veskolan eka w124: Korin/tekniikan purku alkanut

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

veskola kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:<...>mutta autokin on tosin palasiksi menossa eli ferrarintappajan kestotesti päättyi karvan vajaaseen 150tkm :wink: Ei paha 8)
Onko jotain (mitä?) hajonnut ? Oliko tämä autosi muuten se Herlevin vanha ?
Ahdot käväsi taas turhan korkeella kun testailin uudella kannella. Öljynpaineet on hiukka alhaalla ja olin kuulevani tangon kanssa kuunnellessa kakkosen kiertokangen alapään ääntävän. Alkaa olla kilsoja tuolla myllyllä niin paljon että tulee skitsoiltu ehkä liikaakin, nyt tosin nuo paineetkin viittaa siihen, että testi saa loppua.

Tuo motti on Stonen ferrarintappajan luovuttama ja kantta lukuunottamatta sitä ei oo tähän mennessä aukaistu.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

Tuo motti on Stonen ferrarintappajan luovuttama ja kantta lukuunottamatta sitä ei oo tähän mennessä aukaistu.
siis eikö koneen alakertaa ole IKINÄ aukaistu tai remointoitu edes superturbotuksen yhteydessä? :shock: paljos tuolla koneella mahdollisesti ajeltu kaiken kaikkiaan :lol:
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

törkyturpa kirjoitti:siis eikö koneen alakertaa ole IKINÄ aukaistu tai remointoitu edes superturbotuksen yhteydessä? :shock: paljos tuolla koneella mahdollisesti ajeltu kaiken kaikkiaan :lol:
Siis ST-remppa sille on tietenkin tehty ja siinä vaiheessa lohko oli alle puoli miljoonaa ajettu :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Puolen miljoonan huolto tarkoittaa laakerointia, mulla on vasta 556 000 km eikä tietääkseni ole vielä laakeroitu, mutta eipä ole superturbotettukkaan...

...sen sijaan raidetangot menivät tänään paikalleen. Olipa jännä huomata, sitten kun huomasin, että vasemman puolen ja oikeanpuolen tangoissa on eri kierre (1,0 vs 1,25). Arvatenkin joku sovitti jo kierrapakkaa tangon päähän kun tankojen vaihton yhteydessä ne mutterit menivät sekaisin.

Persus tuli säädettyä ja savut otettua (jarrulevystä :D )

Kerroppa siitä ferrarinteurastajan kannesta, onko avarrettu, onko nostoa lisätty, onko vakioventtiilit, mitä muuta ? niin ja tulikos sulle seuraavaksi the Kanget sinne ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

veskola kirjoitti:Kerroppa siitä ferrarinteurastajan kannesta, onko avarrettu, onko nostoa lisätty, onko vakioventtiilit, mitä muuta ? niin ja tulikos sulle seuraavaksi the Kanget sinne ?
Avarrettu niin paljon kuin kanaviin puhkaisematta pystyy ja tietenkin sarjat sovitettu avarruksiin. Painekotelostakin lähti n. 100 grammaa pois :shock: Nostoa on 10,50 imupuolella ja 10,55 pakopuolella. Natriumventtiilit on korvattu TRW:n venttiileillä ja koneistettu kilpaseetit. Paremmat venttiilit ja ohuemmilla varsilla pitäis katella.... ja pitäis siirtyä mekaanisiin nostajiin kun nuo hydrauliset meinaa ontua jäykemmillä jousilla kovemmilla kierroksilla ajettaessa. Hiacen kupit olis vain 0,7mm isommat halkaisijaltaan joten sieltä löytynee apu jos ei ihan sopivia mistään löydy. Kankien suhteen en oo vielä päättänyt mitkä kanget mutta kuningasmoottorista tai sitten arrow tai jotain :roll: :wink: :lol: :lol: :lol: Nooh, pitäis ja pitäis... katellaan nyt 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No joo, mä arvasin tuon :roll: jossain vaiheessa ne mestarit sanovatten, ettei näille koneille mitään tarvii tehdä, edes aukasta, kun turbo ja pumppu kylkeen :D

Mistäs ne jäykemmät jouset löyty ja pitikö shimmailla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kysymys tähän väliin liittyen pyöränkulmien säätöön: Onko siellä taka-akselilla muita säädettäviä pultteja kuin se yksi sen pikkutangon päässä. Mikäli on niin mikä/missä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Ei ole muita vakiona. Kannattaa rakentaa camberin säätötangot sinne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuommonen setti palikkaa tuli KL:stä tänään, saas nähdä koska nuokin ovat löytäneet tiensä paikoilleen.

