Pitkät kihlajaiset: MB E320 CDI W211

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Non niin, tätäkään en tienny

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

pforsell kirjoitti: W211-korissa on rivikuutonen aina mallivuoteen 2006 asti. Vasta nyt tulivat uudet V6-dieselit, eli jos päivität autosi vaikka 2005:ksi saat vielä R6:n.
pforsell
Nyt pistit pahan.

Luulin, että W211:ssa 320CDI:ssä on alusta alkaen ollut V6. Oon juuri tällä syyllä perustellu itelle, ettei kannata lähteä edes harkitteen W210->W211 vaihtoa kun rivi-6 on kuitenkin se motti, josta tässä on haaveiltu vuositolkulla ja nyt käsissä. Jaa, että on olemassa W211/320CDI/rivi-6/2005-mallia... huhhuh... Nyt täytyy perehtyä lisää tähän mallitietoon...

Toisena syynä on ollut karsea hinta. Sehän tunnetusti on toissijainen ongelma niinkauan, kun pankit antaa rahaa kelle vaan pöljälle auton ostoon. Täytys varmaan hankkia jotain luottohäiriöitä äkkiä, ettei tämä tosissaan muodostu ongelmaksi...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

pforsell kirjoitti:On valmistettu kyllä, muttei ilmeisesti virallisesti koskaan tuotu Suomeen.

Kädessäni on alkuperäinen vuoden 2003 esite Vehosta, saksankielinen kylläkin. Ekalla sivulla hassu teksti: "Die Fortsetzung einer Leidenschaft"... Leidenschaft kääntyy vaikka "kärsimys" eli kyseessä on "Jatkoa kärsimykselle" :twisted:

Mutta esitteen sivulta 58:

E280 CDI zylinderzahl: 6/R
Gesamthubraum 3222
Nennleistung 130 kW
nenndrehmoment 425/1800-2600
beschleunigung 0-100 km/h 9.2 s

Eli sama rivikuutonen kuin 320 CDI:ssä mutta pienemmällä viritysasteella. Yksi tällainen vm 2004 löytyy Metro-Autosta Tampereelta, mutta on jälkituontiauto.

pforsell
Oikeassa olet. Kyseessä on OM 648 rivikuutosen Euro4-päästönormit täyttävä versio.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Praktikant
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 12.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Praktikant »

pforsell kirjoitti:Kädessäni on alkuperäinen vuoden 2003 esite Vehosta, saksankielinen kylläkin. Ekalla sivulla hassu teksti: "Die Fortsetzung einer Leidenschaft"... Leidenschaft kääntyy vaikka "kärsimys" eli kyseessä on "Jatkoa kärsimykselle" :twisted:
pforsell
Tervetuloa Mersun omistajien joukkoon! Ja onnittelut upeasta autosta!

Hassu teksti muuttuu ihan ymmärrettäväksi -> Leidenschaft = intohimo eli kärsimys ei jatku vaan pikemminkin "Intohimon jatkaminen / jatko-osa" :wink:

Mit Freundlichen Grüssen,

Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.

//// AMG Owners Club Finland
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Pitkät kihlajaiset: MB E320 CDI W211

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

jukka-tre kirjoitti:
pforsell kirjoitti:Talviominaisuuksista en vielä tiedä
pforsell
-Kylmää on kyyti, varsinkin alkumatkasta.
Täytyypä ottaa sanoja jonkun verran takas...

Mulla on termostaatti rikki ja ollut mitä ilmeisimmin jo jossain määrin viime talvena. Nyt vaihdetaan uusi ja sitten kohtapuoliin kelien kylmetessä selkiää kuinka paljon tämä parantaa tilannetta...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Tapio_Tre
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 03.10.2006 20:48
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tapio_Tre »

Kiitokset pforsellille hyvästä raportista. :D

Olen myös itse miettinyt hankintaa ja koeajanutkin muutamaan W211- sarjan yksilöä. Kaikki ovat olleet automaatteja peruskoneella 200 CDI.

Autohan on erittäin hyvä siitä ei kriittinenkään henkilö mihinkään pääse. Pari asiaa kuitenkin vaivasi näin W210- perspektiivistä katsottuna. Moottorin melu oli yllättävän kova, tämä asia varmaan paranee koneen kasvaessa. Rengasäänet varsinkin talvirenkailla yllättivät todella negatiivisesti. Tuliterä Michelin X-ice suorastaan jyrisee alla. :cry:

Miten muut kokeilijat ja omistajat kommentoivat näitä asioita? Raskaana autona varmaan kitkarengaskin toimisi W211:ssä? Matkamiehen näkökulmasta hiljaisuus viestii laadusta ja on tärkeä asia.
MB E 220 CDI vm.2000
Powered by DIGITUNING Serial
Pekka S
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 16.07.2006 12:48

Viesti Kirjoittaja Pekka S »

Tapio_Tre kirjoitti:Kiitokset pforsellille hyvästä raportista. :D

Autohan on erittäin hyvä siitä ei kriittinenkään henkilö mihinkään pääse. Pari asiaa kuitenkin vaivasi näin W210- perspektiivistä katsottuna. Moottorin melu oli yllättävän kova, tämä asia varmaan paranee koneen kasvaessa. Rengasäänet varsinkin talvirenkailla yllättivät todella negatiivisesti. Tuliterä Michelin X-ice suorastaan jyrisee alla. :cry:

Miten muut kokeilijat ja omistajat kommentoivat näitä asioita? Raskaana autona varmaan kitkarengaskin toimisi W211:ssä? Matkamiehen näkökulmasta hiljaisuus viestii laadusta ja on tärkeä asia.
Vaihdoin juuri talvirenkaat alle ennen Etelä-Suomen renkaan vaihto ruuhkia. Kiinnitin juuri huomiota, että en huomaa juuri ollenkaan eroa rengasmelussa kesärenkaisiin verrattuna. Talvikumit nastoilla ja auto W211 E320CDI Avangarde -03.

Moottorin melua en pysty kyllä moittimaan...
Peksi
----------------------------------------------
W211 E320CDI T Avantgarde -03
Mini Cooper Pepper -05
E39 BMW 530d Touring -99 (myyty)
Avatar
peltika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 02.11.2005 14:13
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja peltika »

Samanlaisia tuntemuksia kuin Tapiollakin kun vaihdoin väyrysen W211:een. Tosin se moottorin ääni kuuluu vain kiihdytettäessä. Tasaisella matkanopeudella ei enää voi puhua mistään melusta. Väyrynen oli tosi verkkainen kiihtymään ja nykyisin kiihdyttäessä moottorin äänen hyväksyy koska väyryseen verrattuna voidaan jo puhua auton kiihtymisestä . Vaikka onkin vain 200:n :)
MB E 350 e Hybridi
Avatar
Tapio_Tre
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 03.10.2006 20:48
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tapio_Tre »

Pekka S kirjoitti:
Tapio_Tre kirjoitti:Kiitokset pforsellille hyvästä raportista. :D

Autohan on erittäin hyvä siitä ei kriittinenkään henkilö mihinkään pääse. Pari asiaa kuitenkin vaivasi näin W210- perspektiivistä katsottuna. Moottorin melu oli yllättävän kova, tämä asia varmaan paranee koneen kasvaessa. Rengasäänet varsinkin talvirenkailla yllättivät todella negatiivisesti. Tuliterä Michelin X-ice suorastaan jyrisee alla. :cry:

Miten muut kokeilijat ja omistajat kommentoivat näitä asioita? Raskaana autona varmaan kitkarengaskin toimisi W211:ssä? Matkamiehen näkökulmasta hiljaisuus viestii laadusta ja on tärkeä asia.
Vaihdoin juuri talvirenkaat alle ennen Etelä-Suomen renkaan vaihto ruuhkia. Kiinnitin juuri huomiota, että en huomaa juuri ollenkaan eroa rengasmelussa kesärenkaisiin verrattuna. Talvikumit nastoilla ja auto W211 E320CDI Avangarde -03.

Moottorin melua en pysty kyllä moittimaan...
Mitkä renkaat ja mikä koko sulla on alla? Voisiko kenties olla isoja tyyppi/merkkikohtaisia eroja renkaiden suhteen.

Sulla on auto upealla moottorilla joka varmaan selittää meluttomuuden siltä osin.
MB E 220 CDI vm.2000
Powered by DIGITUNING Serial
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Non niin, tätäkään en tienny

Viesti Kirjoittaja Arno »

Tapio_Tre kirjoitti:Rengasäänet varsinkin talvirenkailla yllättivät todella negatiivisesti. Tuliterä Michelin X-ice suorastaan jyrisee alla. :cry:

Miten muut kokeilijat ja omistajat kommentoivat näitä asioita? Raskaana autona varmaan kitkarengaskin toimisi W211:ssä?
Kitkarengas voisi tosiaan vaimentaa rengasmelua, jota on riittävästi, mutta itseltä jäänyt kokeilematta toistaiseksi.


Tuosta vakaudesta sen verran, että tosiaan pientä heittoa on. Useammalla W211-korisella olen ajanut ja kaikissa törmännyt samaan sekä myös monesta suusta kuullut samanlaisia kokemuksia, joten olen vakaasti tullut siihen tulokseen, että kyseessä on "ominaisuus." :)
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
a.i.h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: To 16.02.2006 15:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja a.i.h »

Isellä alla w211 320CDI ja kitkat 225/45/17 jo toista talvea putkeen..
Melusta ei voi puhua mutta kyllähän sen kuulee että renkaat on alla,
Sanoisin jopa että ovat hiljaisemmat kuin kesärenkaat mutta nehän
ovat tietysti leveemmät ja matalaprofiliset joten melu on odotettu..

PForsellille vihje: Autosta tulee tosi hieno kuin laittaa siihen Digituningin
ohjelma jossa vajaa 200Kw ja 625Nm, kulutus säilyy jos ajotyyli säilyy.. :twisted:
Avatar
Tapio_Tre
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 03.10.2006 20:48
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tapio_Tre »

Itselläni on muuten sattumalta alla juuri sama rengaskoko (Nokian WR- kitkat) kuin edellisellä kirjoittajalla ja mukavan hiljaisesti hiipii auto. Tosin eipä ne nastarenkaatkaan kovasti muuta tilannetta W210:ssä, kokemusta on rengaskoosta 205/65/15 (Nokian HP2).

Ps. Tuohon edellisen kirjoittajan päivitysasiaan toteaisin myös että se on suorastaan "anteeksiantamatonta" jättää tekemättä.. niin paljon paranevat Mersun CDI- moottorien jo valmiiksikin hyvät ominaisuudet ja varsin kustannustehokkaasti.
MB E 220 CDI vm.2000
Powered by DIGITUNING Serial
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Niin, etenkin näin talvellahan tuosta virityksestä on iloa.

Nimim. keltainen kolmio verkkokalvolle palaneena. :?

Onhan se kesällä sitten mukavaa kun vääntö painaa selkänojaan.
Avatar
Tapio_Tre
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 03.10.2006 20:48
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tapio_Tre »

Mm. kulutuksen pienentyminen on ympärivuotinen etu. Itselläni lähti 0,2-0,4 litraa kulutusta pois sataa kilometria kohti. Ajo-olosuhteet, vauhti, ajotyyppi, etc toki vaikuttavat asiaan. Varmaan myös CDI- koneiden koon suhteen eroja.
MB E 220 CDI vm.2000
Powered by DIGITUNING Serial
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Tapio_Tre kirjoitti:Mm. kulutuksen pienentyminen on ympärivuotinen etu. Itselläni lähti 0,2-0,4 litraa kulutusta pois sataa kilometria kohti. Ajo-olosuhteet, vauhti, ajotyyppi, etc toki vaikuttavat asiaan. Varmaan myös CDI- koneiden koon suhteen eroja.
Puoli litraa putoaa 320CDI:llä,kokemusta on. Tais pudota enemmänkin talvikelillä mutta kesä on tasoittanut kun tulee joskus käytettyä sitä oikean puoleistakin...
Vedot tosin nyt "hukassa", imusarja saattaa olla tukossa.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

jpk kirjoitti: Puoli litraa putoaa 320CDI:llä,kokemusta on. Tais pudota enemmänkin talvikelillä mutta kesä on tasoittanut kun tulee joskus käytettyä sitä oikean puoleistakin...
Vedot tosin nyt "hukassa", imusarja saattaa olla tukossa.
Mulla toistaiseksi vakio.

Kulutus putos puoli litraa, kun vaihdon termarin toimivaan. Nyt menee tietokoneen mukaan 80-90 km/h matka-ajossa n. 5.0. Todellinen siis jotain 5.5 -paikkeille. Motaria menee tasan 120 km/h -vauhdilla 5.5 tietokoneen mukaan, todellinen siis jotain 6.0. Näissä koko reissu mukana, jossa startti, 5-10 km jotain sekalaista ajoo molemmissa päissä ja sitten 100-150 km varsinaista matkaa. Vaikea uskoa, että tästä putoo millään. Mutta ei kait se mahdotonta ole.

Takakumit menee n. 15 000 - 20 000 km sudittelulla sileeksi. Mitenkähän nopeesti ne menis ton päivityksen jälkeen...

Vaatii kuivan asfaltin ja kesärenkaat, jos meinaa painaa kaasun pohjaan sutimatta pikku-vauhdissa. Paikaltaan ei juuri ikinä niilläkään. Sateella suttailee vielä jostain 50 km/h vauhdista. Talvirenkailla ei käytännössä koskaan alle 100 km/h voi painaa kaasua pohjaan, jos ei halua keltasta kolmioo ruutuun. Nastarenkaat on ihme liukkaat asfaltilla, vaikka kuivallakin puhumattakaan märästä. Siinähän se sitte möllöttääkin se kolmio melkein koko aika. On tullu jo välillä laitettua tota ESP:iä pois päältä, niin saa ees joskus kokeilla reippaammin. Nastat vaan lähtee sitte.

Lisäksi, jos tästä nopeemmin kiihtyis, niin eihän sitä kerkeis kuunnella tuon rivi-6:n jyrinää oikein enää ollenkaan. En siis oikein keksi mitään syytä päivitellä tätä vehjettä.

Ehkä kumminkin kevään tullen voipi olla toiset aatokset.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
karsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 14.11.2006 22:09
Paikkakunta: Oulu

Re: Pitkät kihlajaiset: MB E320 CDI W211

Viesti Kirjoittaja karsu »

pforsell kirjoitti:nahkarattia. ”Elegance” ja ”Avantgarde” toisivat nahkaratin, mutta nekin ovat aika ohutkehäisiä.

Tämä perussoitin on parempi kuin Volvossa; myös tärkeät diskanttikaiuttimet ovat paikoillaan a-pilarin kupeessa. Volvoon ne tulevat vasta lisähinnalla.

Valot ovat surkeat.

eikä ohjaus palauta.

Viiksellä toteutettu cruise on huomattavasti nappiversiota parempi. Volvon ja Bemarin kaksinappitekniikka on käyttäjäystävällisyydeltään surkea.


