E250D 20V -94 ruotsista
E250D 20V -94 ruotsista
Olisi nyt kiikarissa otsikon mukainen peli. Sedan malli kyseessä. Varusteina ulkomuistista lueteltuna: sähköhilut, ilmastointi, nahkasisusta ja kattoluukku. Paljon muutakin varmaan on, mut eipä muistu mieleen
Mese on automaattiloovalla ja teknisesti tuntuu toimivan erittäin hienosti Pelleiltään, maalipinnaltaan ja sisustan osalta auto on aivan loistavassa tikissä. Alusta on myös vasta laitettu (iskarit, puslia jne) ja ajoltaan erittäin hyvä ja ennenkaikkea vakaa! Autossa takuukilometrit 320000 km.
Kysymys kuuluukin, että minkä arvoinen tällainen auto on Suomessa (noin arvio)? Meinaan, että minkähän verran tuollaisesta joutuu vielä maksamaan veroa suomeen tuotaessa? Kannattaako ylipäätään lähteä tuomaan, jos saisin auton ns. "tutunkaupalla" 5000 euroon?
Mielipiteitä kaivataan...
Mese on automaattiloovalla ja teknisesti tuntuu toimivan erittäin hienosti Pelleiltään, maalipinnaltaan ja sisustan osalta auto on aivan loistavassa tikissä. Alusta on myös vasta laitettu (iskarit, puslia jne) ja ajoltaan erittäin hyvä ja ennenkaikkea vakaa! Autossa takuukilometrit 320000 km.
Kysymys kuuluukin, että minkä arvoinen tällainen auto on Suomessa (noin arvio)? Meinaan, että minkähän verran tuollaisesta joutuu vielä maksamaan veroa suomeen tuotaessa? Kannattaako ylipäätään lähteä tuomaan, jos saisin auton ns. "tutunkaupalla" 5000 euroon?
Mielipiteitä kaivataan...
Juu, olenhan katsonut myös noita sivuja, mutta näyttää olevan ihan mielivaltaista hommaa tuolla tullissa Isoja eroja vaikuttaa olevan veropäätöksissä... Arvioinko tuollaisen veroksi 1500 vai 3500 euroa??? Siksi kysynkin täältä jos jollakin voisi olla tarkempaa arviota tuollaisen hyväkuntoisen ja hyvin varustetun mesen tuonnista ruotsista. Paljonko tuollaisen tuonnista mahdollisesti pitäisi maksaa? Ja mikä on sitten arvo tuollaisella täällä suomen puolella? Farmarit ovat kuitenkin kovemmassa kurssissa kuin nämä sedan-koriset. Paljonko vaikuttaa tuo ajomäärä - ei kuitenkaan niitä vähiten ajettuja yksilöitä mut kuitenkin Mersulle vähän. Vielä odotellaan vastauksia...Esko R kirjoitti:Tullin sivuilta vois löytyä ehkä vastauksia kysymyksiin.
www.ottoauto.de -> autoverpäätökset voi katsella ko. vuotiselle 250D:lle mätkittyjä veroja.
Suurinpiirtein kun katsoo keskiarvon niin on aika lähellä. Kun ottaa pessimistisen kannan niin sitten on mahdollisuus yllättyä iloisesti kun päätös on pieni
Suurinpiirtein kun katsoo keskiarvon niin on aika lähellä. Kun ottaa pessimistisen kannan niin sitten on mahdollisuus yllättyä iloisesti kun päätös on pieni
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
noilla kilsoilla
Markkinahinta 7000 euroa * 27%autovero=1890 euroa veroa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: noilla kilsoilla
Tuo kuullostaa ihan kohtuulliselta verolta, mutta ei taida olla aivan noinkaan Miten tuo markkinahinta määritellään ja onko noista markkinahinnoista olemassa mitään taulukoita? Tuntuu, että nuo 250D:t vuodelta -94 on pyynneiltään reilusti yli tuon 7000 €.koyama kirjoitti:Markkinahinta 7000 euroa * 27%autovero=1890 euroa veroa
Re: noilla kilsoilla
On noista ollut juttua tuolla autoverosiolla.ilmeisesti autoliikkeen/nettiauto hinnat on jopa tullinkin mielestä yliampuvia ja markkinahintaa pudotetaan alaspäin laskennassajazka72 kirjoitti:Tuo kuullostaa ihan kohtuulliselta verolta, mutta ei taida olla aivan noinkaan Miten tuo markkinahinta määritellään ja onko noista markkinahinnoista olemassa mitään taulukoita? Tuntuu, että nuo 250D:t vuodelta -94 on pyynneiltään reilusti yli tuon 7000 €.koyama kirjoitti:Markkinahinta 7000 euroa * 27%autovero=1890 euroa veroa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: noilla kilsoilla
Tuohon tulee lisäksi se veron vero l. arvonlisävero 22% , joka tekee tuohon veroon 415,80€. Yhteensä siis 2305,80.koyama kirjoitti:Markkinahinta 7000 euroa * 27%autovero=1890 euroa veroa
Tuo markkinahintahan on tosiaan mitä milloinkin. Kannatta katsoa tuo tullin ajoneuvon yksilöinti-lomake, niin näkee miten kaikilla pienilläkin varusteilla sitä nostetaan ylöspäin. Esimerkkinä kattokaiteet tai kattoluukku manuaalinen/ automaattinen? .
Viimeksi muokannut juhaoh, Pe 16.02.2007 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: noilla kilsoilla
Itse asiassa eivät tullissa voi verotusarvoa nostaa, mikäli jotkut varusteet kuuluvat ns vakiovarustukseen, eli kannataa katsoa "ryssän VIN kooderilla" mitä todellisia lisävarusteita autossa on koodien mukaan.juhaoh kirjoitti:Tuohon tulee lisäksi se veron vero l. arvonlisävero 22% , joka tekee tuohon veroon 415,80€. Yhteensä siis 2305,80.koyama kirjoitti:Markkinahinta 7000 euroa * 27%autovero=1890 euroa veroa
Tuo markkinahintahan on tosiaan mitä milloikin. Kannatta katsoa tuo tullin ajoneuvon yksilöinti-lomake, niin näkee miten kaikilla pienilläkin varusteilla sitä nostetaan ylöspäin. Esimerkkinä kattokaiteet tai kattoluukku manuaalinen/ automaattinen? .
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
osta auto
niin selviää se vero,autona hyvä ja taloudellinen,mutta mutka jäi tehtaalle
Pumpusta kaikki irti niin kyllä sillä arkiajot luistaa
Pumpusta kaikki irti niin kyllä sillä arkiajot luistaa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Kyllähän tuollaisen auton arvo on hyvässä käyttökunnossa mielestäni Suomessa lähempänä 9 kuin 7 tuhatta euroa. Tietty se riippuu aivan siitä, että arvostaako mahdollinen auton ostaja enemmän vaikkapa tuon auton ilmastointia+nahkasisustaa+automaattia kuin vaikkapa toisen W124:n turbomoottoria ?
Ihan leppoisa ajoautohan tuo on, tehoa vaan täytyy vakiomallista loihtia hieman enemmän jotta ajo sujuu jouhevasti.
Viitisen tonniahan ne tuollaisista taitaavat saksanmaallakin pyytää, ainakin jos noita autoscout/mobile ilmoituksia kattelee...
Ihan leppoisa ajoautohan tuo on, tehoa vaan täytyy vakiomallista loihtia hieman enemmän jotta ajo sujuu jouhevasti.
Viitisen tonniahan ne tuollaisista taitaavat saksanmaallakin pyytää, ainakin jos noita autoscout/mobile ilmoituksia kattelee...
MB W124 E250D 20V -95
Audi 90 2.2 quattro -88
Audi 90 2.2 quattro -88
Ei sitä 9000 eurolla kukaan osta .Omakohtaista kokemusta.Ei auta sähköhilppeet ja nahkat jos ei ole koneessa jerkkuaHervast kirjoitti:Kyllähän tuollaisen auton arvo on hyvässä käyttökunnossa mielestäni Suomessa lähempänä 9 kuin 7 tuhatta euroa. Tietty se riippuu aivan siitä, että arvostaako mahdollinen auton ostaja enemmän vaikkapa tuon auton ilmastointia+nahkasisustaa+automaattia kuin vaikkapa toisen W124:n turbomoottoria ?
Ihan leppoisa ajoautohan tuo on, tehoa vaan täytyy vakiomallista loihtia hieman enemmän jotta ajo sujuu jouhevasti.
Viitisen tonniahan ne tuollaisista taitaavat saksanmaallakin pyytää, ainakin jos noita autoscout/mobile ilmoituksia kattelee...
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex