pforsell kirjoitti:
W211-korissa on rivikuutonen aina mallivuoteen 2006 asti. Vasta nyt tulivat uudet V6-dieselit, eli jos päivität autosi vaikka 2005:ksi saat vielä R6:n.
pforsell
Nyt pistit pahan.
Luulin, että W211:ssa 320CDI:ssä on alusta alkaen ollut V6. Oon juuri tällä syyllä perustellu itelle, ettei kannata lähteä edes harkitteen W210->W211 vaihtoa kun rivi-6 on kuitenkin se motti, josta tässä on haaveiltu vuositolkulla ja nyt käsissä. Jaa, että on olemassa W211/320CDI/rivi-6/2005-mallia... huhhuh... Nyt täytyy perehtyä lisää tähän mallitietoon...
Toisena syynä on ollut karsea hinta. Sehän tunnetusti on toissijainen ongelma niinkauan, kun pankit antaa rahaa kelle vaan pöljälle auton ostoon. Täytys varmaan hankkia jotain luottohäiriöitä äkkiä, ettei tämä tosissaan muodostu ongelmaksi...
pforsell kirjoitti:On valmistettu kyllä, muttei ilmeisesti virallisesti koskaan tuotu Suomeen.
Kädessäni on alkuperäinen vuoden 2003 esite Vehosta, saksankielinen kylläkin. Ekalla sivulla hassu teksti: "Die Fortsetzung einer Leidenschaft"... Leidenschaft kääntyy vaikka "kärsimys" eli kyseessä on "Jatkoa kärsimykselle"
Mutta esitteen sivulta 58:
E280 CDI zylinderzahl: 6/R
Gesamthubraum 3222
Nennleistung 130 kW
nenndrehmoment 425/1800-2600
beschleunigung 0-100 km/h 9.2 s
Eli sama rivikuutonen kuin 320 CDI:ssä mutta pienemmällä viritysasteella. Yksi tällainen vm 2004 löytyy Metro-Autosta Tampereelta, mutta on jälkituontiauto.
pforsell
Oikeassa olet. Kyseessä on OM 648 rivikuutosen Euro4-päästönormit täyttävä versio.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
pforsell kirjoitti:Kädessäni on alkuperäinen vuoden 2003 esite Vehosta, saksankielinen kylläkin. Ekalla sivulla hassu teksti: "Die Fortsetzung einer Leidenschaft"... Leidenschaft kääntyy vaikka "kärsimys" eli kyseessä on "Jatkoa kärsimykselle"
pforsell
Tervetuloa Mersun omistajien joukkoon! Ja onnittelut upeasta autosta!
Hassu teksti muuttuu ihan ymmärrettäväksi -> Leidenschaft = intohimo eli kärsimys ei jatku vaan pikemminkin "Intohimon jatkaminen / jatko-osa"
Mit Freundlichen Grüssen,
Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.
pforsell kirjoitti:Talviominaisuuksista en vielä tiedä
pforsell
-Kylmää on kyyti, varsinkin alkumatkasta.
Täytyypä ottaa sanoja jonkun verran takas...
Mulla on termostaatti rikki ja ollut mitä ilmeisimmin jo jossain määrin viime talvena. Nyt vaihdetaan uusi ja sitten kohtapuoliin kelien kylmetessä selkiää kuinka paljon tämä parantaa tilannetta...
Olen myös itse miettinyt hankintaa ja koeajanutkin muutamaan W211- sarjan yksilöä. Kaikki ovat olleet automaatteja peruskoneella 200 CDI.
Autohan on erittäin hyvä siitä ei kriittinenkään henkilö mihinkään pääse. Pari asiaa kuitenkin vaivasi näin W210- perspektiivistä katsottuna. Moottorin melu oli yllättävän kova, tämä asia varmaan paranee koneen kasvaessa. Rengasäänet varsinkin talvirenkailla yllättivät todella negatiivisesti. Tuliterä Michelin X-ice suorastaan jyrisee alla.
Miten muut kokeilijat ja omistajat kommentoivat näitä asioita? Raskaana autona varmaan kitkarengaskin toimisi W211:ssä? Matkamiehen näkökulmasta hiljaisuus viestii laadusta ja on tärkeä asia.
Autohan on erittäin hyvä siitä ei kriittinenkään henkilö mihinkään pääse. Pari asiaa kuitenkin vaivasi näin W210- perspektiivistä katsottuna. Moottorin melu oli yllättävän kova, tämä asia varmaan paranee koneen kasvaessa. Rengasäänet varsinkin talvirenkailla yllättivät todella negatiivisesti. Tuliterä Michelin X-ice suorastaan jyrisee alla.
Miten muut kokeilijat ja omistajat kommentoivat näitä asioita? Raskaana autona varmaan kitkarengaskin toimisi W211:ssä? Matkamiehen näkökulmasta hiljaisuus viestii laadusta ja on tärkeä asia.
Vaihdoin juuri talvirenkaat alle ennen Etelä-Suomen renkaan vaihto ruuhkia. Kiinnitin juuri huomiota, että en huomaa juuri ollenkaan eroa rengasmelussa kesärenkaisiin verrattuna. Talvikumit nastoilla ja auto W211 E320CDI Avangarde -03.
Moottorin melua en pysty kyllä moittimaan...
Peksi
----------------------------------------------
W211 E320CDI T Avantgarde -03
Mini Cooper Pepper -05
E39 BMW 530d Touring -99 (myyty)
Samanlaisia tuntemuksia kuin Tapiollakin kun vaihdoin väyrysen W211:een. Tosin se moottorin ääni kuuluu vain kiihdytettäessä. Tasaisella matkanopeudella ei enää voi puhua mistään melusta. Väyrynen oli tosi verkkainen kiihtymään ja nykyisin kiihdyttäessä moottorin äänen hyväksyy koska väyryseen verrattuna voidaan jo puhua auton kiihtymisestä . Vaikka onkin vain 200:n
Autohan on erittäin hyvä siitä ei kriittinenkään henkilö mihinkään pääse. Pari asiaa kuitenkin vaivasi näin W210- perspektiivistä katsottuna. Moottorin melu oli yllättävän kova, tämä asia varmaan paranee koneen kasvaessa. Rengasäänet varsinkin talvirenkailla yllättivät todella negatiivisesti. Tuliterä Michelin X-ice suorastaan jyrisee alla.
Miten muut kokeilijat ja omistajat kommentoivat näitä asioita? Raskaana autona varmaan kitkarengaskin toimisi W211:ssä? Matkamiehen näkökulmasta hiljaisuus viestii laadusta ja on tärkeä asia.
Vaihdoin juuri talvirenkaat alle ennen Etelä-Suomen renkaan vaihto ruuhkia. Kiinnitin juuri huomiota, että en huomaa juuri ollenkaan eroa rengasmelussa kesärenkaisiin verrattuna. Talvikumit nastoilla ja auto W211 E320CDI Avangarde -03.
Moottorin melua en pysty kyllä moittimaan...
Mitkä renkaat ja mikä koko sulla on alla? Voisiko kenties olla isoja tyyppi/merkkikohtaisia eroja renkaiden suhteen.
Sulla on auto upealla moottorilla joka varmaan selittää meluttomuuden siltä osin.
Tapio_Tre kirjoitti:Rengasäänet varsinkin talvirenkailla yllättivät todella negatiivisesti. Tuliterä Michelin X-ice suorastaan jyrisee alla.
Miten muut kokeilijat ja omistajat kommentoivat näitä asioita? Raskaana autona varmaan kitkarengaskin toimisi W211:ssä?
Kitkarengas voisi tosiaan vaimentaa rengasmelua, jota on riittävästi, mutta itseltä jäänyt kokeilematta toistaiseksi.
Tuosta vakaudesta sen verran, että tosiaan pientä heittoa on. Useammalla W211-korisella olen ajanut ja kaikissa törmännyt samaan sekä myös monesta suusta kuullut samanlaisia kokemuksia, joten olen vakaasti tullut siihen tulokseen, että kyseessä on "ominaisuus."
Isellä alla w211 320CDI ja kitkat 225/45/17 jo toista talvea putkeen..
Melusta ei voi puhua mutta kyllähän sen kuulee että renkaat on alla,
Sanoisin jopa että ovat hiljaisemmat kuin kesärenkaat mutta nehän
ovat tietysti leveemmät ja matalaprofiliset joten melu on odotettu..
PForsellille vihje: Autosta tulee tosi hieno kuin laittaa siihen Digituningin
ohjelma jossa vajaa 200Kw ja 625Nm, kulutus säilyy jos ajotyyli säilyy..
Itselläni on muuten sattumalta alla juuri sama rengaskoko (Nokian WR- kitkat) kuin edellisellä kirjoittajalla ja mukavan hiljaisesti hiipii auto. Tosin eipä ne nastarenkaatkaan kovasti muuta tilannetta W210:ssä, kokemusta on rengaskoosta 205/65/15 (Nokian HP2).
Ps. Tuohon edellisen kirjoittajan päivitysasiaan toteaisin myös että se on suorastaan "anteeksiantamatonta" jättää tekemättä.. niin paljon paranevat Mersun CDI- moottorien jo valmiiksikin hyvät ominaisuudet ja varsin kustannustehokkaasti.
Mm. kulutuksen pienentyminen on ympärivuotinen etu. Itselläni lähti 0,2-0,4 litraa kulutusta pois sataa kilometria kohti. Ajo-olosuhteet, vauhti, ajotyyppi, etc toki vaikuttavat asiaan. Varmaan myös CDI- koneiden koon suhteen eroja.
Tapio_Tre kirjoitti:Mm. kulutuksen pienentyminen on ympärivuotinen etu. Itselläni lähti 0,2-0,4 litraa kulutusta pois sataa kilometria kohti. Ajo-olosuhteet, vauhti, ajotyyppi, etc toki vaikuttavat asiaan. Varmaan myös CDI- koneiden koon suhteen eroja.
Puoli litraa putoaa 320CDI:llä,kokemusta on. Tais pudota enemmänkin talvikelillä mutta kesä on tasoittanut kun tulee joskus käytettyä sitä oikean puoleistakin...
Vedot tosin nyt "hukassa", imusarja saattaa olla tukossa.
jpk kirjoitti:
Puoli litraa putoaa 320CDI:llä,kokemusta on. Tais pudota enemmänkin talvikelillä mutta kesä on tasoittanut kun tulee joskus käytettyä sitä oikean puoleistakin...
Vedot tosin nyt "hukassa", imusarja saattaa olla tukossa.
Mulla toistaiseksi vakio.
Kulutus putos puoli litraa, kun vaihdon termarin toimivaan. Nyt menee tietokoneen mukaan 80-90 km/h matka-ajossa n. 5.0. Todellinen siis jotain 5.5 -paikkeille. Motaria menee tasan 120 km/h -vauhdilla 5.5 tietokoneen mukaan, todellinen siis jotain 6.0. Näissä koko reissu mukana, jossa startti, 5-10 km jotain sekalaista ajoo molemmissa päissä ja sitten 100-150 km varsinaista matkaa. Vaikea uskoa, että tästä putoo millään. Mutta ei kait se mahdotonta ole.
Takakumit menee n. 15 000 - 20 000 km sudittelulla sileeksi. Mitenkähän nopeesti ne menis ton päivityksen jälkeen...
Vaatii kuivan asfaltin ja kesärenkaat, jos meinaa painaa kaasun pohjaan sutimatta pikku-vauhdissa. Paikaltaan ei juuri ikinä niilläkään. Sateella suttailee vielä jostain 50 km/h vauhdista. Talvirenkailla ei käytännössä koskaan alle 100 km/h voi painaa kaasua pohjaan, jos ei halua keltasta kolmioo ruutuun. Nastarenkaat on ihme liukkaat asfaltilla, vaikka kuivallakin puhumattakaan märästä. Siinähän se sitte möllöttääkin se kolmio melkein koko aika. On tullu jo välillä laitettua tota ESP:iä pois päältä, niin saa ees joskus kokeilla reippaammin. Nastat vaan lähtee sitte.
Lisäksi, jos tästä nopeemmin kiihtyis, niin eihän sitä kerkeis kuunnella tuon rivi-6:n jyrinää oikein enää ollenkaan. En siis oikein keksi mitään syytä päivitellä tätä vehjettä.
Ehkä kumminkin kevään tullen voipi olla toiset aatokset.
pforsell kirjoitti:nahkarattia. ”Elegance” ja ”Avantgarde” toisivat nahkaratin, mutta nekin ovat aika ohutkehäisiä.
Tämä perussoitin on parempi kuin Volvossa; myös tärkeät diskanttikaiuttimet ovat paikoillaan a-pilarin kupeessa. Volvoon ne tulevat vasta lisähinnalla.
Valot ovat surkeat.
eikä ohjaus palauta.
Viiksellä toteutettu cruise on huomattavasti nappiversiota parempi. Volvon ja Bemarin kaksinappitekniikka on käyttäjäystävällisyydeltään surkea.
pforsell
Laitanpa minäkin uutena w211 kuskina mielipiteitäni tähän. Pääosim pforsellin kanssa samaa mieltä paitsi:
- alusta on mielestäni mieluummin kova kuin löllö
- Minulla kyllä paksukehäinen nahkaratti vaikka on classic -malli, eikä se juuri paksukehäisempi voisi olla
- ooppelin versiota cruisesta pidän edelleen parhaimpana (nappulat vilkkuviiksen päässä)vaikka omega on varmaan maailman hyljeksityin automalli. Voi ajella pitkää matkaa vasemmalla kädellä ja ohitukset, pitkät valot ja cruise hoituvat kättä siirtämättä.
- hifit on mielestäni huiput, vaikka en tiedä ovatko nämäkään classicin vakiotavaraa jos ei kerran rattikaan (6:n cd:n vaihtaja)
- valoja tulikin jo päivitettyä joten niillä pärjää joten kuten mutta joka matkajoon W211 harkitsee niin suosittelen lämpimästi xenoneita
- moottori (minulla tosin 220 cdi) on yllättänyt positiivisesti. Yllättävän väkevä ja yllättävän taloudellinen. Kylmänä vähän äänekkäämpi mutta lämmetessään hiljenee kuulumattomiin.
Mutta mutta... kuuluuko tuo ohjauksen olla tosiaan noin raskas ja lisäksi se ei palauta juuri ollenkaan ?
Samoja havaintoja karsun kanssa W211 ohjauksesta. Tunnettuahan on, että MB:n ohjaus ei palauta kunnolla ja se on enempi mersun ominaisuus, johon ei taida löytyä parannusta kuin suunnittelupöydältä ja autotehtaasta. Avatarin MB:ssäni ohjaus saisi olla pienillä nopeuksilla herkempi (kevyempi). Onko sille tehtävissä mitään
peltika kirjoitti:.... ohjaus saisi olla pienillä nopeuksilla herkempi (kevyempi). Onko sille tehtävissä mitään
Matkanopeudella ohjaustuntuma on hyvä.
Juuri näin. Paikallaan käännellessä ja hiljaisessa nopeudessa ohjaus tuntuu raskaalta, tulee aivan vanhat ajat mieleen kun autoissa ei ollut ohjaustehostimia.
Kuinkahan raskas se on leveillä kesäläskeillä ?
e320 kirjoitti:Parametriohjaus on lisävaruste eli ns. nopeuden mukaan säätyvä tehostus.
Kysymykselläni "voiko tehdä mitään?" -tarkoitin lähinnä sitä, voiko tehostusta yleensä säätää?. Tehostimen öljyt tietysti pitää olla OK. En edes tiedä onko autossani normaali hihnatoiminen vai sähkötoiminen tehostin . Huoltovihosta tai käyttöohjekirjasta ei tällaisia asioita löydy.
e320 kirjoitti:Parametriohjaus on lisävaruste eli ns. nopeuden mukaan säätyvä tehostus.
Mikähän mahtaa olla tuon lisävarustekoodi?
-MB
Nopeudenmukaan säätyvän ohjaustehostimen lisävarustekoodi on 213. On muuten E-luokassa nykyisin vakio niin 6- kuin 8-sylinterisissä malleissa, noihin 4-sylinterisiin hintaa 390€.
t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.
Ihtellä juuri työn alla autonvaihto. Tällä hetkellä w210 -korinen 220cdi, Tuikkiksen ohjelmalla varustettu.. Todella hyvin on toiminut, autossa ei käytännössä pieniä huoltoja / ruostevikoja lukuunottamatta mithän vikkaa.. Mitään ei ole mennyt rikki, SRS -valo paloi syksyllä jonkun aikaa, kunnes irrotin apukuskin penkin ja tinasin katkenneen johdon yhteen. Eikun kovaa menoa vaan. Nyt vastikään huomasin kuinka ajo alkoi mennä levottomaksi.. --> nelipyöräsuuntaukseen.
Siellä selvisikin että apukuskin puoleinen etujousi ( Avantgarde 1 -jousikumilla) oli napsahtanu toisesta kierroksesta poikki. Nurkka ei sinällänsä ole painunut, onhan auto sinällään jo niin matala.. Tässä nyt edessä etujousten vaihto alkuperäisiin Elegance -jousiin ja hieman korkeimpiin, toivothan että sillä korjaantuu.. Muuten auto kaikenkaikkiaan loistava. Eberi kaukosäädöllä on mahtava lisä mukavaan autoon.
Noh, tulevasta autosta hetki..
W211 270 cdi, vm -04, ajettu 250 tkm hienoilla varusteilla. --> listaa..
- tuulettuvat nahkajakkarat
- comand APS -soittimella ( gps joskus heittää vikaosoitteeseen)
- webasto k-säädöllä
- ratinlämmitin
- cd -vaihtajalla
- xenonit, sähkösäätöiset ratit yms yms mitä saksan Avantgarde vollaustattung -mersuun kuuluukin..
Ajotuntumalta loistava, ei sen kummempaa sanottavaa alustasta. Pieni kolina kuuluu jostakin, reaktiotangot vaihdettu aivan just, ei vaikutusta. Saa nähä pittää tutkia mistä tarkemmin johtuu..
Auto väriltään vaalean sininen, sopii hyvin vähän siihen sävyyn olevien sävylasien kanssa.
Haluaisin kuulla vastauksen: onko w211 avantgarde -farkussa säädettävät jousilautaset edessä? Ainakin joissain malleissa olen kuullut olevan.
Kiittäen.
"Pistä poika rahas vain tähdelliseen" sanoi isä, ja niin poika teki...
W211 270cdi -04