Nahkaisen ohjauspyörän puhdistus.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Nahkaisen ohjauspyörän puhdistus.

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Terve.

Olisko kellään vinkkiä, että millä tuon pinttyneen lian saa ratista pois?
Olen koittanut rattia uittaa glymin nahan puhdistus/hoito tököteissä, mutta ei tunnu oikein irtoavan. Hammasharjallakin koitin jynssätä samaan aikaan kun pistin tuota leather creamia. Mutta ei vaan ei.

Kyseessä on airbagillinen ratti, niin ei viitsisi kyllä uusiakkaan. Aika tyyrishintanen.
220.128 Black Mirror
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Sen airbagin saa siitä irti, että voit ostaa pelkän ratin rungon/kehän ja istuttaa vanhan tyynyn siihen...
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Ohjauspyörä

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Et sinä sitä puhtaaksi saa muuta kuin jollain kovilla aineilla ja sen jälkeen on nahka korppuna Mutta sen voi nahottaa uudelleen minä ainakin omani laitoin juuri En kylläkään ihan niin kuin alkuperäinen Se tulee 100€ maksamaan Voin sähköpostilla pistää kuvan jos olet kiinnostunut j.s.Lehti
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Pistäs kuvaa vaan tuleen himeessä.

Onko kenelläkään tietoa että paljonko maksaa uusi ohjauspyörä mihin sopii tuo vanha airbagkeskiö?
220.128 Black Mirror
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Ohjauspyörä

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

j.s.lehti. kirjoitti:Et sinä sitä puhtaaksi saa muuta kuin jollain kovilla aineilla ja sen jälkeen on nahka korppuna Mutta sen voi nahottaa uudelleen minä ainakin omani laitoin juuri En kylläkään ihan niin kuin alkuperäinen Se tulee 100€ maksamaan Voin sähköpostilla pistää kuvan jos olet kiinnostunut j.s.Lehti
Missä nahoitit ratin? Tallissa on jouten oman pirssin alkuperäinen ratti, josta ovat ompeleet päässeet osin aukeamaan ja kehän alapinnassa on repeämä.
Olisi kiva laittaa se kuntoon, mutta tekijää ei ole löytynyt.
Nyt autossa on sinällään siisti ja ehjä 124:n nahkaruori, mutta aavistuksen pienempänä se peittää mittariston yläosaa ikävästi.

PS. Tuo kakkosnelosen "vaihtoratti" oli alkujaan yläkehältään myös varsin talkkunassa. Sen muuten putsasin rätillä ja rypsiöljyllä eli emännän leipomuskaapille vaan. Pikku liottamista se tosin vaati.
Hyvä tuli, mutta kokeilut omalla vastuulla - sekä lopputuloksen että emännän suhteen, nimim. tunnen miehen, joka pesi sylinterikannen astianpesukoneessa :x
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Ohjauspyörä

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti:
j.s.lehti. kirjoitti:Et sinä sitä puhtaaksi saa muuta kuin jollain kovilla aineilla ja sen jälkeen on nahka korppuna Mutta sen voi nahottaa uudelleen minä ainakin omani laitoin juuri En kylläkään ihan niin kuin alkuperäinen Se tulee 100€ maksamaan Voin sähköpostilla pistää kuvan jos olet kiinnostunut j.s.Lehti
Missä nahoitit ratin? Tallissa on jouten oman pirssin alkuperäinen ratti, josta ovat ompeleet päässeet osin aukeamaan ja kehän alapinnassa on repeämä.
Olisi kiva laittaa se kuntoon, mutta tekijää ei ole löytynyt.
Taisi lehti itse pinnoittaa somman -- verhoilija kun on. :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
vemo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 11.07.2006 21:04
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Ohjauspyörä

Viesti Kirjoittaja vemo »

j.s.lehti. kirjoitti:Et sinä sitä puhtaaksi saa muuta kuin jollain kovilla aineilla ja sen jälkeen on nahka korppuna Mutta sen voi nahottaa uudelleen minä ainakin omani laitoin juuri En kylläkään ihan niin kuin alkuperäinen Se tulee 100€ maksamaan Voin sähköpostilla pistää kuvan jos olet kiinnostunut j.s.Lehti
Laitas mullekkin kuvatuksia uudistetusta ratista... Olis kaipuussa jotain kunnostusta...
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Viesti Kirjoittaja tapioh »

.....

kokeilin itse sellaista kenkärasvaa jota esittelevät joka messuilla
oliko sen nimi :Renapur...mielestäni suht. hyvä tulos

kokeile .....vatovasti ensin............en ota vastuuta

ei ainakaan auringonpaisteessa
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi

=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Nahkis

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

tapioh kirjoitti:.....

kokeilin itse sellaista kenkärasvaa jota esittelevät joka messuilla
oliko sen nimi :Renapur...mielestäni suht. hyvä tulos

kokeile .....vatovasti ensin............en ota vastuuta

ei ainakaan auringonpaisteessa
Nahkiksena myydään yhtä näppärää tuotetta. Kyseessä on mm. mehiläisvahaa sisältävä kirkas möhnä. Ko. tuotteen businessideaa en oikein ymmärrä, kun olen käyttänyt tuota yhtä purkkia viimeiset kymmenen vuotta, eikä vieläkään loppua näe :wink:

Eli, ensin riepu kosteaksi lämpimällä vedellä. Sillä putsaillaan ensin. Kun nahka on kuivahtanut, voidaan hieroa tuolla Nahkiksella. Pinta jää ensin hieman tahmeaksi, mutta se kuihvahtaa muutamassa päivässä. Ratin kyseessä ollessa tulee hoidettua kädetkin samalla...
Terveisin
Tero
Vastaa Viestiin