Huomasin pienen välyksen toisessa takapyörässä, joten tilasin uudet laakerit. Toisen säätötangon mutteri oli vähän tiukassa, joten molemmat säätötangot otinkin jo nyt, enkä sitten peräpään talvirempassa. Tihkuva takaiskarin putki taasen aiheutti uusien pallojen ja putkien tarpeen, putket ovat alkuperäinen mersuosa, muu kama näytti olevan saksalaista febiä ja mitä tuossa nyt olikin.

Paketin hinta oli tällä kertaa 600€

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0113.jpg
Viimeksi muokannut veskola, Ti 04.09.2007 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

veskola kirjoitti:Mistäs ne jäykemmät jouset löyty ja pitikö shimmailla.
Ei ne normaalia jäykemmät olleet mutta nuo vanhat oli madaltuneet yli millillä vaikka olivat uudet nekin paikallaan laittaessa. Nuihin uusiin tuli vielä millin levyt väliin ja se saattoi olla se viimeinen tikki nokan lisäksi että nostajat sanoi sopimuksen irti ekalla kovemmalla polkasulla :evil: Jos ei kellään parempaa tietoo niin vaihtunee nuo hiacen kupit :roll: Ois kiva jos löytyis sopivat :roll:

Kansi on kyllä hyvä että jos haluat yhteystietoja niinkuin Punkaharjulla oli puhe :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

XUX63 kirjoitti:Kansi on kyllä hyvä että jos haluat yhteystietoja niinkuin Punkaharjulla oli puhe :wink:
No pistäppä YV:tä niin jos tässä kohta vaikka pääsee ruuvaamaan farkusta kilvet irti :twisted:

Tekisi kyllä mieli kokeilla tuota Forssan kansityötä, mutta jos kellään ei ole mersun kantta siellä käytetty, niin eipä sitä taida uskaltaa. Aina kannattaa keskittää tekemiset samaan paikkaan, niin alkaa siellä tietotaito karttua kummasti, ja kustannukset jäävät pienemmiksi.

Onko se niin, että hydraulinennostaja ikään kuin pohjaa rajummassa käytössä ja sitten tulee romua. Liian nopea nousunopeus osalle, joka on suunniteltu puolet vähemmälle. Eihän männät vain voineet ottaa venttiileihin ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

veskola kirjoitti:Onko se niin, että hydraulinennostaja ikään kuin pohjaa rajummassa käytössä ja sitten tulee romua. Liian nopea nousunopeus osalle, joka on suunniteltu puolet vähemmälle. Eihän männät vain voineet ottaa venttiileihin ?
Ei ota männät ja venttiilit yhteen. Luulisin että hydraulinen nostaja ei vaan yksinkertaisesti pysy vauhdissa mukana. Ehkeipä tuo 10W-60 öljykään oo kaikkein parasta nostajille :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuli se toinen kaasu/hydrauliikkapallo ja sen putki vaihdettua. Jousen joutui ottamaan pois tieltä. Homman kuvaus on tuolla:

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/01092007.html

...jaa ja en ole vielä edes kokeillt voiko tuolla enää ajaa :lol: Noudattakaa ohjetta lukijan vastuulla :twisted:

Sen verran on paskasta hommaa, etten viitsi toista vaihtaa, ennen kuin on koko perätekniikka otettu pois tieltä...kun ei siinä vikaakaan ole (vielä).

Vielä tarttis se pirun laakeri vaihtaa, ei millään huvittaisi hommaan ryhtyä...ja jarrut on mitä on.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Muutama kuva "rojektista" tässä maalin kuivumista odotellessa.

Takajarrusatulat irroitin ja laitoin paistumaan. Ennen kuvan ottamista satulaa liotin sitruunahapossa jonkun tovin ja putsailin pahimmat irtoruosteet pois

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0122.jpg

Kun satulat oli saatu tarpeeksi kuumaksi, jäähdytiin ilmausnipan, jonka jälkeen se aukesikin iskevällä vääntimellä. Kuvassa näkyy myös lohjennut mäntä, joka oli jumiuttanut ja josta puuttui kumisuojakin.
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0123.jpg

No tuo samainen mäntä ei sitten tietenkään suostunut lähtemään irti, joten kasasin molemmat satulat ja laitoin autoon kiinni, sitten polkimesta painetta, ja poots, johan lähti. Muut männät lähti paineilmapistoolilla. Kun satulat sain auki alkoi hillitön ruosteen putsaminen. Sitruunahappoa ja harjaamista vuoronperään. Nyt odotellaan maalin kuivumista ja huomenna saanee loput varaosat.
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0124.jpg
Viimeksi muokannut veskola, La 15.09.2007 01:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Veskolan uunissa paistuu raisu pulla :D miltähän makaroonilodju maistuu tuon jälkeen :D
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Nisse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: La 07.02.2004 16:38
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja Nisse »

Toinen tapa saada mäntä ulos on myös laitta rasvanippa satulaan ja prässillä painetta.
T. Nisse

