Ei ole. Tuttu lause tässä topicissa "termari vaihtoon"anamankeli kirjoitti:onko w211 320cdi -03 koneessa tota pikkutermaria? ei lämmöt meinaa puolessa tunnissakaan nousta normaaleihin vaikka on webasto ollu 20min ennen starttia käynnissä pikku pakkasilla..
!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mulla 204 cdi 646 moottorilla lämmöt nousee 0 kelissä 10km/15min 92C termostaatin vaihdon jälkeen ei viimasuojaa.
Ennen vaihtoa ei noussut kuin 60C paikkeille.
Ennen vaihtoa ei noussut kuin 60C paikkeille.
Viimeksi muokannut pirhonen, Pe 06.12.2013 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wallu
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Termarin vaihdoin vuosi sitten eikä silloinkaan kauheesti auttanut..tony kirjoitti:Ei ole. Tuttu lause tässä topicissa "termari vaihtoon"anamankeli kirjoitti:onko w211 320cdi -03 koneessa tota pikkutermaria? ei lämmöt meinaa puolessa tunnissakaan nousta normaaleihin vaikka on webasto ollu 20min ennen starttia käynnissä pikku pakkasilla..
kun moottorin lämmöt on +40 niin ylävesiletku on kylmä mutta paisuntasäiliössä on jo lämmintä vettä.. pystyykö tota paisuntasäiliöön menevää jäähdytinnnestettä tukkia termarilla esim?
Viimeksi muokannut anamankeli, Pe 29.11.2013 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Jouduttaa moottorin lämpenemistä. Monilla merkeillä (mm. volkkari, audi) maskisarjaan kuuluu oma peite tämän välijäähdyttimen eteen. Jos kysyt teknisiä perusteluja, en osaa vastata. Se vain toimii.Risto113 kirjoitti:Eihän siellä ole kuin välijäähdytin, miksi se pitäisi tukkia??Timpsula kirjoitti:Ja lisäksi se alempi säleikkö tukkoon.Potifaari kirjoitti:Muistakaatten laittaa se muoviläpyskä siihen maskiin. toimii hyvin eikä maksa paljon ees tiskillä...
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Onhan se jäähdytin vielä siellä coolerinkin takana. Ja kun ahtoilma on lämpimämpää niin kait se moottoriakin lämmittää.Risto113 kirjoitti:Eihän siellä ole kuin välijäähdytin, miksi se pitäisi tukkia??Timpsula kirjoitti:Ja lisäksi se alempi säleikkö tukkoon.Potifaari kirjoitti:Muistakaatten laittaa se muoviläpyskä siihen maskiin. toimii hyvin eikä maksa paljon ees tiskillä...
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Laitoikko Behrin vai jonkun muun? Itse laitoin 4-pyttysee juuri uuden 92-asteisen Behrin, ja komeesti nousee lämmöt 2-pykälää yli 80 viivan.anamankeli kirjoitti:Termarin vaihdoin vuosi sitten eikä silloinkaan kauheesti auttanut..tony kirjoitti:ykanamankeli kirjoitti:onko w211 320cdi -03 koneessa tota pikkutermaria? ei lämmöt meinaa puolessa tunnissakaan nousta normaaleihin vaikka on webasto ollu 20min ennen starttia käynnissä pikku pakkasilla..
Ei ole. Tuttu lause tässä topicissa "termari vaihtoon"
kun moottorin lämmöt on +40 niin ylävesiletku on kylmä mutta paisuntasäiliössä on jo lämmintä vettä.. pystyykö tota paisuntasäiliöön menevää jäähdytinnnestettä tukkia termarilla esim?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
en kyllä muista, fixuksesta hain sellasen missä tuli se koko koppa mukanaJocceKoo kirjoitti:Laitoikko Behrin vai jonkun muun? Itse laitoin 4-pyttysee juuri uuden 92-asteisen Behrin, ja komeesti nousee lämmöt 2-pykälää yli 80 viivan.anamankeli kirjoitti:Termarin vaihdoin vuosi sitten eikä silloinkaan kauheesti auttanut..tony kirjoitti:ykanamankeli kirjoitti:onko w211 320cdi -03 koneessa tota pikkutermaria? ei lämmöt meinaa puolessa tunnissakaan nousta normaaleihin vaikka on webasto ollu 20min ennen starttia käynnissä pikku pakkasilla..
