Tyhjäkäynti katoaa kosteudessa 280 TE
Tyhjäkäynti katoaa kosteudessa 280 TE
Autostani katoaa tyhjäkäynti kostealla ilmalla . Mistähän päin elektroniikkaa/konetta sitä pitäisi etsiä ? Kone käynnistyy aina hyvin uudelleen muttei jaksa käydä, ajossa ei huomaa mitään, mutta liikennevaloissa väsähtää. Kuivalla kelillä ei ole mitään ongelmaa. Konehan on siis 6-syl 24 v 2800 ccm vm 93. M106 Huollot on tehty, tulpat vaihdettu, ilmanputsari vaihdettu samoin pa-suodin.
W124 280 TE vm-93
Ettei vaan olisi tuo surullisen kuuluisa tyyppivika johtosarjassa. Johtosarjan kuoret hapertuvat ja aiheuttaa juurikin käyntihäiriöitä ym. mukavaa.
Haulla löytyy aiheesta paljonkin.
Haulla löytyy aiheesta paljonkin.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Johtosarja lienee vaihdettu jo Saksassa, koska huollon mielestä tuntuivat varsin notkeilta eikä Capricemanin sivuilla kuvailtuja halkeamia löydy. Olen itsekin yhdet tulpat autoon vaihtanut eikä mitään kummallista johdotuksissa näkynyt. Yritin etsiä forumista kosteuden aiheuttamia käymishäiriöitä, mutta en löytänyt omaan ongelmaani sopivia. Muilla tuntui häiriöitä olevan jatkuvasti ilmankosteudesta riippumatta.
W124 280 TE vm-93
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Siis puolien ensiöjohtojen suojakuori pitää halkaista ennen kuin näkee kaapelien kunnon. Kunto on huonoin jossa kaapelit menevät vaahtokumiseen jakajaan joka on sitten lohkossa kiinni fyysisesti.
Uudemmat johdot ovat edelleen samaa laatua kuin alkuperäiset, eli ne eivät kestä pakkasta ja kovaa kuumuutta vaan ne krakkailevat ja aiheuttavat oikosulun vaaran sekä palovaaran HFM yksikössä. Kun yksikkö on vielä akun vieressä niin riski palonleviämiseen on suuri. Suosittelen jo turvallisuus syistä laittamaan puolien +syöttöpuolelle sulakkeen(15AT) ja tarkastamaan alkuperäiset johdotukset. Puolien ensiöjohdotusten täysoikosulku tuhoaa HFM ohjausyksikön.
Uudemmat johdot ovat edelleen samaa laatua kuin alkuperäiset, eli ne eivät kestä pakkasta ja kovaa kuumuutta vaan ne krakkailevat ja aiheuttavat oikosulun vaaran sekä palovaaran HFM yksikössä. Kun yksikkö on vielä akun vieressä niin riski palonleviämiseen on suuri. Suosittelen jo turvallisuus syistä laittamaan puolien +syöttöpuolelle sulakkeen(15AT) ja tarkastamaan alkuperäiset johdotukset. Puolien ensiöjohdotusten täysoikosulku tuhoaa HFM ohjausyksikön.
Myös kaasuläppä/ tyhjäkäyntisäädin möykylle menevä kaapeli hapertuu ihan samalla tavalla. Siis siitä pyöreästä liittimestä imusarjan alla lähtevä ja kaasuläppäkoteloon menevä paksu kaapeli.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86