W124 230 Turbo Projekti
W124 230 Turbo Projekti
Noniin Laitetaas tästä projektista jotain pientä juttua tännekkin
Eli auto on turbotus projektin alla ja eilen tuli haettua auto proturbolta,
autoon tehtiin siellä pakosarja ja myös turbo tuli sieltä (Mitsubishi TD05H)
Pian tarvisi imusarja ja virranjakaja viedä myös sinne.
Autoon tulee megaruutta ja säädettävä sytkä, eli ketun aikanen ke-jetti saa siirtyä syrjään.
Tänään tarvisi mennä laittamaan välijäähdytintä kiinni autoon.
Tässä muutama kuva.
P-sarja:
http://img170.imageshack.us/img170/1278 ... 001sl9.jpg
P-sarja2:
http://img201.imageshack.us/img201/4945 ... 004lr9.jpg
Turbo+sarja:
http://img237.imageshack.us/img237/6647 ... 007ye1.jpg
Turbo+sarja:
http://img237.imageshack.us/img237/7254 ... 010xb1.jpg
Tollasta
Mutta laitan lisää kuvia ja juttua kunhan saan jotain tehtyä, tuo intti vaan hidastaa toimintaa vähän!
Ja jos joku tietää mistä sais sopivia mäntiä niin ihmeessä ilmotusta!
Eli auto on turbotus projektin alla ja eilen tuli haettua auto proturbolta,
autoon tehtiin siellä pakosarja ja myös turbo tuli sieltä (Mitsubishi TD05H)
Pian tarvisi imusarja ja virranjakaja viedä myös sinne.
Autoon tulee megaruutta ja säädettävä sytkä, eli ketun aikanen ke-jetti saa siirtyä syrjään.
Tänään tarvisi mennä laittamaan välijäähdytintä kiinni autoon.
Tässä muutama kuva.
P-sarja:
http://img170.imageshack.us/img170/1278 ... 001sl9.jpg
P-sarja2:
http://img201.imageshack.us/img201/4945 ... 004lr9.jpg
Turbo+sarja:
http://img237.imageshack.us/img237/6647 ... 007ye1.jpg
Turbo+sarja:
http://img237.imageshack.us/img237/7254 ... 010xb1.jpg
Tollasta
Mutta laitan lisää kuvia ja juttua kunhan saan jotain tehtyä, tuo intti vaan hidastaa toimintaa vähän!
Ja jos joku tietää mistä sais sopivia mäntiä niin ihmeessä ilmotusta!
W 124 230 - 86
Noni täs olis muutama kuva ko cooleri on kiinni!
http://img179.imageshack.us/img179/39/turbo001km5.jpg
http://img177.imageshack.us/img177/4247/turbo018az6.jpg
http://img179.imageshack.us/img179/39/turbo001km5.jpg
http://img177.imageshack.us/img177/4247/turbo018az6.jpg
W 124 230 - 86
Tänään tuli irrotettua tuo imusarja sitä varten että se menee proturbolle ms:än asennukseen ja suuttimien jne jne.
Mutta miksi imusarjasta on sorvattu heti alusta pois onko ihan tehtaan homma vai
onkohan jälkeen päin sorvannut.
Ja että mikä idea siinä on ollut?
tässä muutama kuva.
http://img207.imageshack.us/img207/5693 ... 009ab5.jpg
http://img141.imageshack.us/img141/4918 ... 006rn3.jpg
Mutta miksi imusarjasta on sorvattu heti alusta pois onko ihan tehtaan homma vai
onkohan jälkeen päin sorvannut.
Ja että mikä idea siinä on ollut?
tässä muutama kuva.
http://img207.imageshack.us/img207/5693 ... 009ab5.jpg
http://img141.imageshack.us/img141/4918 ... 006rn3.jpg
W 124 230 - 86
Noni taas vähän päivitystä.
Eli lähden nyt viemään tota mersun imusarjaa proturbolle sen megaruutan suuttimien ymym asennukseen.
Sen jälkeen ei enää paljon ole hommaa että kone käy, vähän noita ahtoputkia tehdä ja öljyn ja veden kierto tarvii turbolle vetää.
Olisko ideoita mistä tuo öljyn kierto olis järkevin ottaa ja jos jollain on kuvia mihin kohtaan öljyn paluu öljypohjaan kannattaa laittaa niin olisi hyvä!
Eli lähden nyt viemään tota mersun imusarjaa proturbolle sen megaruutan suuttimien ymym asennukseen.
Sen jälkeen ei enää paljon ole hommaa että kone käy, vähän noita ahtoputkia tehdä ja öljyn ja veden kierto tarvii turbolle vetää.
Olisko ideoita mistä tuo öljyn kierto olis järkevin ottaa ja jos jollain on kuvia mihin kohtaan öljyn paluu öljypohjaan kannattaa laittaa niin olisi hyvä!
W 124 230 - 86
Tuli vähän paineputkia ja silikoniletkuja tilattua
Piti vkl saaha mersun imusarja mutta ei proturbo ollut vielä saanut kaikkia piuhoja valmiiksi.
Onko ketään mersussa käyttänyt noita PO-metallin kiertokankia?
http://img174.imageshack.us/img174/4101 ... 003zl6.jpg
Piti vkl saaha mersun imusarja mutta ei proturbo ollut vielä saanut kaikkia piuhoja valmiiksi.
Onko ketään mersussa käyttänyt noita PO-metallin kiertokankia?
http://img174.imageshack.us/img174/4101 ... 003zl6.jpg
W 124 230 - 86
En nyt heti muista mersuja PO-metallin kangilla mutta esim. 916 heppasessa UR Quattrossa on.Kai Roger Bakken Norjasta käyttää.Kyselin kerran jotain turboo siltä ja samalla kerto niitä käyttävänsä.Ja norskeillahan tunnetusti hilloo riittää!www.krbtrading.no
Autosporting
Olikos se nyt niin, että niihin PO:n kankiin ei saanut kangen läpi menevää öljyporausta?
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
kyllä niihin saa mutta ojennus ei sitä mielellään tee.
Syy oli se että kyseinen öljyreikä vähentää kiertokangen laakerin öljynpainetta,
Kun tehoa otetaan tarpeeksi paljon niin sylinteri paine on niin iso että se voittaa öljynpaineen jos on reikä, Lopuksi totesi että jos teen reiän on kanget tuhoon tuomittu tämä oli ojennuksen kommentti ja ihan järkeenkäypä, reikiä ei tehty, vaan voitelu/jäähdytys tehtiin bemun suuttimilla.
Syy oli se että kyseinen öljyreikä vähentää kiertokangen laakerin öljynpainetta,
Kun tehoa otetaan tarpeeksi paljon niin sylinteri paine on niin iso että se voittaa öljynpaineen jos on reikä, Lopuksi totesi että jos teen reiän on kanget tuhoon tuomittu tämä oli ojennuksen kommentti ja ihan järkeenkäypä, reikiä ei tehty, vaan voitelu/jäähdytys tehtiin bemun suuttimilla.
Noniin,Nyt olis imusarjasta muutama kuva!
http://img168.imageshack.us/img168/889/ ... 035db9.jpg
http://img451.imageshack.us/img451/1866 ... 061xq1.jpg
Tommonen siitä nyt tuli.
Tässä vielä kuva ennen muutosta niin näkee mitä on tehty:
http://img165.imageshack.us/img165/9739 ... 010ad6.jpg
Seuraavaksi tarvis ruuvvata imusarja kiinni, niin proturbo saa vetää sähköt tolle moottorinohjaukselle.
http://img168.imageshack.us/img168/889/ ... 035db9.jpg
http://img451.imageshack.us/img451/1866 ... 061xq1.jpg
Tommonen siitä nyt tuli.
Tässä vielä kuva ennen muutosta niin näkee mitä on tehty:
http://img165.imageshack.us/img165/9739 ... 010ad6.jpg
Seuraavaksi tarvis ruuvvata imusarja kiinni, niin proturbo saa vetää sähköt tolle moottorinohjaukselle.
W 124 230 - 86
Noniin tuli taas pitkästä aikaa kerittyä jotain mersulle tekemään. (intti vie kaiken ajan )
Tuli tilattua myös PLX:än laajakaista.
http://img508.imageshack.us/img508/3640/plxpicqx5.jpg
Tänään olin irrottelemassa laatikkoa mersusta mutta jäi vielä paikoilleen kun ei ollut mukana kuusikoloavainta jotta olis saanu tuon kardaanin irti :/
Huomenna laatikko pois ja jos kerkiää niin kone nostetaan pois keulilta,
Kone avataan kansi rempataan, ja uudet männät sun muut hilppeet koneeseen nyt sitten laitetaan että uskaltaa ottaa tehojakin.
Minkä kokosella letkulla/putkella tuo turbon öljynkierto kannattaisi vetää?
Otan huomenna kuvia hieman niin näkee vähän että missä vaiheessa auto on.
Tuli tilattua myös PLX:än laajakaista.
http://img508.imageshack.us/img508/3640/plxpicqx5.jpg
Tänään olin irrottelemassa laatikkoa mersusta mutta jäi vielä paikoilleen kun ei ollut mukana kuusikoloavainta jotta olis saanu tuon kardaanin irti :/
Huomenna laatikko pois ja jos kerkiää niin kone nostetaan pois keulilta,
Kone avataan kansi rempataan, ja uudet männät sun muut hilppeet koneeseen nyt sitten laitetaan että uskaltaa ottaa tehojakin.
Minkä kokosella letkulla/putkella tuo turbon öljynkierto kannattaisi vetää?
Otan huomenna kuvia hieman niin näkee vähän että missä vaiheessa auto on.
W 124 230 - 86
Nyt on saatu kone pois keulilta ja listoja aika paljon otettu pois.
Tänään tilasin melkein kaikki uudet alustan puslat kl-varaosista, ja samalla tilasin ykkösen jousikumit ja uudet jousikupit niin saa ne vaihtaa samalla uusiin.
Onko tietoa minkä hintaset mahtaa olla nuo männät kun on tuossa 2,3 16v cossun koneessa?
Jos jollain on purettu tuollainen kone niiin ostaisin männät ja veivit.
Eli autoon tehdään nyt peltityöt, niitä ei kyllä kovin paljoa ole mutta jotain pientä, ja sen jälkeen auto maalarille.
Kone on vielä kesken kun ei ole saanu oikeen tietoa mitkä männät sinne laittais
Ja tuo vakio automaatti aski ei varmaankaan paljon tehoja kestä niin tarvii hankkia se 3:satasen aski ja turbiini.
Tässä muutama kuva ennen kun peltejä on alettu tekemään.
http://img405.imageshack.us/img405/6729/mersu007ns1.jpg
http://img405.imageshack.us/img405/8884/mersu008lg7.jpg
Vähän heikossa kunnossa tuo kardaanin kumi.
Tässä muutama huono kuva vielä parista mersusta jotka olisi kaupan,sininen benzi on pappani hitsannut ja siihen muistaakseni on laitettu diesel koneen sijasta bensiini kone. autolla on ajettu ja jätetty vaan seisomaan talliin. tarkempia tietoja voin katsoa myöhemmin ja parempia kuvia.
http://img106.imageshack.us/img106/2143 ... 021jg2.jpg
http://img106.imageshack.us/img106/3449 ... 022rh8.jpg
Tässä lehtiartikkeli joka kannattaa katsoa niin näkee vuosimallin ja sen että auto todellakin on laitettu kuntoon.
http://img252.imageshack.us/img252/4616 ... 001ko9.jpg
Eli tarjouksia voi laittaa jos jotain tuommoiset vanhat meset kiinnostaa!
