w125 500

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
demec
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 30.04.2005 08:11
Paikkakunta: eteläinen ruots...suomi

w125 500

Viesti Kirjoittaja demec »

eli onks tietoa 124w 230 koppaan 420 tekniikan vaihdosta?kiitos etukäteen kaikista vastauksista. :P
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Aika epätoivoisen kuuloinen projekti..Vaikka 4.2 V8-koneella olevassa mallissa ei olekaan kaarien pullistuksia sun muita ulkoisia merkkejä paremmin pakenevasta mosasta, tekniikassa on aika suuria eroja 2.3-litraseen verrattuna. Konehuoneessa on jouduttu tekemään muutoksia suuremman koneen mahduttamiseksi (olikohan peräti etutolpatkin leveämmällä jne.).Takapäässä on muistaakseni samat SL:stä lainatut palikat kuin 500E:ssä. Eli aika kallis projekti, jos kaikki nuo erikoisosat jostain haalii ja vielä saa ne istutettua paikoilleen.

Olikohan se taannoin nettiautossa myytävänä ollut 400E täysi pommi, kun hinta oli samanikäisen 300D:n luokkaa..? Muistaakseni alle kympin, kaikilla herkuilla.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

MH_W124 kirjoitti:Olikohan se taannoin nettiautossa myytävänä ollut 400E täysi pommi, kun hinta oli samanikäisen 300D:n luokkaa..? Muistaakseni alle kympin, kaikilla herkuilla.
Jos tarkoitat sitä metallinhohtomustaa saksasta tuotua yksilöä, oli kuulemma hieman ruoste-ongelmaa... Itsekin siitä olin aluksi hieman kiinnostunut. Hyväkuntoinen 400E/E420 olisi ollut unelmapeli mutta harvakseen niitä on tarjolla, täytyi "tyytyä" kolmesataseen :wink:
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Juu, tais olla sama peli, kuvissa kaunis, mutta onneks ei tullu lähettyä kattomaan, jos pommi kerran oli. Siinä tais olla vielä 18" AMG:t lisähintaan tarjolla. Taitaa huomattavasti edullisemmasta uutenaosto-hinnastaan huolimatta olla aika paljon harvinaisempi nykyään, kuin 500E/E500, täällä Suomessa..
demec
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 30.04.2005 08:11
Paikkakunta: eteläinen ruots...suomi

Viesti Kirjoittaja demec »

muistelisin vain et noita 8seja olis tyrkitty ennenkin 300seen jne .DEMEC:illä ainakin yksi tapaus jne.
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

demec kirjoitti:muistelisin vain et noita 8seja olis tyrkitty ennenkin 300seen jne .DEMEC:illä ainakin yksi tapaus jne.
On niitä tehty, mutta yleensä kai kuitenkin 16-tappisella tekniikalla. Nuo W124:n kasit on molemmat neliventtiilikansilla ja arvatenkin leveämpiä kuin W126:sta lainatut moottorit. Mites tuo täälläkin kirjoittelevan "Hessu":n coupé? Siinä näkyisi ainakin sigun perusteella olevan 32V-tekniikka?
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Kenkälusikka ja vaseliinia avuks, kyllä se menee sinne 8) mutta ahdasta kyllä tulee.. :wink:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Vastaa Viestiin