Ei ole. Tuttu lause tässä topicissa "termari vaihtoon"
kun moottorin lämmöt on +40 niin ylävesiletku on kylmä mutta paisuntasäiliössä on jo lämmintä vettä.. pystyykö tota paisuntasäiliöön menevää jäähdytinnnestettä tukkia termarilla esim?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tuolla mese fi kuvia minkä näköisiä osia voi autosta katasellaanamankeli kirjoitti:en kyllä muista, fixuksesta hain sellasen missä tuli se koko koppa mukanaJocceKoo kirjoitti:Laitoikko Behrin vai jonkun muun? Itse laitoin 4-pyttysee juuri uuden 92-asteisen Behrin, ja komeesti nousee lämmöt 2-pykälää yli 80 viivan.anamankeli kirjoitti:Termarin vaihdoin vuosi sitten eikä silloinkaan kauheesti auttanut..tony kirjoitti:ykanamankeli kirjoitti:onko w211 320cdi -03 koneessa tota pikkutermaria? ei lämmöt meinaa puolessa tunnissakaan nousta normaaleihin vaikka on webasto ollu 20min ennen starttia käynnissä pikku pakkasilla..
Ei ole. Tuttu lause tässä topicissa "termari vaihtoon"
kun moottorin lämmöt on +40 niin ylävesiletku on kylmä mutta paisuntasäiliössä on jo lämmintä vettä.. pystyykö tota paisuntasäiliöön menevää jäähdytinnnestettä tukkia termarilla esim?
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... ermostaati" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... ermostaati" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... ermostaati" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
CDI203:lle Nää on just noita "tietää vasta kun tietää" asioita. Olen ymmärtänyt että syyläri,coolari asiat on enemmänkin moottori kohtaisia kun auto/tyyppikohtaisia. Komsii komsaa. Jos katotaan tuota kuvaa niin minullakin on kuvan kokoinen syyläri jonka alareuna lähtee samalta tasolta kun kuvan alaosassa näkyvän coolarin. Coolarin yläreunasta,syylärin yläreunaan on samalla lailla ilmastoinnin kenno,mutta taas sen edessä olevaa poikittaista putkistoa EI ole !simppa80 kirjoitti:Onhan se jäähdytin vielä siellä coolerinkin takana. Ja kun ahtoilma on lämpimämpää niin kait se moottoriakin lämmittää.Risto113 kirjoitti:Eihän siellä ole kuin välijäähdytin, miksi se pitäisi tukkia??Timpsula kirjoitti:Ja lisäksi se alempi säleikkö tukkoon.Potifaari kirjoitti:Muistakaatten laittaa se muoviläpyskä siihen maskiin. toimii hyvin eikä maksa paljon ees tiskillä...
Onko niin että vaikka mulla ei sitä ole niin jossain olis kuitenkin ns. pikkutermari ? Näkyykö se tossa kuvassa ? Just näiten epäselvyyksien välttämiseksi kaipais niin pirusti sitä edes 800 sivuista manuaalia jossa olis tyyppikohtaiset,kolmiulotteiset kuvat
työselityksineen! Vaikka CD:nä. Mistä ihmeestä sellasen sais?
Kaikenlaisten autojen "rääkkääminen" on ollu mielipuuhaa jo lapsuudesta lähtien (joka on tosi kaukana) mutta edelleen tekniikka asioissa enemmänkin maallikko. Ampukaa alas, mieluummin "täytehisellä" jos menee ihan pieleen!
Olen ikäni ollu siinä ymmärryksessä,että jos auton termarit (tää on lähtötilanne) on täysin toiminta kuntoiset ja veden kierto lohko/syyläri/ym. moitteeton ja kaikki lämpöhän on periaatteessa kotoisin palotilasta (lisälämppärit antaa lisänsä) mutta sekin menee ymmärtääkseni veden kiertoon ennen termareita. Niin keulan tukkimisella on tosi vähäinen vaikutus moottorin veden lämpöihin! Vesihän ei pääse kiertämään syyläriin ennen kun termari antaa luvan. Eli siellä ei ole mitään lämmintä vettä mitä "suojeltais" pahvilla ym. Vähän hiipienhän ne termarit tietysti aukeaa. Ymmärrän että pahvit ym. auttaa ajoviiman ja lumipyryn poistoon konehuoneeseen joka hyväilee lohkoa ja putkistoa ja sitä kautta aavistuksen viilentää. No se aavistus tietenkin kasvaa kun alkaa olemaan -20-30-40c . Ja Coolarin peittämisellähän estetään sen varsinainen toiminta (viilentää turbon "rutistama" ilma) eli saadaan tehoja vähän alemmas. Joilla ei välttämättä normi ajossa ole kyllä käyttöäkään ,eikä sitä siinä tunnista. Se on tullu selväks näiden "nyky"diisseleiden kanssa että lämpöä ei vaan synny tarpeeks.
Eli kaikki mahdolliset termarit ym. vedenkiertoon vaikuttavat asiat täytyy olla kondiksessa ja jos ei sittenkään lämpiä niin sitten kannattaa muovittaa koko auto.
SAA AMPUA !
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ai niin ja edelleen auto on w210 E 270 CDI -00
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mulla orggis viimasuoja maskin takana ja vielä muovi coolerin ja syylärin välissä. Näin takaa ainakin ahtoilman jäähdytyksen. Näillä keleillä lämpenee hyvin. Alle 20asteen pakkasissa tuskin..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Vähän .... viilaamista mutta muovi coolarin ja syylärin välissä ni coolari toimii edelleen "puolella teholla". Happi ei kulje ritilöiden läpi. Mutta kukahan olis osannu edelläkerrotun perusteella sanoa onko w210 E270 CDI -00 pikkutermariakin ?simppa80 kirjoitti:Mulla orggis viimasuoja maskin takana ja vielä muovi coolerin ja syylärin välissä. Näin takaa ainakin ahtoilman jäähdytyksen. Näillä keleillä lämpenee hyvin. Alle 20asteen pakkasissa tuskin..
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Pikkutermostaatti vaihdettu. Lämpötila saavuttaa 80-astetta n. 12km ajolla näillä +0 ... -5 keleillä vaikka lähtisisi lämpimästä hallista. Melkoisen hidasta vieläkin mutta kyllä parannusta tapahtui kun aiemmin tarvitsi ajaa 50+ km.
Termari Veholta hintaan 44,60e.
Termari Veholta hintaan 44,60e.
Re:
Eli jos ei syylärin edessä pikkukennoa,ei myöskään pikkutermaria.(oma tulkinta) auto w210 e270cdi -00CDI203 kirjoitti:Nissä missä on siinä syylärin edessä se pikkukenno (kylmien alueitten jäähdytin) kannatta vaihtaa molemmat termarit
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Molemmissa kulkineissa on ollut lämpöjen nousemattomuuden kanssa onkelmia. Pikkuautoon vaihdoin sekä ison, että pienen termarin, ja edelleen lämpöjen nousu oli äärimmäisen hidasta. Molempien lämpöhuolet män pois, kun pisti sen rellun moottorin letkutermarin ylävesiletkuun. Nyt nousee lämmöt aika nopsaan normaaliksi. Nähtäväksi jää miten oikean talven tullen lämmöt nousee.
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tänään tarkkailin lämpöjä 17km matkalla.
Vasta 10kilsan kohdalla lämmöt saavutti 60astetta? Eikä siitä juuri loppumatkalla nouseet.. Ensimäiset parikilsaa oli semmosta 50 körötelyä sen jälkeen 90loppumatka.
Iso termari on vaihdettu ihan vasta bernin 84 asteinen, pikkutermarin laitoin tukkoon. Maskin takana on kumimatto viimasuojana. Eikö tämä oikesti lämpene tämmösellä ajolla normaali lämpöihin?
Kelihän oli +0,5
Vasta 10kilsan kohdalla lämmöt saavutti 60astetta? Eikä siitä juuri loppumatkalla nouseet.. Ensimäiset parikilsaa oli semmosta 50 körötelyä sen jälkeen 90loppumatka.
Iso termari on vaihdettu ihan vasta bernin 84 asteinen, pikkutermarin laitoin tukkoon. Maskin takana on kumimatto viimasuojana. Eikö tämä oikesti lämpene tämmösellä ajolla normaali lämpöihin?
Kelihän oli +0,5
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kuuluuko tuohon 84 asteinen termari ? W203; 611 koneessa on 92 asteinen, samoin kait 646. koneissa.t.k kirjoitti:.
Iso termari on vaihdettu ihan vasta bernin 84 asteinen, pikkutermarin laitoin tukkoon.
W203CDI
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
MB Osasta antoivat 84 asteisen. En silloin älynnyt kysyä että olisiko 92 asteista.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Onkohan tähän asiaan yhtä totuutta?
Itselläni on Saksan tuonti -08 W204 220CDI, aj. 200tkm missä ei lämmöt nouse 80 asteeseen ikinä, vaikka ajaisi 500km maantieajoa. Kulutus 5,3 litraa satasella nastoillakin, ja kaikki pelittää autossa kuin nakutettu.
Aiemmista topiceista ei mistään käy ilmi, mitä vanha termari sitten pahimmassa tapauksessa voi autossa vahingoittaa?
Itselläni on Saksan tuonti -08 W204 220CDI, aj. 200tkm missä ei lämmöt nouse 80 asteeseen ikinä, vaikka ajaisi 500km maantieajoa. Kulutus 5,3 litraa satasella nastoillakin, ja kaikki pelittää autossa kuin nakutettu.
Aiemmista topiceista ei mistään käy ilmi, mitä vanha termari sitten pahimmassa tapauksessa voi autossa vahingoittaa?
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mulla sama auto ja lämmöt nousee n 10-15km matkalla 90c viivalle ilmasta riippumatta. Asiasta tietämättä, mutta lukeneena ei ilmeisesti teen gutaa jos ei lämmöt nouse, sinuna kokeilisin termarin vaihtoa.Juhana kirjoitti:Onkohan tähän asiaan yhtä totuutta?
Itselläni on Saksan tuonti -08 W204 220CDI, aj. 200tkm missä ei lämmöt nouse 80 asteeseen ikinä, vaikka ajaisi 500km maantieajoa. Kulutus 5,3 litraa satasella nastoillakin, ja kaikki pelittää autossa kuin nakutettu.
Aiemmista topiceista ei mistään käy ilmi, mitä vanha termari sitten pahimmassa tapauksessa voi autossa vahingoittaa?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kyllähän tuo alilämpö vaikuttaa pitemmän päälle mootorin kuluvaisuteen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Onko nämä oikeasti näin jääkaappeja? Bernin termari uusittu syksyllä 84asteinen, lämmöt nousi plussa keleillä justiinsa 80asteeseen. Nytkun pakkaset tuli niin ei millään yli 60asteen. Hain sitten motonetistä sen letkutermarin 92asteinen ja pukkasin paikalleen ei vaikutusta? Syylärin edessä kumimatto ja kuulerin edessä jesaria.. ja pikkutermari on tukossa.
Webastoakon huudattaa niin lämmöt saa siihen 70 asteeseeen muttakun ottaa pois niin laskee heti 60asteeseen.
80 lämmöt saikun jäärataa kävin jonkun aikaa kiertämässä ja huudattamassa. Tippuvait lähes heti kun pysähtyi. Voiko tälle tehdä vielä jotain?
w202 200cdi tomaatti.
Webastoakon huudattaa niin lämmöt saa siihen 70 asteeseeen muttakun ottaa pois niin laskee heti 60asteeseen.
80 lämmöt saikun jäärataa kävin jonkun aikaa kiertämässä ja huudattamassa. Tippuvait lähes heti kun pysähtyi. Voiko tälle tehdä vielä jotain?
w202 200cdi tomaatti.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mitäs näyttää ulkolämpötila? Onko moottorin pohjamuovit paikallaan? Lämpeekö ylävesiletku? Mulla W211 R4 CDI:llä lämpee näillä etelä-suomen keleillä ihan kivasti. Eberillä esilämmitys, ajossa tarkeenee ilmankin.t.k kirjoitti:Onko nämä oikeasti näin jääkaappeja? Bernin termari uusittu syksyllä 84asteinen, lämmöt nousi plussa keleillä justiinsa 80asteeseen. Nytkun pakkaset tuli niin ei millään yli 60asteen. Hain sitten motonetistä sen letkutermarin 92asteinen ja pukkasin paikalleen ei vaikutusta? Syylärin edessä kumimatto ja kuulerin edessä jesaria.. ja pikkutermari on tukossa.
Webastoakon huudattaa niin lämmöt saa siihen 70 asteeseeen muttakun ottaa pois niin laskee heti 60asteeseen.
80 lämmöt saikun jäärataa kävin jonkun aikaa kiertämässä ja huudattamassa. Tippuvait lähes heti kun pysähtyi. Voiko tälle tehdä vielä jotain?
w202 200cdi tomaatti.
Eli lämmöt pysyy siellä 90 asteen tienoolla, ja kabiinissa tarkenee paitahihasillaan. Syssyllä vaihdettu Behrin termari, ja maskissa orkkissuoja.
Onkos sulla tossa muuten sähköinen- vai polttoainetoiminen lisälämmitin? Toimiiko?
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ulkolämpötilan mittari näyttää oikein ja tällä viikolla ollut semmosia -20pakkasia ja ei se lauhoillakaan keleillä olet kunnolla lämmennyt. Lämpenee ylävesiletku.
Webastostolla esilämmitys 30min sitten ajon aikasta pitäny päällä aina välissä. Polttoaineellahan nuo käy. Toimii esilämmitys että ajon aikanen.
Kabiinissa ei taho tareta paitasillaan muutako sillon kun kiersi jäärataa.
Webastostolla esilämmitys 30min sitten ajon aikasta pitäny päällä aina välissä. Polttoaineellahan nuo käy. Toimii esilämmitys että ajon aikanen.
Kabiinissa ei taho tareta paitasillaan muutako sillon kun kiersi jäärataa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Jos ylä vesi letku lämpenee, kiertää neste jäähdytimessä...t.k kirjoitti:Ulkolämpötilan mittari näyttää oikein ja tällä viikolla ollut semmosia -20pakkasia ja ei se lauhoillakaan keleillä olet kunnolla lämmennyt. Lämpenee ylävesiletku.
Webastostolla esilämmitys 30min sitten ajon aikasta pitäny päällä aina välissä. Polttoaineellahan nuo käy. Toimii esilämmitys että ajon aikanen.
Kabiinissa ei taho tareta paitasillaan muutako sillon kun kiersi jäärataa.
(termostaati valskaa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Voiko olla näin huono tuuri?
Bernin termari valskaa ja sitten vielä se motonetin letkutermarikin (30-6017) valskaa? Kuinka monta näitä joutuu oikein ostamaan..
Bernin termari valskaa ja sitten vielä se motonetin letkutermarikin (30-6017) valskaa? Kuinka monta näitä joutuu oikein ostamaan..
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Pikkutermostaatin vaihdolla ~-25 kelillä maltillisella maantienopeudella +70 astetta. Ilmeisesti isokin pitää vaihtaa, vai laittaakko suoraan tuo letkutermari? Keulan taidan tukkia kokonaan.
Tekeekö se eroa, ajaako laatikolla w tai s asennolla? Kokemuksia?
Tekeekö se eroa, ajaako laatikolla w tai s asennolla? Kokemuksia?
C270 W203.216
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
W (winter eli talviasento) jos 5 vaihteinen laatikko,ei käytä 1 vaihdetta.lähtee suoraan 2:lla 3. 4. 5. ja muistaakseni vaihtaa vähän alemmilta kierroksilta ! Ei sudi niin helposti! Paitsi jos polkasee kickdown,käyttää 1:senkin.(Oo * oO) kirjoitti:Pikkutermostaatin vaihdolla ~-25 kelillä maltillisella maantienopeudella +70 astetta. Ilmeisesti isokin pitää vaihtaa, vai laittaakko suoraan tuo letkutermari? Keulan taidan tukkia kokonaan.
Tekeekö se eroa, ajaako laatikolla w tai s asennolla? Kokemuksia?
S (summer eli kesäasento) Käyttää kaikki 1.2.3.4.5 ja vaihtaa korkeammalta, jos antaa kiertää.
Itsekin luulin aikanaan S:ää Sport vaihtoehdoksi. Voihan sen niinkin ymmärtää. Niitäkin kait kyllä on.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mulla on samanlainen mese. Pahvia on keulalla niin ettei pelti meinaa mennä kiinni. Lämmöt nousee 60 asteeseen 150 km moottoritiematkalla. Johtopäätöksenä lienee se, että että termari(t) vaihtoon.t.k kirjoitti:Vaihdon omaan w202 200cdi hin termarin lämmöt nousevat juuri ja juuri 80 asteeseen todella hitaasti. 30km yli saa ajella että muutaman asteen pakkasilla lämmöt rupiaa olemaan siellä 80 asteessa. Onko nämä oikiasti näin hitaita lämpiään vai pitääkö keula lyyä pahveilla jo nyt tukkoon?
Kysymykseni kuuluu, onko tässä moottorissa toista termostaattia? Ja olisko jollakin kuvaa missä se on? Tai vielä parempi, jos löytyisi youtube video tämän mahdollisen pikkutermarin vaihdosta. Isomman termarin vaihdosta löysinkin jo videon ja uskoakseni osaan sen vaihtaa.
Kiitos etukäteen.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Hei, kysytäänpä varuilta vaikka ei ole omasta autosta kyse. Tuttavan autolla ajellut tänään ja lämpömittari käyttäytynyt kuvien mukaisesti, liekö ihan normaalia. Ylemmässä kuvassa autolla ajettu 50km pakkasen ollessa tuo -18,5* ja alemmassa kuvassa auto seissyt parkissa 10 minuuttia tyhjäkäynnillä ja lämmöt laskeneet. Onkohan tuo ihan normaalia, entä onko nuo ajolämmöt ok? Keula on tukittu sekä ylhäältä että alhaalta, eikä autossa ole webastoa. Auto siis -02 W210 270cdi. Niin ja lisäksi auton termari ilmeisesti juuri täytti 1 vuoden.