Ruiskutuspumpun säätäminen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

veskola kirjoitti:Prikkaa voi koittaa tunkea sinne maksimikierrosruuvin seuraksi niin ei ala rajoittamaan....vetää se automaattikin loppuun saakka, suurimmalla vaihteella nimittäin 8)
ja pakkovaihteilla. 8)
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pakkovaihteet on puhtaasti mekaanisten vaihteistojen aatelia :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Johtaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 04.03.2009 19:18

päivöö

Viesti Kirjoittaja Johtaja »

Saako vastaavaa hyötyä jos asennuttaa 7 millin elementit pumppuun? Kun turbona toimii garretin joku volkkarin vakioturbo, ahtaa tällähetkellä 1,2 bar. Vakiopumpulla ei tulee mustaa kiihdyttäessä. Vai tukehtuuko kones diisseliin? 190d 2,5
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: päivöö

Viesti Kirjoittaja xr »

Johtaja kirjoitti:Saako vastaavaa hyötyä jos asennuttaa 7 millin elementit pumppuun? Kun turbona toimii garretin joku volkkarin vakioturbo, ahtaa tällähetkellä 1,2 bar. Vakiopumpulla ei tulee mustaa kiihdyttäessä. Vai tukehtuuko kones diisseliin? 190d 2,5
kyllä saa
ei siitä 7mm pumpusta tarvi kaikkea irti ottaa 1,2 barilla
Avatar
Johtaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 04.03.2009 19:18

Viesti Kirjoittaja Johtaja »

Jees kiitoksia.

Olen meinaamassa asennuttaa noita elementtejä, mutta myös arveluttaa koneen kesto, koska kyseessähän on vaparista turbotettu 2.5d Eli joutuuko vaihtaa männät, kiertokanget, kytkimen, vaihdelaatikon, perän. Onko mitään toiveita kestää vakio osilla esim 250hp ? eniten nuo mäntien ja kierokankien vaihot ahistaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei sinne voi vaihtaa mäntiä ja kiertokankia ilman muita muutoksia (männän tapin voitelu jää puuttumaan). Kestosta en osaa sanoa, riippuu miten alas rajoitetaan maksimivääntömomentti ja miten pitkään yhtäjaksoisesti käytetään maksimitehoa.

250 hp @ 3800 rpm on eri asia kuin 250 hp @ 5600 rpm.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jokkew124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 27.08.2009 11:00

Viesti Kirjoittaja jokkew124 »

http://jokkew124jokke.kuvat.fi/kuvat/29082010537.jpg

Mikäs ruuvi on tuo tummunut tossa bosch merkin oikealla puolella?
-88 W124 200D 685tkm

Kuva
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1583
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

jokkew124 kirjoitti:http://jokkew124jokke.kuvat.fi/kuvat/29082010537.jpg

Mikäs ruuvi on tuo tummunut tossa bosch merkin oikealla puolella?
Automaattivaihteisissa tuohon tulee alipainesäädin joka ohjaa laatikon toimintaa riippuen kaasun asennosta.
Avatar
jokkew124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 27.08.2009 11:00

Viesti Kirjoittaja jokkew124 »

mulla olis tossa rojektina tällä viikolla vähän syöttöjä lisätä, tuli vaan mieleen kun tossa topicissa jossain oli vakion savutus arvo 0,6-0,8, ja tossa omassa vakiossa oli 1,14 tai 1,41 en nyt muista kummin päin ja en tähän hätään edes löydä katsastus lappuakaan. eli missäs vika jos noin ylhäällä vakiona on? ja ei ole aikaisemmin rukattu on sen verran hidas nääs etenemään. :)

EDIT ja ei savuta ollenkaan ei millään kierros alueella ja nilkan asennolla!
-88 W124 200D 685tkm

Kuva
Avatar
jokkeri-82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja jokkeri-82 »

Mahtaiskohan ryystää öjyä joukkoon? :shock: kilometrejä on kumminkin jo takana.
Avatar
jokkew124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 27.08.2009 11:00

Viesti Kirjoittaja jokkew124 »

eikös se näkyis savuna jos menee öljyä normaalia enemmän mukaan?

kone ei ainakann nyt 10tkm aikana ole syöny mitta tikun mukaan yhtään öljyä.

No sitten toinen kysymys, kun ei ole semmosta työkalua joka mahtuis tähän väliin että sais pumpun päädystä tän kannen auki, niin jos sen ö-suodattimen jalan ottaa poies ni kuis paljon sieltä valuu öljyä että osaa varautua vähän jotain tunkea auton alle ettei ole piha öljyssä. millasella työkalulla ootte ne ruuvit avannu ketkä on pitäny ö-suodattimen jalan paikallaan? kiitoksia jos jaksaa joku vastata/jeesata !
-88 W124 200D 685tkm

Kuva
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tulee sieltä varmasti 2...3 desiä, ja kannattaa laittaa auton alle jotain suojaa, jottei pihan marmorilaatat mene pilalle. Lopuksi voi vaikka pestä painepesurilla, sotkua kun tulee kuiteskin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
diesel-juhku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 30.08.2010 22:12
Paikkakunta: kauhava

Viesti Kirjoittaja diesel-juhku »

pera8x kirjoitti:
Johtaja kirjoitti:
Sami T kirjoitti:mäkin oon muutamaa pumppua täs ruuvaillu, tollaisesta en oo kuullutkaa, olis kiva jos laitat kuvan siitä pumpusta nii vois yrittää auttaa
Moro, jääny tää kuvien laitto vähän armeijan ja muiden kiireiden takia.
Nappasin kamerakännyllä ulkopuolelta kuvan, tuostakin jo näkee että erilainen ku melkee kaikilla muilla.

http://img580.imageshack.us/img580/2714/pumppu.jpg

tuos kellos ei ollu nois liittimis mitää ja näyttää niinku tuosta sen yläpuolelta puuttus jotai... jos joku on niin viisas että tietää tosta kuvasta sanoa niin sanokoon.
toi on just semmonen, mitä joissain malleissa on ollu. "alumiinin kantinen". purkaa vaan noi kaikki pois, niin sitten se onkin jo suunnilleen samanlainen, kun muutkin pumput. ja samat säätöhommat noihin, ku muihinkin.

mulla samanlainenpumppu, mutta toi '' purkaa vaan noi kaikki pois'' jäi mietityttään.. oon purkanu ton alakellon ja sit sen alta ton mihnä kello kiinni, jasieltä löytyy ne 3 ruuvia, sen jälkeenkin menee sormi suuhun, että mitä seuraavaks irti.. mut kiitos avusta jo etukäteen :)
satalankku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 14.02.2010 21:55

Viesti Kirjoittaja satalankku »

onko enään mitään tehtävisä? Tyhmyyttäni ja ajattelemattomuuttani kiristin mutterin.. http://s249.photobucket.com/albums/gg22 ... G_4102.jpg http://s249.photobucket.com/albums/gg22 ... G_4102.jpg
W124 250D -87
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No jollet halua irroittaa pumppua ja vaihdattaa siihen tuota takaosuutta niin sitten sitä metalli-liimaa :roll:

Ainakin noihin virityspumppuihin erikoistuneilla dieselpajoilla on varmasti sopivia korjausosia, jotta saa uuden takaosan paikalleen kohtuu budjetilla...ja samallahan se säätökin onnistuu ihan vimpan päälle. (Mulle taisi tulla mynästä toi takaosa jostain toisesta pumpusta kun muuten ei saatu tarpeeksi syöttöä :shock: )

Metalliliimaa...se on patentti, joka kestää tai ei kestä, mutta sen voisi saada tuossa paikallaan jollain tavalla toimimaan purkamatta enempiä. Toimiskohan se tuo tässäkin ?

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 813#610813

Leukapystyyn vain, näitä sattuu, toi ei ollut vielä edes kovin kallis OHOS :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
satalankku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 14.02.2010 21:55

Viesti Kirjoittaja satalankku »

satalankku kirjoitti:onko enään mitään tehtävisä? Tyhmyyttäni ja ajattelemattomuuttani kiristin mutterin.. http://s249.photobucket.com/albums/gg22 ... G_4102.jpg http://s249.photobucket.com/albums/gg22 ... G_4102.jpg
Elikkä tuohan oli se tyhjäkäynnin säätö ruuvi, joten kohdistuuko siihen mitään rasitetta? Tuo Techno-Weld vois olla kokeilemisen arvoinen
W124 250D -87
Avatar
jokkew124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 27.08.2009 11:00

