w140:n hankinta edessä!!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
humiru68
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 02.05.2007 23:41
Paikkakunta: Etelän suomen lääni
Viesti:

w140:n hankinta edessä!!

Viesti Kirjoittaja humiru68 »

Terve kaikki foorumilaiset!

Joo löysin löytöjen löytö, nimittäin 71tkm ajetun MB w140s500:n. Auto on vuosimallia 1995 facelift, eli se 315 kaakkinen. En ole vielä nähnyt autoa muuta kuin kuvissa, joka auton kohdasta. Kunto kuvien perusteella on A1 ja myyjän mukaan ollu 95-vuotialla miehellä, joka perikunta sitten myynny eteenpäin. Takuukilometrit?? 71116!

Myyjä antaa autotohtorin selvittää auton kunto perinpohjaisesti, ennen kun teen ostopäätöstä.

Nyt kysyisin jos jollain täällä foorumilla on kokemusta jakaa kanssani juuri tästä 5litran v8:sta malli w140.

Mitä mun kannattaa ottaa huomioon ennen kun lyön eurot pöytään jne?

Onko mallilla teknisiä heikkouksia jne? V8 kone kuinka hyvä/kestävyysongelmia?

Muitakin kokemuksia autosta saatte kertoa jos on.

Hinta on liikkeen myytävässä laitteessa aina yläkantissa, eli tässä tapauksessa 27.900eur, josta tonni on jo tingitty.

Eli nyt todelliset w140 mallin tietäjät antakaa näkemyksiä.

Liikkeen www sivu!

http://www.auto51.fi/varasto_more.php?p ... rch_fd0=27&

ja nettiautossa!
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1168066
Every pilot that lives a life in the air is living a dream
_____________________________________

VIHTI DIRECT AND AFTER VIHTI ZERO EIGHT ZERO
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Jep! Tervetuloa Foorumille!

Jaa että tuollaista puskee..........
Jotenkin on klasissen oloista tarinaa tuo auton aiempi historia, joten minulla ainakin herää epäilys.....
Auto lienee tuonipelejä, kun ei ole erikseen mainittu SUOMIAUTOKSI. Siksi historian selvittäminen ja varmistaminen on hankalaa.
Mutta, jos auto oikeasti olisi sitä mitä sanotaan, niin ihan kiinnostava tapaus, jos taas on jotain muuta kun sanotaan, niin voi yhtälailla olla kiinnostava tapaus, mutta hinta pitäisi silloin olla jotain muuta.
Tuohon hintaan Auton nimittäin pitää olla aikalailla tiptop.

Kokemuksia W140 autosta löytyy tältäkin palstalta, kannattaa kokeilla hakua esim. W140.
Mulla on vaan toi nuhapumppu rivikutonen, joten tosta viissatkusta en enempiä osaa sanoa, mutta samaa mottia löytyy E500 124:sestakin sekä SL500:sesta, joten noilla hakusanoilla varmaan löytyy PALJON tarinaa aiheeseen liittyen.

W140 on kyllä hieno peli ajella, varsinkin maantiellä pidempää siivua. Joitain heikkouksiakin löytyy. Alustan tukirakenteet ovat tiukilla 2 tonnin painon alla, joten kaikensorttista nitinää ja natinaa sillä suunnalla on odotettavissa. Sytytyksen johtosarjat ovat kuulemma olleet hapertuvaa sorttia juuri noihin vuosimalleihin asti.
Tässä nyt oli jotain näin alkuun.......
Niin ja L - mallihan se tietty saisi olla.....
Ja hinnasta vielä, että jos puhtaalla rahalla olet ostamassa, niin 10% pitäis ainakin pudota pyynnistä.
Ihan esimerkinomaisesti tuossa oli jokuaika sitten myynnissä S500L suomiauto noin 100tkm ajettuna. Pyynti oli noin 34 000,-. Auto seisoi liikkeessä sillä pyynnillä reilun vuoden, sitten yksi kaunis päivä hinta oli pudonnut kymppitonnilla ja auto katosi viikon sisällä......
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
tdt300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 24.01.2006 19:46
Paikkakunta: yka

Viesti Kirjoittaja tdt300 »

"Jotenkin on klasissen oloista tarinaa tuo auton aiempi historia, joten minulla ainakin herää epäilys.....
Auto lienee tuonipelejä, kun ei ole erikseen mainittu SUOMIAUTOKSI. Siksi historian selvittäminen ja varmistaminen on hankalaa. "


eihän mersun myynti ilmoituksessa voi lukea että suomiauto ku ei niitä täälä ole koskaan tehty.. :twisted: mutta asiaan.jos huolto historia on kunnossa (mersun liikkeessä huollettu) ja auto siisti kuin sika pienenä niin ei mua ainakaan "jännittäs" ostaa..moottorista en osaa sanoa mitään.. :shock:
autot:
124 300tdt -92
123 200d -81
115 220d -69
Avatar
humiru68
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 02.05.2007 23:41
Paikkakunta: Etelän suomen lääni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humiru68 »

Ja hinnasta vielä, että jos puhtaalla rahalla olet ostamassa, niin 10% pitäis ainakin pudota pyynnistä.


Jep! Terve vaan Raaka Arska!

Joo ei tunnu tippuvan tuon tonnia enemmän. Tuoss oli alustan nitinoista jne. Ajoin yhden viime kesänä tosin 600:nen mutta sama w140 ja siellä oli kova natina ja kitinä vasemman takajousituksen kohdalla. Autolla tuolloin ajettu 79tkm! Pyysi 35th euroa. Tämä mun ostoehdokas pitäis periatteessa olla siina 21th kohdalla niin hinta olisi varmaan se oikea. Lienee tuo reilu 6000 pelkkää ilmaa(liikkeen palkkio)! Yhdessä paikassa löysin jotain ruostetta viittaava noista alustan kuvista! Myyjä väittää sen kuitenkin olevan likaa.

Huoltokirjaakin sanotaan olevan ja alkuperäinen. Miten sitten tarkoitetaan, että autolla ollu vakiokuljettaja uudesta asti...

Muuten auto näyttää tosi ehjältä niin kuin sen pitääkin olla noilla metreillä ja tunneilla.
Every pilot that lives a life in the air is living a dream
_____________________________________

VIHTI DIRECT AND AFTER VIHTI ZERO EIGHT ZERO
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

W140

Viesti Kirjoittaja markku »

Arskan ohjeilla hakua kehiin, niin neuvoja löytyy.

Autohan lienee jälkituontia ja siihen on näköjään viritetty suht. siistit tarvikevanteet alle, tosin eivät äSSään sovi. Tuunauksia ei ainakaan näkynyt, joten sikäli näyttää hyvältä.

Eli 12 vuotta vanhan auton suhteen: Ruosteet voivat olla ongelma, tarkistettava jossain alan miehellä. Ruosteet voivat olla hyvin piilossa pahvien alla.

Kaikki härpättimet ja niiden toiminta on tarkistettava kahteen kertaan, imuovet, ilmastointi, johtosarjat, alustan kolinat, takaikkunoiden avautuminen jne. Niiden korjaaminen nimittäin _maksaa_. Autotohtori ei välttämättä hirveästi ymmärrä W140 erikoisuuksien perään. Katsastusmies juoksi eilen omaanikin suurinpiirtein karkuun ennen leimaamista.

Hyvältähän tuo näyttää, ettei jopa epäilyttävän hyvältä. Tämänkuntoiset autot on jo yleensä aiemmin roudattu suoraan Uralille. Ehkä tuo on löytynyt yksityiseltä myyjältä.
S320L -97
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

eihän mersun myynti ilmoituksessa voi lukea että suomiauto ku ei niitä täälä ole koskaan tehty..

No myyntiilmoituksessahan voi lukea ihan mitä vaan....... niinkuin nyt nämä "100 vuotiaan apteekkarin vaimon kauppakassit"

Määritelmä "SUOMIAUTO" on kaiketi vakiintunut sanonta, jonka kaikki alaa seuraavat tunnistavat ja tietävät , mitä sillä tarkoitetaan...... tuntuu vain olevan joillekkin tälläkin foorumilla enempi arka asia..... syykin lienee tiedossa....
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Jälkituontia

Viesti Kirjoittaja markku »

Sivuvilkut puuttuvat, onko leimattu? Seuraavalle leimalle sitten porataan.

Auto on L-malli äkkiä katsoen.
S320L -97
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Omaani en olisi porannut reikiä lokasuojiin pikkuvilkuille, jos silloin olis ollu noita "ledipitkoja" myynnissä. Kannattaanee katsella niitäkin vaihtoehtona, malleja on erilaisia ja ne kun ovat aika siistejä ja kylkilistan lähelle liimattuina lähes huomaamattomia varsinkin jos auto on tumma. Näin ainakin omissa silmissä... :roll:

Ja onhan noita just W140:seen myynnissä niitä peilien kuoria, joissa on ledivilkut valmiina upotettuna. Kuvat löytyy www.mercedesshopen.com

Ja tuosta Suomi-autosta pakko sanoa, että mulla toinen on Suomi-peli ja toinen on "Braatvursti", suoraan Reinin rannalta. Kumpikaan ei ujostuta yhtään sanoa, mikä lie toisilla sitten siinä... Molemmat kyllä toimii! 8)
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Hyvältä näyttää kuvissa ja 500 on se oikea kone tohon koriin. Pienemmilläkin pärjää mutta 500 on paras. 600 menee jo vähän turhan kalliiksi ja vaikeaksi jos kohta noiden kasienkin huoltaminen on vähän hankalampaa kuin jonkun 200D:n.
Koneesta vielä että kestävä pata mutta kannattaa katsoa että käynti ja veto on ok. Pitää käydä aivan tasaisesti ja heilumatta ilman mitään ylimääräisiä ääniä.
Alle pitäis päästä ja suojamuovit pois että näkee mm. öljyvuodot.

Upea auto ajaa ja tuollaisia ei enää tehdä. Viimeinen oikea ässä!
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Vastaa Viestiin