Täys remontti tuli tossa tehtyä autolle. Kansiremppa ja samalla ketju,termostaatti,magneetti tuuletin(visko periaatteessa,mikä lie tälle oikea nimi)
ennen remonttia muutamia kertoja ilmeni lämpö ongelma keväällä,siksi tuli vaihettua jäähytys puolen osat. rempan jälkeen nyt 450km takana ja taas tänään ilmeni ongelma.
matkaajo meni ok lämpö noin 85-90c,mutta kaupungissa ajaessa nousi lämpö 100c. ohje kirja käteen ja aloin tutkimaan tarkemmin jäähytystä. opinkin sitten lisää tosta tuulettimesta. ohjekirja väitti jopa 102c astetta normaaliksi

se mikä pisti silmään tossa lukiessa. siihen tuulettimen takana olevaan murikkaa menee johto. jos oikein ymmärsin jostastain termostaatilta tulee käsky vetää magneetti kiini termarin saavuttaessa oikea lämpötila. tästä tulikin sitten idea

Mitä jos tota huijaisi kytkemällä plus napaan toinen kaapeli mikä tulisi akulta katkasimen kautta. antaisinkin jo magneetille käskyn vetää jo heti kun kone hiukan alkaa lämpenemään??? onko tässä mitää järkee? kestäiskö nesteet viileämpänä? kukaan tehnyt vastaavaa?
vai keksiikö joku mistä ongelmat voi johtua vai onko tosiaan normaalia että kone saa saavuttaa 100c kiehumis rajan
