Barock historia/kuvat museoautosta
Barock historia/kuvat museoautosta
Millainen tuo Barock vanteiden tarkempi historia mahtaa olla eli milloin niitä on alettu valmistaa ja milloin vastaavasti loppunut valmistus?
Ajatuksena lähinnä jos omaan W126/vm.80 autoonsa laittaisi mahdollisimman alkuperäiset sen ajan vanteet joita silloin on
asenneltu yleisesti tuohon korimalliin.Vai onko olemassa joku muu malli joka olisi alkuperäisempi tai jopa erityisesti W126:lle suunniteltu oma vannemallinsa.
Muitakin mersun omia vannemalleja voi siis ehdottaa jos löytyy tarkempaa tietoa, sellaisia joita 1980 olisi nimenomaan tuohonkin korimalliin yleisesti asenneltu.
Hyväkuntoisia W126 sopivia Barockeja saa tarjota myyntiin mikäli ylimääräisinä.
Linkissä esimerkkinä manganruskea W126 jossa alla Barockit
http://meinbenz.de/farben/126/126_manganbraun.htm
Ajatuksena lähinnä jos omaan W126/vm.80 autoonsa laittaisi mahdollisimman alkuperäiset sen ajan vanteet joita silloin on
asenneltu yleisesti tuohon korimalliin.Vai onko olemassa joku muu malli joka olisi alkuperäisempi tai jopa erityisesti W126:lle suunniteltu oma vannemallinsa.
Muitakin mersun omia vannemalleja voi siis ehdottaa jos löytyy tarkempaa tietoa, sellaisia joita 1980 olisi nimenomaan tuohonkin korimalliin yleisesti asenneltu.
Hyväkuntoisia W126 sopivia Barockeja saa tarjota myyntiin mikäli ylimääräisinä.
Linkissä esimerkkinä manganruskea W126 jossa alla Barockit
http://meinbenz.de/farben/126/126_manganbraun.htm
Viimeksi muokannut _W126_, Pe 25.08.2006 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Myös 15-reikäinen Kanaldeckel on W126:een sopiva vannemalli, Timo L. varmasti kertoo aiheesta lisää.
Äkkiseltään muistellen ensi kertaa Barockit tulivat W108:n tai W113:n aikoihin, kenties jo juuri pagoda-SL:n kanssa. Periaattessa homma loppuikin sitten niihin aikoihin kuin Mersujen perus-vannekooksi tuli 15 tuumaa. Eli oiskohan tämä tarkoittanut W126:n kanssa vuotta 1985, samalla kun myös W123:n tuotantoa alettiin lopetella. Myös W201:ssä oli aluksi näitä Barockeja.
Äkkiseltään muistellen ensi kertaa Barockit tulivat W108:n tai W113:n aikoihin, kenties jo juuri pagoda-SL:n kanssa. Periaattessa homma loppuikin sitten niihin aikoihin kuin Mersujen perus-vannekooksi tuli 15 tuumaa. Eli oiskohan tämä tarkoittanut W126:n kanssa vuotta 1985, samalla kun myös W123:n tuotantoa alettiin lopetella. Myös W201:ssä oli aluksi näitä Barockeja.
Ns. barokkivanteita alettiin valmistamaan 60-luvun ihan lopussa ja uusiin Mersuihin niitä toimitettiin lisähinnasta vuoteen -85 asti, jolloin W126-korimalliin tuli facelift. Vanteita löytyy alkuperäisinä ja tarvikkeina. Alkuperäiset ovat merkiltään Fuchs.
Barokki on se orginaali aluvannemalli ensimmäisten vuosien W126-korisiin. Ehkä ainoana vaihtoehtonaan AMG Penta-malliset ns. tykkivanteet
Edit: olin joitain sekunteja hitaampi

Barokki on se orginaali aluvannemalli ensimmäisten vuosien W126-korisiin. Ehkä ainoana vaihtoehtonaan AMG Penta-malliset ns. tykkivanteet
Edit: olin joitain sekunteja hitaampi


Ennemmin peltipyörät ja ufokapselit, sittenkin...Leka kirjoitti: Barokki on se orginaali aluvannemalli ensimmäisten vuosien W126-korisiin. Ehkä ainoana vaihtoehtonaan AMG Penta-malliset ns. tykkivanteet
)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Barock vanteiden historia
Edellä onkin mainittu jo tärkeimmät. 14" barokkivanne on ainoa oikea kevytmetallivanne autoosi, tuolloin muita ei ollut Tehtaalta tarjolla._W126_ kirjoitti:Ajatuksena lähinnä jos omaan W126/vm.80 autoonsa laittaisi mahdollisimman alkuperäiset sen ajan vanteet joita silloin on
asenneltu yleisesti tuohon korimalliin.Vai onko olemassa joku muu malli joka olisi alkuperäisempi tai jopa erityisesti W126:lle suunniteltu oma vannemallinsa.
Mutta jos haluat erottua joukosta, valitset autoosi peltivanteet ja alkuperäiset aerodynaamisesti muotoillut 14" pölykapselit. Näitä ei pidä sekoittaa 1985 tulleisiin "sileämpiin" 15" kapseleihin; muotoero. Kuva 14" kapseleista:
http://www.meinbenz.de/farben/126/126_803riedgruen.jpg
Nykypäivänä näitä näkee ainakin Suomessa _todella_ harvoin. Syynä ehkä se, että mallia ei ole käytetty kuin W126:ssa, kun taas uudempaa muovikapselia on käytetty kautta henkilöautomalliston. Näin ollen jälkimarkkinoillakaan niitä ei juuri ole tarjolla. Uudet kapselit Veholta saattavat kustantaa saman verran kuin hyväkuntoinen käytetty barokkivannesarja. Kannattaa kysyä Venetmäen MB-purkaamolta.
15-tuumainen "Kanaldeckel-" eli "Manhole cover-" eli 15-reikäinen sopii taas mielestäni ainoastaan sileillä kylkilistoilla varustettuun faceliftmalliin. Sen ulkoasu on jotenkin liian sileä uritetuilla kylkilistoilla varustettuun malliin. Makuasia tosin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mielestäni tulivat ensimmäisenä malliin W124 500 EEldorado kirjoitti:Mites 8-reikävanteet? Niitä ei ilmeisesti tarjottu 126:een alkuperäisasennuksina? Tulivat ilmeisesti W140:n myötä, ja W124:ään ensimmäisen faceliftin aikoihin?

Itse aiheeseen vielä niin peltivanteet alkuperäisillä kapseleilla olisi tyylikkäin ratkaisu, paitsi ehkä tässä tapauksessa


Eipähän ole. Sitä paitsi tuo Timon linkittämän kuvan auto on sen verran puutuneen värinenkin, että siinä on kapselit jo pienempi paha...imho.Leka kirjoitti:Mielestäni tulivat ensimmäisenä malliin W124 500 EEldorado kirjoitti:Mites 8-reikävanteet? Niitä ei ilmeisesti tarjottu 126:een alkuperäisasennuksina? Tulivat ilmeisesti W140:n myötä, ja W124:ään ensimmäisen faceliftin aikoihin?
Itse aiheeseen vielä niin peltivanteet alkuperäisillä kapseleilla olisi tyylikkäin ratkaisu, paitsi ehkä tässä tapauksessaSen verran poikkeuksellisen järkyt nuo ensimmäisten satakakskutosten muovipölärit.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kiitos Timo L ja muut vanne/pölykapselitiedoista,
tässähän nimittäin kävi niinkin hyvin että autossani nyt alla mainitsemasi "14 pölykapselit koska autoni kaikin puolin alkuperäinen ja onneksi pysyneet ajan saatossa auton mukana.En ollut tietoinen että ovat niinkin harvinaiset.
Kävin juuri äsken vielä varmistamassa ja juuri sama muoto kuin linkissäkin.
Eli "erotun siis joukosta" jo nyt eli taidankin haudata aluvannehankinnat taas toistaiseksi.
Linkissä suurempi kuva autostani, pikaisesti kamerakännykällä napattu mutta olennainen välittynee toivottavasti.
http://office.vippet.net/files/43879_w1 ... lit_ok.JPG
tässähän nimittäin kävi niinkin hyvin että autossani nyt alla mainitsemasi "14 pölykapselit koska autoni kaikin puolin alkuperäinen ja onneksi pysyneet ajan saatossa auton mukana.En ollut tietoinen että ovat niinkin harvinaiset.
Kävin juuri äsken vielä varmistamassa ja juuri sama muoto kuin linkissäkin.
Eli "erotun siis joukosta" jo nyt eli taidankin haudata aluvannehankinnat taas toistaiseksi.
Linkissä suurempi kuva autostani, pikaisesti kamerakännykällä napattu mutta olennainen välittynee toivottavasti.
http://office.vippet.net/files/43879_w1 ... lit_ok.JPG
Njam!_W126_ kirjoitti: Linkissä suurempi kuva autostani, pikaisesti kamerakännykällä napattu mutta olennainen välittynee toivottavasti.
http://office.vippet.net/files/43879_w1 ... lit_ok.JPG

