mb 250d (124) Turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
tyhmä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 26.01.2007 21:04
Paikkakunta: Helsinki

mb 250d (124) Turbotus

Viesti Kirjoittaja tyhmä »

Eli tuollainen on tuossa isällä hetken ollut käyttiksenä, tänään kun saatiin perheeseen GL320 niin ajateltiin tuo myydä pois koska itse en meinannut aluksi sitä ottaa. Mutta nyt aloin miettimään että mitenkäs tuollaisen turbotus? onnistuuko kuinka helposti vai vaatiiko joitain ihmeitä :roll:

Paljos tuossa vakiona tehoa/vääntöä?

anteeksi jo etukäteen :cry:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: mb 250d (124) Turbotus

Viesti Kirjoittaja veskola »

tyhmä kirjoitti:Eli tuollainen on tuossa isällä hetken ollut käyttiksenä, tänään kun saatiin perheeseen GL320 niin ajateltiin tuo myydä pois koska itse en meinannut aluksi sitä ottaa. Mutta nyt aloin miettimään että mitenkäs tuollaisen turbotus? onnistuuko kuinka helposti vai vaatiiko joitain ihmeitä :roll:

Paljos tuossa vakiona tehoa/vääntöä?

anteeksi jo etukäteen :cry:
Haulla löytyy juttua jälkiturbotuksesta, mutta tässä muutama hakusana:
- "turbon männät" / "turbon laakerit"
- "vähäpäästöinen" / "vuosimalli" / "vtt testi"
- "7 mm elementit"
- "sulanut/leikannut mäntä"

Helposti ei onnistu mikään :lol: mutta ihmeitä on tehty ainakin pohjanmaan suunnalla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Sen mitä vakio pumpusta saa, niin kestää ottaa riittävän kuuleri kans vaihtamatta turbon laakereita, mäntiä ja kankia! Täytyy olla vain järkevä kaasupolokimen kans.

Jos vaan pako- ja imusarjan saat ostettua niin ei ole kovinkaan paha homma. Ilman kiirettä kannattaa tehä :!:
tyhmä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 26.01.2007 21:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tyhmä »

JuhoL kirjoitti:Sen mitä vakio pumpusta saa, niin kestää ottaa riittävän kuuleri kans vaihtamatta turbon laakereita, mäntiä ja kankia! Täytyy olla vain järkevä kaasupolokimen kans.

Jos vaan pako- ja imusarjan saat ostettua niin ei ole kovinkaan paha homma. Ilman kiirettä kannattaa tehä :!:
onko kokemuksia kuinka paljon ahtoja tuollainen kone kestää muuten vakio kunnossa, pakosarjan saan pro-turbolta "kohtuu" hintaan.
pitäiskö samantien vain laittaa paremmat hilut sinne?
Honda Civic VTI & Mb 250D

ascona 2.2TIC & 4*4 vectra turbo
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tyhmä kirjoitti: pitäiskö samantien vain laittaa paremmat hilut sinne?
Jos sille tielle lähtee niin hommaa suoraan alkuperänen kakspuolikas turbokone.

Siinä on öljyruiskut jotka jäähdyttää mäntien pohjia. Vaparissa niitä ei ole. Jos vaparin lohkoon laittaa turbon männät ja kanget+laakerit niin ne öljyruiskutkin pitää laittaa (joka ei ole ihan tuosta vaan laittaa). Koska turbon kangessa ei ole männäntapille voitelureikää.
tyhmä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 26.01.2007 21:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tyhmä »

Tarkoitus olisi tehdä ns. budjetti turbo (max3k€) koska tuo Hondan rakentaminen vie aika paljon aikaa ja rahaa :roll:


Paljonko tuossa vapari kiisselissä olisi tehoa :?:
ainakin pirun laiska se on :roll:
Honda Civic VTI & Mb 250D

ascona 2.2TIC & 4*4 vectra turbo
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vaparissa on 90hv. Syöttöpumpun säätämällä siihen saa noin 110hv.

jos budjetti on tuo 3keur? niin johan sillä ostaa kerralla alkuperäsen turbokoneen ja samalla siihen välijäähdyttimen. Samalla päivittelee vaikka jarruja. :D

Eikä sitten tarvi joka ikistä kaasun polkasua pelätä että koska kone leviää. :D
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Olen ajellu ns:2.5 vapari turbolla 2 vuotta ja on saannu nonoo reilusti ja vedetty isoo kärryä paljon
autossa on iso cooleri ja vakiopumpusta otettu kaikki mitä löytyy
ei ole öljynjäähdytintä eikä turbon syyläriä
ilmeisesti kestävyyteen auttaa että on ajettu 650tkm, sopivat käyntivälykset
Uus kone keväällä nokalle 2.9 tdi
olis ylimääräsenä tommonen 5- koneen valupakosarja turbolle 40e
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Vastaa Viestiin