- W211 320cdi Avantgarde '03

"Gamla Mersun dör aldrig, de bara ryker mer."
"Killar med hjärna, kör bilar med stjärna."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Nisse kirjoitti:Toinen tapa saada mäntä ulos on myös laitta rasvanippa satulaan ja prässillä painetta.
Saako tai onko rasvanipoissa yleensä sama kierre kuin jarruletkussa. Ei ole kokemusta rasvanipoista, mutta sekö on niin tiukassa kiinni, ettei paine karkaa. Juuri tuota mietin tulevaisuuden varalle, no ei ole prässiäkään, mutta onkohan mulla vielä golfin vanha jarrupääsylinteri tallella. Jos olisi sopivat jarruletkut käsillä niin siitä voisi rakentaa käsikäyttöisen prässin jarrupääsylinteristä.

Paljonko rasvaprässi tuottaa painetta ?

...mutta toisaalta, eipä noita meikäläinen joudu tekemään kuin kerran kymmenessä vuodessa.

[Jouluksi ostetaan uusi liesi 8) ]
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

hommaat vaan nipan varastoon missä on kierre M10x1mm muistaakseni....
Itse tein ja säästin
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Riittää kun ottaa rasvaprässistä nipan pään auki. Letkussa olevassa liittimessä on sama kierre kuin satulassa; pitää varmasti. Rasvaprässillä saa auki nekin männät jotka ei aukea satulan ollessa paikalla.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No niin, jossain välissä tuli nuo jarrusatulatkin taas kuntoon, ohessa muutama kuva.

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0125.jpg

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0126.jpg

Korjauskustannuksina oli tiivistesarja molemminpuolin, yksi mäntä, sekä tietysti ilmausnipat.

Tosiaan tuo jarruneste on hyvä maalin irroitin, irroittaa lakankin ruokapöydästä :lol:

...jaahans ja vielä olisi pyöränlaakeri vailla huoltoa :?
Viimeksi muokannut veskola, To 27.09.2007 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

XUX63 kirjoitti:
Ei ota männät ja venttiilit yhteen. Luulisin että hydraulinen nostaja ei vaan yksinkertaisesti pysy vauhdissa mukana. Ehkeipä tuo 10W-60 öljykään oo kaikkein parasta nostajille :roll:
Pysyy se hydrauli nostajakin kyytissä,pitäisi vaan suunnitella nostimien ja kannen öljykanavat uudelleen korkeampia kierroslukuja silmälläpitäen.Esim BMW M5 V8 ja V10 koneissa on hydrauli nostimet ja taitaa maks kierrosluku olla jossain päälle 8000r\min lukemissa.Voisin vähän mittoa tuota M5 nostinta jos jota kuta kiinnostaa kun sattuu olemaan pöydällä purettuna tuommonen M5 V8 moottori :wink: .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No sehän on näköjään paskapuhetta, että takapyörän laakerin vaihtaminen on hankala homma, varsinkin kun jäsen Peterhi ystävällisesti hoiti sen osuuden jossa tarvittiin Voimaa.

Otin navan pois, se alkoi heti vastustamaan, kun ylemmän etummaisen tukivarren 19mm mutteri pyörähti lenkkiavaimella väännettäessä. Parin kolmen tunnin äheltämisen jälkeen hoksasin ottaa iskarin pois tieltä ja vakaajan pikkutangon, jolloin pääsin vääntämään pulttipyssyllä suoraan (nivelellä ei irronnut). Vähän kuten tässä kuvassa väännetään momenttiavaimella. Niin kun varsinainen vääntövarsi on edelleen hukassa, ja risalla momenttiavaimella on hyvä vääntää pultteja auki. Lopulta napa lähti nätisti irti.

Vinkkinä niille ketkä tähän ryhtyvät niin kannattaa hankkia uusi jarrukilpi, sillä se vanha saa siipeensä kun laakeria prässäillään, ja muutenkin se on hyvä vaihtaa samalla kun napa on irti, mitenkäs muutenkaan. Itse en vain tuota hoksannut ja nyt siellä on edelleen ryppyinen jarrukilpi.

Napa on irti :D ja tuossa on kuva seisontajarrun vipumekanismista niille, ketkä sitä ja sen sielunelämää ihmettelevät.

Lopuksi kiristin vetarit tiukkaan, heh, kiristin toiselta puoleltakin kun sieltä oli unohtunut lyödä lukitus päälle.

Hain tuolta paikalliselta bensa-asemalta uudet renkaatkin, ne ovat 20 mm kapeammat kuin edelliset, saas nähdä tarviiko oikeasti ruveta niitä kaaria muokkaamaan.

Kuva

Kuvassa on tehty pieni feikki, kuka keksii mikä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

Olisko tuota keulaa laskettu muutama sentti=)
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

-King Of The Road- kirjoitti:Olisko tuota keulaa laskettu muutama sentti=)
jep jep, auto on alamäessä ja kameraa kääntämällä on häivytetty se alamäki, joten rengas näyttää olevan on syvemmällä kuin oikeasti onkaan 8)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuli aikas hyvä kun säädätettiin kulmat, menee meinaan suoraan maantiellä.

:? Tuo etupyörän laakeri näköjään on semmoinen, että sen saisi sitten tarkistaa kun on ajanut koeajolenkin, minä ajoin noin 1000 km ja sitten oli laakeri väljistynyt. Itse en huomannut (tarkistaa) mutta suuntaaja kyllä. No suuntaaja ystävällisesti kysyi saako sen kiristää, ja kiristi sen sitten...eikä edes ottanut rahaa kiristyksestä. Taisi olla muutoin helpohko auto, kun kaikki mutterit oli jo valmiiksi löysätty, vaikka aikaa kuluikin miltei 1,5 tuntia :roll:

Voin laittaa suuntauslapunkin, jos se ketään kiinostaa.

joo ja renkaat ottaa kiinni, ilmeisesti kaariin. Täytyy vielä tutkia maalin kanssa mistä ne ottaa ja alkaa sitten paukuttamaan tuota.

Katselin tuossa, jotta maaliskuussa 2007 alettiin hankkimaan tätä alustasarjaa autooni tuon epk:n kanssa ja nyt se on kunnialla paikallaan, eli aikas ripeätä toimintaa :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Matkahuolto toi aurinkoläpät, mustat, vähä niiku mä tuunasin :lol:. No miteskäs se peilin alla oleva irroitetaan rikkomatta mitään ?

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0138.jpg
Viimeksi muokannut veskola, To 27.09.2007 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No niin keskilippaa en ehtinyt mulkaamaan, mutta otin lokarit pois. Se ruosteinen lensi varaosapeltiokasaan. Tilalle tuli sininen. Muokkasin kaaria jonninverran, ei ollut muuta työkalua kuin puupölkki, tyynyliina ja hiekkaa sekä kumivasara, mutta hyvät tuli.

Kuvassa vasemmanpuoleinen on muokattu ja oikeanpuoleinen muokkaamaton, joka siis joutui poistoon.

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0139.jpg

Tässä on sininen muokattuna paikallaan, kuvasta ei oikein erota mitään, onneksi.

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0140.jpg

Toki sinne laitoin massaa, toisessa lokarissa olikin vedetty massa käsityönä lokari irrallaan. Oliskohan käynyt pieni kolari joskus ja samalla vaihdettu lokari. Sinisessä ei massaa juuri ollut, ja sitä saikin putsailla ruosteista hieman.

Piti laittaa lokarit paikalleen, jotta pääsee aamulla töihin, mutta tuon pohjamaalin päälle tulee sitten se kittikerros, joka peittää moukaroinnin jäljet, kun ei ollut englannin pyörää käytössä :lol:

No rengas ei ota kiinni lokariin, mutta ottaa puskurin kulmaan. Saisikohan sitä koko puskuria liikutettua 4 mm eteenpäin ?
Viimeksi muokannut veskola, To 27.09.2007 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

No rengas ei ota kiinni lokariin, mutta ottaa puskurin kulmaan. Saisikohan sitä koko puskuria liikutettua 4 mm eteenpäin ?
Laita kasa aluslevyjä puskurin kiinnikeruuvien alle.. Ainakin w201 onnistuu..
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Lentokentän mutka- ja pomppuosuudella tehtyjen kuulohavaintojen sekä oheisen kuvan analyysin perusteella tein päätöksen vaihtaa edestä ykkösen kumit kakkosiin.

Kuva

Kuten kuvasta näkyy on rengas ottanut kiinni aivan iskarin tolpan juureenkin, joten mikään muokkaus ei tullut enää kysymykseen. Samalla piti ottaa pois tuo kuvassa etuosassa näkyvä suojamuovi, kun rengas rapisi siihenkin. Sen alta paljastui siisti, olikos tämän nyt moottoriöljyncooleri.

Kuva

Kakkosen kumeilla näyttä tältä, vähän tuli jo taas pimeä:

Kuva
(ääh eihän siitä paljon mitään näe)

Tuossa on vielä yksi kuva eilisillalta, kun hioskelin kaaria. Ei ne valmiiksi tulleet, mutta saavat nyt kelvata katsastukseen. Vähän kurjaa kun auton pitää nyt olla aina ajokunnossa aamuisin, jotta pääsee töihin. :roll:

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Moottoriöljyn lauhditinhan tuo on juu. Hieman näyttäisi tukkoiselta. Pesu voisi olla paikallaan. :wink:
Vastaa Viestiin