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kuten Leka mainitsi, 8-reikäiset tulivat 500 E:n myötä n. 1991 alussa. W126:een niitä ei tarjottu.Eldorado kirjoitti:Mites 8-reikävanteet? Niitä ei ilmeisesti tarjottu 126:een alkuperäisasennuksina? Tulivat ilmeisesti W140:n myötä, ja W124:ään ensimmäisen faceliftin aikoihin?
_W126_: onpa hyvännäköinen auto äkkiseltään. Onko kyseessä juuri Manganbraun? Suomi-/tuontiauto? Joka tapauksessa varhaista sarjaa.[/quote]
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kyseessä löytöjen löytö johon juuri edellisen museoauton (ei mersu) myyneenä sattumalta törmäsin, ajoitus oli täydellisen oikea, tallipaikka tyhjä.
Eli suomi-auto jonka ostin 81 vuotiaalta omistajalta kuukausi sitten,
ajomäärätodistus tuli mukana ja kuvissa näkyvät kilometrit aitoakin aidommat!
280S vuosimalli 1980 museorekisteröity äskettäin, ilman yhtäkään huomautusta, ja tämä autoa täysin mitenkään entisöimättä.Maalipinta lähes uutta vastaavassa kunnossa.
Auto valmistusnumeron mukaan 794s linjalta rullannut auto eli alkupäässä,
vieläpä harvinaisempi kaasariversio eli ei ruisku.
Kuriositeettina kannattaa kiinnittää huomiota Mobira Cityman 900 NMT vermeisiin jotka edelleen kuin historian jäänteenä edelleen kiinni.
Seissyt tallissa täysin viimeiset 5 vuotta ja sitäkin ennen käyttö ollut vähäistä edustusluontoista.
Linkissä 5 kuvaa "my vacation" kansion alla, kuvat saa selattua ja täysikokoisiksi alapalkkien nuolilla.
http://johto-taehti.magix.net/
Eli suomi-auto jonka ostin 81 vuotiaalta omistajalta kuukausi sitten,
ajomäärätodistus tuli mukana ja kuvissa näkyvät kilometrit aitoakin aidommat!
280S vuosimalli 1980 museorekisteröity äskettäin, ilman yhtäkään huomautusta, ja tämä autoa täysin mitenkään entisöimättä.Maalipinta lähes uutta vastaavassa kunnossa.
Auto valmistusnumeron mukaan 794s linjalta rullannut auto eli alkupäässä,
vieläpä harvinaisempi kaasariversio eli ei ruisku.
Kuriositeettina kannattaa kiinnittää huomiota Mobira Cityman 900 NMT vermeisiin jotka edelleen kuin historian jäänteenä edelleen kiinni.
Seissyt tallissa täysin viimeiset 5 vuotta ja sitäkin ennen käyttö ollut vähäistä edustusluontoista.
Linkissä 5 kuvaa "my vacation" kansion alla, kuvat saa selattua ja täysikokoisiksi alapalkkien nuolilla.
http://johto-taehti.magix.net/
Viimeksi muokannut _W126_, Pe 25.08.2006 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja mielestäni puhelinlaitteet kannattaa melkein pitää "museorekvisiittana" kiinni tai ainakin tallettaa -- tuo voi kuule olla vielä kysytty laite noine luureineen, kun joskus tehdään vaikka 80-luvulle sijoittuvaa filmiä!_W126_ kirjoitti: Kuriositeettina kannattaa kiinnittää huomiota Mobira Cityman 900 NMT vermeisiin jotka edelleen kuin historian jäänteenä edelleen kiinni.
Seissyt tallissa täysin viimeiset 5 vuotta ja sitäkin ennen käyttö ollut vähäistä edustusluontoista.
Hieno auto.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kappas vaan, vaikkakin löytöjen löytö saattaa olla (puhelinta lukuunottamatta) karvalakkien karvalakki, ehdottomasti säilyttämisen arvoinen yksilö! 

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Omalla tavallaan juuri karvalakkisuus tekeekin siitä harvinaisemman:
- kaasarikone
- manuaalivaihteet
- käsinveivattavat ikkunat
- alkuperäiset pölykapselit
- kojetaulussa ei perinteistä kierrolukumittari/kello yhdistelmää, pelkkä kello
Vähemmän sähköllä toimivaa luksusta = vähemmän rikkoontuvia osia
Auton hinta pyörinyt siihen aikaan päälle 200000mk ja vastaavasti Mobiran hinnat pyörineet siihen aikaan 20000mk tienoilla joten johonkin se lisävarusteista säästynyt raha on onneksi saatu kulumaan
Hellää huolenpitoa ja lämmin autopaikka on autolle luvassa tuleviksi vuosiksi.
- kaasarikone
- manuaalivaihteet
- käsinveivattavat ikkunat
- alkuperäiset pölykapselit
- kojetaulussa ei perinteistä kierrolukumittari/kello yhdistelmää, pelkkä kello
Vähemmän sähköllä toimivaa luksusta = vähemmän rikkoontuvia osia

Auton hinta pyörinyt siihen aikaan päälle 200000mk ja vastaavasti Mobiran hinnat pyörineet siihen aikaan 20000mk tienoilla joten johonkin se lisävarusteista säästynyt raha on onneksi saatu kulumaan

Hellää huolenpitoa ja lämmin autopaikka on autolle luvassa tuleviksi vuosiksi.
Viimeksi muokannut _W126_, Pe 25.08.2006 15:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onpas hienokuntoinen laite, tuossa iässä ja noilla kilometreillä karvalakkiversiossa on jotain äärimmäisen sympaattista.
Pitkää ikää...
Tähdellisissä 2/06 uumoiltiin, notta onko tamperelainen 280S '80 ensimmäinen museorekattu W126 (3.1.2006) . Onko omasi "leimattu" aikaisemmin vai myöhemmin?
Pitkää ikää...
Tähdellisissä 2/06 uumoiltiin, notta onko tamperelainen 280S '80 ensimmäinen museorekattu W126 (3.1.2006) . Onko omasi "leimattu" aikaisemmin vai myöhemmin?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Omani leimattu vasta muutama viikko sitten.
Tosin museotarkastaja oli suht äskettäin museokatsastanut jonkin
toisenkin w126:n, muistaakseni se oli ollut Belgiantuonti 500 SEL tms,
näytti siitä kuvankin.
Luin samaisen Tähdellisen kuvallisen jutun eikä se auto ollut sama joten ainakin 3 kpl w126:sia on tällä hetkellä museorekisterissä.
Eri merkkisten kerhoon aikoinaan kuuluessani ko.kerho tilasi tasaisin vuoden parin väliajoin AKE/SAHK kautta tilastot montako museorekisteröityä löytyy mistäkin mallista,oli tosi kätevä.Mersupuolelta en ole löytänyt vastaavaa ainakaan julkisena netistä.
Tosin museotarkastaja oli suht äskettäin museokatsastanut jonkin
toisenkin w126:n, muistaakseni se oli ollut Belgiantuonti 500 SEL tms,
näytti siitä kuvankin.
Luin samaisen Tähdellisen kuvallisen jutun eikä se auto ollut sama joten ainakin 3 kpl w126:sia on tällä hetkellä museorekisterissä.
Eri merkkisten kerhoon aikoinaan kuuluessani ko.kerho tilasi tasaisin vuoden parin väliajoin AKE/SAHK kautta tilastot montako museorekisteröityä löytyy mistäkin mallista,oli tosi kätevä.Mersupuolelta en ole löytänyt vastaavaa ainakaan julkisena netistä.
Hieno auto _W126_:lla, onnittelut siitä.Kaapo kirjoitti: Tähdellisissä 2/06 uumoiltiin, notta onko tamperelainen 280S '80 ensimmäinen museorekattu W126 (3.1.2006) .
Tuo Z-alkuisella rekkarilla oleva tamperelainen on kaverini vanha auto Lahdesta, ei ole ollut nykyisellä omistajallaa vissiin ihan sitä kuutta vuotta, mutta se siitä. On siinä ollut jonkun verran siistimistä jotta museorekisteriin on saatu mutta perusautohan oli ihan hyvä aihio, muistelen näin. Minulla on muutama kuva autosta kun se oli Lahdessa, mutta ne on työkoneellani - pitää linkittää vaikka ensi viikolla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: La 26.08.2006 20:18
Museokatsastusta ennen en tehnyt yhtään mitään, läpi meni huomautuksitta.Sen jälkeen olen omaksi ilokseni korjannut muutamat vastaan tulleet ajan saaton kulumat; alkuperäisen takapöntön vaihdoin ja yhden pyyhkimen, samoin kuskin puolen sisempään ovenkahvaan/avaajaan muutama pikkuosa Käyttöautosta, lopuksi vaihdoin kaikki öljyt ja suodattimet ja tasapainotin renkaat.Ruostetta autosta löytyy kahden 1cm x 1cm kokoisen alueen verran,nekään ei päälle näkyvää ruostetta vaan maalin alla vain tarkkasilmäisen nähtävänä,muutaman lokasuojan kaaren sisemmässä reunassa poissa katseilta pienen pientä ruosteenalkua mutta todella vähäistä,sallittaneen se 26v ikäiselle täysin entisöimättömälle yksilölle.Minulle manuaalivaihteisuus jostain syystä se ainoa oikea harrasteautossa,se että kyseessä 4-pykäläinen vaihteisto suorastaan eksoottista;myönnettäköön toki että myös automaattia ajaneena automaatissa oma nautintonsa.
Keskuslukitus saatikka airbag tai abs ei tähän karvalakkimalliin luonnollisestikaan kuulu varusteena
Keskuslukitus saatikka airbag tai abs ei tähän karvalakkimalliin luonnollisestikaan kuulu varusteena

Eikös sentään keskuslukko tule vakiona hinnat alkaen -malleihinkin? Muistelen, että se olisi ollut jo W123-dieseleissäkin, ainakin sekä omassa että appiäijän 240:ssä oli kummassakin, vaikka mitään muuta niissä ei sitten ollutkaan_W126_ kirjoitti: Keskuslukitus saatikka airbag tai abs ei tähän karvalakkimalliin luonnollisestikaan kuulu varusteena


Viimeksi muokannut Kaapo, Ma 28.08.2006 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Keskuslukitus ei ollut vakiona W123-dieseleissä(kään), ei ainakaan isän 1979 200 D:ssä, joka myös sisälsi SA 450 taksikoodin. Lisuke mikä lisuke.Kaapo kirjoitti:Eikös sentään keskuslukko tule vakiona hinnalta alkaen malleihinkin? Muistelen, että se olisi ollut jo W123-dieseleissäkin, ainakin sekä omassa että appiäijän 240:ssä oli kummassakin, vaikka mitään muuta niissä ei sitten ollutkaan. Vai olisiko keskuslukot otettu lisävarusteina näihin vanhoihin takseihin? Vai oliko ehkä taksimallien vakiovaruste tämä keskuslukitus?_W126_ kirjoitti: Keskuslukitus saatikka airbag tai abs ei tähän karvalakkimalliin luonnollisestikaan kuulu varusteena
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Onhan 124 - sarjassakin vielä keskuslukitus lisävarustekoodeissa mukana, ainakin meitin -86 mallisessa S124:ssa on se lisävarustekylttiin stanssattu.Timo L. kirjoitti:Keskuslukitus ei ollut vakiona W123-dieseleissä(kään), ei ainakaan isän 1979 200 D:ssä, joka myös sisälsi SA 450 taksikoodin. Lisuke mikä lisuke.Kaapo kirjoitti:Eikös sentään keskuslukko tule vakiona hinnalta alkaen malleihinkin? Muistelen, että se olisi ollut jo W123-dieseleissäkin, ainakin sekä omassa että appiäijän 240:ssä oli kummassakin, vaikka mitään muuta niissä ei sitten ollutkaan. Vai olisiko keskuslukot otettu lisävarusteina näihin vanhoihin takseihin? Vai oliko ehkä taksimallien vakiovaruste tämä keskuslukitus?_W126_ kirjoitti: Keskuslukitus saatikka airbag tai abs ei tähän karvalakkimalliin luonnollisestikaan kuulu varusteena
- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 726
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa
Hieno yksilö, Onnea löydölle.
Näin mersuja pitkään seuranneena, voi kait todeta tällaisten
yksilöiden löytymisen suomesta olevan todella harvinaista.
Ja useimmiten pitkän linjan varakkailla henkilöillä ei juurikaan ole
tarvetta snobbailla lisävarustuksella taikka ylisuurilla moottoreilla.
Juuri tällaiset alkuperäiset yksilöt ovat mielestäni sitä parasta museoautoilua!
Terveisin Aki Rauhala
PS. Mulla on muuten käyttämättömät alkuperäiset W126 kapselit muistaakseni vm 81
Näin mersuja pitkään seuranneena, voi kait todeta tällaisten
yksilöiden löytymisen suomesta olevan todella harvinaista.
Ja useimmiten pitkän linjan varakkailla henkilöillä ei juurikaan ole
tarvetta snobbailla lisävarustuksella taikka ylisuurilla moottoreilla.
Juuri tällaiset alkuperäiset yksilöt ovat mielestäni sitä parasta museoautoilua!
Terveisin Aki Rauhala
PS. Mulla on muuten käyttämättömät alkuperäiset W126 kapselit muistaakseni vm 81
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
And owner since 1985.
Still going ...