pforsell
Laitanpa minäkin uutena w211 kuskina mielipiteitäni tähän. Pääosim pforsellin kanssa samaa mieltä paitsi:
- alusta on mielestäni mieluummin kova kuin löllö
- Minulla kyllä paksukehäinen nahkaratti vaikka on classic -malli, eikä se juuri paksukehäisempi voisi olla
- ooppelin versiota cruisesta pidän edelleen parhaimpana (nappulat vilkkuviiksen päässä)vaikka omega on varmaan maailman hyljeksityin automalli. Voi ajella pitkää matkaa vasemmalla kädellä ja ohitukset, pitkät valot ja cruise hoituvat kättä siirtämättä.
- hifit on mielestäni huiput, vaikka en tiedä ovatko nämäkään classicin vakiotavaraa jos ei kerran rattikaan (6:n cd:n vaihtaja)
- valoja tulikin jo päivitettyä joten niillä pärjää joten kuten mutta joka matkajoon W211 harkitsee niin suosittelen lämpimästi xenoneita
- moottori (minulla tosin 220 cdi) on yllättänyt positiivisesti. Yllättävän väkevä ja yllättävän taloudellinen. Kylmänä vähän äänekkäämpi mutta lämmetessään hiljenee kuulumattomiin.

Mutta mutta... kuuluuko tuo ohjauksen olla tosiaan noin raskas ja lisäksi se ei palauta juuri ollenkaan ?
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: Pitkät kihlajaiset: MB E320 CDI W211

Viesti Kirjoittaja RikuK »

karsu kirjoitti: - hifit on mielestäni huiput, vaikka en tiedä ovatko nämäkään classicin vakiotavaraa jos ei kerran rattikaan (6:n cd:n vaihtaja)
Tämä on kyllä totta, vakiona tulee x-määrä hyvinsoivia kaiuttimia ja hattuhyllyllä subwoofer, kyllä kelepaa popitella...
Avatar
peltika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 02.11.2005 14:13
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja peltika »

Samoja havaintoja karsun kanssa W211 ohjauksesta. Tunnettuahan on, että MB:n ohjaus ei palauta kunnolla ja se on enempi mersun ominaisuus, johon ei taida löytyä parannusta kuin suunnittelupöydältä ja autotehtaasta. Avatarin MB:ssäni ohjaus saisi olla pienillä nopeuksilla herkempi (kevyempi). Onko sille tehtävissä mitään :?:

Matkanopeudella ohjaustuntuma on hyvä. :)
MB E 350 e Hybridi
karsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 14.11.2006 22:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja karsu »

peltika kirjoitti:.... ohjaus saisi olla pienillä nopeuksilla herkempi (kevyempi). Onko sille tehtävissä mitään :?:

Matkanopeudella ohjaustuntuma on hyvä. :)
Juuri näin. Paikallaan käännellessä ja hiljaisessa nopeudessa ohjaus tuntuu raskaalta, tulee aivan vanhat ajat mieleen kun autoissa ei ollut ohjaustehostimia.
Kuinkahan raskas se on leveillä kesäläskeillä ?
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Parametriohjaus auttaa jäykkyyteen. Kummassakin autossani on sellainen.

Mersun ohjaus on järkyttävän jäykkä hitaassa vauhdissa vakiona. Tuntuu melkein kuin ohjaisi Ladaa.
karsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 14.11.2006 22:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja karsu »

e320 kirjoitti:Parametriohjaus auttaa jäykkyyteen. .
Kerro nyt vähän lisää. Joku ohjelmointi temppu vai mikä, kuka sen voi suorittaa ?
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Parametriohjaus on lisävaruste eli ns. nopeuden mukaan säätyvä tehostus.
karsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 14.11.2006 22:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja karsu »

e320 kirjoitti:Parametriohjaus on lisävaruste eli ns. nopeuden mukaan säätyvä tehostus.
Siis voiko sen asentaa jälkikäteen ?
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

karsu kirjoitti:
e320 kirjoitti:Parametriohjaus on lisävaruste eli ns. nopeuden mukaan säätyvä tehostus.
Siis voiko sen asentaa jälkikäteen ?
Varmasti voi, ihmisen rakentamiahan mersutkin on. Helppoudesta tai hinnasta en osaa sanoa kun minulle on sattunut kaksi tehdasvarusteltua.
Avatar
peltika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 02.11.2005 14:13
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja peltika »

e320 kirjoitti:Parametriohjaus on lisävaruste eli ns. nopeuden mukaan säätyvä tehostus.
Kysymykselläni "voiko tehdä mitään?" -tarkoitin lähinnä sitä, voiko tehostusta yleensä säätää?. :oops: Tehostimen öljyt tietysti pitää olla OK. En edes tiedä onko autossani normaali hihnatoiminen vai sähkötoiminen tehostin :oops: . Huoltovihosta tai käyttöohjekirjasta ei tällaisia asioita löydy. :evil:
MB E 350 e Hybridi
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

e320 kirjoitti:Parametriohjaus on lisävaruste eli ns. nopeuden mukaan säätyvä tehostus.
Mikähän mahtaa olla tuon lisävarustekoodi?

-MB
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Praktikant
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 12.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Praktikant »

MB kirjoitti:
e320 kirjoitti:Parametriohjaus on lisävaruste eli ns. nopeuden mukaan säätyvä tehostus.
Mikähän mahtaa olla tuon lisävarustekoodi?

-MB
Nopeudenmukaan säätyvän ohjaustehostimen lisävarustekoodi on 213. On muuten E-luokassa nykyisin vakio niin 6- kuin 8-sylinterisissä malleissa, noihin 4-sylinterisiin hintaa 390€.

t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.

//// AMG Owners Club Finland
Avatar
Osmo-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 17.10.2010 13:54
Paikkakunta: Lappi

Re: Pitkät kihlajaiset: MB E320 CDI W211

Viesti Kirjoittaja Osmo- »

Terveppä terve minunkin puolesta..

Ihtellä juuri työn alla autonvaihto. Tällä hetkellä w210 -korinen 220cdi, Tuikkiksen ohjelmalla varustettu.. Todella hyvin on toiminut, autossa ei käytännössä pieniä huoltoja / ruostevikoja lukuunottamatta mithän vikkaa.. Mitään ei ole mennyt rikki, SRS -valo paloi syksyllä jonkun aikaa, kunnes irrotin apukuskin penkin ja tinasin katkenneen johdon yhteen. Eikun kovaa menoa vaan. Nyt vastikään huomasin kuinka ajo alkoi mennä levottomaksi.. --> nelipyöräsuuntaukseen.

Siellä selvisikin että apukuskin puoleinen etujousi ( Avantgarde 1 -jousikumilla) oli napsahtanu toisesta kierroksesta poikki. Nurkka ei sinällänsä ole painunut, onhan auto sinällään jo niin matala.. Tässä nyt edessä etujousten vaihto alkuperäisiin Elegance -jousiin ja hieman korkeimpiin, toivothan että sillä korjaantuu.. Muuten auto kaikenkaikkiaan loistava. Eberi kaukosäädöllä on mahtava lisä mukavaan autoon.

Noh, tulevasta autosta hetki..

W211 270 cdi, vm -04, ajettu 250 tkm hienoilla varusteilla. --> listaa..
- tuulettuvat nahkajakkarat
- comand APS -soittimella ( gps joskus heittää vikaosoitteeseen)
- webasto k-säädöllä
- ratinlämmitin
- cd -vaihtajalla
- xenonit, sähkösäätöiset ratit yms yms mitä saksan Avantgarde vollaustattung -mersuun kuuluukin..

Ajotuntumalta loistava, ei sen kummempaa sanottavaa alustasta. Pieni kolina kuuluu jostakin, reaktiotangot vaihdettu aivan just, ei vaikutusta. Saa nähä pittää tutkia mistä tarkemmin johtuu..

Auto väriltään vaalean sininen, sopii hyvin vähän siihen sävyyn olevien sävylasien kanssa.

Haluaisin kuulla vastauksen: onko w211 avantgarde -farkussa säädettävät jousilautaset edessä? Ainakin joissain malleissa olen kuullut olevan.

Kiittäen.
"Pistä poika rahas vain tähdelliseen" sanoi isä, ja niin poika teki...
W211 270cdi -04
Vastaa Viestiin