Minkälaatuinen on motonetin laakeri?Uskaltaako laittaa etupyörään?
Vai onko käytävä veholla ja avattava lompakko?
Etupyörän laakeri
Etupyörän laakeri
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: Etupyörän laakeri
Ei kai sillä ostopaikalla ole väliä, kun on vaan laatumerkki. Itse en enää paa kuin SKF-laakereita pyörännapaan, "alkuperäinen" tietysti kelpaa myös. Japanilainen laakeri on jättänyt kaksi kertaa tielle. Molemmilla kerroilla hajosi rullien välissä oleva muovinen "ohjausrengas" ja sitten olikin rullat poikittain ja pyörä jumissa.Petromax kirjoitti:Minkälaatuinen on motonetin laakeri?Uskaltaako laittaa etupyörään?
Vai onko käytävä veholla ja avattava lompakko?
motonetin laakeri
Omat kokemukset motonetin laakerista:
100 tkm ajettu, vasen etupyörä.
ei ongelmia, toimii kuin junan vessa
100 tkm ajettu, vasen etupyörä.
ei ongelmia, toimii kuin junan vessa
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: Etupyörän laakeri
Eikös noi heikkolaatuisemmat tarvikelaakerit (ja vetonivelet) yleensä saavu Italiasta. Motonetinkin hinnastosta löytyy yleensä se halpa italialainen ja sitten SKF ja jälkimmäisestä todellakin kannattaa maksaa se muutama lisäeuro. En ole ainakaan juuri Japsivalmisteisiin tarvikelaakereihin törmännyt. Myöskin japsiautojen ensiasennuslaakerit yleensä kestävät suht hyvin. Italoautoissa taas laakerit ja vetonivelet ovat tunnetusti aikalailla kulutustavaraa. Olisiko kuitenkin ollut italialainen se juhaoh:kin tarvikelaakeri?juhaoh kirjoitti:Ei kai sillä ostopaikalla ole väliä, kun on vaan laatumerkki. Itse en enää paa kuin SKF-laakereita pyörännapaan, "alkuperäinen" tietysti kelpaa myös. Japanilainen laakeri on jättänyt kaksi kertaa tielle. Molemmilla kerroilla hajosi rullien välissä oleva muovinen "ohjausrengas" ja sitten olikin rullat poikittain ja pyörä jumissa.Petromax kirjoitti:Minkälaatuinen on motonetin laakeri?Uskaltaako laittaa etupyörään?
Vai onko käytävä veholla ja avattava lompakko?
W123 280TE -79
....ei se SKF välttämättä mikään huippu aina ole (käytännössä todettu)
....kyllä ne niitä teettää monessa paikassa ...usein niissä lukee esim. made in spain ....ja myyhän se SKF nimellään ainakin kahta laatua samasta laakerista ....eli laatuvaatimus on kyllä korkeampi tehtaan laakereihin ....ja kun laakerin ostat veholta niin takuuhan on 2 vuotta
....kyllä ne niitä teettää monessa paikassa ...usein niissä lukee esim. made in spain ....ja myyhän se SKF nimellään ainakin kahta laatua samasta laakerista ....eli laatuvaatimus on kyllä korkeampi tehtaan laakereihin ....ja kun laakerin ostat veholta niin takuuhan on 2 vuotta