170 S tuli taloon
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
- Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.
170 S tuli taloon
ei pitänyt, mutta kuitenkin jostain syystä 170 s tuli tontille, kyselisin arvoisilta MB asiantuntijoilta pitäsköön entisöidä, rodata vai kierrättää tarvitsevalle. Pieniä puutteita on, kaikki kiiltavä joko harakka viennyt taí olleet liian lähellä japsirautaa ja ruostuneet. Itse kori terve ja ryhdissä samoin runko. moottori ja laatikko kadonnut jonnekkin.
jos "roddais" tekniikan uudemalla mersun 2,3 ja automaatilla(kasit kuuluu olla noissa rapakontakaisissa härveleissä) mutta miten tälläisen vanhuksen jarrut sais päivitettyä??onko kukaan vastaavaa edes miettinny tai tehnyt.
ennenkuin hirtätte miut niin noita 170:siä taitaa olla mr:rek tosi paljon, melkein kuin kuplia.
korimuutoksia en lähde tekemään ainakaan viellä ja tuskin koskaan.
suap kommentoida asiallisesti ja asiatomasti, sillä jokainenhan tekee omallaan mitä haluaa.
jos "roddais" tekniikan uudemalla mersun 2,3 ja automaatilla(kasit kuuluu olla noissa rapakontakaisissa härveleissä) mutta miten tälläisen vanhuksen jarrut sais päivitettyä??onko kukaan vastaavaa edes miettinny tai tehnyt.
ennenkuin hirtätte miut niin noita 170:siä taitaa olla mr:rek tosi paljon, melkein kuin kuplia.
korimuutoksia en lähde tekemään ainakaan viellä ja tuskin koskaan.
suap kommentoida asiallisesti ja asiatomasti, sillä jokainenhan tekee omallaan mitä haluaa.
Jos roddaat 170S:n oikein kunnolla ja teet sen tyylillä, nostan hattua. Hieno hotrodi on hieno. Ja ameriikantyyliin kustomoidun klassikko-Mersun tekeminen on minullakin ollut "vielä joskus jos olisi aikaa"-osaston haaveissa.
Varmasti moni puritanisti tulee kritisoimaan. Mutta jos rodaus on tehty hyvällä maulla ja taidokkaasti, minä tulen nostamaan molemmat peukut pystyyn!
Varmasti moni puritanisti tulee kritisoimaan. Mutta jos rodaus on tehty hyvällä maulla ja taidokkaasti, minä tulen nostamaan molemmat peukut pystyyn!
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
paljollako myyt varaosiksi mulle 0405360542
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: 170 S tuli taloon
Olenhan tuota Rodin tekoa miettinyt itsekkin, mutta homma tuppaapysähtymään tuohon nykyiseen moottorin vaihto säännökseen ja varsinkin sen tehojen kasvatus rajoituksiin. Eli jos halua ajaa ko pelillä laillisesti liikenteessä ei siihen saa laitettua minkäänlaista tehokasta konetta....Ranex kirjoitti:ei pitänyt, mutta kuitenkin jostain syystä 170 s tuli tontille, kyselisin arvoisilta MB asiantuntijoilta pitäsköön entisöidä, rodata vai kierrättää tarvitsevalle. Pieniä puutteita on, kaikki kiiltavä joko harakka viennyt taí olleet liian lähellä japsirautaa ja ruostuneet. Itse kori terve ja ryhdissä samoin runko. moottori ja laatikko kadonnut jonnekkin.
jos "roddais" tekniikan uudemalla mersun 2,3 ja automaatilla(kasit kuuluu olla noissa rapakontakaisissa härveleissä) mutta miten tälläisen vanhuksen jarrut sais päivitettyä??onko kukaan vastaavaa edes miettinny tai tehnyt.
ennenkuin hirtätte miut niin noita 170:siä taitaa olla mr:rek tosi paljon, melkein kuin kuplia.
korimuutoksia en lähde tekemään ainakaan viellä ja tuskin koskaan.
suap kommentoida asiallisesti ja asiatomasti, sillä jokainenhan tekee omallaan mitä haluaa.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Mites olis ns. "kulissimobiili"? Eli juurikin päivittää tekniikka uudempaan ja jättää ulkokuori pirteää väriä ja tyyliinsopivia vanteita lukuunottamatta alkuperäiseksi. Tekivät ainakin yhteenaikaan tuolla rapakon takana paljonkin tälläisiä. Olivat ainakin mun silmään hienoja. Useissa peleissä oli aika rohkeita värivalintoja, jotka ei näyttäneet lainkaan hassummilta sen alkuperäisen mustan tai harmaan sijaan. Aika matalia ilmestyksiä (alustaltaan) useimmat. Voi olla, että toimis tässäkin. Hottentotin teko on mielestäni tarkkaa puuhaa, kun on silmää, taitoa ja onnistuu, tulee aivan h****n hienoja! Jos on vain taitoa ja intoa, mutta puuttuu sitä silmää... Jos kunnon rodiin päädyt, niin ehdottomasti Mersun kasilla! Olis uutta tai ei ainakaan tavallista. Alumiinimöykystä sais kiilloteltua aika hienon...
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Jos viimeistä 170:aa vietäisiin roddattavaksi, niin saattaisin henkisesti vastustaa hanketta. Mutta koska juuri tämä malli lienee mm. Suomen MB Klubissa yleisin edustettu malli, niin ei sota yhtä miestä kaipaa. Marja-Mersuista yksi joutaa hyvin asiantuntevaan käsittelyyn. Koneen kanssa täytyy tietysti olla tarkka, jotta sen saa hyväksyttyä.
Toistaalta tuo Stuttgartin kulissimobiiliajatus on mitä parhain. Vain sillä konstin ei tarvitse eteenpäinvievästä tekniikasta tinkiä Ja vaikka alusta ja voimalinja ovat uudempaa vuosikertaa, on auto siltikin vielä aivan jotain muuta kuin lasikuituinen näköisreplika.
Toistaalta tuo Stuttgartin kulissimobiiliajatus on mitä parhain. Vain sillä konstin ei tarvitse eteenpäinvievästä tekniikasta tinkiä Ja vaikka alusta ja voimalinja ovat uudempaa vuosikertaa, on auto siltikin vielä aivan jotain muuta kuin lasikuituinen näköisreplika.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: 170 S tuli taloon
Ranex kirjoitti:jos "roddais" tekniikan uudemalla mersun 2,3 ja automaatilla(kasit kuuluu olla noissa rapakontakaisissa härveleissä) mutta miten tälläisen vanhuksen jarrut sais päivitettyä??onko kukaan vastaavaa edes miettinny tai tehnyt.
Stuttgart kirjoitti:Jos kunnon rodiin päädyt, niin ehdottomasti Mersun kasilla!
Ideana ihan toimiva, mutta kuten Adenauer jo totesi, käytännössä mahdoton. Tehokkain mahdoillinen vaihtokone tuohon "rodiin" olisi 45-hevosvoimainen, eikä sellaista ihan heti löydy. Ei ainakaan V8-muodossa. Tietysti jos M116-mootttoria oikein tukkisi villasukilla ja kuristimilla, niin ehkä siitä saisi 45 hevosvoiman dynamometritodustuksen.adenauer300 kirjoitti:Olenhan tuota Rodin tekoa miettinyt itsekkin, mutta homma tuppaapysähtymään tuohon nykyiseen moottorin vaihto säännökseen ja varsinkin sen tehojen kasvatus rajoituksiin. Eli jos halua ajaa ko pelillä laillisesti liikenteessä ei siihen saa laitettua minkäänlaista tehokasta konetta....
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Eikös 170 S mallin tehokkain kone ole 52 ps. Voi jättää yhen villasukan pois Mitäs tää uus moottorisääntö tarkottaa? Onhan täällä rekisterissä jos jonkin näköstä härpäkettä. On nostettu tikapuitten väliin V-8 ja kylpyamme ja rekisteröity T-Fordiksi...
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Niin tosiaan, sehän oli S eikä V. Eli siis tehokkain kone onkin 52 x 1,2 eli 62 hevosvoimaa. Sehän onkin merkittävä ero. Jos 1,2-litraisesta 60-luvun Corollan koneesta tukkisi osan imurööreistä, voisi päästä tuohon pykälään.Stuttgart kirjoitti:Eikös 170 S mallin tehokkain kone ole 52 ps. Voi jättää yhen villasukan pois Mitäs tää uus moottorisääntö tarkottaa? Onhan täällä rekisterissä jos jonkin näköstä härpäkettä. On nostettu tikapuitten väliin V-8 ja kylpyamme ja rekisteröity T-Fordiksi...
Noista ihmerodeista suuri osa on tehty jollain kepulikonstilla. Esimerkiksi kori on T-Fordista mutta runko jostain piilofarmarista. Tai ne on tehty vanhojen pykälien mukaan. Tai sitten niitä ajetaan siirtokilvillä. Tai sitten ne on tehty Ruotsissa/Englannissa/USA:ssa.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
http://www.ake.fi/forms/C101.pdf -Mitä jos täyttelis tuon? Voi olla että läpisaamisen mahdollisuus on aika loiva ja maksaa pitää vaikkei menisikään läpi. Olikos se lupamaksu jotain 1500 markan hujakoilla?
So long and thanks for all the fish
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
- Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.
kyllähän tuo on sitten mahdollista laittaa diisseli pata, kun tuo tuleva seisonta-aika laki sallisi myös
diiselin käytön.Ei mee veroa seisonta ajalta. Ainahan diiseliin voi laittaa puhaltimen kylkeen. minusta kilpa-autot on erikseen ja sellainenkin sattuu olemaan jo tontilla.
nopean gallupin tuloksena on tuo itsekkin ehdottama tekniikan päivitys orkkis kuorilla ja on helpoin toteuttaa.
kaikki autot jotka olen itse joutunut maaluuttamaan ovat kyllä erottuneet ja jakaneet mielipiteet kahtia.
mutta edeleen oikeita neuvoja alaustan päivitykseen kaipaisin, siis jarrut ja pyörän tuennat. käykö omat vai pitääkö säveltää.
diiselin käytön.Ei mee veroa seisonta ajalta. Ainahan diiseliin voi laittaa puhaltimen kylkeen. minusta kilpa-autot on erikseen ja sellainenkin sattuu olemaan jo tontilla.
nopean gallupin tuloksena on tuo itsekkin ehdottama tekniikan päivitys orkkis kuorilla ja on helpoin toteuttaa.
kaikki autot jotka olen itse joutunut maaluuttamaan ovat kyllä erottuneet ja jakaneet mielipiteet kahtia.
mutta edeleen oikeita neuvoja alaustan päivitykseen kaipaisin, siis jarrut ja pyörän tuennat. käykö omat vai pitääkö säveltää.
jaruiksi voisi laittaa 220 w187 teho 80hv tai 300 mallista riippuen 120-160hv teho reserviä lupiin olisi rummut ja etujarrut kahdella sylinterillä takatuentaan voisi lisätä pontoonin mallin tukivarren tai vaihtaa uudempi mallisen pontoonin, siipi mersun perä rakenteen sama kuin 230sl 220s 280se saisi levyt suoraan taaksekin eteenkin voisi vaihtaa soveltamalla 111 levyt tai uudemman suurin kone olisi silloin jarruille 300sel 6.3 se on vielä yksi nivelisellä heiluri perällä ja 4kertaa levyt
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 14.11.2009 02:43
- Paikkakunta: hämeenkyrö
170s muutokset
vertailu kohtana w187 saa alusta todistuksella laittaa 230,250 kuutosen,luvanvaraisella muutoksella,esim letukan akselit,v8,mutta jousitustyyppia ei saa muuttaa,itse aion tehdä kutosella,mersunkasia en laita koska huonoja ja liikaa elekroniikkaa,rodin on oltava yksinkertainen ja toimiva
Edelleenkin olen sitä mieltä, ettei mene ilman lupa-anomusta läpi. Jos W114 ei käy W115:n vertailumalliksi (kuten joku väitti, mitä tosin epäilen kovasti) ja W109 ei käy W108:n vertailumalliksi (kokeiltu tapausesimerkki), niin W187 (eli 220) ei todellakaan käy W136/191:n vertailumalliksi.
Eli 170 S:n suurin moottoriteho on edelleen se 52 hv + 20 % eli 62 hv. Siihen ei mene Mersun koneista muut kuin vanha 200 D (OM615), eli ei ainakaan mikään jenkki-V8.
Pahoittelen pessimistisyyttäni, mutta on näitä tullut mietittyä enemmänkin.
-Daaz
Eli 170 S:n suurin moottoriteho on edelleen se 52 hv + 20 % eli 62 hv. Siihen ei mene Mersun koneista muut kuin vanha 200 D (OM615), eli ei ainakaan mikään jenkki-V8.
Pahoittelen pessimistisyyttäni, mutta on näitä tullut mietittyä enemmänkin.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2807
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Kerrankin ei käy kateeksi. Epäilen rahanmenoa olevan tiedossa, pystärin ja satakasin laitosta olen huomannut, että vaikka itse turaa minkä osaa, saa rahaa palamaan tässä touhussa aivan saatanasti, ihan hirveästi siis..
Minä aloittaisin korin ja peltiosien vesipuhalluksella ja peltitöillä. Ne tehtynä olisi malmikasan arvonnousu jo huomattava.
Mutta varaosia löytyy hyvin tuohon varmaan Jelinekiltä
http://www.g-jelinek.de/
Hinnat on antiikkivehkeitten mukaiset.
Kuvia olis kiva nähdä.
P.S. Daazille; se oli minä ja Lajusen Olli jotka saatiin (eri) katsastuskonttoreilta molemmat lausunto, että W114 ja W115 on eri automalleja.
Minä aloittaisin korin ja peltiosien vesipuhalluksella ja peltitöillä. Ne tehtynä olisi malmikasan arvonnousu jo huomattava.
Mutta varaosia löytyy hyvin tuohon varmaan Jelinekiltä
http://www.g-jelinek.de/
Hinnat on antiikkivehkeitten mukaiset.
Kuvia olis kiva nähdä.
P.S. Daazille; se oli minä ja Lajusen Olli jotka saatiin (eri) katsastuskonttoreilta molemmat lausunto, että W114 ja W115 on eri automalleja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
136081-XXXXXXX. 170 S-V. Yksi kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa. Tosin peruskori on jo hitsattu kuntoon, alku ennen puhallusta ja loput sen jälkeen.
Täytyy kattella josko tosta avais uuden topicin joskus. Nyt talvella homma vähän jäissä.
Täytyy kattella josko tosta avais uuden topicin joskus. Nyt talvella homma vähän jäissä.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Tästä ei puutu kuin Gestapon pitkään nahkatakkiin, mustiin laseihin ja koppalakkiin pukeutunu kuljettaja viereltä. Me like it. (EDIT: Täällä voi käydä kuolaamassa lisää.)
Aikoinaan mopoikäsinä kaverin kanssa löydettiin lahon ladon takaa 170 Va:n raato ja oitis ideoitiin häijy rodi reseptillä: orkkiskuori, OM615 ja w123:n akseleita, jarruja ja sillee. Silloin laki oli mitä oli eikä oikeesti tosissaan oltu rakentelemassa, mutta ideoita lenteli. Kivahan se olis nähdä joku tällanen vähän erilainen rodi toteutettuna puhtaasti MB:n osilla.
Aikoinaan mopoikäsinä kaverin kanssa löydettiin lahon ladon takaa 170 Va:n raato ja oitis ideoitiin häijy rodi reseptillä: orkkiskuori, OM615 ja w123:n akseleita, jarruja ja sillee. Silloin laki oli mitä oli eikä oikeesti tosissaan oltu rakentelemassa, mutta ideoita lenteli. Kivahan se olis nähdä joku tällanen vähän erilainen rodi toteutettuna puhtaasti MB:n osilla.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Mihin unohtui esim Fordin lättäpäät (60,85 ja 100hv)?Daaz kirjoitti:Eli 170 S:n suurin moottoriteho on edelleen se 52 hv + 20 % eli 62 hv. Siihen ei mene Mersun koneista muut kuin vanha 200 D (OM615), eli ei ainakaan mikään jenkki-V8.
-Daaz
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2807
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Aaa... Se on siis S-V. Luulin että se oli 170 S (tai siis Sb). Mutta S-V:ssä on sitten myös tuo "uusi" tulipelti.A kirjoitti:136081-XXXXXXX. 170 S-V.
Hah, totta! Wenzel Hagelstam Antiikki, Antiikkia! -ohjelmasta olisi varmaan myös kiinnostunut tuosta 60 hevosvoiman lättäpäästä. Mistähän sellaisen saisi?Ahti kirjoitti:Mihin unohtui esim Fordin lättäpäät (60,85 ja 100hv)?
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Täällä on keskusteltu pienistä kasikoneista. Eli lättäpää Ardun kehiin . Ei se Hagelstam juuri nyt ole kiinnostunut koska on eroamassa (luin eilen iltalehdestä ) .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Tuossatopicissahan on keskusteltu samanhenkisestä projektista. Suunnitelmiksi tosin jäi...
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2807
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Tuohon ylempänä linkittämääni kuvaan liittyen hieman aika paljonkin OTtä. Kävin paikallisessa Minimanissa ja luin akan meikkiostosten aikana noin kolme tuntia kirjoja Alfamerin hyllyllä. Löytyi mielenkiintoinen opus häkäpönttöautoista. Jätin hankittavaksi tuonnempana.
Lukiessani muistin jossain MB Classic -lehdessä nähneeni mersumoisen. Löytyihän: lehdessä 1/2006 esitelty W170 V oikein tehtaan toimittamalla puuhiilipöntöllä. Teho hulppeat 22 hevosvoimaa ja hiilten lisäys noin sadan kilometrin välein ja suodatinten puistelu kahden sadan kilsan välein! Ja noin kahden tuhannen kilsan välein karstan poltto imusarjoista ja muualta koneesta. Ihan ymmärrettävää että jäi puukaasu aika äkkiä historiaan.
Lukiessani muistin jossain MB Classic -lehdessä nähneeni mersumoisen. Löytyihän: lehdessä 1/2006 esitelty W170 V oikein tehtaan toimittamalla puuhiilipöntöllä. Teho hulppeat 22 hevosvoimaa ja hiilten lisäys noin sadan kilometrin välein ja suodatinten puistelu kahden sadan kilsan välein! Ja noin kahden tuhannen kilsan välein karstan poltto imusarjoista ja muualta koneesta. Ihan ymmärrettävää että jäi puukaasu aika äkkiä historiaan.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967