124 -87 200d turbo ja sen katsastus |valmis ja katsastettu|
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
124 -87 200d turbo ja sen katsastus |valmis ja katsastettu|
Kävin katsastus asemalla jutustelemassa asiasta ja ensimmäisellä kerralla piti riittää pelkkä tehopaperi jos tietty pysyy siinä 20% sisällä tehon lisäys, mutta nyt jälkimmäisellä kerralla rupesivat vaatimaan jotakin maahantuojalta tilattavaa lappua missä kerrotaan mitä alusta muutoksia pitää autoon tehdä ym? miten olette katsastaneet näitä 200d turboja ja mitä siihen oikeasti vaaditaan? jos oletetaan että tehon lisäys pysyy siinä 20% alapuolella
Viimeksi muokannut |parsakaali|, La 22.09.2007 19:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 124 -87 200d turbon katsastus
Tuosta katsastuksesta on tuo ilmoitus luonteinen topic tässä ylhäällä, sen lienet jo lukenut huolella läpi.
Periaatteena jälkiahtamisessa on käyttää vertailuautoa, jonka moottorin teho on se, jota et saa ylittää kuin sen 20%. Ilmeisesti sinulla on aluksi verrattu 200D autoon, joten tehoa ei saa olla teholapussa paljonkaan.
Mikäli verrataan vaikkapa 300D autoon tulee autostasi vaihtaa voimansiirrosta, jarruista ja muusta alustatekniikasta ne osat jotka poikkeavat autossasi. Tähän tarvitaan se maahantuojan lappu, josta selviää nuo erot. Yleensä katsastuksessa on kelvannut jopa varaosamyyjien esitteet, joista selviääö esimerkiksi, jos noissa on samankokoiset jarrut yms.
Jokatapuksessa vaikka saisit autosi katsastettua vertaamalla sitä 200D malliin, kannattaa ehkä kuitenkin tehdä ne alustan ja jarrujen muutokset, kun ei se teho kuitenkaan tuöe käytännössä pysymään niin pienenä, mitä siellä lapussa on.
Paljonko se teho muuten siinä lapussa oli ?
Periaatteena jälkiahtamisessa on käyttää vertailuautoa, jonka moottorin teho on se, jota et saa ylittää kuin sen 20%. Ilmeisesti sinulla on aluksi verrattu 200D autoon, joten tehoa ei saa olla teholapussa paljonkaan.
Mikäli verrataan vaikkapa 300D autoon tulee autostasi vaihtaa voimansiirrosta, jarruista ja muusta alustatekniikasta ne osat jotka poikkeavat autossasi. Tähän tarvitaan se maahantuojan lappu, josta selviää nuo erot. Yleensä katsastuksessa on kelvannut jopa varaosamyyjien esitteet, joista selviääö esimerkiksi, jos noissa on samankokoiset jarrut yms.
Jokatapuksessa vaikka saisit autosi katsastettua vertaamalla sitä 200D malliin, kannattaa ehkä kuitenkin tehdä ne alustan ja jarrujen muutokset, kun ei se teho kuitenkaan tuöe käytännössä pysymään niin pienenä, mitä siellä lapussa on.
Paljonko se teho muuten siinä lapussa oli ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
Kuten epk jo sanoi, helpoin on verrata 2.0 tai 2.3 bensaan ja tähdätä tehot penkissä siihen. Osien vastaavutta on todisteltu esim. varaosamyymälän papereilla. Mitään virallisia todistuksia hommassa ei tarvittu.
Mikä on tämä +20%? Ainahan vertailu tehdään johonkin rinnakaismalliin. Eikö +20% tule vastaan vasta mallisarjan tehokkaimpaan verratessa (ylitys 20% tehokkaimpaan versioon).
Mikä on tämä +20%? Ainahan vertailu tehdään johonkin rinnakaismalliin. Eikö +20% tule vastaan vasta mallisarjan tehokkaimpaan verratessa (ylitys 20% tehokkaimpaan versioon).
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
Näin minä itsekkin olen käsittänyt asian, että auton tehoa saa kasvattaa 20% ilman että tarviisi verrokkia ja alustan muutoksia ymsMika.T kirjoitti:eikös tämä +20% ole niin että jos 200d turboa verrataan vaikka 136hv 2.3E bensaan. (Samat alustan/jarrujen osat)
Niin teho saa mennä tuon 20% yli tuosta 136hevosesta. Eli tehoa sais olla 163hv
Tämä on ministeriön ja AKEn virallinen kanta eli vain tehokkaimman vertailumoottorin yhteydessä sallitaan 20% tehonlisäys. Katsastusasemilla saattaa kuitenkin olla poikkeavia tulkintoja asiasta. Käytännöt vaihtelevat sekä entisillä valtion asemilla että uudemmilla yksityisillä asemilla. Tämä selviää vain kysymällä katsastusmiehiltä ja laittamalla aseman ja katsastusmiehen nimi muistiin.Julli kirjoitti:---
Mikä on tämä +20%? Ainahan vertailu tehdään johonkin rinnakaismalliin. Eikö +20% tule vastaan vasta mallisarjan tehokkaimpaan verratessa (ylitys 20% tehokkaimpaan versioon).
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
pyöräytä sitä kiekkojen lasku ruuvista..
eliikkä siellä pumpussa on niitä ruuveja.. en löytänyt tähän hättään sitä kuvaa jossa on 123 ja124 pumpun takaa kuvat.. sieltä katot että mitä ruuvvaat, veljelle nyt ruuvvattiin (250d) lisää soppaa ja lisäää vetäviä niin piti kaikkia ruuvveja vähän ruuvata jotta saatiin haluttu lopputulos.. (nätti tyhjäkäynti, kiekat ei jää huutamaan vaan tippuu alas kohtuu nopeesti, lisää savua putkesta ja auto ei hyydy siinä 4000rpm kohdalla..)
eli kirjoita aina muistiin että mitä pyöritit ja kuinka paljon. joten on aina helppo palata takasin siihen mistä lähdettiin.
eliikkä siellä pumpussa on niitä ruuveja.. en löytänyt tähän hättään sitä kuvaa jossa on 123 ja124 pumpun takaa kuvat.. sieltä katot että mitä ruuvvaat, veljelle nyt ruuvvattiin (250d) lisää soppaa ja lisäää vetäviä niin piti kaikkia ruuvveja vähän ruuvata jotta saatiin haluttu lopputulos.. (nätti tyhjäkäynti, kiekat ei jää huutamaan vaan tippuu alas kohtuu nopeesti, lisää savua putkesta ja auto ei hyydy siinä 4000rpm kohdalla..)
eli kirjoita aina muistiin että mitä pyöritit ja kuinka paljon. joten on aina helppo palata takasin siihen mistä lähdettiin.
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
Ovat ilmeisesti AKE:ssa huomanneet homman.JP74 kirjoitti:. Savulappu kannattaa olla valmiiksi joltain korjaamolta. Jälkiahdetut saattaa savuttaa liikaa katsastustilanteessa.
Suorittivat mittauksen katsastuksessa uudestaan, sanoivat että jos on lappu on kotrollimittaus ilmainen. On kuulemma AKE:n ohje.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
Olisi auto muuten menny päästöistä läpi, mutta tyhjäkäynti oli tuolloin hieman korkealla 1100
mutta asia on nykyisin korjattu... lisäksi koska aikasemmin mainittiin että 2.3 ois hyvä vertailu malli, mutta ainu kohta autossa on se että edessä on jäähdytetyt levyt sekä isompi pääsylinteri. 2.0 pensassa on taas ihan sama alusta... ei tarvinnu tehä mitään muutoksia alustaan kun vertasi kyseiseen malliin...

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani