"Kohtuullisen" hyväkuntoinen moottori. Jos tuosta muuta iloa ei ole, niin kuvat suurentamalla ja tallentamalla saa ainakin oikeat värit ja pintakäsittelyt omaan moottoriin. Ainakin omassani on värit tasoittuneet USA:ssa kovasti paljon harmaan ja ruosteen sävyihin...
Harvoin nimittäin löytyy näin montaa kuvaa näin hyväkuntoisesta M130:stä.
http://cgi.ebay.de/mercedes-oldtimer-mo ... dZViewItem
sinänsä melko "härski" huomautus mainostuksen lopussa moottorinumeroista, vaihtomottoreissa kun ei ole valmistenumeroa stanssattuna....
M130 Ebayssä
M130 Ebayssä
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Tuossa kun katseli konetta "päivänvalossa" tarkemmin... ja kun kaverin kanssa asiasta juteltiin tuli moisia kommentteja:
"Jotenkin erikoinen yhdistelmä. Osa klemmareista ruosteisia, osa kiiltäviä, osa tarvikemallia, sitten vielä vesiletkujen kaulukset on syöpyneet mutta silti päällä hieno suoja!? Mustaa spraytäkin on ruiskuteltu, mutta ehkä paras on se pahvi siinä alla johon on maalattu spräyllä mercedes benz ja PAGODA!!! Myyntimies on aina myyntimies ja kulissien pitää olla kunnossa!"
Tosiaan pakosarjat ja lohko on vastamaalattu hihnapyörässä maalisuihkun jäljet...moottorinkorvakoissa pakosarjan mutterit....
"Jotenkin erikoinen yhdistelmä. Osa klemmareista ruosteisia, osa kiiltäviä, osa tarvikemallia, sitten vielä vesiletkujen kaulukset on syöpyneet mutta silti päällä hieno suoja!? Mustaa spraytäkin on ruiskuteltu, mutta ehkä paras on se pahvi siinä alla johon on maalattu spräyllä mercedes benz ja PAGODA!!! Myyntimies on aina myyntimies ja kulissien pitää olla kunnossa!"
Tosiaan pakosarjat ja lohko on vastamaalattu hihnapyörässä maalisuihkun jäljet...moottorinkorvakoissa pakosarjan mutterit....
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Niin, kyllähän tuo - kun katsomalla rupeaa katsomaan - vähän herättää kysymyksiä. Itselläni silmään pisti myös tuo öljypohjan yläosa. On jotenkin nuhjuisen näköinen muihin ympärillä oleviin osiin nähden.
Jos tuossa lieneekin kaikki muut vanhaa, mutta tuo lohko itsessään on uusi, josta puuttuu myös se sarjanumeron stanssaus...
Täällä Suomessa ei taida enää olla kovinkaan montaa miestä, joka voisi huoltaa ja korjata noita rivimallin syöttöpumppuja. Eräässä Tähdelliset lehdessä muuan Pagodaharrastaja joutui lähtemään Ruotsin puolelle syöttöpumppu kainalossa säädättämään moisen vempaimen.
Joskus kesällä 2002 olin ostamassa W108 korisarjan 250SE:tä, jossa olisi ollut tuollainen polttoaineen ruiskutus. Mutta auto sammahteli joka ikisessä risteyksessä, niin jäin senverran pelokkaalle kannalle, että en uskaltanut sittenkään ostaa ko. autoa.
Jos tuossa lieneekin kaikki muut vanhaa, mutta tuo lohko itsessään on uusi, josta puuttuu myös se sarjanumeron stanssaus...
Täällä Suomessa ei taida enää olla kovinkaan montaa miestä, joka voisi huoltaa ja korjata noita rivimallin syöttöpumppuja. Eräässä Tähdelliset lehdessä muuan Pagodaharrastaja joutui lähtemään Ruotsin puolelle syöttöpumppu kainalossa säädättämään moisen vempaimen.
Joskus kesällä 2002 olin ostamassa W108 korisarjan 250SE:tä, jossa olisi ollut tuollainen polttoaineen ruiskutus. Mutta auto sammahteli joka ikisessä risteyksessä, niin jäin senverran pelokkaalle kannalle, että en uskaltanut sittenkään ostaa ko. autoa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
niin...en sitten tiedä miten täydellisenä tuollainen vaihtomoottori siihen aikaan ...siis 30v. sitten on Mersulta tullut....polttoainelaitteiden kanssa vai ilman...
ainakin erästä sellaista Ruåtsissa pumppuaan käyttänyttä kaveria viimekesänä yritin auttaa...oli jäänyt säätö ilmeisesti hieman kesken. En sitten tiedä oliko minunkaan sähköposteista sen kummempaa apua?
ainakin erästä sellaista Ruåtsissa pumppuaan käyttänyttä kaveria viimekesänä yritin auttaa...oli jäänyt säätö ilmeisesti hieman kesken. En sitten tiedä oliko minunkaan sähköposteista sen kummempaa apua?
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Meikäläisella on tuo M130 kaasarilla joka olis osia vaille. Ebaystä ostin kannentiivisteen. Aika kovissa hinnoissa on varaosat. Eikös tuo ebayn kone ole niitä vaihtomoottoreita, olen tommosia nähnyt suomessakin jossa lohkossa oli vaihtomoottori laatta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/