Tempomaatin ojausboksin vika löytyi Vika ei ollut elkoissa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5328
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Tempomaatin ojausboksin vika löytyi Vika ei ollut elkoissa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Perimmäinen vika ei ollut tällä kertaa elkoissa. Toki vaihdoin ne uusiin oikein kahteenkin kertaan. Kun se ei auttanut piti vikaa alkaa etsiä muualta. Hyvällä suurennuslasilla paljastui useita huonoja juotoksia. Juotin ne uudelleen ja vot jo pelittää. Kolvaaminen oli tosin hiukan hankalaa koskapa piirilevyyn on laitettu suojalakkaa todella paksu kerros mutta hyvällä tinalla juoksutetta hyväksi käyttäen se onnistui ihan hyvin. (Suojalakka hämää tosi hyvin juotoksien laadun) En tiä olisko asetonilla lähteny lakka pois. Huonot juotokset oli keramisissa konkissa, kiteessä sekä kiteen vieressä olevassa tantaali elkossa. Juotin uudelleen myös tehotrankut.
Avatar
rujoapina
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 11.05.2006 08:48
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja rujoapina »

Jep jep.
Vaihtelin kanssa elkot ja sen pienimmän lutikan siinä piirilevyllä. Käytin levyn mikroskoopin alla tampereella elektroniikka liikkeessä. Siellä ei nähty mitään vikaa juotoksissa....

Mutta laite ei toiminut oikein. Mutta kun paljaalla silmällä tarkkaan katsoin, niin joidenkin juotosten keskellä oli jonkinlainen kehä ympäri kannan...
Joten juottelin kaikki juotokset uusiksi piirilevyllä, ja voilá. Pelaa kuin unelma.

Se näyttää että juotos on kunnossa, mutta olematon kehä paljasti ongelman.

Voi kun kaikki ongelmat olis yhtä helppoja.

T: Rujo Apina....124-300D-A-Sedan-Pre facelift
J-PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:00
Paikkakunta: Lapeenranta/Vantaa

Tempomatin takkuilu

Viesti Kirjoittaja J-PK »

Siis oliko teillä originaali tempomat vai jälkiasennettu? Itsellä jälkiasennettu VDO originaali-viiksellä, etc, siis tää vaijerivetoinen, ja tänään taas ei suostunut ollenkaan toimimaan.Konkatkin on ostettu vaan vielä tinaamatta.Tuohon osastoon kuitenhi tuntuis vika viittaavan, kun yleensä tarvitsee n.km ajoa, ennenkuin suostuu menemään päälle.Vai mitä ehdotatte?Askelmoottoria tosin en koskaan ole purkanut/tsekannut.Vaan kertokaapa lisää kokemuksia!

t: JP
Avatar
rujoapina
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 11.05.2006 08:48
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja rujoapina »

Alkuperäinen VDO tankovälityksellä.

Tarkkaan katsoen joissain juotoksissa näytti olevan kehä ympärillä, vaikka tampereella elektroniikka liikkeessä ei mikroskooppi paljastanut mitään.
Konkkien vaihdon jälkeen ei tilanne vielä korjaantunut, vasta niiden kaikkien tinausten, ja varmaan niiden missä se olematon kehä oli, korjasi vian.

Ihan sama juttu lämppärin kanssa. Vaihdoin närhen munat, mutta vika olikin säätöpaneelin potikan juuressa... juotoksessa. Se oli ihan näkyvä murtuma.
Rujo Apina Rulez in W124-300D-Automatic-Pre Facelift... "Mutta kuka teki reiän kattoon???"
Vastaa Viestiin