Eli tuollainen on tuossa isällä hetken ollut käyttiksenä, tänään kun saatiin perheeseen GL320 niin ajateltiin tuo myydä pois koska itse en meinannut aluksi sitä ottaa. Mutta nyt aloin miettimään että mitenkäs tuollaisen turbotus? onnistuuko kuinka helposti vai vaatiiko joitain ihmeitä
tyhmä kirjoitti:Eli tuollainen on tuossa isällä hetken ollut käyttiksenä, tänään kun saatiin perheeseen GL320 niin ajateltiin tuo myydä pois koska itse en meinannut aluksi sitä ottaa. Mutta nyt aloin miettimään että mitenkäs tuollaisen turbotus? onnistuuko kuinka helposti vai vaatiiko joitain ihmeitä
Paljos tuossa vakiona tehoa/vääntöä?
anteeksi jo etukäteen
Haulla löytyy juttua jälkiturbotuksesta, mutta tässä muutama hakusana:
- "turbon männät" / "turbon laakerit"
- "vähäpäästöinen" / "vuosimalli" / "vtt testi"
- "7 mm elementit"
- "sulanut/leikannut mäntä"
Helposti ei onnistu mikään mutta ihmeitä on tehty ainakin pohjanmaan suunnalla.
Sen mitä vakio pumpusta saa, niin kestää ottaa riittävän kuuleri kans vaihtamatta turbon laakereita, mäntiä ja kankia! Täytyy olla vain järkevä kaasupolokimen kans.
Jos vaan pako- ja imusarjan saat ostettua niin ei ole kovinkaan paha homma. Ilman kiirettä kannattaa tehä
JuhoL kirjoitti:Sen mitä vakio pumpusta saa, niin kestää ottaa riittävän kuuleri kans vaihtamatta turbon laakereita, mäntiä ja kankia! Täytyy olla vain järkevä kaasupolokimen kans.
Jos vaan pako- ja imusarjan saat ostettua niin ei ole kovinkaan paha homma. Ilman kiirettä kannattaa tehä
onko kokemuksia kuinka paljon ahtoja tuollainen kone kestää muuten vakio kunnossa, pakosarjan saan pro-turbolta "kohtuu" hintaan.
pitäiskö samantien vain laittaa paremmat hilut sinne?
tyhmä kirjoitti:
pitäiskö samantien vain laittaa paremmat hilut sinne?
Jos sille tielle lähtee niin hommaa suoraan alkuperänen kakspuolikas turbokone.
Siinä on öljyruiskut jotka jäähdyttää mäntien pohjia. Vaparissa niitä ei ole. Jos vaparin lohkoon laittaa turbon männät ja kanget+laakerit niin ne öljyruiskutkin pitää laittaa (joka ei ole ihan tuosta vaan laittaa). Koska turbon kangessa ei ole männäntapille voitelureikää.
Vaparissa on 90hv. Syöttöpumpun säätämällä siihen saa noin 110hv.
jos budjetti on tuo 3keur? niin johan sillä ostaa kerralla alkuperäsen turbokoneen ja samalla siihen välijäähdyttimen. Samalla päivittelee vaikka jarruja.
Eikä sitten tarvi joka ikistä kaasun polkasua pelätä että koska kone leviää.
Olen ajellu ns:2.5 vapari turbolla 2 vuotta ja on saannu nonoo reilusti ja vedetty isoo kärryä paljon
autossa on iso cooleri ja vakiopumpusta otettu kaikki mitä löytyy
ei ole öljynjäähdytintä eikä turbon syyläriä
ilmeisesti kestävyyteen auttaa että on ajettu 650tkm, sopivat käyntivälykset
Uus kone keväällä nokalle 2.9 tdi
olis ylimääräsenä tommonen 5- koneen valupakosarja turbolle 40e
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline