E430 -98 Avantgarde (Kuvia uudenvuoden kunniaksi)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
MatiasB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: La 26.08.2006 23:40
Paikkakunta: Kotka

E430 -98 Avantgarde (Kuvia uudenvuoden kunniaksi)

Viesti Kirjoittaja MatiasB »

No niin vuoden 2006 lopun kunniaksi ajattelin pistää oman eemelin kuvat teidänkin iloksi.

Eli kysessä on vuoden 98 Avantgarde Eemeli jolla rullattu noin 118tkm jossa AMG korisetti.
Hommeli oikeastaan käynnisty jo nuorena kun isäukko oli mersumiehiä, kaipa se tuli jo silloin päätettyä että mese sen olla pitää, tosin nyt on tullut kokeiltua kaiken maailman kikottimia 10v autoilu uran aikana ja vihdoinkin tammikuussa 2006 oli mahdollisuuksia alkaa etsimään autoa.
Tuumasta toimeen siis ja Honda CBR1000RR pistettiin myyntiin ja tilalle oli saatava mese.

Aluksi katselin C36 AMG mersuja mutta hommelit kaatu lähinnä vaihtohaluttomuuteen ja faktaan että en voinut ostaa autoa ellei pyörästä olisi päässyt eroon.
Puoli vuotta tuli mobilea,autonettiä,autotallia selattua sekä pyysin puolitutun autojobbarin katselemaan E320/430 tai C36:sta noh...
kesäkuussa sitten tämmöinen löyty ihan Suomesta ja kaupat sujui hyvin.
Tässä se nyt on!
Aluksi vempele kävi muutamassa paikassa kuntoarviossa ja vikamuistin luvussa.

Vaihdettiin kaikki puurot,pyyhkijät yms.
On mittailtu puristuksia ja päästöjä.
Penkkiin pitäs vielä viedä
Auto ruostesuojattiin heti kärkeen ja laitettiin diamond käsittely maalipintaan.

Autoon on vaihdettu uusi 2Din keskikonsoli vanhan paikalle ja APS4 alkuperäismankka sai tehdä tilaa kosketusnäytölliselle AVIC HD1BT laitteelle.
Tuo puhelin joka lähinnä muistuttaa lähitaisteluvälinettä on jo korvattu bluetooth puhelimella joka lepäilee tuhkakupin sisuksissa.
Autotelinettä en ole vielä sille saannu aikaseksi mutta eipäs ole tarvettakaan kun manaksta voi ohjata tuota nokialaista sekä ruudusta ja ääniohjauksella.

Kyllä on ollu mukavaa yhtä pientä häppeningiä lukuunottamatta jonka yhteydessä jouduttiin vaihtamaan etusiipi ja etulyhty.
Ensi kesällä ois tarkoitus lähtä pyörähtämään tuolla Saksan maalla ja samalla nauttia auton ominaisuuksista.

Millään järkipuheellahan tälläsen auton hankintaa ei voi perustella ja onhan se ylläpitokustannuksiltaan eri luokkaa kuin aikasemmat autot mutta kyllä se on toistaiseksi kannattanut, ainut asia jonka olen todennut on se, että kitkat saa luvan lähtä hevon huittiin tosta autosta sillä ainakaan täällä rannikolla niillä en itse pärjää.







Kuva

Kuva

Kuva



Kuva

Sisustaa
Kuva


Motti
Kuva

Konsoli ennen muutosta
Kuva

Konsoli muutosten jälkeen
Kuva
Viimeksi muokannut MatiasB, Su 31.12.2006 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB W210 E430 -98 Avantgarde .aut
Avatar
mike66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 30.10.2005 01:46
Paikkakunta: keskinen Suomi

Viesti Kirjoittaja mike66 »

Hienon näköinen pelti 8)
Renkaista sen verran, et kitkat ei pelaa mullakaan...
Kameleontilla taitaa olla kitkat käytössä, kommentteja voisi tulla sieltä miten hänellä toimii.

Ja eihän tuota autoa järjellä valita vaan tunteella, tunteella :wink:
Kameleontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: La 20.05.2006 11:03

Viesti Kirjoittaja Kameleontti »

Hieno AMG-optik. Putkistoista lähtien on kaikki vaihdettu.
mike66 kirjoitti:
Kameleontilla taitaa olla kitkat käytössä, kommentteja voisi tulla sieltä miten hänellä toimii.
Huonosti toimii, ainakin nämä Hankookin "huippukumit" 255 leveinä ja loppuun asti veivattuna. Toisaalta, ajo-ominaisuudet on ihan huippuluokkaa varsinkin näillä alkuvuoden syyskeleillä. :lol:

Huonoilla 18 tuumaisillakin pärjäisi jos olisi vähän enemmän tuntoa tiehen. Ainakin oman väyrysen tehostus on niin löysä että aika arpapeliä huonoilla kiekoilla ajelu välillä on. Vielä kun ei ole sitä viimeistä oljenkortta eli kolmatta poljinta pelastamassa ääritilanteissa. ESP:täkään ei ole eli heikoilla mennään näin talvea ajatellen. Mutta järki kädessä ja tilannenopeus kohdallaan on tähänkin asti selvitty.

Varmaan ensi talveksi (jos auto vielä on omistuksessa) tulee hommattua 17 tuumaiset laadukkailla talvikumeilla.

Onko sulla Matias mikä nopeusluokka niissä kitkoissa? Yleensä kitkojen manaajat ajelevat juuri omani kaltaisilla loppuun jyrätyillä V-nopeusluokan kumeilla ja ovat tämän jälkeen valmiita tuomitsemaan kitkarenkaat kierrätykseen. Vaikkapa 17 tuumainen Q-nopeusluokan kitka alle niin pito on kohdallaan. Meidän ykkösautossa on Conti Viking Contactin 225/45-17 Q kumit ja hyvin pitää.
eeviiskyt
Avatar
Tarmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 27.10.2005 07:46
Paikkakunta: Alphyddan

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Misukan kitkat ovat riittäneet ainakin tuossa omassa ruoskassa, nastoja ei viitsi ostaa kun kuivalla kelilllä lähtevät kuitenkin irti. :roll:
W463
k.puska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 13.05.2005 22:34
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja k.puska »

Meillä on vielä nastat pysyneet.. Ehkäpä siksi kun äiteen auto ja sillä ajelee töihin ja takasin... Kyllähän tuommonen on aika mukava, vaikka ongelmitta ei tuo meidän auto ole ollut(nyttemmin hajosi vaihdelaatikon lauhdutin).

Kulutus on todella maltillinen kun katsoo teho/iskutilavuus luokkaa.. Tietenkin ajotyyli vaikuttaa ihan perkel**sti, mutta niinhän sen pitääkin. Eihän se teho :?: tule ilmaseksi... :wink:

Ja kaikkein parasta tuossa(emännän) röntässä on se että se ei ilmoita takanatulijoillekkaan että mitä siellä pellin alla on... jos ei huomaa ja tiedä ko. vehkeitten putkistoista mitään.... No tietenkin sitte kun alkaa ääni kuulumaan korkeammilla kierrosluvuilla :twisted:

Koko lailla on mukavia.. mukavuus ja kulkupuoli vastaa toisiaan.
Kameleontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: La 20.05.2006 11:03

Viesti Kirjoittaja Kameleontti »

k.puska kirjoitti:mukavuus ja kulkupuoli vastaa toisiaan.
Sinun postauksesta ei auton mallia selvinnyt mutta oletetaan puhuttavan 113 lohkoisista kasikoneista? :shock:

Yhtä lailla kuin 90-luvun E39 540 Bemareissakin, mukavuus ja kulkupuoli eivät vastaa toisiaan. Ovat huomattavasti mukavampia ajella kuin mitä koneen tehot antavat ymmärtää.
eeviiskyt
Avatar
Love D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Pe 20.05.2005 22:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Love D »

On kyl nätti auto 8)
Avatar
MatiasB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: La 26.08.2006 23:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja MatiasB »

Vielä pitäs tuo Nokian luuri vaihtaa pois ja laittaa tilalle normaali kännyteline ja siihen bluetooth puhelin.
MB W210 E430 -98 Avantgarde .aut
k.puska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 13.05.2005 22:34
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja k.puska »

Sinun postauksesta ei auton mallia selvinnyt mutta oletetaan puhuttavan 113 lohkoisista kasikoneista?
Kyllä, auto mistä puhuin on juurikin E430.
Vastaa Viestiin