Viesti Kirjoittaja jokkew124 »

noniin, onnistunut säätö tuli tehtyä. syöttöä 2,5 kierrosta auki tyhjäkäyntiä about 2,5, joku 2,3 kierrosta auki. ja vetäviä kierroksia en ees kiristäny. tulos, vetää niin pirusti paremmin ku ennen syötön nostoa, ei savuta, siis onnistunut työ. ei voi sanoa kun oli helvetin hyvät ohjeet ja niillä onnistuu 8)
-88 W124 200D 685tkm

Kuva
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

satalankku kirjoitti:onko enään mitään tehtävisä? Tyhmyyttäni ja ajattelemattomuuttani kiristin mutterin.. http://s249.photobucket.com/albums/gg22 ... G_4102.jpg http://s249.photobucket.com/albums/gg22 ... G_4102.jpg

tässä tulee ehkä vähän OFF TOPICia, mutta myös neuvot korjaamiseen.

sillon joskus, kun mää ostin käytetyn "hyvän" viripumpun 7mm tapeilla, niin sain tollasen. tyhjäkäynti ruuvvin paikka oli murtunu ihan kuvan mukaisesti. alkuunsa, kun sain pumpun paikalleen, niin ihmettelin, kun ei oikein toimi. muutaman kerran soitin myyjälle, tuloksena oli se tuttu ja turvallinen, "kyllä se on mulla toiminu ihan hyvin". no kyllästyin sitten siihen, että pakkas aamuina se ei käyny tyhjää ja sai antaa kaasua, että se ylipäätään lähti käyntiin niin ajattelin korjata vaurion. jokainen, joka on noitten kanssa pelannut tietää kuinka herkästi tommonen 7mm tapeilla oleva pumppu reagoi kaasuun. hieno laittaa pakkasesta käyntiin niin, että jengat on yli 4000rpm. no, pumppu irti ja säädin osuus irti. eli se pumpun perä. sitten vaan omasta varaosa hyllystä 200D:n pumpun peräosa ja niputtaan. aikani tuhersin, väänsin tiiviste pahvista uusia tiivisteitä yms. ja lopulta sain sen kasaan. sitten pikkasen säätöhommia. 200D:n pumpun säädin osa, kun oli ihan perus asetuksilla. eipä siinä, sääteli ruuvvit kohdilleen ja ei muuta, ku hanaa. rikkinäinen osa tuli kuntoon ja koko pumppu on toiminu hienosti tähän päivään saakka.

tiivistettynä: jos haluaa kuntoon, niin paras lääke vaivaan on, että vaihtaa sinne ehjän säädin osan. jos ei itte viitti alkaa yrittään, niin pumppupajat tekee sen mielellään.
W201 250DT 20V
w201 190E
satalankku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 14.02.2010 21:55

Viesti Kirjoittaja satalankku »

pera8x kirjoitti:
satalankku kirjoitti:onko enään mitään tehtävisä? Tyhmyyttäni ja ajattelemattomuuttani kiristin mutterin.. http://s249.photobucket.com/albums/gg22 ... G_4102.jpg http://s249.photobucket.com/albums/gg22 ... G_4102.jpg

tässä tulee ehkä vähän OFF TOPICia, mutta myös neuvot korjaamiseen.

sillon joskus, kun mää ostin käytetyn "hyvän" viripumpun 7mm tapeilla, niin sain tollasen. tyhjäkäynti ruuvvin paikka oli murtunu ihan kuvan mukaisesti. alkuunsa, kun sain pumpun paikalleen, niin ihmettelin, kun ei oikein toimi. muutaman kerran soitin myyjälle, tuloksena oli se tuttu ja turvallinen, "kyllä se on mulla toiminu ihan hyvin". no kyllästyin sitten siihen, että pakkas aamuina se ei käyny tyhjää ja sai antaa kaasua, että se ylipäätään lähti käyntiin niin ajattelin korjata vaurion. jokainen, joka on noitten kanssa pelannut tietää kuinka herkästi tommonen 7mm tapeilla oleva pumppu reagoi kaasuun. hieno laittaa pakkasesta käyntiin niin, että jengat on yli 4000rpm. no, pumppu irti ja säädin osuus irti. eli se pumpun perä. sitten vaan omasta varaosa hyllystä 200D:n pumpun peräosa ja niputtaan. aikani tuhersin, väänsin tiiviste pahvista uusia tiivisteitä yms. ja lopulta sain sen kasaan. sitten pikkasen säätöhommia. 200D:n pumpun säädin osa, kun oli ihan perus asetuksilla. eipä siinä, sääteli ruuvvit kohdilleen ja ei muuta, ku hanaa. rikkinäinen osa tuli kuntoon ja koko pumppu on toiminu hienosti tähän päivään saakka.

