300Tdt projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

300Tdt projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Projektina on -90 300 turbo farkku. tarkotuksena saada paljon heppoja.. :lol: ahtimena tulee toimimaan GT40. PP:ltä 7milliset pumppuun. ja kuuleriks 490x250x65. Autossa on ASD perä. laatikoks tulee sportti getrag ja kytkimeks 240mm M5 asetelmalla. Kuvia tulee sitä mukaan mitä projekti etenee.

KUVIA!
http://s168.photobucket.com/albums/u184 ... /Projekti/
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1188
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

jos kerta 300tdt niin miks manuaalivaihteisto?

muuten kyllä kuulostaa hyvältä.

mistä muuten olen saanut W124 farmarin AMG:n alustasarjan :shock:

onko tietoa, kenen valmistamat iskarit ovat? varsinkin hydr.taka iskarit? luulin että vaan sacsh tekee niitä (alkuperäiset) onkohan mahdollista, että takaiskarit olisi samat kuin vakio sportlinen takaiskarit?
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

dansku kirjoitti:jos kerta 300tdt niin miks manuaalivaihteisto?

muuten kyllä kuulostaa hyvältä.

mistä muuten olen saanut W124 farmarin AMG:n alustasarjan :shock:

onko tietoa, kenen valmistamat iskarit ovat? varsinkin hydr.taka iskarit? luulin että vaan sacsh tekee niitä (alkuperäiset) onkohan mahdollista, että takaiskarit olisi samat kuin vakio sportlinen takaiskarit?
omat, sedanissa olevat AMG iskarit on bilstein :roll:
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

juu kerro ihmeessä tarina amg sarjasta...
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1188
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

MasaMbW124 kirjoitti: omat, sedanissa olevat AMG iskarit on bilstein :roll:
lukeeko niissä bilstein? mitkäköhän mallit ne on? sprintit??
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

dansku kirjoitti:
MasaMbW124 kirjoitti: omat, sedanissa olevat AMG iskarit on bilstein :roll:
lukeeko niissä bilstein? mitkäköhän mallit ne on? sprintit??
lukee bilstein ja AMG, ja joku numero koodi, mitä en nyt muista. jousissa kans sama amg teksti, mutta niissä ei ole valmistajaa.
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Sachsit ne on...ja joitakin vuosia takaperin ostettu veholta hintaan 2000€ :shock: :shock: :shock: .... :lol: en kylläkään ite...mutta kertaakaan ei oo alla ollu..tänään tuli turbo.. garett gt40.

Manuaali sen takia ku sen halvalla sain.. tai oikeestaan sen takia ku en automaatista niin välitä.. en sitte tiiä mitä tuommonen kytkin paketti pitää????
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Aika kapia päätynen tuo kuuleri? :shock:
Mihinkä suuntaan on lähöt tuosa kuulerissa?
Viimeksi muokannut JuhoL, Ti 08.01.2008 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Aika kapia päätynen tuo kuuleri? Shocked
Mihinkä suuntaan on lähöt tuosa kuulerissa?
:D ...ei siinä oo vielä päätyjä, sovittelin vaan keulille. mutta päätyt tulee 75mm putkenpuolikkaista.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Semmonen kysymys heräs että, ku tuossa mun garrettissa on AR: 1.19...eli onko liian iso pakopesä..(mieluiten haluaisin kuulla kokemuksia, mielipiteitä löytyy aina.. :lol: )

(kuvia lisätty)
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1188
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

linttaracing kirjoitti:
Manuaali sen takia ku sen halvalla sain.. tai oikeestaan sen takia ku en automaatista niin välitä.. en sitte tiiä mitä tuommonen kytkin paketti pitää????
ei pidä kyllä mitään, jos oikeesti tehoa haet??

voi toimia puolesta vuodesta vuoteen, jonka jälkeen alkaa luistaa. kannattaa kyllä hommaa siekkisen vahvistama automaatti, jos vähäänkään haluaa päästä helpommalla.

sitäpaitsi 7mm elementit on lähestulkoon mahdottomat ajaa malnuaalilla, ellei perehdy nykimisenestoon oikein huolella. =(mielettömiä poppakonseja, ja virityksiä vivustoon, ja säätöihin)
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

dansku kirjoitti:ei pidä kyllä mitään, jos oikeesti tehoa haet??

voi toimia puolesta vuodesta vuoteen, jonka jälkeen alkaa luistaa. kannattaa kyllä hommaa siekkisen vahvistama automaatti, jos vähäänkään haluaa päästä helpommalla.

sitäpaitsi 7mm elementit on lähestulkoon mahdottomat ajaa malnuaalilla, ellei perehdy nykimisenestoon oikein huolella. =(mielettömiä poppakonseja, ja virityksiä vivustoon, ja säätöihin)
Toinen tykkää äitistä, toinen tytöstä! (tässä tapauksessa toinen automaatista ja toinen manuaalista)
Eipähän kaikki tuu samalla kaavalla tehtyä.
Ja luistoon, jormalla varmaan on esittää pitäviä kytkimiä jos tuo lipsuu.
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

JuhoL kirjoitti:Toinen tykkää äitistä, toinen tytöstä! (tässä tapauksessa toinen automaatista ja toinen manuaalista)
Eipähän kaikki tuu samalla kaavalla tehtyä.
Ja luistoon, jormalla varmaan on esittää pitäviä kytkimiä jos tuo lipsuu.
Kyllä mä luulisin että tuolla kytkimellä saa 500-600nm.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuolta saa semmosen kytkimen, että pitää tarpeeksi:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=#340118

Eikä se automaattikaan onnelliseksi tee, nekin on kulutustavaraa kovilla väännöillä :roll: Voihan sitä vääntöä rajoittaa kun ei sitä kait kovin paljoa yli 600 Nm tarvii olla, kunhan vedot jatkuvat ja jatkuvat kierroksilla....

Väännönrajoitin alakierroksille :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

dansku kirjoitti: ei pidä kyllä mitään, jos oikeesti tehoa haet??

voi toimia puolesta vuodesta vuoteen, jonka jälkeen alkaa luistaa.

sitäpaitsi 7mm elementit on lähestulkoon mahdottomat ajaa malnuaalilla, ellei perehdy nykimisenestoon oikein huolella. =(mielettömiä poppakonseja, ja virityksiä vivustoon, ja säätöihin)
Totta, että automaatti on tähän helpompi ratkaisu. Mutta kyllä kytkimenkin pitämään saa ja nykimiseen löytyy lääkkeitä. Danskun puheissa on sinänsä vinha perä; osa manuaalivaihteisista isotappisista on ihan hirveitä ajaa.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sitä en kyllä ymmärrä jos tai kun siinä on alunperin se 722.3 niin se mennään siitä mukamas poistamaan :evil:

mutta saahan sen sitten takasin jos siltä tuntuu, eli kaikkea kannattaa kokeilla, niin äiteeä kuin tytärtä :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

mielenkiintosia kommentteja :D . kyllä joku on väittäny että tuo kytkin pitää...mutta se on 100 varma että kun lykkää viitosen pesään ja lappu lattiaan, niin VARMASTI lusitaa. :? Pitänee vaan ajaa pienillä kierroksilla ja varoa ettei turbo herää :lol:

kumpi kannentiiviste 12v vai 24v? kokemuksia?
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

12v sulakkeeksi väliin :idea: Halvempi vaihtaa kuin kiertokanki tai mäntä :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Mikko K kirjoitti:12v sulakkeeksi väliin :idea: Halvempi vaihtaa kuin kiertokanki tai mäntä :roll:
kannattaa ottaa tuosta neuvosta opiksi....kuules lintta soitteles jossain vaihees niin käyn kattelee projektia...ja ämmä vitosen kytkimestä olen kuullut pitää ei pidä juttuja... :lol: ei ne pidä nissani diiselinkään perässä... :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

12v sulakkeeksi väliin Halvempi vaihtaa kuin kiertokanki tai mäntä
Kiitos Mikko neuvosta. elikkä tilaukseen koko yläpään tiivistesarja.

Taas projekti edennyt :arrow: paisuntasäiliöks vaihdoin w123 300 turbon säilön. sopi aika nätisti, pitää vaan laittaa siihen jonkin näkönen anturi.. ois tuo vakio säilö jäänny liian lähelle pakopesää.
Turbo jäi ehkä sentin pari liian kauas venakopasta...mutta eipä se haittaa.

(kuvia lisätty)
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Mikä kardaani passaa getragin perään? takakardaanihan menee kyllä, mutta etukardaani ei taida sopia automaatista..??? passaako normi 5-v 300:sen laatkon etukardaani??
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Soppiiko se 300 24v cen kartaani? Ku eikö nuissa moniventtiili coupeissa oo kans getrakkia käytetty.

Voi se normiki passata tietysti.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

JuhoL kirjoitti:Soppiiko se 300 24v cen kartaani? Ku eikö nuissa moniventtiili coupeissa oo kans getrakkia käytetty.

Voi se normiki passata tietysti.
Se automaatin kartaani on lyhyt ja normaali 5-v kartaani pitkä. Uskon, että vain 320E ja 320TE kartaani käy, koska 300 24VCE:ssä on lyhyempi akseliväli.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Katohan, sitä on näköjään tallilla touhuttu...farkkuko kumminki osottautu mielenkiintosemmaks aihioks? Vieläkö sulla se yks raato on pihalla, oon koittanu siihen säästellä hiljalleen( vähä heikolla menestyksellä) niin sais kasattua oikian mersun ja hankkiutua eroon tuosta yhestä. :D
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Katohan, sitä on näköjään tallilla touhuttu...farkkuko kumminki osottautu mielenkiintosemmaks aihioks? Vieläkö sulla se yks raato on pihalla, oon koittanu siihen säästellä hiljalleen( vähä heikolla menestyksellä) niin sais kasattua oikian mersun ja hankkiutua eroon tuosta yhestä. :D
jonku verran on tultu värkättyä joo 8) Kyllä tuo farkku osottautu kuitenki paremmaks aihioks. Ja vieläkö veropäätöski tuli...905€!!!! 8)
123 farkku on kyllä myyty...meni himangalle.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Paljonko tuli autolle kokonaisuutena hintaa (verotettuna+katsastettuna) ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Paljonko tuli autolle kokonaisuutena hintaa (verotettuna+katsastettuna) ?
oiskohan sille tullu joku 3200-3500€ kaikkineen. No nythän siihen on menny rahaa jo +3000€ ja lisää menee vielä... :oops:
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Sain tänään kannen irti...lohduton näky.. :cry: kolmesta kohtaan oli halki. eli nyt ois sitte kansi hakusessa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Onko vaparissa ja turbossa sama kansi, jos on niin KL varaosistahan noita saa, 1600 €, on sitten taas työstövaraa muutamaksi vuodeksi :twisted:

Aika halvalla noita mersuja sitten saa tuotua sieltä Saksasta :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Onko vaparissa ja turbossa sama kansi, jos on niin KL varaosistahan noita saa, 1600 €, on sitten taas työstövaraa muutamaksi vuodeksi

Aika halvalla noita mersuja sitten saa tuotua sieltä Saksasta :D
Kuulemma esikammioissa pieni ero. mutta ei haittaa. ja saahan tuolta naapurimaasta ruotsista parillaki tonnilla 300 turbon...siis koko auton.
Vastaa Viestiin