W202 Ruosteiden poisto [KUVIA]
W202 Ruosteiden poisto [KUVIA]
Eräs kaunispäivä tankatessani huomasin kartanlukian ovenlistan alla ruskeata maalia.
Auton värihän muuten on harmaa. Tästä kimpaantuneena otin kylkilistan irti.
Ja näkymä oli seuraavanlainen.
Tähän lääkkeeksi käy hyvin erityyppiset hiomavälineet.
Seuraavaksi seurasi koko työvaiheen jännittävin kohta!
Emäntä päästeli hymyssä suin surisevalla pötköllä ja tuumi että vastaavanlaiselle voisi olla käyttöä jossain muuallakin Mitäköhä sekin meinas? Vissiin jotain naisten logiikkaa..
Kerta eukko näytti tykkäävän hinkkaus hommista niin löin sille 300 vesihiomapaperia käteen ja sanoin " Anna mennä, sä tiedät polun "
Kun pellin väri alko tyydyttää meikäläisen silmää, lykkäsin eukolle toiseen käteen zinkkipohjamaali purkin ja toiseen käteen taiteilian pensselin.
Pohjamaalien kuivuessa oli hyvää aikaa lueskella 3vko vanhoja uutisia
Lopuksi päälle zuihkautin "mersun värikartasta" valittua ZílWÉrGraun spräy maalia, joka ei ollut lähellekkään alkuperäisen väristä. Mutta sailuvan kelvata listan alla, jonnekka kukaan ei nää. (paitsi itsekrittinen mesekuski)
Lopuksi vielä ajattelin vähän kikkailla ja kokeilin notta mitenköhän tommonen kontaktimuovi käyttäytyy tommosessa hankauskohdassa.
Tunnetustihhan tuollainen mätäminen alkaa ainakin näissä W202 kun ovenlistan ja maalipinnan väliin kerääntyy kiviä&ym.paskaa ja ovea läimitään kiinni niin maalipinta kuluu puhki ja alkaa pelti syöpymään.
Kannattaa jokaisen W202 omistajan vähän tutkiskella listojen alle ja todeta jo alkanut ruostuminen ja korjata ennenkuin se tulee muiden ohikulkijoiden ihailtavaksi
[edit]
ozikko
[/edit]
Auton värihän muuten on harmaa. Tästä kimpaantuneena otin kylkilistan irti.
Ja näkymä oli seuraavanlainen.
Tähän lääkkeeksi käy hyvin erityyppiset hiomavälineet.
Seuraavaksi seurasi koko työvaiheen jännittävin kohta!
Emäntä päästeli hymyssä suin surisevalla pötköllä ja tuumi että vastaavanlaiselle voisi olla käyttöä jossain muuallakin Mitäköhä sekin meinas? Vissiin jotain naisten logiikkaa..
Kerta eukko näytti tykkäävän hinkkaus hommista niin löin sille 300 vesihiomapaperia käteen ja sanoin " Anna mennä, sä tiedät polun "
Kun pellin väri alko tyydyttää meikäläisen silmää, lykkäsin eukolle toiseen käteen zinkkipohjamaali purkin ja toiseen käteen taiteilian pensselin.
Pohjamaalien kuivuessa oli hyvää aikaa lueskella 3vko vanhoja uutisia
Lopuksi päälle zuihkautin "mersun värikartasta" valittua ZílWÉrGraun spräy maalia, joka ei ollut lähellekkään alkuperäisen väristä. Mutta sailuvan kelvata listan alla, jonnekka kukaan ei nää. (paitsi itsekrittinen mesekuski)
Lopuksi vielä ajattelin vähän kikkailla ja kokeilin notta mitenköhän tommonen kontaktimuovi käyttäytyy tommosessa hankauskohdassa.
Tunnetustihhan tuollainen mätäminen alkaa ainakin näissä W202 kun ovenlistan ja maalipinnan väliin kerääntyy kiviä&ym.paskaa ja ovea läimitään kiinni niin maalipinta kuluu puhki ja alkaa pelti syöpymään.