Tänään tilasin melkein kaikki uudet alustan puslat kl-varaosista, ja samalla tilasin ykkösen jousikumit ja uudet jousikupit niin saa ne vaihtaa samalla uusiin.
Onko tietoa minkä hintaset mahtaa olla nuo männät kun on tuossa 2,3 16v cossun koneessa?
Jos jollain on purettu tuollainen kone niiin ostaisin männät ja veivit.
Eli autoon tehdään nyt peltityöt, niitä ei kyllä kovin paljoa ole mutta jotain pientä, ja sen jälkeen auto maalarille.
Kone on vielä kesken kun ei ole saanu oikeen tietoa mitkä männät sinne laittais
Ja tuo vakio automaatti aski ei varmaankaan paljon tehoja kestä niin tarvii hankkia se 3:satasen aski ja turbiini.
Tässä muutama kuva ennen kun peltejä on alettu tekemään.
http://img405.imageshack.us/img405/6729/mersu007ns1.jpg
http://img405.imageshack.us/img405/8884/mersu008lg7.jpg
Vähän heikossa kunnossa tuo kardaanin kumi.
Tässä muutama huono kuva vielä parista mersusta jotka olisi kaupan,sininen benzi on pappani hitsannut ja siihen muistaakseni on laitettu diesel koneen sijasta bensiini kone. autolla on ajettu ja jätetty vaan seisomaan talliin. tarkempia tietoja voin katsoa myöhemmin ja parempia kuvia.
http://img106.imageshack.us/img106/2143 ... 021jg2.jpg
http://img106.imageshack.us/img106/3449 ... 022rh8.jpg
Tässä lehtiartikkeli joka kannattaa katsoa niin näkee vuosimallin ja sen että auto todellakin on laitettu kuntoon.
http://img252.imageshack.us/img252/4616 ... 001ko9.jpg
Eli tarjouksia voi laittaa jos jotain tuommoiset vanhat meset kiinnostaa!
W 124 230 - 86
Mites paljon bensiini vehkeistä irtoaa tehoa per litra? Dieseleistä ymmärtääkseni 100-150hp/litra...Nikomb kirjoitti:No saahan niitä udella mut tarkkaa tietoa ei vielä ole mut enne ei luovuteta kun on yli 300hv
Hienoa nähdä että joku jaksaa bensaa turbottaa...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Mersun M102-koneesta ei ole tarkkaa tietoa, mutta esim Bilsport nro 4 / 2007 esittelee Ruotsissa liikenteessä olevan Volvo 850:sen, josta on otettu 2,2 barilla ja kilpabensalla karvan yli 300 hv per litra (710 hv / 2,3 l). Varttimaililla oli veto 10,54 @ 227,7 km/h. Japsikoneista (ja muistakin) saattaa löytyä kovempiakin litratehoja.sundiz kirjoitti:...Mites paljon bensiini vehkeistä irtoaa tehoa per litra? Dieseleistä ymmärtääkseni 100-150hp/litra...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Nyt tarvis saada 2,3 8v männän tarkat mitat, että pääsis tilaamaan uudet männät.
muistaako joku että minkä kokoisella tapilla tuo on kun auto on vm:86..
Ja tarvis saada tuo korkeus männäntapista männän yläreunaan.
Olisin erittäin kiitollinen jos joku saisi noi tiedot kaivettua jostain
muistaako joku että minkä kokoisella tapilla tuo on kun auto on vm:86..
Ja tarvis saada tuo korkeus männäntapista männän yläreunaan.
Olisin erittäin kiitollinen jos joku saisi noi tiedot kaivettua jostain
W 124 230 - 86
Nyt taas vähän kuvia ja juttua pitkästä aikaa.
auton koria olen tehnyt pikkuhiljaa armeijan ohella, mutta nyt saa hieman vauhdikkaammin tehtyä kun intti on ohi.
Tuossa olis kuva kiskoista kun väsäiltiin noille cobran nahkapenkeille, ei aiwan pieni homma ollut.
kiskot:
http://img175.imageshack.us/img175/4431 ... 057qv3.jpg
penkki paikoillaan:
http://img214.imageshack.us/img214/943/ ... 049rz9.jpg
Yleiskuvaa:
http://img237.imageshack.us/img237/7443 ... 011ts6.jpg
Olen noita tunkinreikiä peittänyt tossa edellisessä kuvassa näkyy jotenkin että pelkääjän puolen helmassa on jo laput.
etupäässä riittää vielä jonkun verran hommaa kun tarvii nuo jousikupit vaihtaa :/ onko kellään hyviä neuvoja miten olis helpoin tapa ne irroittaa?
aikas homma myös on ollut noissa etu alatukivarsissa kun joko pultti on mennyt poikki tai sitten on niin jämpissä siihen puslaan ettei pyöri sitten perkeleelläkään.
takakelkka tarvisi yrittää seuraavaksi irroittaa että saan vaihdettua tukivarsia ja hiekkapuhallettua ja maalattua kaikki osat. samoin etualatukivarret puhalletaan ja maalataan.
mutterimopolla kun yritin irroittaa takakelkan puslia niin ei sitten liikahtanutkaan. hain tänää wurthilta semmoisen kaasupullon että saa antaa hieman lämpöä pulteille jos sitten aukeis.
auton koria olen tehnyt pikkuhiljaa armeijan ohella, mutta nyt saa hieman vauhdikkaammin tehtyä kun intti on ohi.
Tuossa olis kuva kiskoista kun väsäiltiin noille cobran nahkapenkeille, ei aiwan pieni homma ollut.
kiskot:
http://img175.imageshack.us/img175/4431 ... 057qv3.jpg
penkki paikoillaan:
http://img214.imageshack.us/img214/943/ ... 049rz9.jpg
Yleiskuvaa:
http://img237.imageshack.us/img237/7443 ... 011ts6.jpg
Olen noita tunkinreikiä peittänyt tossa edellisessä kuvassa näkyy jotenkin että pelkääjän puolen helmassa on jo laput.
etupäässä riittää vielä jonkun verran hommaa kun tarvii nuo jousikupit vaihtaa :/ onko kellään hyviä neuvoja miten olis helpoin tapa ne irroittaa?
aikas homma myös on ollut noissa etu alatukivarsissa kun joko pultti on mennyt poikki tai sitten on niin jämpissä siihen puslaan ettei pyöri sitten perkeleelläkään.
takakelkka tarvisi yrittää seuraavaksi irroittaa että saan vaihdettua tukivarsia ja hiekkapuhallettua ja maalattua kaikki osat. samoin etualatukivarret puhalletaan ja maalataan.
mutterimopolla kun yritin irroittaa takakelkan puslia niin ei sitten liikahtanutkaan. hain tänää wurthilta semmoisen kaasupullon että saa antaa hieman lämpöä pulteille jos sitten aukeis.
W 124 230 - 86
Vaihdoin tuossa tovi sitten etualatukivarsien puslat ja jokaisen pultin joutui käytännössä rälläköimään poikki. Myös puukkosaha on hyvä apu. Pulttia kannattaa välissä pyöritellä niin saa joka puolelta rälläköityä. 3/4" räikkä on oiva apu pyörittelyyn. Kun kääntää tukivarren auton alle pystysuoraan niin tilaa saa kohtuullisesti.Nikomb kirjoitti:aikas homma myös on ollut noissa etu alatukivarsissa kun joko pultti on mennyt poikki tai sitten on niin jämpissä siihen puslaan ettei pyöri sitten perkeleelläkään.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW