W 124 Madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

W 124 Madallus

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Elikkä sain nyt vähän kerättyä ylimääräistä rahaa ja ajattelin ostaa madallusjouset autooni.
Tarvitseeko vaihtaa iskarit samalla kun vaihtaa madallusjouset? Vai pärjääkö vanhoilla?
Jouset ajattelin hakea KL-varaosasta. Onko kellään tiedossa kyseisten jousien hintaa? Ja onko kyseiset jouset ihan käyttökelpoiset?
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Itselläni oli coupessa H&R -40mm madallusjouset ja vakioiskarit. Kokemuksesta voin sanoa että osta vaan iskarit samalla niin tulee hyvä.
Omalla autolla oli ajettu 330tkm, ja tais olla alkuperäset iskarit, en tiedä.
Löysät ne kummiskin oli. H&R jouset tais maksaa jotain 250€.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

Ostin tuossa keväällä H&R -30mm jouset KL-varaosasta ja maksoivat 200€.
Jonkin aikaa tuli itsekin ajettua vakioiskareilla mutta voin sanoa ettei kannata.Osta vaan suosiolla samalla kunnon iskarit esim bilsteinin sprintit niin tulee hyvä.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Ei siinä iskareitten ostossa mitään muuta, mutta kun noi vakiot ovat lähes uudet ja mielestäni kohtuu jäykät vielä. :roll:
Ehkäpä sitä täytyy vielä säästää rahaa että saa iskaritkin..
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Ite tilasin saksasta H&R madallussarjan 45-60mm(kuuluu uudet iskarit ja jouset), makso 430e suoraan kotiovelle asti roudattuna. Oon kyllä tykänny kovasti. Todella hyvä ja laadukas sarja. Kaikki kerralla uusiks. :wink:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

TuNa kirjoitti:Ei siinä iskareitten ostossa mitään muuta, mutta kun noi vakiot ovat lähes uudet ja mielestäni kohtuu jäykät vielä. :roll:
Ehkäpä sitä täytyy vielä säästää rahaa että saa iskaritkin..
Menee vaan hyvät vakioiskarit pilalle madalletussa alustassa... Myyt vaikka jollekki ne joka niitä tarttee..
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Meneekö muuten leimasta läpi jos ei vaihda iskareita? :shock:
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

TuNa kirjoitti:Meneekö muuten leimasta läpi jos ei vaihda iskareita? :shock:
Katsastuksen kannalta riittää että iskarit on kunnossa...
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Varsinkaan takaiskarit eivät oikein toimi madallusjousien kanssa,perästä tulee kumipallo.Konin sportit/bilsteinin sprintit taakse on ainakin melkeinpä pakkoostos.Ja orkkis takaiskarit eivät tosiaan kauaa kestäkään.Etuiskarit kestävät paremmin ,mutta jos hyvän haluaa niin eteenkin kunnon iskarit...
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Menisköhän bilsteinin HD iskarit ( KL mm. myy ) H&R 35mm madaltavien jousien kanssa? Onko kellään kokemusta?
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
kiisselimersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 12.09.2006 20:50

Viesti Kirjoittaja kiisselimersu »

onko jollain tietoa että mitä maksais yhteensä -88 300TD farkkuun H&R:n madallusjouset (-30mm) + ne bilsteinin sprintit iskareiks? vaikka KL varaosasta? ku on vähän traktori toi merkkerini :lol:
"on se parempi ku uus venäläinen"
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

kiisselimersu kirjoitti:onko jollain tietoa että mitä maksais yhteensä -88 300TD farkkuun H&R:n madallusjouset (-30mm) + ne bilsteinin sprintit iskareiks? vaikka KL varaosasta? ku on vähän traktori toi merkkerini :lol:
26,9 kl.ssä on jokin iskunvaimennintestipäivä... Tuona päivänä bilsteinin iskarit ja h&h jouset -20% hintaan... :wink:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
kiisselimersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 12.09.2006 20:50

Viesti Kirjoittaja kiisselimersu »

mitä ne suurinpiirtein mahtaa normaalisti maksaa? kaikki yhteensä siis? :) vähän tekis mieli kyllä 8)
"on se parempi ku uus venäläinen"
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

H&R jouset n. 200e ja sprintit lähemmäs 600e kierros
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
kiisselimersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 12.09.2006 20:50

Viesti Kirjoittaja kiisselimersu »

saako farkkuun tommosia sarjoja kans vai miten on?
"on se parempi ku uus venäläinen"
kiisselimersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 12.09.2006 20:50

Viesti Kirjoittaja kiisselimersu »

? :oops:
"on se parempi ku uus venäläinen"
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

itellä oli ainakin farkussa eessä vaan sprintit ku niitä taka iskareitahan saan säädettyä jos vaan on kunnossa ne iskarit nii sitä korkeutta, et taakse ei varmaan iskareita tarvii.
eiköhän niihin nuita jousia saa samalla tavalla ku en nyt muista oliko ne samat farkussa. :roll:
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

En tiedä saako farkkuun muita madallusiskareita kuin mersun omat sportline iskarit.Vakioiskarit ei reippaammassa madalluksessa toimi/kestä.Noita sportline iskareita jostain voi löytää käytettynä,uutena hinta voi olla melko suolainen :roll:
kiisselimersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 12.09.2006 20:50

Viesti Kirjoittaja kiisselimersu »

meniskö vakio iskareilla noi H&R -30mm jouset vielä, kun vaan säätää takaiskareita alemmas, miten se käytännössä tehdään? semmoset olis ehkä ajatus laittaa, kun ei tarvis olla sen matalampi :roll:
"on se parempi ku uus venäläinen"
Vastaa Viestiin