Kannattaa jokaisen W202 omistajan vähän tutkiskella listojen alle ja todeta jo alkanut ruostuminen ja korjata ennenkuin se tulee muiden ohikulkijoiden ihailtavaksi
[edit]
ozikko
[/edit]
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Empäs jaksanu vaivautua edes kyselemään mitään takuiden perään. 14vuotta vanhassa autossa voi jopa minun mielestäni olla vähän jotain kukkaa, kunhan ei ole näkyvissä!!Voihanrontti kirjoitti:Eiks noissa oo enää takuuta?
niin auto siis vuodelta -93. saksantuonti.
ei jaksa itkustella tommosten perään kun on pahempaakin tekeillä.
Arvako joku muuten mistä laitteesta kuvassa on kyse?
samaa mieltä mica l kanssa.juu on ne pönkät tukevasti auton pohjaa vasten mutta luulen että lattiaa vasten ei ja avot kun siellä auton "alla" päästää hiljaisella paineilma käyttöisellä koneella....pönkkä heilahtaa....yksi mese kuski ehkä vähemmän .Toivottavasti ei kuitenkaan....ps.mikä se kysymys oli ?
Olisko se vintiöstä tuttu: TÄMÄ EI OLE MIKÄÄN ROMU VAAN OPEL KADETT JA SEISKYTLUKU!
http://www.youtube.com/watch?v=lW_Eetn-qwI
http://www.youtube.com/watch?v=lW_Eetn-qwI
Viimeksi muokannut Masaman, Pe 09.03.2007 19:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuli tuosta teipistä mieleeni että tuohan se vasta kerää sitä sheissee sinne kun pääsee jostain kohti vesiteipin ja maalipinnan väliin. Voi vesi ja mura hieman muhia siellä teipin ja oven välissä. Tiedäppä sitten, voihan tuo olla toimivakin ratkaisu.
ELÄ SIJOITA RAHAASI TURHUUKSIIN...SIJOITA NE JOHONKIN TÄHDELLISEEN...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 160
- Liittynyt: To 11.08.2005 14:32
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Noo itseasiassa jo tuossa asennossa auto on yli "kuolleenkulman" joten sitä tarvii vähän vääntää jotta alkaa tuosta kaatumaan pyörilleen. Ja vieläkun ottaa tuolta välistä nuo puupalikat pois niin sitten se jo saattaa kaatua yli (katolleen), ei oo uskaltanu vielä kokeilla.Bomber4 kirjoitti:samaa mieltä mica l kanssa.juu on ne pönkät tukevasti auton pohjaa vasten mutta luulen että lattiaa vasten ei ja avot kun siellä auton "alla" päästää hiljaisella paineilma käyttöisellä koneella....pönkkä heilahtaa....yksi mese kuski ehkä vähemmän .Toivottavasti ei kuitenkaan....
Ja toki sillon kun auton alle oikeasti ryömitään niin tarvii väsätä joku/joitakin lisä tuki systeemejä. Esim. Kettinki B-pilarin ympäri seinään/lattiaan 300mm täkkipulteilla.(kunpa tallissa ei olisi vesikiertoista lattialämpöä ) Tuo kuva on vaan "mainos".
Niin tosiaan oikeita vastauksia tulikin jo muutamia.
Opel Kadett C Couope Berlinetta 1.2S vm.1978
Juuri näin! Eli tarkotuksena olikin vähän noin niinku testimielessä kokeilla että miten tommonen käyttäytyy kylkilistan alla. Seuraava "kontrolli" tarvii tehdä viimestään siinävaiheessa kun laitan Silestonet alle.Vilikki87 kirjoitti:Tuli tuosta teipistä mieleeni että tuohan se vasta kerää sitä sheissee sinne kun pääsee jostain kohti vesiteipin ja maalipinnan väliin. Voi vesi ja mura hieman muhia siellä teipin ja oven välissä. Tiedäppä sitten, voihan tuo olla toimivakin ratkaisu.
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 21.03.2006 13:09