No sehän on näköjään paskapuhetta, että takapyörän laakerin vaihtaminen on hankala homma, varsinkin kun jäsen Peterhi ystävällisesti hoiti sen osuuden jossa tarvittiin Voimaa.
Otin navan pois, se alkoi heti vastustamaan, kun ylemmän etummaisen tukivarren 19mm mutteri pyörähti lenkkiavaimella väännettäessä. Parin kolmen tunnin äheltämisen jälkeen hoksasin ottaa iskarin pois tieltä ja vakaajan pikkutangon, jolloin pääsin vääntämään pulttipyssyllä suoraan (nivelellä ei irronnut). Vähän kuten tässä
kuvassa väännetään momenttiavaimella. Niin kun varsinainen vääntövarsi on edelleen hukassa, ja risalla momenttiavaimella on hyvä vääntää pultteja auki. Lopulta
napa lähti nätisti irti.
Vinkkinä niille ketkä tähän ryhtyvät niin kannattaa hankkia uusi jarrukilpi, sillä se vanha saa siipeensä kun laakeria prässäillään, ja muutenkin se on hyvä vaihtaa samalla kun napa on irti, mitenkäs muutenkaan. Itse en vain tuota hoksannut ja nyt siellä on edelleen ryppyinen jarrukilpi.
Napa on irti ja
tuossa on kuva seisontajarrun vipumekanismista niille, ketkä sitä ja sen sielunelämää ihmettelevät.
Lopuksi
kiristin vetarit tiukkaan, heh, kiristin toiselta puoleltakin kun sieltä oli unohtunut lyödä lukitus päälle.
Hain tuolta paikalliselta bensa-asemalta uudet renkaatkin, ne ovat 20 mm kapeammat kuin edelliset, saas nähdä tarviiko oikeasti ruveta niitä kaaria muokkaamaan.
Kuvassa on tehty pieni feikki, kuka keksii mikä ?