tiivistettynä: jos haluaa kuntoon, niin paras lääke vaivaan on, että vaihtaa sinne ehjän säädin osan. jos ei itte viitti alkaa yrittään, niin pumppupajat tekee sen mielellään.
vähä lisää OT, oliko kuin iso mötikkä minkä vaihoit, tarviko soveltaa mitää kummemmin vai oliko muutako purki ja kasas? sopiiko muuten automaatista pumppu suoraan vai tuleeko jotain alipainesäätimiä ja saako niitä pumppuja yhistettyä?
W124 250D -87
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

no se osa oli se säädin osa pumpusta. elikkäs pumpun takaosa, se missä on kaikki ne säätöruuvvit jne kiinni. jos ajatellaan, että se pumppu on 2 osainen, runko ja säädin osuus. pumpun runko on se missä on elementit ja nokka-akseli, se jäi paikoilleen ja toinen puoli pumpusta sitten vaihtui.

noi suunnilleen samanikäset pumput käy päikseen lähes kaikki. (sylinterien määrä vaikuttaa pumpun runkojen sopivuuteen keskenään.) automaatit ja manuaali jne käy päikseen. manuaali pumpussa vaan ei ole kyljessä sitä automaatin säädin yksikköä, mikä tunnistaa kaasun asennon ja säätelee lootaa sitten sen mukaan. eli toisin päin siis käy.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

pera8x kirjoitti:manuaali pumpussa vaan ei ole kyljessä sitä automaatin säädin yksikköä, mikä tunnistaa kaasun asennon ja säätelee lootaa sitten sen mukaan. eli toisin päin siis käy.
Mutta paikka on joten sen automaatin alipaine säätimen voi laittaa myös manuaalista peräisin olevaan pumppuun.
veikko_m_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 19.09.2007 10:27

Viesti Kirjoittaja veikko_m_ »

Säädin omasta 250d:stä pumpun ajoituksen 12astetta jälkeen ot merkin kun täälä on sanottu että voi ehkä jotain tehoon vaikuttaa.Säädin myös pumppuun syöttöä 2.5rinkiä lisää ja kiristin vetävien kierrosten ruuvia neljä kierrosta(iso 6kolo ruuvi) ja tyhjäkäynnin ruuvia saman verran kun syöttöä.Ei meinannu millään sopia se takakansi kiinni kun tyhjäkäynti ruuvi on niin pitkällä sieltä,mutta sain sen liiman kans pitämään hyvin :roll: .Mustaa tuli liikaa ja pyöräytin sitten puoli kierrosta pienemmälle.Tämän jälkeen kierrokset laskee pikkusen liian hitaasti.Mitä ruuvia mä sieltä nyt käännän?.Syöttöä on nyt leimalle liikaa että sitä otan vielä puolikkaan pois niin vois mennä läpi leimalla :lol:
jule83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 26.09.2007 17:31

Viesti Kirjoittaja jule83 »

kiitoksia kaikille säätö ohjeista! säädin syöttöjä 2.5 kierrosta ja tyhjäkäyntiä niin paljon kuin tuli! ajossa D päällä toimii hyvin! tehoa ja savua tuli mukavasti lisää! mutta vapaalla nostaa kierrokset 2000 paikkeille. mitäs pitäs tehdä? syöttöä pienemmälle vai? jaa niin moottori on om603 turbo.
teppo21
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ma 02.02.2009 12:04

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

jule83 kirjoitti:kiitoksia kaikille säätö ohjeista! säädin syöttöjä 2.5 kierrosta ja tyhjäkäyntiä niin paljon kuin tuli! ajossa D päällä toimii hyvin! tehoa ja savua tuli mukavasti lisää! mutta vapaalla nostaa kierrokset 2000 paikkeille. mitäs pitäs tehdä? syöttöä pienemmälle vai? jaa niin moottori on om603 turbo.
Löysää kaasuvivustoa... :roll:
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

hoi hoi. oman mersun päästö lapus oli lukemat 0.33. taitaa olla säästöliekille säädetty?!. mutta nyt tarttis mustaa voimaa sinisen savun tilalle:D. elikkä ruuvaan mitäki paljoki?

Syöttö 2.5 kierrosta auki?

vetäviä kierroksia 4 KIINNI?

tyhäkäynti täysin auki ku tulee?

sitte viel et paljoko tota öljyä tule pumpun sisältä?

Edit OM602 kone ja uudempi 95hp kone
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

No nyt tuli ruuvattua:DDDD positiivinen juttu:D. no ennen ruuvausta 0-100 noin 24sek :roll: ja nyt ruuvauksen jälkeen 0-90 16sek :lol: . sen takia 0-90 ku mittari huijaaa 9kmh ja en muistanu sitä just siinä vaihees :shock:
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Mahtaakohan samat arvot päteä myös 200D:hen? Laitappa sitten tietoa että miten kulutukselle kävi.. Savuttaako nyt paljon?
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
andyx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 24.10.2010 22:17

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja andyx »

300D Automaatista säädettiin pumppua.. vetäviä, tyhjäkäynnin tasausta ja syöttöä kaikkia 2 kierrosta. Auto kulkee TODELLA nätisti pintakaasulla ja kaasun pohjaan painettaessa työntää pikkusen mustaa savua, ei kuitenkaan niin että koko tienoo peittyisi sumuun.. :) mut sillä lailla, että peilistä näkee pienen pöläyksen. Kulutuskin tuntui tippuvan melkoisesti matka-ajossa...

Auto olikin melko laiska ennen säätöä, eli joutui melkein kaasu pohjassa ajamaan ylämäkeä motarilla, että sai pidettyä 100km/h lasissa.

Automaatin osalta kuitenkin pari ongelmaa:

Kylmätyhjäkäynti on liian alhainen, samoin kun lyö D/R vaihteen päälle niin tyhjäkäynti tippuu 750RPM reilusti alaspäin, arviolta 500 tai alle...

Lisäksi laatikossa on pientä luistoa.. Näkyy vaihtaessa ykköseltä kakkoselle..? Paljonko uskaltaisi vetää paineita säätöruuvista laatikkoon? paineethan on varmaan liian pienet, kun menee kevyemmällä kaasulla...

Onkos tuo ELR säädin (punainen morkula pumpun yläosassa)minkä alta löytyy tuo kylmätyhjäkäynnin säätöruuvi? Paljonkos sitä uskaltaisi ruuvata?
- w124 300D '91-
- s124 E300TD '96-
- Opel Astra 1.6 '01 - <--- sairaus.
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja TDi »

moro eilen illalla oli ylimäärästä aikaa perehtyy mersuun. säädin tuota tyhjäkäynti ruuvvii ja syöttö ruuvia 2.5 kierrosta auki molempia vetäviin kiekkoihin en koskenu.. alasyöttöö n2 kiekkaa ja ahtoja lisäsin n2 kiekkaa en mittarii oo jaksanu pistää alle kilo kuiteki.. no pistin auton käyntiin hyvin pelas muutaman kerran pumppasin ei jättäny kierroksii päälle pientä pölläytystä mut aika vähän.. kävin vaihtaa vaatteet ja auto käynnissä ku konelämpes ja tulin takasi kierrokset oli 1100 ja vaihdepäällä viel reilu 800 jaku kaasuu pumppas ni kierrokset laskee pirun hitaasti elikkä vituiks män mitäs nyt ? auto pitää saada tänään kuntoon kun ei tiedä millon seuraavan kerran joutaa leikkii :D ei millään jaksais avata taas kaikkii kansia kyllä tuo on aivan paska keksintö. :x onko mitään merkitystä sillä sähköventtiilillä joka on imusarjan ja sen ahdon alaisen syötön välissä ? onko tää se sähköinen syötön alennin jos ahdot nousee liian kovaks ? no otin sen kuitenki pois käytöstä ja säädin laatikon tossa aijemmin päivällä se kyllä pelaa nyt iha hyvin.
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

TDi:llä vissiin käännetty syöttöä "liikaa," ota hitusen pois, jos alkais palautumaan takas tyhjäkäynnille. Tietääkseni tuo kierrosten huutamaan-jääminen on merkki siitä, että rajat on löydetty. Ainakin näin kotiruuvauksista, pumppupajat osaavat ja ymmärtävät enemmän näiden päälle.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Vastaa Viestiin