee uusi 320CDi ÄSSÄ.
Jos ÄSSÄ osoittautuu yhtä "Laadukkaaksi" niin sitten on Johtotähi nähty ja seuraava peli on
Tämä...
Eipä tarvii ainakaan käyttää korjaamolla mikäli laatu on pysynnyt samana...Niin, eikä RUOSTU!!!
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Kaippa se auton "hyvyys" tai "huonous" muodostuu jokaiselle ihmiselle niiden ominaisuuksien kautta, mitä kukin pitää autossa tärkeänä. Yksi hyvä tapa on katsoa juuri näitä ulkomailla julkaistavia tilastoja, suodattimen kanssa tosin. Esim. omalla kohdalla näiden sakemannien luotettavuustilastojen ja vaikkapa Folksamin turvallisuusraportin pohjalta voisi oikean auton itselleni ajatella olevan juuri mersu. Ja kun köyhän pitää ajella vanhemmalla kalustolla, esim. W124 on hyvä valinta. Luotettava tilastojen (ja kokemuksien) perusteella, sekä oman aikansa turvallisimpia autoja (nykypäivänä tosin ei pärjäisi vertailuissa). Jos tuon laadun tärkeimpiä mittareita on luotettavuus, lienee pakko myöntää, että Corolla on laadukas auto...
Ai jahas. Tässä topicissa muuten puhuttiin vähän uudemmasta kalustosta
Ai jahas. Tässä topicissa muuten puhuttiin vähän uudemmasta kalustosta
JoniA kirjoitti:Kyllä on komea tuo uus Lexus eikä varmaan huono valinta sekään. Toivotaan että Ässän kanssa käy parempi tuuri kuin Eemelien. Onko kyse tästä uudesta vai vanhemmasta S-sarjasta?
Ei kait kukaan niin hullu ole että ottaa "uutta" edelliskorista Ässää...BRC kirjoitti: Auto pistettiin vaihtoon ja tilalle tulee uusi 320CDi ÄSSÄ.
Eli kyllä tämä "uusi" on ihan uutta koppaa...ja uusi.